اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

حتی در دستشویی هم به یاد خدا باشید!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۳ ق.ظ

کج سلیقگی در دستشویی‌های امامزاده قاسم تجریش


یکی از سایت های خبری معروف کشور، تصویری از سر در سرویس بهداشتی یکی از امامزادگان منتشر کرد و به استفاده از صفات خدا در کاشیکاری آن ایراد گرفت و این امر را وهن به اسماء الهی و نامتناسب با فضای مورد نظر دانست.

مدتی قبل در محفلی زنانه، خانم محترمی تلفظ سوره انعام را با کسر الف قرائت کرد. برایش اصلاح کردم و گفتم: انعام درست است با فتح الف.

قبول نکرد و از قول حاج خانم استاد جلسه شان که تحصیلات دینی خاصی نداشت استدلال آورد که انعام با فتح الف به معنای چهارپایان است و این نام وهن کلمات الهی به حساب می آید!

برای این بانوی بزرگوار و سایر حضار توضیح دادم که نام چند سوره قرآن به اسم حیواناتی چون گاو و ... شهرت دارد. ممکن است ما در محاوره و فرهنگ ارتباطی خود نام حیوان را توهین فرض کنیم؛ اما گاو و سایر موجودات، مخلوقات خدا هستند و قرار نیست خدا کلامش را بر اساس ذهنیت های غلط بشر شکل بدهد. هر یک از حیوانات تمثیلی از قدرت و نعمت خداوند بوده و فلسفه ای برای خلقتش وجود دارد و ...

خوانندگان محترم وبلاگ اگر یک جستجوی ساده در اینترنت انجام بدهند و یا به کتب معتبر ادعیه مراجعه کنند خواهند دید که حتی برای وقت تخلّی و در زمان استفاده از سرویس بهداشتی نیز ذکرها و دعاهای مخصوصی سفارش شده است تا ما در همه حال، خود را محتاج و وابسته به خدا دانسته و از یادش غافل نباشیم.

یاد حرف استاد بزرگواری افتادم که توصیه می کرد در هر لحظه و در هر کاری ، نیّت خدایی داشته باشید و قصدتان عبادت باشد. غذا که می خورید، قربتاً الی الله باشد و به خدا بگویید که من با غذا خوردنم قصد دارم نیرویی در بدن اندوخته تا خدمت و عبادت بیشتری بنمایم و به دستشویی هم که می روید به خدا بگویید که به امید تو می خواهم آفات را دفع کرده و بدنم را سالم نگاه بدارم تا توفیق بیشتری در خدمت و طاعت داشته باشم. این گونه است که برای نفس کشیدنتان هم می توانید ثواب ذخیره کنید.

واقع امر آن است که اگر خدا نخواهد، بستن بند کفش که هیچ، حتی امکان تخلّی هم نخواهیم داشت. به بیمارستان ها سری بزنید و ببینید بیمارانی را که برای دفع طبیعی فضولات بدن چه زجر و مشقتی را تحمل کرده و چگونه دست به دامان خدا می شوند.

در هر نفس به یاد خدا و لطف او احتیاج داریم.

نظرات  (۲)

اشک اتش به چه معناست؟؟
چرا این اسم را انتخاب کردید؟
پاسخ:
سلام
به شما یه تشکر بدهکارم بابت این که افتخار می دید و وبلاگو نگاه میکنید
کار آتیش، سوزوندنه اما فرض کنید گاه شرایط باعث میشه کارش به جایی برسه که خودش بسوزه و اشک بریزه
OK!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">