اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

مصاحبه با محمد حسین منصف عضو شورای اسلامی شهر بابل (قسمت اول)

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۰۷:۴۳ ب.ظ


محمد حسین منصف دانش آموخته علوم سیاسی از دانشگاه تهران و کارشناس تحقیقات و پژوهش است.

چند سالی سکّان معاونت تحقیقات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مازندران را بعهده داشته و در زمینه مسائل سیاسی، اجتماعی و دفاع مقدس مقالات زیادی از او در نشریات به چاپ رسیده است.

تاکنون 5 عنوان کتاب از او در زمینه دفاع مقدس منتشر گردیده است. در سالهای دفاع مقدس نیز در کسوت فرماندهی و جانشینی گردان به مبارزه با دشمنان این ملت پرداخته است. او هفت سال از عمر خود را در اسارتگاههای رژیم صدام گذرانده و جانباز 40% می باشد. او بلافاصله پس از بازگشت از اسارت، با کمک دوستانش کاروان پیاده میثاق با نور را برای سفر پیاده به مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پایه گذاری کرده و 6 بار این سفرها را در دهه هفتاد مدیریت کرده است.

او اکنون عضو شورای اسلامی شهر بابل، سخنگو و مسئول کمیسیون فرهنگی هنری، آموزشی پژوهشی این شورا است. این ها را نوشتم تا بدانید او با انقلاب و امام و رهبری بیگانه نیست و در راه آرمان بلند امام، عمرش را گذرانده است و اتهام بیگانه بودن با نظام و انقلاب به او نمی چسبد و به قول خودش دارد به تکلیف نمایندگی اش در شورای شهر عمل می کند.

سوال: آقای منصف می خواهم یک راست بروم سراغ اصل مطلب. چه شد که بجای مطرح کردن مشکلات مرتبط با فساد یا تخلف در شهرداری در صحن علنی شورای شهر، حرکت اعتراضی خیابانی و تحصن در جلوی شهرداری بابل را انتخاب کردید؟ آیا راه دیگری نبود ؟

جواب: با سلام خدمت همه دوستان و عرض ارادت به پیشگاه مردم عزیز بابل

15 ماه در مورد تخلفات شهرداری، نامه های رسمی نوشتم و در صورت جلسات رسمی که برای فرماندار – استاندار و امام جمعه هم فرستاده می شود، با دست خط خودم مخالفت خود را با حیف و میل بیت المال و تخلفات ساخت و ساز و عیدی های بیجا مثل عیدی 1 میلیون تومانی عید فطر و تنبلی ها و کم کاری ها و اضافه کاری های 150 ساعته بدون اضافه کاری و استخدام های فامیلی را رسماً و شفاهاً اعلام کرده ام، اما عزم جدی در مبارزه با فساد را ندیدم.

سوال: اگر به کار شهرداری و شهردار معترض بودید، می توانستید در شورای شهر شهردار را استیضاح کنید و یا در صورت لزوم او را عوض کنید.

جواب: در شورای شهر 13 نفره مثل بابل، با 9 رأی می شود شهردار را استیضاح کرده و در صورت قانع نشدن، شهردار را عوض کرد. هیچوقت آن 9 رأی با هم جمع نشدند تا شهردار و عوامل شهرداری احساس خطر کنند. مشکل اساسی در همین جاست. شهردار خود را در حاشیه امن می بیند و مقصر اصلی خود اعضای شورای شهر هستند که برای شهردار حاشیه امن ایجاد کرده اند.

سوال: شنیده ام که شما از مسئولین شهرتان بابت عملکردشان در این قضیه گله دارید. از چه چیزی گله دارید؟ آیا انتظار داشتید از حرکت شما حمایت کنند؟

جواب: البته از بعضی از اعضای شورای شهر، از آقای فرماندار و ... انتظار حمایت نداشتم چون می دانستم به قول رهبری معظم، در مقابله با فساد باید لباس مبارزه بر تن کر . البته همین جا برای اینکه شکرگزار خداوند باشم، از رفتار خوب و انسانی ریاست محترم دادگستری و دادستان و قاضی محترم پرونده و مسئولان زندان متی کلا، بعضی از اعضای شورای شهر و بویژه از پیگیری نماینده محبوب شهرمان حاج آقا ناصری و جناب تشیّع رئیس دفتر ایشان تشکر می کنم. اما از بزرگان محبوب شهرم که شخصاً دوستشان دارم و برایم عزیز و محترم هستند انتظار بیشتری داشتم.

