اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

چه کسی نماینده آیت الله شاهرودی در مازندران خواهد شد؟!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۲۱ ب.ظ

شنیده ها حاکی از آن است که طی روزهای آینده، حجت الاسلام والمسلمین بابایی به عنوان نماینده تام الاختیار مرجع عالیقدر حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی در استان مازندران منصوب خواهد شد. حکم رسمی این انتصاب به زودی در سطح رسانه های استان منتشر خواهد گردید.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالحسین بابایی، متولد 1320 در شهرستان ساری است که بعد از تحصیل در حوزه علمیه نجف، از ابتدای دهه پنجاه به درخواست علما و مردم بابل در این شهر ساکن شده است. فعالیت های انقلابی ایشان در طول سال های مبارزه با رژیم ستمشاهی بارها منجر به احظار و بازداشت وی توسط مأموران ساواک و شهربانی وقت گردید. گستردگی نقش حجت الاسلام بابایی در مناسبات سیاسی شهر بابل و جایگاه مشورتی و قرابت فکری ایشان با مرحوم آیت الله روحانی باعث شد که از وی به عنوان نفر دوم جریان مبارزه با طاغوت در سطح شهرستان بابل یاد شود. حجت الاسلام بابایی بنیانگذار و نخستین مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران بود. وی که مدتی امامت جماعت مسجد جامع شهر بابل را برعهده داشت با توصیه مقام معظم رهبری نخستین نمازجمعه شهر بندرترکمن را اقامه کرد. در طول شش سال حضور مستمر در آن شهر و با توجه به روحیه معنوی و فرهنگی ایشان، بسیاری از برادران و خواهران اهل سنت جذب نمازجمعه و دیگر جلسات مذهبی و تفسیری حجت الاسلام بابایی گردیدند. تأسیس حوزه علمیه در شهر بندرترکمن یکی از اقدامات ماندگار ایشان در تقویت تفکر ناب دینی در آن شهر محسوب می شود. امامت جمعه در شهرهای فیروزکوه، لاله آباد و امیرکلا از دیگر سوابق فعالیت های مذهبی، سیاسی و اجتماعی حجت الاسلام بابایی است.

بر اساس اخبار موثق، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی که هم اکنون ریاست شورای حل اختلاف قوا را برعهده دارد و از بزرگترین مراجع و شخصیت های مؤثر نظام محسوب می شود بنا به درخواست مقلدان و دیگر مرتبطین خود به منظور ساماندهی و انسجام در فعالیت های دینی، علمی، فرهنگی و ... در نظر دارند تا حجت الاسلام شیخ عبدالحسین بابایی را به نمایندگی خود در استان مازندران منصوب نمایند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۱)

با سلام خدمت نویسنده محترم وبلاگ. با عرض پوزش. لطفاً نظر ثبت شده قبلی مرا در اسرع وقت حذف فرمایید. نمیخواهم این نظر ثبت شود و در اختیار عموم قرار گیرد. سپاسگزارم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">