اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

ماه صفر، نه، سفر!

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۵، ۰۵:۵۶ ب.ظ

فکر می کنم ماه صفر را از اساس اشتباه نوشته اند. این ماه، ماه سفر است؛ هم سفر آفاق و هم سفر انفس.

نیمی از این ماه را مردم در سفر می گذرانند. راهی کربلا و زیارت اربعین حسین اند و هنوز از راه نرسیده، مسافر مشهدالرضا می شوند.

دولت ها خودشان را معطل تعطیلات نوروزی می کنند و خدماتشان را نگاه می دارند برای آن روزها؛ اما همه آن هایی که چه بسا در گرانی و فضای نامساعد نوروز، یارای سفر ندارند، در این دو هفته دلی از مسافرت و زیارت و سیاحت در می آورند.

اعتقادات مذهبی به مرور تبدیل به سنت های ملی می شود؛ آن چنان که سنت ها و رسوم ملی هم گاه تبدیل به آئینی مذهبی می گردند.

سیل خروشان زائرین اربعین در جاده های سراسر کشور، آن هم در روزهایی که تعطیل نیست، نشان می دهد سیر و سیاحت و سفر و گردش هم می تواند جزیی از زندگی مردم باشد به شرط آن که در باور دینی آن ها جایی داشته باشد. سال ها ست که بحث توریسم مذهبی در کشور مطرح شده اما هنوز به سر و سامانی نرسیده است.

مردم دولت ها را مجاب می کنند که خودشان را با آن ها هماهنگ کنند. حالا این دولت ها هستند که به جای تعطیلات عید، باید خدمات سفر و سیاحت نصفه و نیمه شان را با محدوده ای از زمان که مورد نظر مردم است تطبیق بدهند.

شکوه و عظمت حماسه پیاده روی میلیونی اربعین را باید در تاریخ مردم ایران زمین به ثبت رساند. فرهنگ ایران به رغم همه نسخه هایی که رسانه های خارجی و داخلی برای آن پیچیده اند راهی مبارک را در پیش گرفته که نوید تمدن بزرگ جهان اسلام را سر داده است. به دولت ها توصیه می کنم از این تحول بزرگ عقب نمانند. به دولت ها توصیه می کنم مردم را و دین مردم را باور کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">