اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

حواشی سد فینسک

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۶ آذر ۱۴۰۰، ۰۳:۳۲ ب.ظ

a20f4468-09e4-423a-a9aa-acba0d3d30c1_7ndm.jpg

 

درباره سد فینسک اعتراض هایی از سوی بعضی از کارشناسان و مردم مازندران در فضای مجازی شکل گرفته و ایجاد آن را حربه ای برای شیرین کاری رییس جمهور قبلی کشور که سمنانی بود نسبت به مردم استان زادگاهش می دانند.

گویا دستور توقف سد سازی هم موقتا صادر شده اما تصویری منتشر شد که نشان می دهد این دستور جدی گرفته نشده است.

یکی از مخاطبان صفحه اینستای اشک آتش نظر خود در باره این سد را ارسال کرد که بدون نامش منتشر شد. حسین حسین زاده نوری از جوانان موفق بابلی و مسئول سازمان سراج استان نیز توضیحی در رد حرف این مخاطب عزیز ارسال کرد که آن نیز منتشر گردید. جهت ثبت در موتورهای جستجوگر هر دو متن را در وبلاگ قرار می دهم:

سلام حاجی جان

از ارادتمندان و همشهریان شما هستم  و الان هم مهمان مردم خوب سمنان و ساکن شهرستان سمنان.

نمیدونم شما تا حالا به فینسک سفر کردید یا خیر!؟

رودخانه یا بهتر بگم جوی آبی که اندازه ۱۰درصد بابلرود هم آب نداره. از اونجا که به گفته کارشناسان حدود ۵درصد آب رود تجن(البته ساروی ها میگن ۲۰درصد) بعداز زدن این سد کم خواهد شد با شلوغ بازی دارن جو رو متشنج میکنن.

حال آنکه میلیونها لیتر آب رودهای مازندران بعد آلودگی توسط شهروندان مازندران(مثل آب بابلرود که تمام فاضلاب بابل واردش میشه) به دریای خزر می‌ره و ما عرضه بهره برداری ازش رو نداریم.

حال آنکه آب فینسک از چشمه ها و کوههای سمنان سرازیر شده و حداقل ۲۰الی ۳۰ درصد مردم سمنان از شهروندان مازندرانی هستند که برای کار و زندگی به اینجا مهاجرت کردند و این سد بسیار کوچک قراره آب آشامیدنی این مردم رو تامین کنه. لطفاً سوار موجی که ساروی راه انداختن نشین و دیگران رو جو زده نفرمایید.

ارادتمند شما ...

 

سلام

جهت روشن شدن موضوع:

۱. انسان هربار سعی کرد ثابت کنه از خدا بیشتر میفهمه، فجایع جبران ناپذیری زده

مسیر چشمه های کوچک به رودخانه ها و آب بندان ها یا دریای مازندران هست

اگر قرار بود این چشمه هم به سمت رودخانه های جنوبی رشته کوه سرازیر شود و ۹ ماه از سال در کویر بخار شود خدا قطعا بهتر از ایشان می‌دانست که چه بشود

۲. این استدلال نابجا هم که «چون از فلان رودخانه بهره برداری درستی نشده، پس ما حق داریم مسیر طبیعی یک رودخانه رو به سمت مطلوبمان تغییر دهیم هم توجیهی بیش نیست.

دقیقا مشکل مازندران در مدیریت آب همین است که:

«این همتی که آقایان از رییس جمهور های مملکت تا وزراشون برای دزدی آب انجام دادند رو صرف زیرساخت های مدیریت آب در مازندران میکردند وضعیت فعلی آب را در مازندران شاهد نبودیم.

به ایشان بفرمایید همین سال جاری از روستاهای کوچک تا شهرهای بزرگ دچار بی آبی و کمبود آب جدی بودند و اغلب اینها بدلیل نبود مدیریت صحیح، اعتبار کافی و زیرساخت ناقص و فرسوده است.

۳. آماری دادند که ۲۰-۳۰ درصد ساکنین استان سمنان مازندرانی هستند!

ایشان بفرمایند دلیل مهاجرت گسترده مردم مازندران به این استان چه بود؟

غیر از اینه که بدستور فاجعه بار میرحسین موسوی صنایع مازندران نابود شد و کارخانه ها در سمنان بدون در نظر گرفتن همین شاخص های (نظیر تامین آب کارخانه ها و جمعیت آینده) مثل قارچ تاسیس شد؟

۴. با همین طرز فکر وضعیت امنیتی مردم چهار استان اصفهان، یزد، چارمحال و کهکیلویه بهم ریخته

با همین نگاه «حالا ۵٪ که چیزی نیست» خوزستان با پرآب ترین و پهناورترین رودخانه ایران نخلستان هایش دچار آب شور شد و خشکید!

۵. یاد بگیریم به خلقت خدا احترام بذاریم و بنا به عقل و تحلیل ناقصمون دست نبریم توی خلقت و سنت خدا

  • سیدحمید مشتاقی نیا

اشک آتش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">