اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

وقتی با از ما بهتران می پلکی

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۰، ۰۹:۳۹ ق.ظ

سفره افطار

 

چند روز پیش در گروه مجازی یکی از شهرها، متنی دیدم در حمله و هجمه به فردی روحانی که خواستار تغییر امام جمعه شده بود.

این که حرف آن روحانی در چه مواردی درست یا اشتباه ست بحث من نیست.

اسم نویسنده که می خواست این منتقد را سر جای خودش بنشاند را دیدم خنده ام گرفت. فردی بود که در چرک نویسی مجازی شهرت و حتی پرونده قضایی داشت و مواضع تند و گاه متناقض او که هر از گاه با تغییر ناگهانی دیدگاه موجب بدبینی و شائبه سفارشی نویسی او می گردید همواره در ذهن مخاطبان باقی مانده است.

برایم جالب بود.

سال گذشته نیز وقتی  به این امام جمعه در فضای مجازی نقد و نظرهایی وارد شد نهایتا جوانی اصلاح طلب که در بین دوستانش هم به قلم فروشی شهرت دارد را توانستند برای دفاع به میدان بیاورند و طلبه ای با پرونده قاچاق کالا از شهر همجوار.

برایم جالب بود.

چرا؟

چند سال پیش وقتی نماینده مجلسی به همین امام جمعه طعنه ای زد، صفی متشکل از بچه های انقلابی برای دفاع از او به دفتر نماینده یورش برده و شیشه هایش را شکستند. در این سال ها این فرد چه بر سر خودش آورده که در مقابل نقدها و حملات درست یا غلط رسانه ای، کسی انگیزه حمایت از وی را نداشته و نهایتا مجبور به اجاره معدودی از افراد بدنام می شوند؟

این نکته را برای عبرت خودم و امثال خودم گفتم. مراقب باشیم و دعا کنیم از چشم خدا و بندگان صالح خدا نیافتیم. متوجه باشیم که رفتار ما در نگاه و ذهن مردم ثبت می شود و در قضاوتشان نسبت به ما تأثیر شگرف دارد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">