اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

باور کنید هاشمی زنده است!!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۵، ۰۸:۱۵ ب.ظ

رضا حفاوت طبری:

 از قدیس سازی مرحوم آقای هاشمی توسط صداوسیما تا ذوق زدگی برخی دوستان از فوت ایشان، از تحلیل های مغرضانه، هدفمند وجهت دار صدای آمریکا و بی بی سی تا واگویه های درونی خناسان و بسیاری نوشته های دیگر را خواندم، شنیدم و دیدم.

 به نظرم آمد که یک نکته، مغفول دوستان جبهه انقلاب اسلامی قرارگرفته باشد. سال های دور در یک مصاحبه مطبوعاتی یک خبرنگارخارجی ایشان را اینگونخه توصیف کرد ( قریب به این مضمون ): هاشمی کسی است که با ردای اسلام و دین با ششهای دموکراسی شما بخوانید لیبرالی نفس می کشد!!! این همان نکته ای است که اسطوره سپاه اسلام سردار ظفرمندمان حاج قاسم سلیمانی هم به آن اشاره کرد: "هاشمی ، همان هاشمی بود که بود از اول تا آخر" (قریب به این مضمون)

آن چه که منجر به هویدا شدن جلوه دیگری از شخصیت هاشمی شد، بستری بود که در مسیرانقلاب جهت بروز شفاف آن چه که در درون او بود رخ داد نه تغییر در افکار او!!!! اگر به خاطرات او در کتاب عبور از بحران مراجعه کنیم می خوانیم که در وسط  جنگ وموشک باران شهرها با این که امام در تهران بود ایشان به همراه زن و فرزندانش با بالگرد به سد لار رفته واسکی روی آب آن هم در دهه 60 انجام می دهد!!!!

بر خلاف بعضی تحلیل ها که فوت آقای هاشمی را پایان شاهنامه می دانند، باید پذیرفت جریان و فکری که پشت سر او سنگر می گرفت و خود را پنهان می کرد و یا به نوعی ایشان هم به آن معتقد بود، یک واقعیت عینی در جمهوری اسلامی است که دارای کرسی های نظری و عملی تا حد زمامداری قوه اجرایی در کشور است!

چه خوشمان بیاید چه نیاید!

فوت آقای هاشمی اگرچه در عدم جولاندهی این جریان در آینده، در کوتاه مدت می تواند موثر باشد؛ اما قطعاً در منفعل سازی آن تاثیری نخواهد داشت!! یکی از مولفه های تحیکم نظام، تأمین معیشت مردم شامل: شغل، ازدواج، مسکن و.... می باشد. باید پذیرفت که جریان مدعی اصول گرایی نتوانست متناسب با شعارهایش از پس این مهم به خوبی برآید و به همان اندازه خوراکی شد برای جریان متمایل به غرب که جولان دهد و بگوید: آب خوردن ما هم در گرو ارتباط با غرب (شما بخوانید شیطان بزرگ امریکا) است !!!!!! که خدا را صد هزار مرتبه شکر (اگر چه تاوان زیادی برای آن پرداختیم ) این موضوع هم در قالب برجام با دستاوردی تقریبا هیچ محقق نشد!!!!

به نظر می رسد آن چه که در خلال این چهار سال و فوت آقای هاشمی نمود پیدا کرد و ظاهراً مورد غفلت دوستان جبهه انقلاب اسلامی قرار گرفته، تبیین چرایی وقوع و ماهیت انقلاب اسلامی و اثرات آن در منطقه و جهان و ضرورت توجه به درون می باشد. به  نظرم بحث های اول انقلاب که در تبیین این موضوع بین یاران انقلاب و دیگر گروه ها صورت می پذیرفت باید در حال حاضر خصوصا برای نسل جوان صورت پذیرد. در این بین نقش هیات ها و مساجد نقش برجسته ای خواهد بود. به نظر می رسد برآیند فرمایش های حضرت آقا در این سال ها نیز با این رویکرد باشد. کشور در آینده نزدیک آبستن حوادث مهم بسیاری است. غفلت از این موضوع یک خطای استراتژیک توسط دوستان جبهه انقلاب خواهد بود. بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی و خط نورانی امام و رهبری، اصلی مهم برای تضمین استمرار باورهای انقلابی در بین آحاد جامعه است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">