اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

اعتراض روحانیون آزاده به یک سریال تلویزیونی

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۰۲:۰۳ ب.ظ


جمعی از روحانیون آزاده کشور با ارسال نامه ای ضمن انتقاد از ارائه تصویر غیرواقعی از نقش روحانیت در اسارت، نسبت به این بخش از محتوای سریال تلویزیونی دولت مخفی که هم اکنون در حال پخش از شبکه دوم سیما است اعتراض نمودند:

دولت مخفی یا ظلم آشکار!!!!

چند وقتی است سریالی پیرامون آزادگان هشت سال دفاع مقدس, توسط شبکه دو سیما در حال نمایش است. اگرچه قضاوت نهایی باید پس از پایان کار صورت گیرد, ولی مطالبی چند ما آزادگان را برآن داشت تا در این زمینه اظهار نظر نمایند.

قبل از هرچیز از حسن انتخاب موضوع ارزشی, غرق نشدن در مباحث عاشقانه و هوسبازانه و پرداختن به برخی مباحث کلان و ریشه ای تشکر نموده و از سخن گفتن در مورد مطالب شکلی مانند: ساختمان اردوگاه, لباس برخی اسرا, غذا آوردن صدامی ها برای آنها, ظروف مورد استفاده, جای وسیع برای استراحت و ... خود داری میکنم, چراکه ممکن است اسارتگاه های متفاوتی بوده که همه از آنها مطلع نباشند.

اما ظلم آشکاری که در چند قسمت اخیر تکراری می شود, نقشی است که شخصی به عنوان روحانی اردوگاه ایفا می کند و در حالی که دیگران حتی سرهنگ عراقی از رفتار نسبتا ً معقولی برخوردارند و تصمیم های عاقلانه می گیرند, حاج آقای ساختگی شما, متاسفانه با سخنان نابخردانه و آشوب طلبانه خویش, باعث درد سر های پیاپی برای اسرای مظلوم می شود,اعتصاب غذایی راه میاندازد که منجر به مرگ یک نفر و درد و رنج های فراوان برای دیگران می گردد. همچنین نسبت به هموطنان خویش سوء ظن دارد و بر طبل اختلافات می کوبد.

سوال اینجاست که با توجه به محدود بودن اردوگاه های عراق و تعداد اندک روحانیون که حدود یکصد نفر بودند این حاج آقای مورد نظر, کدام یک از این صد نفر بوده است؟ و ظلم مضاعف این است که با نشان دادن تک اسیر روحانی, سید و سرور آزادگان دفاع مقدس؛ شهید ولا مقام سید علی اکبر ابوترابی (رحمه اله علیه) به اذهان تداعی می شود و لفظ "حاج آقا" که مرتب تکرار می شود, یاد آور آن عالم مجاهد و خورشید اسارت است که همچون ابری فیاض, بارقه های امید را در دل اسیران مظلوم می نشاند.

کاش دستاندر کاران محترم, فرصتی یافته و از حدود چهل هزار آزاده سرافراز نظر سنجی نموده تا از نقش بی بدیل روحانیت فداکار, در سیاه چال های صدامی مطلع می شده و نسبت به نقش راهبری آنان در مدریت بحران و با تحمل بیشترین شکنجه ها آگاه می شدند.

آری, سید علی اکبر ابوترابی و شاگردان رو حانیش, پیوسته سنگ صبود هم اسارتی های خویش بوده و در کمک به عبور از گردنه های دشوار, نهایت تلاش خویش را مبذول داشته اند.

اما جای تاسف است که فقط بعد از بیست و چهار سال, تاریخ چنین وارونه نشان داده می شود و خواب را از چشمان فرزندان سربلند ملت, می گیرد.

در پایان از برادران دلسوز موسسه پیام آزادگان, که پس از زحمات فراوان در مسیر تدوینت فیلم نامه, وقتی متوجه انحرافات شده, از پروژه مورد نظر انصراف و رسما ً از خویش سلب مسئولیت نمودند, تقدیر و تشکر می شود..

جمعی از روحانیون آزاده کشور

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۲)

  • مارال رئیسی
  • فردا و دیروز با هم دست به یکی کرده.

    دیروز با خاطراتش مرا فریب داد.

    فردا با وعده هایش مرا خواب کرد؛

    وقتی چشم گشودم امروز گذشته بود


    سلام 

    به روز کردم

    منتظر حضورتان هستم

    سلام
    موفق باشید و خستگی ناپذیر...
    با{تخته سنگ}به روزم.
    دردفروشی
    painstore.blog.ir

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">