اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

جای خالی نماز

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۰۳:۴۳ ب.ظ

نماز در جبهه به روایت تصویر

 

مستقیم نصیحت نمی کرد؛ اما حرف هایش را طوری می زد یا کارهایش را طوری انجام می داد که افراد تشویق به انجام اعمال خیر و کسب ثواب بشوند. با اینکه فرمانده بود و نیروها برای حرف هایش اعتبار خاصی قائل بودند؛ اما با این حال سعی می کرد توصیه های معنوی یا اخلاقی اش را از حالت دستوری خارج کند.

یک صبح جمعه داشتیم به اتفاق حسین و بعضی همرزمان در مسیری می رفتیم. کارمان فوری و عجله ای نبود. به یک رودخانه رسیدیم. حسین گفت: بچه ها! ما که عجله نداریم. هوا هم حسابی گرم است و آب تنی می چسبد! برویم نیم ساعتی شنا کنیم و بیاییم. همه از این پیشنهاد استقبال کردند.

توی هوای گرم و شرجی جنوب، شنا کردن واقعاً لذت بخش بود. دقایقی قبل از آن که بخواهیم از آب بیرون آمده و به راهمان ادامه بدهیم، حسین گفت: رفقا! حالا که توی آبیم و روز جمعه هم هست خوب است یک غسل جمعه هم انجام بدهیم. پیشنهاد به جایی بود. بچه ها همان جا نیّت کردند و غسل ارتماسی انجام دادند.

برای نماز اول وقت یا جماعت هم با همین روش تذکّر می داد. گاهی به نیروهایش می گفت: حالا که منتظر فلان کار هستیم و فرصتی باقی است، چند رکعت نماز قضا برای خودمان یا امواتمان بخوانیم. یا اگر شب بود و وقت تمرین نظامی و پیاده روی می گفت: خوب است چند دقیقه ای تا نفس مان جا بیاید نماز شبمان را هم بخوانیم.

روایتی از خاطرات سردار شهید حسین دهستانی، کنگره سرداران شهید استان یزد

  • سیدحمید مشتاقی نیا

اشک آتش

دفاع مقدس

معنویت

نماز اول وقت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">