اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

سریال شش قسمتی ماه بهشت را تا آخر ببینید!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۵، ۰۱:۰۵ ب.ظ

محرم و صفر در حقیقت، دو ماه نیست، یک ماه است که شصت روز دارد. برای همین خیلی ها مثلاً به بیست و هشت صفر می گویند: چهل و هشتم!

ماه محرم و صفر برای ما حکم یک آکواریوم برای ماهی را دارد. انگار تمام سال را منتظر می مانیم تا محرم و صفر از راه برسد و باز هم نفسی تازه کنیم.

هیچ دقت کرده اید وقتی محرم از راه می رسد فضای شهرها چقدر تغییر می کند؟ نه فقط فضای شهرها که اصلاً آدم ها هم دیگر عوض می شوند. انگار قیافه ها همه یک شکل می شود و البته دل ها بیشتر.

چقدر آدم ها با هم مهربان تر می شوند. فرهنگ بخشش و خیرخواهی با همین کاسه های آش و ظروف غذای نذری، خوذش را در ذهن مردم جا می اندازد. محرم و صفر همه اش بوی بهشت را دارد، عطر بازگشت به فطرت ها را در فضای جامعه می پراکند. این حس وقتی به ما دست می دهد که مدتی از محرم و صفر گذشته باشد؛ درست همان لحظه ای که دل تنگی به سراغمان می آید ...

الان فقط یک دهه از محرم و صفر باقی مانده است. پنج قسمت از شش قسمت سریال "ماه بهشت" به اتمام رسیده است. قدر این فرصت باقی مانده را بیشتر بدانیم. خودمان را برای وداعی روح افزا با ماه میهمانی بندگان صالح خدا، ماه از زمین به معراج رسیدن، ماه انسان بودن و خدایی شدن، آماده کنیم.

راستی چقدر زیباست که محرم و صفر را با نام حسین آغاز می کنیم و با یاد امام رئوف، به اتمام می رسانیم. مزد حسینی شدن، کسب "رضا"ی الهی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">