اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

چگونه ممکن است هند جگرخوار شوید؟!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۷ آبان ۱۴۰۱، ۰۶:۲۹ ب.ظ

ایرنه پاپاس بازیگر نقش هند جگرخوار در فیلم محمد رسول الله درگذشت

 

یک زن هر کجا که باشد رأفت و مهر و عطوفت با ذاتش عجین شده است. خدا او را مظهر عشق و محبت و معدن لطف و گذشت قرار داده است. با همین ویژگی است که اینطور صبورانه پای سختی های مراقبت از نوزاد و کودکش می ایستد از دوره بارداری تا لحظه ای که عمرش به جهان است برای فرزندش در هر سن و جایگاه و قدر و منزلتی که باشد مادری میکند و هر سختی و ناملایمتی را به جان میخرد.

زن از نگاه اسلام، ریحانه است. روح لطیف او مخزن آرامش و معدن مهر و بزرگواری و مودت است.

زن هر جا که باشد با همین خصیصه شناخته میشود و این شاخصه را با خود حمل میکند. برای همین است که اخبار ناگوار، روح و جان لطیفش را زود آزرده ساخته و او را حتی در مواجهه مستقیم با بدخواهانش دچار رأفت و رقّت قلب می سازد.

حال چگونه است زنی بی اعتنا به همه موهبتهایی که خدا در نهادش قرار داده، می ایستد و مظلومیت جوانی را می بیند که میان جماعتی گرگ به محاصره درآمده و در خونش دست و پا می زند و نفس های آخرش را می کشد، دلش به رقّت نمی افتد، احساساتش تکان نمی خورد، جیغ و گریه راه نمی اندازد، لااقل سکوت هم نمی کند که هیچ، بلکه با همان گرگها همراه شده و خودش هم لگدی به پیکر بی رمق یک انسان مظلوم و ضعیف وارد می سازد؟

حقیقت امر آن است که روح آلوده به نافرمانی خدا به مرور برای ارتکاب هر خباثتی آماده شده و هر روز از مبدأ عالم خلقت فاصله ای بیشتر می گیرد.

حجاب، فراتر از هر علت اجتماعی، یک مسأله تربیتی بین خدا و آفریده خاص او یعنی زن است. دخنری که زودتر از پسران به سن تکلیف رسیده و قرار است زودتر به مقام قرب الهی برسد و جامعه ای پاک و سالم را ساخته و تربیت کند، در حفظ حجاب ولو به اندازه یک تار موی سر خویش نیز باید درس خویشتنداری بیاموزد و با غلبه بر امیالش، آماده جذب خوبی ها و پاکی ها و انتقال آن به فرزندانش باشد.

سیگار روزنه ابتلا به بسیاری از جرائم و پلیدی هاست. بی حجابی نیز به عنوان منشأ نافرمانی از خدا، دریچه گرایش به خبائث و میل به سیاهی هاست.

روح هم مثل جسم نیاز به خوراک سالم دارد تا سالم و زلال بماند. خو گرفتن با گناه و فرو رفتن در منجلاب تباهی و عادی شدن نافرمانی از خالق، زمینه ساز ظلم به مخلوق و بی تفاوتی نسبت به تضییع حق و همراهی با جنایت است.

هند جگرخوار، نورانیت مسیر پیامبر خدا را دید و تاب نیاورد و بطالت و سرخوشی از گمراهی و درآمیختگی با غفلت را بر فرمانبری از آیین حق، رجحان داد که در نهایت در شمار خبیث ترین جانیان تاریخ بشریت جای گرفت.

به قلم سرکار خانم اکرم پوراحمد

  • سیدحمید مشتاقی نیا

اشک آتش

حجاب

معنویت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">