اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

حاشیه ای بر ناامنی در گتاب

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۳۸ ب.ظ

گتاب یکی از بخش های تابعه شهرستان بابل، هر از گاه شاهد ایجاد ناامنی توسط برخی از اراذل و اوباش منطقه است که به رغم تذکرات مکرر امام جمعه این شهر، اقدام مشهودی از سوی مسئولان انتظامی و قضایی در مواجهه با این نوع وقایع صورت نگرفته است. در تازه ترین حادثه تلخی که در این شهر اتفاق افتاد، دبیر بازنشسته ای به نام قربان قنبری از متدینین این خطه که یکی از اوباش را به دلیل فحاشی رکیک و خلاف عفت در میدان شهر و سلب آسایش عمومی مورد تذکر و نهی از منکر قرار داده بود با شمشیر! تهدید به مرگ شد. سپس آن شرور با خودروی خود وی را مورد حمله قرار داد و به شدت مصدوم ساخت. این فاجعه به طور علنی و در مقابل چشم مردم به وقوع پیوست و باعث جریحه دار شدن احساسات عموم گردید. فیلم این حادثه نیز توسط ناظران، ثبت و ضبط گردیده است. در خصوص این جنایت فجیع تذکر چند نکته لازم به نظر می رسد:

1- بزرگترین رسالت حاکمیت دینی از منظر فقه حکومتی، برقراری امنیت برای عموم مسلمین بوده و هیچ توجیه و مصلحتی برای کوتاهی در انجام این رسالت خطیر پذیرفته نیست. بنا براین هر مسئولی که به رغم اطلاع از توصیه ها و دغدغه های امام جمعه محترم گتاب و دلسوزان این خطه، تا کنون قدمی برای ریشه کنی ناامنی و برخورد قاطع با سلب کنندگان امنیت و آسایش عمومی برنداشته است باید در قبال حادثه مذکور پاسخ گو باشد.

2- بنا بر دستور صریح ریاست محترم قوه قضائیه که بارها در رسانه ها منعکس گردید، کسی که با سلاح سرد در جامعه ایجاد رعب و وحشت نماید حکم محارب را دارد. از این رو از مسئولان دستگاه قضا در شهرستان بابل انتظار می رود با توجه به گستاخی های مکرر اشرار منطقه، حکمی کمتر از اشدّ مجازات را برای فرد ضارب در نظر نگیرند.

3- اگر چه یکی از علل گستاخی اوباش در گتاب، فاصله غیر منطقی پاسگاه انتظامی با مرکز شهر بوده و باید هر چه زودتر فکری برای رفع این معضل صورت بگیرد؛ اما بسط ید نیروهای با غیرت بسیجی گتاب برای برقراری نظم و امنیت در این منطقه، مهم ترین اقدام برای ریشه کنی فساد و ناامنی علنی در گتاب محسوب می شود. لازم است با تدبیر فرماندهی محترم سپاه شهرستان و همکاری دستگاه قضا، تعدادی از بسیجیان منتخب گتاب در اسرع وقت به عنوان ضابط قضایی معرفی و مورد حمایت قرار بگیرند.

4- از نخبگان دینی و سیاسی شهرستان و فضلای این شهر در حوزه علمیه قم انتظار می رود حمایت قاطع خود را از عملکرد امام جمعه محترم گتاب در مقابله با ناامنی های پدید آمده در این منطقه اعلام کرده و به هر شکل ممکن مسئولان امر را به جدّیت بیشتر در برخورد با اراذل و اوباش ترغیب نمایند.

5- وقتی به حضرت امام (ره) اطلاع دادند که دشمن به دروازه اهواز رسیده و عن قریب این شهر سقوط خواهد کرد، پیر خمین تنها به ارسال یک پیام شفاهی بسنده نمود. پیام یک جمله ای ایشان روح تازه ای در مردم اهواز دمید و به فاصله چند ساعت با شکل گیری عملیاتی به فرماندهی شهید "غیور اصلی" باعث شد دشمن کیلومترها از دروازه این شهر عقب رانده شود. جمله تاریخی امام این بود: مگر جوانان اهواز مرده اند؟! در این راستا از جوانان برومند و با غیرت گتاب انتظار می رود ضمن هماهنگی با امام جمعه بسیجی این خطه شهیدپرور، با تشکیل جلسات و همایش های متعدد و گشت های امر به معروف و نهی از منکر در سطح معابر، عزم و آمادگی خود را برای مقابله با اشرار جسور به نمایش بگذارند. بی شک مسئولان مربوطه نیز با مشاهده این اراده عمومی متوجه خواهند شد که در صورت اهمال و تعلل در انجام وظایف خود، تکلیف دینی مؤمنان در این خصوص کاملاً روشن می باشد. همچنین پیشنهاد می شود فیلم مربوط به این فاجعه سیاه هر چه سریعتر به نشانی مسئولان ارشد امنیتی و قضایی کشور ارسال گردد.

6- تجلیل از قربان قنبری، جانباز با افتخار جهاد فی سبیل الله در جبهه امر به معروف و نهی از منکر و ارج نهادن به غیرت و شهامت این مؤمن واقعی مکتب اسلام و زدودن گرد غربت و مظلومیت از چهره ایشان، بر همه  مسئولان استان، شهرستان و مردم این منطقه لازم می باشد. دست و پای این بسیجی بی ادعای امام خامنه ای، بوسیدنی است.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۴)

  • نماینده رسمی الکسا در ایران
  • www.iAlexa.ir
    لذت یک درآمد شیرین اینترنتی !!!

    هم کسب درآمد و هم افزایش بازدید

    کسب درآمد تا 1 میلیون تومان درماه

    افزایش بازدید وبلاگ شما
    افزایش رنک الکسا وبلاگ شما
    افزایش رنک گوگل وبلاگ شما
    قانونی شرعی حلال
    مورد تایید الکسا
    مورد تایید گوگل وبمستر
    عضویت 100% رایگان و آسان و سریع

    هدیه ویژه : 20000 هزار بازدید واقعی با آی پی های مختلف از سایت و یا وبلاگ شما فقط 5 هزار تومان به همراه خرید آنلاین !!
    www.iAlexa.ir
  • نماینده رسمی الکسا در ایران
  • www.iAlexa.ir
    لذت یک درآمد شیرین اینترنتی !!!

    هم کسب درآمد و هم افزایش بازدید

    کسب درآمد تا 1 میلیون تومان درماه

    افزایش بازدید وبلاگ شما
    افزایش رنک الکسا وبلاگ شما
    افزایش رنک گوگل وبلاگ شما
    قانونی شرعی حلال
    مورد تایید الکسا
    مورد تایید گوگل وبمستر
    عضویت 100% رایگان و آسان و سریع

    هدیه ویژه : 20000 هزار بازدید واقعی با آی پی های مختلف از سایت و یا وبلاگ شما فقط 5 هزار تومان به همراه خرید آنلاین !!
    www.iAlexa.ir
  • نماینده رسمی الکسا در ایران
  • www.iAlexa.ir
    پکیج ویژه ارسال بازدید به وبلاگ شما !!!
    هر 20000 هزار بازدید فقط فقط 5 هزار تومان !
    به همراه پرداخت آنلاین و مشاهده آمار ورودی !
    این هدیه فقط تا آخر هفته فعال میباشد تا آخر هفته
    www.iAlexa.ir
  • حسین حسین زاده
  • پکیج وی پی ان!

    سی ان ان

    دی وی دی!

    وی سی دی!

    ای سی دی !

    و بی بی سی خود را از ما بخواهید

    با تخفیف ویژه!

     

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">