اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

عدالت یک شوخی نیست!

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۲، ۰۵:۱۵ ب.ظ


تا چند روز دیگر محمود احمدی نژاد به دادگاه می رود و محاکمه می شود. این اقتدار تاریخی را به قوه قضائیه تبریک می گویم. کشورهای جهان باید ببینند که در جمهوری اسلامی ایران هیچ کس در هیچ جایگاهی از پنجه عدالت در امان نیست و همه باید بر اساس آموزه های مکتب وحی در مقابل اتهامات درست یا نادرست خود پاسخگو باشند. آیا در راستای دستیابی به تمدن بزرگ اسلامی از این به بعد ایران می تواند به عنوان الگویی برای تشنگان عدالت در سراسر جهان به حساب آید؟

در مکتب عدل علی، تبعیض در اجرای قانون هرگز به چشم نمی آمد. نمی توان گفت که بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری چون احمدی نژاد بیش از همه دولت های انقلاب به کشور خدمت کرده و یا چون سیاستش مبتنی بر شعائر انقلاب بوده پس از اجرای عدالت مصون است. اما آیا اقدام قاطع قوه قضائیه در محاکمه رئیس جمهور پیشین ایران جلوه ای از همین عدالت علوی است؟ علی علیه السلام می گفت حتی اگر فرزند من هم خطایی مرتکب شود با او همان می کنم که با مجرمین کرده ام.

اکنون جای این پرسش باقی است در حالی که سران فتنه شوم 88 که دستشان به خون ده ها جوان بی گناه این مرز و بوم آغشته است و نفاقشان زمینه ساز تحمیل تحریمی سخت بر مردم بوده؛ هنوز طعم مجازات را نچشیده اند، عفت مرعشی به خاطر دعوت از مردم برای ریختن به خیابان ها از گل نازک تر نشنیده، فائزه هاشمی هرگز به خاطر نقش خود در فتنه و ایجاد ناامنی محاکمه نشد و دادگاه او تنها به خاطر یک مصاحبه اش با نشریه ای ضد انقلاب بود، مهدی هاشمی به ایران آمد و به ... دستگاه قضا خندید، خاتمی به رغم داشتن شاکی خصوصی همواره از کمند محکمه عدل ما گریخته، هرگز قوه قضائیه وارد پرونده هایی مانند کرسنت و پتروپارس و... نگردید، پرونده های مربوط به جاسبی و زنگنه و غرضی دچار خاک گرفتگی شده، نمایندگان مجلس دخیل در تبهکاری بزرگ بانکی معروف مورد محاکمه قرار نگرفته اند، اتهامات مربوط به فاضل لاریجانی مورد نفی یا اثبات دستگاه قضا واقع نشده و.... آیا محاکمه احمدی نژاد می تواند برآورده شدن آرزوی دیرینه ملت ایران در اجرای عدالت علوی محسوب شود؟ آیا این پرسش ها بارقه ای از اعتماد نسبت به قوه قضائیه را در دل مردم باقی خواهد گذاشت؟

بلافاصله پس از اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری نود و دو حکم احضار محمود احمدی نژاد بر خلاف روال طبیعی و قانونی خود در رسانه ها منتشر گردید. تأکید موافقان و مخالفان احمدی نژاد بر سیاسی بودن این احضاریه غیرضروری کار را به آن جا کشاند که متولیان امر قضا به صرافت افتادند تا هر یک به نحوی بی اطلاعی خود از صحنه گردانان این بازی کودکانه را به اثبات برسانند. احمدی نژاد به زودی محاکمه می شود تا تاریخ بر میزان انطباق عملکرد قوه قضائیه با موازین فقهی اسلام قضاوت کرده و ریشه برخی عقب افتادگی های آرمانی را درست بشناسد.

معتقدم آشنایی مسئولان دستگاه قضا با جایگاه جمهوری اسلامی و رسالت آن در تحقق تمدن بزرگ و جهانی اسلام می تواند منجر به اتخاذ روش هایی در اجرای عدالت شود که در تصور مردم به یک تسویه حساب سیاسی تعبیر نگردد.

فراموش نکنیم آن چه از حکومت امیرالمومنین به عنوان یک آرزو برای مسلمانان عصرهای بعد مطرح بوده، نه اقتصاد و اجتماع آن دوران بلکه عدالت یعنی قوه قضائیه علی علیه السلام بوده است. بی شک اجرای کاریکاتوری عدالت، دستاوردی جز ناامیدی ملت از حرکت صحیح مبتنی بر مدار شریعت، به دنبال نخواهد داشت.

راقم این سطور بر این باور است خسارات ناشی از شوخی با مقوله مهم عدالت، گناهی سنگین است که روزی دامان مسببان سیاسی کار آن را خواهد گرفت.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">