اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

رحیم کابلی

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۰۹:۰۰ ب.ظ

حاج رحیم، کم آدمی نبود! خیلی ها او را می شناختند و برایش احترام ویژه ای قائل بودند. شهرت و اسم و رسمی داشت. به خیلی از محافل و مجالس در سطح استان دعوت می شد تا به سخنرانی و روایتگری درباره شهدا بپردازد. برای خودش برو و بیایی داشت؛ اما باز هم خاکی بود. خوشش نمی آمد در خارج از محیط کار، کسی او را با درجه نظامی اش صدا بزند.

کارگاه تخصصی قرآن کریم با حضور قاریان برجسته منطقه در مسجد رضائیه بهشهر برگزار شده بود. استاد ابوالقاسمی هم میهمان این جلسات بود.

حاج رحیم به آن مسجد تردد داشت. وقتی زمان پذیرایی از قاریان رسید، زود بلند شد و شروع کرد به خدمت رسانی.

شرمنده شدم. رفتم طرفش و گفتم: حاجی جان شما دیگر چرا؟ شما که بزرگوارید و خودتان صاحب فضلید. برای پذیرایی با مستخدم مسجد هماهنگ کرده ایم و نیاز به زحمت شما نیست. خواهش می کنم بفرمایید بنشینید....

حاج رحیم با نگاهی متواضعانه و با لحنی ملتمسانه از من خواست تا مانع کارش نشده و بگذارم او هم در پذیرایی از میهمان ها نقشی داشته باشد. گفت: من که مثل شما بلد نیستم این طور با صدای خوش و با تسلط قرآن بخوانم؛ اما نوکری این بچه ها را که بلد هستم. بگذار دلم خوش باشد که به قاریان کتاب خدا خدمتی کرده ام.

حرفی برای گفتن نداشتم. رفتم کنار ایستادم و چشم به رفتار حاج رحیم دوختم که با نشاط و سرعت در حال پذیرایی از میهمانان قرآنی بود و از کار خود لذت می برد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

ایثار و شهادت

مدافعان حرم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">