اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

پیشواز انتخابات مجمع طلاب 6

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۲، ۰۷:۰۴ ب.ظ

82843346122495388555.jpg


با حاج علی ابوالفضلی پیش از ورود به حوزه آشنا شده ام. ایشان از نزدیکان سردار علی فردوس بود؛ طلبه ای اهل دغدغه و منتقد نسبت به کاستی های فرهنگی جامعه که سخن خود را بی پروا به زبان می راند. شرحی از زندگی، سوابق و مسئولیت های این کاندیدای محترم مجمع طلاب بابل را در "ادامه مطلب" خواهید خواند. ذکر این نکته ضروری است که حجت الاسلام ابوالفضلی در حال حاضر تنها کاندیدایی است که برای نمایندگی احتمالی خود در مجمع، طرح و برنامه ارائه داده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اینجانب علی ابوالفضلی درسال 1355هجری شمسی در روستای بالابازیار از بخش لاله آباد از توابع شهرستان بابل دیده به جهان گشودم. به فضل خدا درخانواده‌ای مذهبی رشد کردم و دوران دبستانم را در روستای خود تحصیل نمودم، ولی دوران راهنمایی را در مدرسه اسلامی(فلکه کارگر) شهرستان بابل گذراندم. با لطف الهی و اشتیاق درونی و تشویق بی دریغ والدینم، مخصوصاً ابوی گرانقدرم، پس از دوران سوم راهنمایی (سیکل)در سال 1372هجری شمسی به حوزه مقدسه خاتم الانبیاء (صدر) بابل که تحت اشراف  مرحوم حضرت آیت الله روحانی (ره) بود وارد شدم و با عنایت الهی و توجهات امام عصر(عج) بمدت 6سال در این حوزه مشغول به تحصیل شدم و تا پایه ششم(اتمام لمعتین) را آنجا گذراندم و پس از آن در سال 1377هجری شمسی وارد شهر خون و قیام و شهر علم واجتهاد،و عش آل محمد(ص)قم مقدس شدم. هم زمان با تحصیل سطوح عالی حوزه، وارد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در رشته حقوق شده و با توفیق الهی بعد از 4سال؛با اتمام سطوح عالی حوزه(اتمام کفایتین) و اخذ لیسانس حقوق از مؤسسه امام خمینی (ره) در سال 1381هجری شمسی وارد درس خارج فقه واصول شدم که بعون الهی تاکنون ادامه دارد.

در طول دوران تحصیلی از محضر بزرگان و ستارگانی؛ افتخار تلمذ و شاگردی را داشته ام که برای این بنده ناچیز بسی جای شکرگذاری از خالق منان را سزاست که یکی از مواهب عالی خویش را نصیب بنده ناچیز ارزانی داشت. بزرگانی ؛نظیر: مرحوم آیت الله روحانی (ره)«نماینده فقید حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در استان مازندران» که در دوران دروس مقدماتی از ایشان بهره برده ام.

اما در دوران سطوح عالی از وجود با سعادت آیت الله رضا استادی و آیت الله اعتمادی و آیت الله محمد صادق لاریجانی و استاد گرامی علی نکونام گلپایگانی و استاد سید احمد فاطمی و استاد سید احمدخاتمی  و استاد سید عنایت الله دریاباری حظی وافر برده ام .

 در دوران درس خارج فقه واصول نیز از انوار الهی بزرگانی تلمذ نموده ام  که با احترام به ساحت مقدس همه آنان که نام مبارکشان بدین قرار است:

1.حضرت آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی(حفظه الله تعالی) 2.حضرت آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی(حفظه الله تعالی)3. حضرت آیت الله العظمی جعفر سبحانی (حفظه الله تعالی)4. حضرت آیت الله العظمی حسین وحید خراسانی (حفظه الله تعالی) 5.مرحوم حضرت آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی(ره)6.حضرت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی (حفظه الله تعالی) 7.حضرت استاد مهدی هادوی تهرانی(حفظه الله تعالی) 8.حضرت استاد دکتر احمد عابدی(حفظه الله تعالی) 9.حضرت آیت الله سید رحیم توکل(حفظه الله تعالی).

