اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

همیشه انتظار واژه ای مقدس در عرف و شرع می باشد. و بکارگیری آن در مفهوم صحیحش کار آسانی نیست،بلکه جهت دهی به آن گاه با شبهاتی همراه خواهدشد.

در "مستند شهربانو"که در ظهر آخرین آدینه ی پاییزی از شبکه طبرستان پخش شد،نمایشی دیده شد از چشم انتظاری همسر یک رزمنده که در جبهه حضور دارند،بی شک مضطر بودن همسر این رزمنده امری طبیعی ست و در هشت سال دفاع مقدس مان همسران بی شماری ،روزها وشبهای سختی را از عدم حضور مردان شان در کانون خانواده و تنهایی خود وفرزندان شان سپری کردند.این چشم انتظاری های تلخ براستی طاقت فرساست.اما آنچه که ما شنیدیم از کلام این دسته از بانوان وطن و آنچه که در خاطرات شان خواندیم،اینگونه نبود که در مستندشهربانو به نمایش گذاشته بودند.

در وصیت نامه ی شهیدان فراوان دیده میشود که به پاس صبر فراوان همسرشان از آنها تشکر کردند و بر متانت شان دورد فرستادند و دعوت شان به راه و صبرزینبی تمام وصیت شان بود. و چه فراوان شاهدیم که این بانوان فداکار با نهایت الگوگیری از سیره ی اهل بیت.ع. و با توسل و توکل به خدا، حافظ آبروی خون مردان شان بودند و هستند . شیر زنانی که اگرچه فراق مردان شان سخت جانسوز بود ،اگرچه دردانتظار لذت زندگی را از آنها می گرفت و دلشوره های تمام نشدنی تا آنکه خبری از آن سو دریافت نمایند .حال خبر از سلامت برسد و یا شهادت.

اما آنچه این انتظار را زیبا می کرد بردباری شان با توکل به خدای بزرگ بود، نه آن گونه بی تابی که در این مستند دیده شد،آنقدر که همسر رزمنده به کما رود و با شنیدن خبر مجروحیت او هم جان به جان آفرین تسلیم کند...چرا که باید،  پدر فرزندانش  سالم به خانه بازمی گشت و یا انکه با شهادتش عمر او نیز به پایان رسد .حال آنکه در جنگ هشت ساله ی ما بسیاری از زنان رزمندگان  یقین داشتند بر شهادت مردان شان و خود را برای آن روز آماده می کردند و چه زیبا کار زینبی خود را در مسیر اهداف خون شهیدشان آغاز نمودند،زیرا آنان به این باور دست یافتند که خداوند وعده داده است اجر و پاداشی عظیم بر صبوری شان.

به نظر می رسد نقش همسر این رزمنده در این مستند از واقعیت به دور بود و تصویر انتظار این زنان با زیبایی خاصی همراه هست که نشان از صبوری و رضایت شان بر این راه دارد.

معصومه حیدری، ساری

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">