اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

سپاه، مقصر اصلی حادثه 22بهمن قم؟!!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۲، ۰۲:۵۶ ب.ظ


پس از حادثه تلخ و تاریخی 22 بهمن سال 91 و استقبال خشونت بار! مردم متدین قم از سخنرانی علی لاریجانی که به دنبال حوادث معروف به یکشنبه سیاه مجلس روی داد هواداران علی لاریجانی و رسانه های وابسته به آنها سعی کردند از این فرصت استثنایی برای تسویه حساب های حزبی و باندی خود نهایت بهره را ببرند.

به رغم تأکید وزیر محترم اطلاعات، فرمانده نیروی انتظامی کشور، وزیر کشور و... مبنی بر خودجوش بودن حرکت انقلابی مذکور، حامیان لاریجانی همچنان بر طبل اتهام پراکنی خود با شدت می کوبیدند.

در ابتدای بروز این حادثه، رسانه های وابسته به طیف راست سنتی، از یک روحانی با عنوان اختصاری "ش" و نمازگزاران مسجد اهل بیت قم ( سلسله نشست های بصیرت )به عنوان سازمان دهندگان این واقعه نام می بردند.

منظور آنها از عبارت اختصاری "ش" کسی نبود جز حجت الاسلام مسعود شفیعی کیا از طلبه های تهرانی مقیم قم و از حامیان پر و پا قرص گفتمان عدالت ( محمود احمدی نژاد ) که در 15 خرداد سال85 در صحن مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها قصد طرح پرسش از سخنران آن محفل یعنی اکبر هاشمی رفسنجانی را داشت که به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و پس از آن نیز بازداشت و محاکمه گردید. البته بزرگترین دستاورد مسعود شفیعی کیا از این عملیات استشهادی! این بود که از آن پس تا کنون هاشمی دیگر هوس سخنرانی در قم را از سر خود بیرون راند.

مسعود شفیعی کیا در روز 22 بهمن گذشته اصلاً در قم حضور نداشت. او ارتباطی هم با مسجد اهل بیت نداشته است. نمازگزاران مسجد اهل بیت، مردم عادی کوچه و بازار هستند و شرکت کنندگان محافل "بصیرت" قم که در آن مسجد برگزار می شود جدای از نمازگزاران مسجد محسوب می شوند. برگزارکنندگان نشست های بصیرت نیز افرادی مستقل و غیر وابسته به دسته جات سیاسی بوده و بیشتر رویکرد هیئتی دارند. از این رو تا کنون چهره های مختلف سیاسی مانند عباس سلیمی نمین (حامی لاریجانی و قالیباف) حجت الاسلام رئیسی و... نیز جزو مهمانان این نشست ها بوده اند.

اثبات این نکات باعث شد تیم رسانه ای و غوغا سالار وابسته به لاریجانی، تا حدودی دست از ادعاهای قبلی برداشته و این بار طیف دیگری را مسبب اتفاق ناگوار 22 بهمن قلمداد کنند.

در گزارش اخیر کمیته حقیقت یاب! مجلس که البته تشکیل و روند فعالیت آن با توجه به بی اطلاعی اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، صد در صد غیرقانونی است، گروه پرتو (نشریه وابسته به حامیان آقای مصباح) و سپاه قم (؟!) به عنوان سازمان دهندگان حرکت اعتراضی مردم معرفی گردیدند.

صرف تعدد طرح مصادیق اتهامی از سوی حامیان لاریجانی به خودی خود نشانگر بی اطلاعی و البته غرض ورزی آنان است. جالب است بدانید بین طیف حامیان احمدی نژاد، برگزارکنندگان نشست های بصیرت، حلقه پرتو و بعضی دوستان سپاه قم در مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی، اختلاف سلیقه های متعددی وجود دارد که عینی ترین مثال آن مربوط است به واقعه ای که چند سال پیش مقابل دفتر یوسف صانعی روی داد. در آن حادثه، بدنه حزب الله قم با شنیدن حضور مهدی کروبی در دفتر صانعی، تجمعی خودجوش را شکل داده و اصرار داشتند که این عنصر فتنه گر تنها به شرط خلع لباس حق خروج از قم را دارد. در مقابل، سپاه قم همنوا با دیگر اعضای شورای تأمین، بنابر رسالت خود قصد حفظ امنیت کروبی را داشتند که در نهایت این ماجرا با زد و خورد مأموران و امت حزب الله خاتمه پیدا کرد. علی اصغر سیجانی کارگردان مستند ظهور نزدیک است نیز که تصویر حضور او در 22 بهمن منتشر گردید و البته از حامیان شدید احمدی نژاد است به خاطر بعضی فعالیت هایش تاکنون چندبار توسط اطلاعات سپاه قم بازداشت شده است. از این دست مثال ها فراوان بوده و نشان می دهد سازمان دهی این طیف زیر یک چتر خاص، کاری غیرممکن می باشد.

