اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

روایت آزادگی

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۲، ۰۶:۳۶ ب.ظ

خبرگزاری فارس: کتاب روایت آزادگی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، روحانی اسیر و شهید دفاع مقدس، اردوگاه های اسارت، اسارت ننگ یا افتخار، تفاوت آزادی با آزادگی، رهبری و مدیریت، نظام ولایی در اسارت، جنگ نرم در اسارت، ایثار و فداکاری و تحقیر دشمن از جمله مباحث مطرح شده در این کتاب است.
شکنجه در اسارت، مفقودالاثرها، شهدای غریب، ورزش و اسارت، خلاقیت و هنر در اسارت، مدیریت زمان و برنامه ریزی در اسارت ، محرم در اسارت، نمایش اتحاد ملی، عاقبت وطن فروشی، زنان آزاده، حاشیه ای بر آزادی، گزارش یک دیدار، رسالت زینبی، در وصف آزادگان و این راه ناتمام از عناوین دیگری است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.
رصد خاطرات و سخنان راویان فرهنگ ایثار و شهادت بود که بر جریده آن ردپای آموزه های گرانسنگ دوران آزادگی، جای اندکی را به خود اختصاص می داد ولی نگاه این اثر به خاطرات بر مبنای آموزه های اسارت بوده است.
گنجینه فرهنگ آزادگی عمقی ناتمام و غنی دارد، کشف و استخراج گوهرهای تابناک این سرمایه ملی، عزمی بس بیشتر نیاز دارد.
رویکرد مؤلف در نوع نگارش اثر به اقتضای فضای روایتگری است و سعی بر آن بوده تا هر بحث را منطبق با نگاه و تعریف آزادگان ارائه دهد.
بسیاری از خاطرات این کتاب در مصاحبه مستقیم با آزادگان سرافراز جمع آوری شده بنابراین منبعی در ذیل آن ذکر نشده است.
کتاب روایت آزادگی توسط حمید مشتاقی نیا تألیف شده و به همت معاونت پژوهشی و فرهنگی مؤسسه روایت سیره شهدا با شمارگان 2 هزار عدد و قیمت 2 هزار و 500 تومان منتشر شده است.
  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">