اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

بازار آخرت فروشی

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۰۵:۲۱ ق.ظ

تعریف مباهته در سیاست ⋆ مجله عمومی

 

این اشتباه در دهه هشتاد هم انجام شد. چند گزینه منتسب به جریان انقلاب را روبروی هم قرار دادند. آن موقع احمدی نژاد و رضایی و لاریجانی و قالیباف و هاشمی از یک جبهه شناخته می شدند. بالاخره یکی شان باید رأی می آورد که احمدی نژاد بود بابت شباهت بیشترش به مردم. طیف بازنده از او کینه به دل گرفت و همراستا با جریان اصلاحات و رسانه های غرب، فراتر از نقدهای وارده به وارونه نمایی نقاط مثبت دولت پرداخته و بی اعتنا به تذکرات مکرر رهبری با ادبیات انقلابی اما نا به حق و ستیزه جویانه بلایی بر سر او درآوردند که تا مرز عصیان و جنون سوق داده شد.

خودی ها با رییسی هم داشتند همین کار را می کردند.

الان اوضاع جنگ رسانه ای حامیان جلیلی و قالیباف را نگاه کنید. بعضی دوستان در حد تکفیر هم پیش رفته اند. هر کدام که رأی بیاورد طرف بازنده کینه و عقده هایش را در طول مدیریت او برملا ساخته و البته مبتنی بر گفتمان ارزشی و انقلابی به نابودی دولتش همت می گمارد. این بار نیز طراحان پشت صحنه عرصه رقابتها بر اساس فرضیاتی موهوم عرصه جنگ را به حیطه خودی ها کشانده اند.

بدنه بچه های پاپتی بسیج و عناصر خط مقدمی و کتک خور و بی شیله پیله حزب الله اغلب با جلیلی هستند؛ طیف زر و سیم دار و فیش حقوقی های تپل مپل انقلاب هم با قالی باف. مصاف نابخردانه و گاه بی ادبانه بعضی عناصر این دو طیف یادآور جنگ سخت حزب الله و امل در سالهای نه چندان دور است که در صورت تجمیع میتوانست اسرائیل را از جنوب لبنان عقب براند. اگر چه طیف قالیباف به یمن برخورداری از پول و باند و تریبون و سبقه کثافت کاری رسانه ای دهه هشتادی مثل شفاف نیوز و نود سیاسی و ... با حضور معتقدان به مشروعیت و جواز مباهته در حذف رقیب، بیشترین شیطنت رسانه ای را در روزهای اخیر نشان داده اند اما بعضی حامیان رسانه ای جلیلی هم قربة الی الله گوی بی اخلاقی سیاسی را از بوقچی های بیگانه نیز ربوده اند.

قالیباف به همت کانونهای قدرت و ثروت بر خلاف انتخابات اخیر مجلس از رقیب گفتمانی خود عقب نخواهد ماند و به آررزوی دیرینه خویش و حامیانش خواهد رسید؛ اما به هر حال هر یک از این دو که پیروز شود دوران سختی را در تقابل و تحمل نقدها و تخریبهای جبهه خودی پیش رو خواهد داشت.

البته باز هم باید تأکید کرد مشارکت حداقلی محتمل مشابه چند انتخابات اخیر در واقع شکست همه کاندیداها و طراحان رقابتها به شمار خواهد آمد که باید برای آن فکری اساسی نمود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

اخلاق اسلامی

اشک آتش

رسانه

مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">