اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

یک نفر به دهان این مدیر انگلیسی بزند!!

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۴، ۰۳:۵۶ ب.ظ

فرشید گلزاده کرمانی، ایرانی تبعه انگلیس و بورسیه این کشور استعماری، بیش از دو سال است که مدیریت فروشگاه های زنجیره ای رفاه را برعهده گرفته است. وی که چندی پیش با حذف نام مبارک حضرت علی علیه السلام از آرم این فروشگاه و انتخاب رنگ سبز برای نام رفاه، در سطح رسانه های کشور مورد اعتراض قرار گرفته بود در اقدام اخیر و قابل تأمل دیگر دستور اخراج بخش قابل توجهی از نیروهای خوش سابقه و ارزشی این مجموعه را در سراسر کشور صادر کرده است.

مدیریت فروشگاه های زنجیره ای رفاه در حالی کسری بودجه و کاهش درآمد را عامل اخراج این طیف از نیروها می داند که بر اساس اسناد موجود، خود و تعدادی از اعضای هیئت مدیره آن در ماه بیش از پنجاه میلیون تومان حقوق و مزایا دریافت می کنند!

پیش از این نیز برخی از اعضای هیئت مدیره فروشگاه های زنجیره ای رفاه نسبت به سوءمدیریت و حیف و میل اموال عمومی در این مجموعه اعتراض کرده بودند که همه این اعضا از ادامه همکاری با مجموعه مذکور کنار گذاشته شدند!

فرشید گلزاده که ترجیح می هد بخش عمده ای از روزهای کاری خود را در کنار خانواده در کشور انگلیس به سر ببرد هیچ گاه برای هشدارهای مکرر دلسوزان اهمیتی قائل نشده است:

"متن صورتجلسه، بیانگر حقایقی است که پیش از این نیز جهان نیوز به آن پرداخته و درباره آن هشدار داده بود. در بخشی از متن صورتجلسه شماره ۴۸ هیأت مدیره شرکت رفاه آمده است: «با عنایت به شرایط خاص و نامناسب شرکت به لحاظ سود و زیان در مقایسه با سال گذشته و همچنین عدم تحقق بودجه مصوب و آسیب های مالی وارده (حدود ۸۴ میلیارد ریال برداشت بدون اطلاع و برگشت و متواری بودن مرتکب) در سنوات گذشته به دلیل عدم نظارت کافی که رفع این نواقص، حضور جدی و تلاش مدیرعامل را می طلبد، متأسفانه مدیرعامل محترم بدون اطلاع هیأت مدیره و حراست مجموعه و همچنین بدون اخذ مرخصی جهات مسافرت خارج از کشور (انگلیس) چند روزی است که در محل کار خود حضور ندارد. ضمناً از تاریخ ۹۳/۴/۹ که طبق مصوبه هیأت مدیره در شرکت موظف گردیده اند نیز تا کنون یک چهارم از مدت مذکور را در سفرهای خارج از کشور گذرانده اند که این عدم حضور و نظارت کافی ممکن است موجب بروز ضرر و زیان و سوء استفاده های مالی در شرکت گردد.»

پس از این نامه، در روز سه شنبه ۲۲ مهر ماه، آقای گل زاده، ضمن حضور در جلسه هیأت مدیره، حکم عزل سه تن از اعضا را از سوی آقای همتی به آنان ابلاغ می کند. از سوی دیگر خبرها حکایت از آن دارد که حدود ۱۵ نفر از مدیران باسابقه و ارزشی این شرکت، بدون دلیل مشخص، در یک روز، همزمان عزل و اخراج شدند. "

یکی از سایت های خبری معتبر، پیش از این نیز درباره ماهیت مدیرعامل جدید فروشگاه های زنجیره ای رفاه کشور نوشته بود:

"مدیرعامل جدید فروشگاه های رفاه اما این روزها یک پایش در لندن است و پای دیگرش در تهران. خانواده گل زاده در انگلستان به سر می برند و خود او نیز با خرج دولت انگلیس مشغول به تحصیل در دوره دکترای مدیریت دانش در دانشگاه شفلد است. وی که ویزای مولتی انگلیس را داراست هر زمان که اراده کند می تواند در آن کشور باشد، همان طور که طی ۲ ماه اخیر ۳ بار به این کشور سفر کرده است!

موضوع پایان نامه وی که آن را خانم «آن کریستین» به عنوان استاد راهنما، هدایت می کند، درباره عارضه یابی و راهبرد صنعت خرده فروشی است. نکته جالب اما این است که شرکت فروشگاه های رفاه، دقیقا با همین موضوع قراردادی منعقد کرده است. پس از آن حدود ۲۰ مشاور که بیشتر آنان را دختران دانشجوی ترم پایین تشکیل می دهند، برای این امر به کار گرفته شده اند! "

پیک بامدادی صدای جمهوری اسلامی نیز به تازگی به موضوع غیبت های تعجب برانگیز این مدیر مقیم انگلیس واکنش نشان داد و در یکی از گزارش های خبری به بررسی مدیریت ضعیف فروشگاه های رفاه پرداخت. با این حال، مصونیت جناحی فرشید گلزاده تا کنون مانع از توجه جدی دولت نسبت به سوءمدیریت در این بخش اقتصادی گردیده است.

اکنون شناسایی و اخراج نیروهایی ارزشی که گاه حدود دو دهه خدمت صادقانه در بدنه این مجموعه فروشگاهی را در سوابق خود دارند نشانی دیگر از وخامت اوضاع مدیریتی این مجموعه در سایه ضعف و انفعال نهادهای نظارتی را به اثبات می رساند. به نظر می رسد مسئولان انقلابی حاضر در مراکز نظارتی و امنیتی باید با حساسیت بیشتر نسبت به مسائل طرح شده درباره ضعف مدیریتی حاکم بر فروشگاه های زنجیره ای رفاه، در راستای تقابل و پیشگیری از بحران های اقتصادی و مفاسد احتمالی، اقدامی عاجل و مؤثر را انجام بدهند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۱)

  • صآب خونـِ
  • دوس داشتی دنبالمون کنید بعد خبر بدید جبران کنیم :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">