اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

ضدّ فاضل نظری!

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۰۸:۳۶ ق.ظ


در خبرها خواندم کتاب "ضد"، حاوی اشعار فاضل نظری پرفروش ترین کتاب حوزه هنری در سال نود و دو گردیده است. ضمن تبریک به این شاعر برجسته کشور چند را نکته را در این خصوص قابل عرض می دانم:

1- این که یک کتاب شعر بتواند از آثار مکتوب و جذاب دیگری چون "پایی که جا ماند" و "نورالدین پسر ایران" گوی سبقت را برباید بسیار جای خرسندی داشته و نشانه علاقمندی مردم کشورمان به اشعار مذهبی و ادبیات فاخر دینی است.

2- فاضل نظری یک جوان موفق است که هنوز به چهل سالگی نرسیده توانسته است شهرتی را برای خود رقم بزند که امید است در آینده ای نه چندان دور "شهریار" دیگری برای تاریخ پرگهر ادبیات فارسی محسوب شود.

3- فاضل نظری یک جوان تحصیل کرده مذهبی است. اشعار او پیش از این نیز با استقبال مداحان برجسته کشور چون حاج سعید حدادیان مواجه شده بود. جناب نظری مدتی ریاست حوزه هنری استان تهران را نیز در اختیار داشت که متأسفانه برخلاف توفیقات شعری اش، از توان مدیریتی قابل اعتنایی برخوردار نبود. با این که غیر از شهر تهران تنها دو زیرمجموعه دیگر در ری و کرج تحت اشراف وی قرار داشت و البته بعد از مدتی، با تشکیل استان البرز، حوزه هنری کرج از مدیریت وی خارج شد دسترسی نیروهای فرهنگی حوزه هنری به ایشان به راحتی ممکن نبود. او خودش نیز رغبتی برای سرکشی به مجموعه های زیردستش نداشت. از نظر فاضل نظری تکرار چند فعالیت غیرضروری حوزه هنری مانند تشکیل کلاس موسیقی و داستان نویسی برای این نهاد بسنده کرده و نیازی به ابداع خلاقیت های نوین به منظور تأثیرگذاری این حوزه بر فرهنگ عمومی احساس نمی شد. نماز اول وقت جایش را به سفره ناهار داد، برنامه هایی که رنگ و بوی دفاع مقدسی داشت افکار دهه شصتی لقب گرفت و...

4- فاضل نظری خودش یک بسیجی و اهل فرهنگ بود اما مدیریت و استرات‍ژی فرهنگی نداشت. این موضوع نشان می دهد صرف توانایی هنری یک فرد دلیل توان مدیریت فرهنگی وی شمرده نمی شود. کما این که صرف روحانی یا پاسدار بودن مدیران نیز اسلامی شدن زیرمجموعه شان را تضمین نمی کند. این را گفتم تا مدیریت فرهنگی امثال ضرغامی و دارابی و دیگر حراستی ها را نیز به چالش بکشانم.

5- بهترین مدیر فرهنگی کسی است که هم از سلامت نفس و تقوا برخوردار باشد، هم خودش کار فرهنگی و هنری کرده باشد و هم برنامه و استراتژی فرهنگی برای ارتقای مجموعه تحت اشراف خود را دارا باشد. امید است کسانی که دنبال انتخاب مدیران فرهنگی هستند حتماً به این مولفه ها توجه نشان بدهند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">