فارغ از میزان صحت و سقم ادعای کمیته حقیقت یاب لاریجانی که با دستور علاءالدین بروجردی از متهمان اختلاس سه هزار میلیاردی تشکیل شد دو نکته وبلاگی را در خصوص مسائل فوق متذکر می شوم:

1-    1-  کدام تحلیل گر سیاسی است که بتواند منکر نقش تنش آفرین شخص لاریجانی در بروز برخی حوادث باشد؟ در یکشنبه سیاه مجلس، با وساطت یکی از نمایندگان، قرار نبود که سی دی جنجالی احمدی نژاد به نمایش دربیاید اما این کار با اصرار علی لاریجانی صورت پذیرفت. لاریجانی بارها در ساعاتی قبل از مصاحبه های رسمی رئیس جمهور سعی کرده با به کار بردن الفاضی مانند اقتصاد رابین هودی! و ... احمدی نژاد ر تحریک و عصبانی کند. بازداشت جوانفکر درست در ساعاتی قبل از سخنرانی مهم رئیس جمهور در سازمان ملل، احضار علنی رئیس جمهور به دادگاه آن هم شش ماه قبل از زمان تعیین شده و... نمونه هایی از حرکت های سازمان دهی شده در مجموعه های حامی لاریجانی به منظور ایجاد اضطراب و جنجال در جامعه است. به اذعان همه مسئولان امنیتی کشور، لاریجانی ساعاتی پیش از سخنرانی 22 بهمن قم، از حضور در جمع مردم این شهر منع شده بود. ولی او اصرار داشت با حضور و سخنرانی خود حادثه دیگر را در کشور آفریده و فرصتی استثنایی را برای تسویه حساب های سیاسی مورد نظر خود پدید بیاورد. البته لاریجانی در مسائلی مانند دیدار خودسرانه با "مبارک" نشان داده است که در رویکردهای سیاسی مورد نظر خود می تواند به مصالح عالیه نظام بی توجه باشد. از این رو هر گزارشی از ریشه یابی حوادث قم بدون اشاره به نقش علی لاریجانی، از انصاف و جامعیت لازم بهره مند نیست.

2-    2-  فرض کنیم ادعای حامیان لاریجانی صحیح باشد و همه چهار طیف مذکور در بروز این حادثه نقش مستقیم داشته باشند. انقلاب اسلامی در عمر سی و پنج ساله خود دوبار با بدترین هجمه شدید دشمنان مواجه شد و در شرایطی سخت و خطرناک قرار گرفت. یک واقعه جنگ تحمیلی بود و دیگری فتنه شوم88.

جالب است که در هر دو اتفاق مذکور کسی نمی تواند اثری از حضور و خطر پذیری امثال لاریجانی مشاهده کند. متأسفانه در بزنگاه های سخت تاریخ انقلاب اسلامی، برخی حضرات، گوشه عافیت برگزیده و به رصد فرصت طلبانه حوادث می پرداختند. اگر قرار باشد ما بین دو طیف مذکور ( حلقه لاریجانی - سپاه + مصباح + بصیرت + حاج محمود)  یکی را انتخاب کنیم حق آن است که پابرهنه ها، سیلی خورده ها و نیروهای خط مقدمی انقلاب را بر لپ گلی ها ترجیح بدهیم.

به نفع لاریجانی است که درایت به خرج داده و مانع از تک روی های دور از خرد حامیان خود در چنین مواقعی بشود. شکی نیست مردم نیز اگر در دو راهی انتخاب قرار بگیرند هرگز گزینه ای مانند طیف لاریجانی را بر نمایندگان واقعی اقشار ملت ترجیح نخواهند داد. لاریجانی باید بیشتر از این به فکر آبروی خود باشد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">