اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

از پاستور تا سعدآباد

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۸ ق.ظ


در جلد نهم بحار به نقل از کافی از امیرالمومنین علیه السلام روایت می کند که می فرمود:

خداوند مرا پیشوای خلق قرار داده است و به همین سبب بر من فرض کرده است که زندگی خود را در خوراک و پوشاک در حد ضعیف ترین طبقات اجتماع قرار دهم تا از طرفی مایه تسکین آلام فقیر و از طرف دیگر سبب جلوگیری از طغیان غنی گردد.

در شرح احوال استادالفقهاء وحید بهبهانی رضوان الله علیه می نویسند:

روزی یکی از عروس های خود را مشاهده کرد که پیراهنی الوان از نوع پارچه هایی که معمولا زنان اعیان و اشراف آن عصر می پوشیدند به تن کرده است. فرزندشان (مرحوم آقامحمد اسماعیل شوهر آن خانم) را مورد ملامت قرار دادند، او در جواب پدر این آیه قرآن را خواند:

قل من حرم زینة الله التی اخرج لعباده والطیبات من الرزق؟

یعنی "بگو چه کسی زینت هایی که خدا برای بندگانش آفریده و هم چنین روزی های پاکیزه را تحریم کرده است؟"

ایشان جواب دادند من نمی گویم خوب پوشیدن و خوب نوشیدن و از نعمت های الهی استفاده کردن حرام است، خیر در اسلام چنین ممنوعیت هایی وجود ندارد، ولی یک مطلب دیگر هست و آن این که ما و خانواده ما به اعتبار اینکه پیشوای دینی مردم هستیم وظیفه خاصی داریم، خانواده های فقیر وقتی که اغنیا را می بینند که از همه چیز برخوردارند طبعا ناراحت می شوند، یگانه مایه تسکین آلامشان این است که خانواده "آقا" در تیپ خودشان هستند، اگر ما هم در زندگی به شکل تیپ اغنیا درآئیم این یگانه مایه تسکین آلام هم از میان می رود. ما که قادر نیستیم عملا وضع موجود را تغییر دهیم لااقل از این مقدار همدردی مضایقه نکنیم.

سیری در نهج البلاغه مرتضی مطهری ص229

رئیس جمهور منتخب ملت علاوه بر این که یک مسئول عالی رتبه است به دلیل برخورداری از کسوت روحانیت، در زمره مردان دینی نیز شمرده می شود. طبیعی است که ایشان به این دو دلیل از این پس بیشتر در زیر ذره بین جامعه بوده و تکلیف سنگین تری را به دوش خواهد داشت. انشاءالله از این امتحان الهی سربلند بیرون بیاید.

شنیده شده قرار است دفتر ریاست جمهوری دوباره از پاستور به کاخ سعدآباد منتقل شود. دعا می کنم این خبر دروغ باشد. متأسفانه بعد از سال های جنگ، بخشی از بدنه روحانیت، پرچمدار اشرافیت و رفاه طلبی گردید و ضربه ای جبران ناشدنی بر فرهنگ و سبک زندگی اسلامی وارد ساخته و تأثیر بسیاری از اندرزهای مبلغان دین را در بین مردم خنثی ساخته است.

والعاقبة للمتقین

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">