اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

درباره یادمان هفت تپه

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۳، ۰۴:۲۱ ق.ظ


یکی از آرزوهای بزرگ رزمندگان مازندرانی، حفظ فضای تاریخی پادگان شهید محمد منتظری در منطقه هفت تپه بود که هر چند دیر هنگام، اما بالاخره در سال گذشته با همّت فرماندهی محترم سپاه کربلا یادمان آن راه اندازی شد.

من توفیق داشته ام و در یکی دو سال اخیر تقریباً اغلب عقبه های لشکرها را در استان خوزستان زیارت کرده ام. می گویم زیارت چون همه این پادگان ها، معراج خودسازی و سکوی ارتقای معنوی جهادگرانی بود که دیر یا زود باید در صف اولیاءالله به حریم کبریایی حق، پا می گذاشتند.

واقعاً برای من عجیب است که چرا مازندرانی ها دارای یکی از محروم ترین پادگان ها در استان خوزستان بودند و نمی دانم این موضوع از مظلومیت ناتمام مردم این خطّه نشأت می گیرد یا از انظلام برخی مسئولان؛ اما به هر حال همین ویژگی محرومیت و مظلومیت، باید مسئولان امر را بر آن دارد تا حماسه رزمندگان مازندرانی را برای نسل جدید انقلاب بیشتر تبیین نمایند.

فاصله نامتعارف پادگان با جاده اصلی و به تبع آن مسافت طولانی تا نخستین شهر و آبادی، اسکان در چادر و سوله، در مضیقه بودن امکانات رفاهی مانند حمام، بمباران توسط هواپیماهای دشمن و شهادت برخی رزمندگان و فرماندهان، و ... از جمله مختصاتی است که اهمیت و غربت پادگان هفت تپه را نسبت به پادگان های مشهوری مانند دوکوهه بیشتر نمایان می سازد. این که چرا خیلی ها، دوکوهه را می شناسند اما نامی از هفت تپه و رشادت رزمندگان آن نشنیده اند تنها به کم کاری ما بر می گردد.

صرف راه اندازی یادمان هفت تپه ولو در مقطع کنونی -که با توجه به دست خوردن عوارض نظامی موجود، کمی دیر هنگام به نظر می رسد- به هر حال اقدامی بایسته و در خور تقدیر است.

ضعفی که سال گذشته و البته در نخستین سال تأسیس یادمان به چشم می خورد، آرایش و فضاسازی حداقلی یادمان بود. نقطه ای که برای راه اندازی یادمان در نظر گرفته شده بود ربطی به محل حضور گردان ها، یا مکان صبحگاه و یا مثلاً محل شهادت شهید شیرسوار و ... نداشت. یک نقطه بی ربط برای یادمان در نظر گرفته شده بود که فضاسازی انجام شده آن از یک نمایشگاه معمولی راه اندازی شده توسط یک پایگاه بسیج هم ضعیف تر به نظر می رسید و به هیچ وجه در طراز جایگاه مسئولان فرهنگی حوزه ایثار و شهادت مازندران نبود. در این خصوص لازم است مسئولان محترم فرهنگی سپاه کربلا با رعایت برخی ظرافت های تبلیغی، یاد و خاطرات شهدای حاضر در این مکان را برای مخاطبان زنده نگاه دارند. درباره هفت تپه و حال و هوای آن یکی دو اثر خوب و جامع منتشر شده است که به جاست تا در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

تشویق کاروان های مازندرانی و به تبع آن کاروان های دیگر نقاط کشور برای حضور در یادمان هفت تپه از دیگر اقداماتی است که باید برای آن تدبیری اندیشید. اسکان زائران مازندرانی در نقطه ای نزدیک به یادمان هفت تپه از دیگر نکاتی است که می تواند به برجسته سازی این یادمان کمک برساند.

به هر حال کسی نیست که گذرش به اروند بیفتد و یادی از حماسه بزرگ و تاریخی دلاوران سپاه کربلا در فتح فاو را نشنود. زائر حریم نور باید بداند که این علمداران معنویت و عرفان، مقدماتی را برای دستیابی به چنین مقامات رفیعی پیموده اند که بخشی مهم از آن در پادگان هایی مانند هفت تپه طی شده است. عقبه های لشکرها در زمان جنگ در حقیقت یک عقبه معنوی در سیر تکامل شخصیت عرفانی شهدا محسوب می شدند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">