 در کنار دروس حوزوی به تبلیغ معارف دین مبین اسلام به اقصی نقاط کشور؛از جمله: استانهای لرستان،سیستان وبلوچستان،کردستان،هرمزگان،تهران،مرکزی،مازندران و ... سفر داشته ام. البته حقیر بیش از 10سال در دانشگاههای مختلف کشور به تبلیغ احکام و معارف اسلامی مشغولم وهنوز به فضل الهی ادامه دارد.

در کارهای اجرائی قریب 7سال رئیس و مسئول اعزام مبلغ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها ی کشور بوده ام و نیز رئیس شعبه 222 شورای حل اختلاف خانواده قم و رئیس شعبه 15 حقوقی شورای حل اختلاف قم(که مجموعاً بیش از 6سال ادامه داشت) خدمت گذاری نموده ام.

پس ازاتمام سطح سه حوزه (وأخد مدرک آن با رتبه عالی )،مشغول پایان نامه سطح چهار حوزه  که البته در مراحل ابتدایی آنم شده ام( که با عنایت الهی این هم به پایان حواهد رسید) و نیز هم اکنون مشغول کارشناسی ارشد رشته حقوق عمومی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) می باشم.

در کنار تحصیل نیز در برخی از دانشگاههای دولتی و مؤسسات آموزش عالی قم و ساوه مشغول تدریس دروس معارف اسلامی (در رشته های تاریخ« با گرایش های تاریخ تحلیلی صدر اسلام،تاریخ امامت،تاریخ وتمدن اسلام وایران) و (تفسیر موضوعی قرآن و نهج البلاغه) می باشم که هم اکنون ادامه دارد. و در طرح ضیافت اندیشه دانشجویی نهاد رهبری در دانشگاه مازندران و دانشگاه صنعتی بابل و دانشگاه آزاد سنندج علاوه بر تبلیغ؛ به  تدریس دروس پیش گفته نیز  اشتغال داشته ام.

با عنایت الهی حدود 8 سال در مؤسسه اسراء به کار تحقیقاتی در آثار آیت الله جوادی آملی (حفظه الله) اشتغال داشته و نیز در مرکز مطالعات حوزه بخش حقوقی آن (حدود دوسال) و در بخش فلسفه احکام  مرکز مشاوره و پاسخ نهاد رهبری (حدود دو سال) همکاری داشته ام.

با توفیق و عنایت الهی تحصیل،تدریس،تحقیق  و تبلیغ حقیر در حدبضاعت ادامه دارد،تا چه قبول افتد و

چه قبول آید نزد خداوند منان.

ضرورت ورود حقیر در این عرصه:

انگیزه اصلی حقیر در این دوره نمایندگی طلاب و فضلای شهرستان بابل کمک و یاری طلاب عزیز و گرانقدر شهرستان بابل بوده است. مخصوصاً کمک به طلاب جدید الورود به شهر مقدس قم که دغدغه های فراوانی در بدو ورود دارند و گاهی از درد بی پناهی دچار اضطراب و ناراحتی و افت تحصیلی شدید می گردند. البته این حرف به این معنا نیست که باید از دوستان گرانقدر و طلاب و فضلای قدیمی غافل شد.

