اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

ناراحتی؟ استخر فرح نرو!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۰۷:۰۰ ب.ظ

"استخر فرح در انتظارت"، تهدید به قتل نیست و کنایه طنزی است که مرگ و بدعاقبتی را به غرب باوران یادآور می شود؛ اما اصلاً فرض کنیم یک طلبه ای شعار مرگ بر فلانی سر داده است.

مگر در همین اعتراضات کوچک و بزرگ ماه های اخیر در اجتماعات مردمی، شاهد سرداده شدن شعارهای مرگ بر این و آن نبودیم؟

بر فرض که طلبه ای به درست یاغلط شعاری داد که مطابق میل ما نبود، چه نیازی به این همه سر و صدا و بیانیه خوانی حضرات و نهادهاست؟

جامعه طلاب بیش از دویست هزار نفر را در بر می گیرد و قرار هم نیست که همه این دویست هزار نفر یک شکل و یک جور فکر کنند.

وقتی بعضی افراد و گروه ها در ازای شعارهای هنجارشکنانه بعضی از اقشار مردم سکوت می کنند؛ اما در مواجهه با شعار ناخوشآیند یک طلبه، زمین و زمان را به هم می دوزند یعنی هنوز در پس زمینه توقع و تصورشان، طلاب و روحانیون را کارمندان مطیع و فرمانبر و سر به زیر بیوت و نهادهای وابسته خود تلقی می نمایند که هرگز نباید از ذیل استانداردهای سازمانی و چارچوب درج شده در بولتن ها خارج شوند.

این بازی مزخرف و فرصت سوز را رسانه های اغواگری راه انداخته اند که قصدشان تحریف افکار عمومی از حقایق تلخ فضای سیاسی موجود و ناکارآمدی اقتصادی و سیاسی مدعیان قدرت و باندهای ثروت است. بزرگان چرا وارد این بازی می شوند، خدا می داند.

راستی چند نفر از همین حضرات به همین تندی و قاطعیت در مقابل هتاکی مکرر رئیس روحانی دولت به منتقدان لب به اعتراض گشوده و گفتار گزنده او را مورد شماتت قرار داده اند؟

یک ضرب المثل طلبگی است که می گوید: بائُکَ تجُر، بائی لاتجُر؟!!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">