 از یکی از این بزرگوران یک سوال اساسی دارم، از قول شما مطالبی در سایت ها نوشته اند که شما در دانشگاه شهرمان پس از حوادث شهرداری طوری گفته اید که انگار حرکت اعتراضی مرا که مطابق قانون نبود شدیداً مورد انتقاد قرارداده اید. من دیده ام که شما انتقاد پذیر هستید. یادتان هست سال گذشته در یکی از مساجد در جلسه تریبون آزاد، شما و فعالان فرهنگی حضور داشتید و با توصیه شما من دبیری جلسه را عهده دار شدم. یکی از حاضرین، حوزه نقد را به حوزه فیزیکی برد و از بلندی و تن صدای شما انتقاد کرد و شما با سعه صدر از او بابت صدای خود عذر خواهی کردید و من برای برطرف کردن این سوال و انتقاد غیر معمول به شما گفتم من به صدای شما علاقه دارم و لطفاً تن صدایتان را تغییر ندهید و . . .

چون شما نقد پذیر هستید ، شما را با انصاف مورد نقد قرار می دهم.

شاید شما انتظار داشتید من برای حرکت اعتراضی خود از فرمانداری مجوز می گرفتم. آیا فرمانداری که حاضر نیست نقد شود و در جلسه مناظره 2 آذر 93 در شورای شهر شرکت نکرد، به من مجوز می داد؟!

من در حوزه استخدام های غیر عادلانه فامیلی از آقای فرماندار سوالاتی داشتم که نیامد! بماند این مطلب برای بعد؛

P آیا دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان 58 برای اشغال سفارت آمریکا که به لانه جاسوسی معروف شد از فرمانداری تهران مجوز گرفتند؟! آیا امام خمینی ره حرکت آنان را به دلیل نگرفتن مجوز از فرمانداری تهران محکوم کرد؟! همه می دانیم که امام (ره) با آن روشن بینی در زمانی که هیچ کس نمی دانست چه موضعی باید بگیرد، در مورد حرکت دانشجویان فرمودند: (( انقلابی بزرگتر از انقلاب اول )) و دانشجویان به لقب بزرگ و افتخار آمیز دانشجویان پیرو خط امام معروف شدند.

P آیا داستان طلبه سیرجانی را شنیده اید که در نماز جمعه سیرجان، زمین خواری مسئولان شهرش را افشاء کرد؟ اورا تحت فشار قرار دادند و او برای اعتراض با پای پیاده به سمت تهران و بیت رهبری حرکت کرد و در شیراز بازداشت و به زندان اوین منتقل شد و حدود 6 ماه زندانی شد و با امر رهبری و فرستادن نماینده اش به اوین موجب آزادی طلبه سیرجانی شد.

آیا مقام معظم رهبری حرکت طلبه سیرجانی را محکوم کرد؟! نماینده آقا جمله ای از قول آقا خطاب به طلبه سیرجانی گفت که در نشریات چاپ شده است. آقا خطاب به ایشان فرمودند: شکرالله مساعیکم.

آیا می خواهید من هم اعتراضم را پای پیاده به بیت رهبر معظم انقلاب ببرم؟ شما می دانید که من 6 بار پیاده مسیر بابل به مرقد امام (ره) را پیموده ام و مسیر بیت رهبری از مرقد امام (ره) نزدیک تر است!

انتظار من از بزرگان عزیز و محبوب شهرم این است که اگر اصل این حرکت را عدالت طلبانه و در جهت مبازره با فساد می دانند، لااقل مثل حضرت آقا عمل کنند.

در پایان پیام روز دوشنبه 17 آذر 93 مقام معظم رهبری به همایش ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد را به قول امامان محترم جمعه، اول برای تذکر به خودم و سایر مومنان متذکر می شوم:

(( نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می کنم، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ . . . . چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند؟ توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن تصمیمات قاطع و       
   و بدون هر گونه ملاحظه ای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید. ))

توضیح: به زودی در قالب مصاحبه ای دیگر برخی مستندات در خصوص تخلفات شهرداری بابل به اطلاع همشهریان عزیز خواهد رسید.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">