حقیر ادعا ندارد که با آمدنم به این صحنه که جز ادای وظیفه شرعی نیست؛ شق القمر می کنم ،ولی سربازان امام عصر (عج) واقفند که نمایندگان طلاب وفضلای حوزه براساس اساسنامه آن ؛ یک سری وظایفی دارند که طبق آن می توانند کار های مفیدی انجام دهند،از این رو وعده دادن های بی اساس و غیر قابل اجراءامری مذموم و بیهوده است که حقیر بر این مطلب واقفم،«که دوستان طلبه یقیناً ازحقیر بر این امور بیشتر تسلط دارند»،از این رو در حد بضاعت برای رفع مشکلات روزمره طلاب و فکر اساسی برای اتحاد و انسجام طلاب بابلی مقیم قم و اقدام به یک هیأت عزاداری با اساسنامه مشخص که حداقل بصورت فصلی(4مرتبه درسال) یا هر دو ماه یک بار با دعوت بزرگان و علمای استان که  مقیم قم هستند و یا از مسئولین خود شهرستان  استفاده نموده و از اوضاع شهرستان نیز بتوان با خبر شد و از این طریق دغدغه های طلاب شهرستان به مسئولین شهر اطلاع رسانی شود و نقش روحانیت  اصیل و عزیز که طلایه داران اسلام ناب محمدی اند در امور شهرستان نمود پیدا کند.

متأسفانه بدلیل برخی از تنگ نظری ها نسبت به طلاب مقیم قم؛برخی از مسئولین شهرستان یا برخی

از مسئولین بخشداری های تابعه شهرستان به تذکرات دردمندانه و دلسوزانه دوستان طلاب مقیم آن منطقه ارزشی قائل نیستند که جای بسی تأسف دارد و بر همه دوستان و اساتید ارجمندم پوشیده نیست که روحانیت  گرانقدر چقدر نقش اساسی در منطقه می تواند ایفانماید.

یکی از مشکلات مهم طلاب مقیم قم زمانی است که در ایام تبلیغی ماه های رمضان و محرم و فاطمیّه و... که به شهرستان مراجعت می نمایند و با آن مواجه می شوند، بخاطر برنامه نداشتن دقیق برخی از مراکز اعزام مبلغ،دوستان دچار دلسردی و بی انگیزی در امر تبلیغ می شوند و در برخی موارد دیگر انگیزه ای برای تبلیغ رفتن به شهرستان از دوستان سلب می شود، بدین جهت ،نمایندگان طلاب باید چاره دقیقی نسبت به این مهم بیندیشند.

آنچه مرا همیشه آزار می دهد این است که شهرستان بابل با این همه طلاب مستعد چرا نباید متولی یا متولیانی داشته باشد که حداقل طلاب نخبه و مستعد شهرستان را شناسایی و درد و دلهای آنان را بشنوند و در حد امکان و بضاعت مشکل فکری و مالی و .... دوستان طلبه را حل و فصل نمایند،چون کار شاقی نیست ،بلکه می توان با برنامه ریزی دقیق  آن را عملی کرد کما اینکه نمایندگان سایر شهرستان های اقدام نمودند وموفق هم شده اند و می توان از تجربیات آنان استفاده کرد.

شناسایی طلاب موفق شهرستان و تجلیل از آنان در قم یا شهرستان و تقدیر شایسته و بایسته از آنان

در حد امکانات.

همانطور که دوستان واقفند سهمیه شهرستان بابل برای نمایندگی مجمع طلاب  4نفر است که از این حیث با شهر  بزرگی مثل تهران برابری دارد،لذا این حجم نماینده(سهمیه 4نفری)،پتانسیل خوبی برای ارتقای جایگاه  طلاب بابلی مقیم قم خواهد داشت و با پشت کار و تلاش مضاعف کارهای خوبی در حد بضاعت برای طلاب شهرستان می توان انجام داد.

درآخر توفیق تمامی دیگر دوستان کاندیداتوری نمایندگی طلاب وفضلای شهرستان بابل را خواستارم و هر کدام از سروران حقیر که رأی آورده اند در حد بضاعت مزجاة  خویش اقدام نمایند و خدمت به سربازان امام عصر(عج)را توفیقی الهی بدانند(انشا الله تعالی).

البته مطالب فروان، ولی وقت دوستان کم است،همین مقدار مطلب کفایت می کند. انشاءالله مرا عفو نمایید و از اینکه وقت گذاشتید و به  این مطالب توجه نمودید کمال تشکر را دارم.

 

«و من الله التوفیق و علیه التکلان»                                                                                                     

 علی ابوالفضلی   

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">