اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

آزادی مجازی، توحش واقعی!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۱۷ ق.ظ

دکتر #علیرضا_سفیدچیان

نکاتی در خصوص وحشی‌گری پسر علیه دختری در سیرجان

در کجای دنیا این حجم از تصاویر و فیلم‌های توام با خشونت، جنایت و پرخاشگری قابلیت نمایش عمومی داشته و برای هر فرد و سنی قابلیت دسترسی دارد؟

نکاتی در خصوص وحشی‌گری پسر علیه دختری در سیرجان

✍دکتر #علیرضا_سفیدچیان
#روانپزشک

١-  #آزار_جسمی، جنسی و روانی در هر جامعه‌ای وجود دارد که باید بعنوان یک #اورژانس_روانپزشکی مطرح و جوانب چندگانه آن مورد پیشگیری و درمان قرار گیرد. 
٢- در جنین مواقعی نگاه هیجان مدارانه و احساسی نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه باعث ایجاد التهاب عمومی و تشدید بزه بویژه در موارد انتشار #فضای_مجازی دارد. 
٣- در این موارد ارائه یک دیدگاه چند وجهی در خصوص علل و ریشه‌های بزه، بهترین راهکار می‌تواند باشد. 
۴- در حال حاضر شاهد اپیدمی #روابط_ناسالم پسران و #دختران در کشور هستیم که در اکثر موارد این دختران هستند که بخاطر شرایط خاص شان، بیشترین آسیب را متحمل خواهند شد. 
۵- بدلایل مختلف از جمله فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، نظارت ناکافی خانواده‌ها در شیوع چنین بزه‌هایی نقش اساسی دارد. 
۶- پدیده #خشونت در جامعه مزید بر علت بوده و باید متولیان امر اقدامات پیشگیرانه و درمانی را در تمامی سطوح جامعه و خانواده را با قید فوریت از طریق سازمان‌های ذیربط و سازمان‌های مردم‌نهاد پیگیر شوند. 
٧- باید به خود آئیم که چرا و به چه دلایلی، این چنین شاهد #افول_اخلاق و رفتار در فرهنگ و جامعه خودمان هستیم!؟ 
٨- هر جامعه‌ای اگر به مسئله "روان و رفتار" خود نپردازد(که نمی‌پردازد و مسئولان و مجریان بشدت از این مسئله غفلت دارند)، بی‌تردید شیوع انواع بزه و خشونت را شاهد خواهد بود. این فرآیند باید توسط متخصصین روان و رفتار بررسی، و از طریق #صداوسیما، #مطبوعات و #شبکه‌های_اجتماعی جهت افزایش ارتقاء سطح بهداشت روان و رفتار مردم، اطلاع‌رسانی وسیع گردد. 
٩- نکته مهم و اساسی بی سر و سامانی و افسار گسیختگی فضای مجازی کشور هست. در کجای دنیا این حجم از تصاویر و فیلم‌های توام با خشونت، جنایت و پرخاشگری قابلیت نمایش عمومی داشته و برای هر فرد و سنی قابلیت دسترسی دارد. 
نبود #قوانین و #تنبیهات سخت در انتشار بزه بویژه در فضای مجازی از دیگر معضلات امروز کشور است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">