اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

بیت المال فدای یک تار موی آقازاده!

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۲، ۰۳:۰۲ ب.ظ

ماجرای پرداخت رشوه ۱۰۰ میلیونی به یک مقام ارشد اجرایی


به گزارش جهان، رسیدگی به پرونده کرسنت در دیوان بین المللی لاهه در حالی متوقف مانده که در دو داوری گذشته، این دادگاه وجود فساد در پرونده کرسنت را تایید کرده و چناچه در داوری سوم نیز، وجود تبانی و فساد در پرونده تایید شود، شرکت کرسنت باید زیانهای وارده به ایران را جبران نماید.

بنابراین گزارش در این پرونده رمز آلود که در صورت بازخوانی هویت مافیای نفتی ایران را پس از سالها مشخص خواهد کرد، اتفاقاتی افتاده است که هر ایرانی آزاده ای را متاثر می کند.

در حال حاضر ادامه رسیدگی به این پرونده در دادگاه لاهه به دلیل تغییر دولت ایران، نیازمند تائید مجدد طرف ایرانی (شرکت ملی نفت) مبنی بر وجود فساد در قرار داد است.

وزارت نفت تا بیستم آذرماه فرصت دارد طی نامه ای این موضوع را به دادگاه لاهه اعلام نماید و در غیر اینصورت ایران باید مبلغ ۸ میلیارد دلار (تقریبا چیزی معادل عایدی دولت از توافقنامه ژنو) به شرکت کرسنت به عنوان جریمه مستقیم بپردازد و البته در این صورت زیان غیر مستقیم ایران، به دلایلی که بعدا به آن خواهیم پرداخت چندین برابر این مبلغ خواهد بود.

یادآور می شود که از مجموع ۳ داوری لازم برای این پرونده، ایران دو داوری گذشته را به نفع خود تمام کرده و وجود فساد و تبانی در آن به اثبات رسیده است.

با این حال گفته می شود نام برده شدن از یک آقازاده معروف و برخی مقامات دولت یازدهم، از جمله یک مقام ارشد اجرایی که مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در آن زمان را دریافت نموده است، تا کنون مانع از پیگیری موضوع توسط وزارت نفت شده است.

فرد مزبور که کمترین میزان دریافت پول را در این پرونده داشته و در زمان عقد قرارداد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بوده است، اعلام کرده که این پول را برای حزب سیاسی خود خرج نموده و نمی دانسته که این مبلغ نامشروع بوده است.

جهان در روزهای آینده در مورد این پرونده بیشتر خواهد نوشت.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">