اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

از کنار این خبر به سادگی عبور نکنید!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۱۷ ق.ظ

بیست هشتم بهمن نود و چهار، سفارت ایران در کپنهااک مورد تعرض قرار گرفت و آسیب دید.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ادراه کل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه، مایکل زیلمر معاون وزیر خارجه دانمارک در دیدار با حسین طالشی صالحانی کاردار موقت سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ و در پاسخ به اعتراض صورت گرفته در ارتباط با تعرض به ساختمان کنسولی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کپنهانگ، مراتب تاسف شدید خود را از حادثه پیش‌ آمده برای این نمایندگی ابراز و با ارائه یادداشتی رسمی از طرف دولت دانمارک در این خصوص عذرخواهی نمود. برپایه این گزارش در یادداشت وزارت خارجه دانمارک ضمن اشاره و اعتراف به قصور صورت گرفته در خصوص تعهد پلیس برای حفاظت و تامین امنیت ساختمان نمایندگی جمهوری اسلامی ایران، از طرف دولت دانمارک رسما عذرخواهی شده است. زیلمر معاون وزیر خارجه دانمارک در این دیدار همچنین تاکید کرد: مقامات ذیربط دانمارکی نسبت به پیگیری قضایی مسببین حادثه اقدامات لازم را به عمل خواهند آورد و خسارات وارده را جبران می‌کنند. نامبرده همچنین قول داد حادثه پیش‌آمده دیگر تکرار نشود و اظهار امیدواری کرد که با تلاش‌های صورت گرفته شاهد عادی شدن شرایط و گسترش روابط دو جانبه میان دانمارک و جمهوری اسلامی ایران باشیم.

همان طور که در این گزارش خواندید معاون وزیر خارجه دانمارک قول داد حادثه پیش آمده دیگر تکرار نشود.

کمتر از دو ماه بعد یعنی در روز 25 فروردین نود و پنج، بار دیگر سفارت ایران در کپنهاک مورد حمله مهاجمین قرار گرفت.

در پی این حمله که علی رغم وعده قبلی وزارت خارجه دانمارک مبنی بر حفاظت از نمایندگی سیاسی جمهوری اسلامی صورت گرفت، کاردار موقت این کشور در تهران به وزارت خارجه احضار شد. بر اساس گزارش مطبوعات، وی ضمن ابراز تأسف قول داد در اسرع وقت مراتب اعتراض ایران را به کپنهاک اعلام کند!

گذشته از میزان اقتدار و وجاهت دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم در حفاظت از منافع جمهوری اسلامی، یک نکته را لازم است که مورد توجه قرار بدهیم:

جالب است وقتی سفارت عربستان در ایران مورد حمله قرار می گیرد هم رسانه های داخلی و هم رسانه های خارجی، بی اعتنا به کارنامه سیاه و پلید دولت خبیث سعودی در فجایعی مانند حادثه تلخ منا، تعرض در فرودگاه جده، تحریک قومیت ها بر ضد ایران، راه اندازی جنگ های خونین فرقه ای در منطقه، کشتار شیعیان و ... به طور هماهنگ تا مدت ها اقدام به تقبیح این اقدام نموده و چهره ای کدر از وضعیت داخلی کشورمان به جهان نشان می دهند.

اما وقتی سفارت جمهوری اسلامی در فاصله دوماه، در قلب اروپای متمدن و مدعی امنیت و قانون و حقوق بشر، دو بار مورد حمله قرار می گیرد باز هم رسانه های داخلی و خارجی به طور هماهنگ سکوت می کنند و به سادگی از کنار آن می گذرند!!

رسانه ملی و دیگر رسانه های موجود به راحتی می توانستند با بهره گیری از این فرصت، چهره دروغین غرب را به همگان نشان دهند اما باید افسوس خورد که جمهوری اسلامی حتی در میان رسانه های خودی نیز همواره مظلوم واقع می شود. دردمندانه باید اعتراف کرد که بسیاری از مدیران و گردانندگان رسانه های عمومی، ناخواسته متأثر از هیاهوی غول های رسانه ای دنیا همان سازی را می نوازند که تئوریسین های فرهنگی دشمن آن را کوک کرده اند!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">