اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

بازخوانی رسالت بنیاد شهید

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۰۸:۴۷ ق.ظ

Bonyad Shahid Logo.svg

 

بنیاد شهید و امور ایثارگران از اساس یک نهاد فرهنگی است. حتی خدمات رفاهی آن به بازماندگان شهدا نیز در چارچوب نگاه فرهنگی اسلام و انقلاب اسلامی به ارج و کرامت وارثان مکتب ایثار و شهادت تعریف می شود؛ چه برسد به رسالت اصیل این مجموعه در تقویت باورهای عمومی نسبت به جایگاه شهید و تبیین فرهنگ جهاد و مقاومت که از رهگذر شهادت، حاکمیت اسلام و استقلال و عزت جامعه را در برابر طوفان حوادث و تهدیدهای نرم و سخت بدخواهان، محافظت نموده و رشد می بخشد.

فرهنگ شهادت، راهبرد اندیشه توحید برای غلبه بر نگرش های مادی چپاولگران و تضمین کننده سعادت و سرافرازی جوامع ایمانی بشریت به منظور دستیابی به حیات طیبه الهی و امنیت دنیوی و اخروی در پناه دژ مستحکم لااله الاالله و نگاه جامع به مختصات فطری و غریزی اشرف مخلوقات در راستای تحقق تمدن بزرگ و جهانی اسلام محسوب می گردد.

تردیدی نیست که هجمه سنگین فرهنگی دشمن به خیمه تفکر دینی، اصل نگرش جهادی انقلاب اسلامی که تلاش بی شائیه در راه تحقق اوامر الهی و سبک زندگی قرآنی را تا سر حد جان، سرلوحه خویش می داند همواره هدف تخریب و سیاه نمایی قرار داده تا در پرتو دوری امت از فرهنگ ایثار و شهادت و تخدیر اندیشه مقاومت، جامعه ای پوچ، سبک و بی انگیزه را در مسیر اندولس سازی کشورهای اسلامی به منظور استثمار و غارتگری آنان رقم بزند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران متولی اصلی صیانت از فرهنگ شهادت و تبیین حقایق این اندیشه سترگ و بسط باورها و ترویج قرائت جهادی از حیات اسلامی است که هدف غایی آن زمینه سازی تحقق جامعه مهدوی و پیوست به حاکمیت عصر ظهور است. از این منظر، بنیاد شهید را باید مهم ترین و مبنایی ترین نهاد در پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی و دستیابی به آرمان های انسان ساز اسلام ناب محمدی(ص) دانست.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

اشک آتش

مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">