اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

نامه سرگشاده به آیت الله رییسی

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۱۳ تیر ۱۳۹۹، ۰۳:۲۱ ب.ظ

bm1z_photo_2020-04-30_13-25-50.jpg

 

نامه تحول خواهانه ۵۰ روحانی و طلبه بسیجی و ولایتمدار ( که غالبا از طلایه داران عرصه مبارزه با فساد هستند) خطاب به رییس محترم و پر تلاش قوه قضاییه / اقدامی علیه تقلیل یا انحراف مطالبات از قوه قضاییه / امضا کنندگان نامه هیچکدام سلبریتی یا تحلیل گر دور از واقعیت نیستند و اکثرشان هزینه داده و مرکزیت جنبش ها و مجموعه های حوزوی و حزب اللهی در اقامه قسط هستند.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

جناب حجت الاسلام و المسلمین رییسی دامت توفیقاته

مسئول محترم قوه قضاییه

سلام علیکم

با تبریک هفته قوه قضاییه به شما و تمامی همکارانتان و گرامی داشت یاد شهید آیت الله بهشتی و آرزوی دوام توفیق درعرصه اقامه قسط و مبارزه با فساد برای شما و دیگر اعضا و کارکنان و قضات قوه قضاییه.

 

مشاهده عزم جدی قوه قضاییه در مبارزه با فساد که حاصل هدایت های امام خامنه ای، تلاش های جبهه انقلاب اعم از مطالبه گران و آمران به معروف و ناهیان از منکر به خصوص جوانان انقلابی است ، می تواند با مجاهدت شما و دلسوزان قوه قضاییه در انطباق عملکرد و جهت گیری دستگاه قضا با مطالبات رهبر معظم انقلاب، موجب حرکت به سمت تحول در این قوه شود.

 

لذا با توجه به کم رونق شدن بازار صراحت های انقلابی و با هدف ترویج و نهادینه کردن مطالبه گری و در راستای تلاش جدی برای تحقق مطالبات امام خامنه ای که بخش اعظم آن در حکم انتساب جنابعالی مرقوم است ، در راستای تقویت شأن قضا در حکومت اسلامی، سرفصل های زیر خدمت شما و تأثیرگذاران و دغدغه مندان قوه قضاییه عرض می شود؛ و امیدواریم که انتقادات و پیشنهادات مطرح شده، به شرایط موجود کمک کرده و به دور از هیجانات و سطحی نگری ها، موجب تقویت روحیه عدم رضایت به وضع موجود گردد:

 

1. مطلب اول؛ بدون تعارف از آغاز مسئولیت جناب عالی تاکنون، عاملی نامعلوم سبب تقسیم مطالبه گران در نگاه مسئولان قوه به بچه های خوب و بچه های بد شده است و آن دسته از جوانان مومن و انقلابی وعدالت خواهان واقعی که از سال ها پیش نسبت به فساد و ظلم فریاد می زدند و سازش پذیرنبوده اند و شخصیت زده نمی شوند از جانب مدیران عالی قضایی، به پندار این مسئولان تحریم شده اند و افرادی که صرفا در سطح توانایی ها و یا انگیزه های فعلی قوه ، مطالباتی مطرح می کنند با اقبال قوه قضاییه رو به رو می شوند که این موضوع موجب تقلیل سطح مطالبات و تخدیر افکار و در نتیجه ادامه حیات باندهای قدرت و سرخوردگی بخش کم طاقت جامعه خواهد شد.

 

 به عنوان نمونه، تا کنون با وجود تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر لزوم انقلابی بودن حوزه و خط شکن بودن روحانیت در مقابله با فساد، برنامه ای از سوی جناب عالی درباره روحانیت انقلابی و مطالبه گران حوزوی ارائه نشده و حتی این اصل مهم در حد برگزاری جلسات مرسوم با این قشر، مورد توجه نبوده است!

 

عدم ارتباط با انقلابی های حوزه و غیر حوزه، برای مدیران قبل یک دستور بوده که ناشی از دلایلی مانند کانالیزه شدن رئیس قوه و شورای عالی قضا می باشد و برداشت ابتدایی آن است که با وجود گذشت این مدت از مسئولیت شما گویا این مطلب یعنی عدم ارتباط با بخش صریح و انقلابی جامعه با طیب خاطر شما عملی شده است.

 

اگر دقت کرده باشید حضرت آقا به گونه ای در مواضع رسمی شان از حزب الله (به تعبیر دشمنان اسلام تندروها) دفاع می کند که کسی جرئت سئایت و بدگویی از این جریان در پشت پرده به خود ندهد و این سیره امام المسلمین تاکنون مورد التفات مدیران عالی نظام نبوده است و کانه این گونه می پسندند که نهاد ها و محافظه کاران، مدیریتی نامرئی را بر سازمان تابع ایشان اعمال کنند و انتظار جریان حزب الله از شما تأسی به این سیره مبارک بوده و هست یعنی مشخصا به گونه ای صحبت نکنید که شما را خاکریزی نرم و قابل نفوذ برای حمله به جریان حزب الله تلقی کنند.

 

لذا درخواست و انتظار از شما، ایجاد و توسعه ی ارتباط مستمر با مطالبه گران به خصوص حوزویان است.

 

جناب آقای رئیسی

قشری از جامعه که مقهور تحلیل های شبه امنیتی یا خط بازی ها و محافظه کاری ها نمی شوند و تجربه انقلاب، نشان داده ولایت فقیه به سخت گیری ها و دقیق نگری های این بخش جامعه در ارزیابی عملکرد مسئولان، اطمینان دارد و برای ارزیابی عملکرد ها بیش از آنکه به گزارشات سفارشی یا ناقص اعتماد کنند به این بخش جامعه اعتماد دارند ، در خوش بینانه ترین حالت از جانب شما و مدیران فعلی دستگاه قضا مورد غفلت واقع شده اند و احساس می کنیم خناسانی که به ظاهر با دلسوزی از بدو انقلاب تاکنون بسیاری از خواص را حاشیه دار کرده اند و یا سبب شده اند توان بخش پاک این مدیران نسبت به انقلاب احتکار شود ، فعالیت خود را در زمان مسئولیت جنابعالی ادامه داده که انتساب مسئول حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه که معارضه ی وی با حوزویان انقلابی و طلاب جوان شیاع دارد از این دست دلسوزی هاست.

و اگر چه این قماش در کوتاه مدت استاد کم کردن درد سرها نسبت به مدیران هستند، در بلند مدت موجب هزینه های سنگین برای نظام اسلامی می شوند.

 

‏2. جناب آقای رییسی، یکی از نگرانی های جدی این است که هرکجا فسادی رسانه ای می شود آنجا قوه قضاییه ورود بهتری دارد، یعنی صرف اطلاع پیدا کردن از فساد که باید مساوی با ورود قاطع دستگاه قضا باشد فعلا برای سازمان تحت امر شما کافی نیست یعنی معیار های اسلامی مانند سند ، مدرک ، بینه و... جای خود را به روش های غیر اسلامی داده اند، و وضعیتی به وجود آمده تا عده ای سلبریتی که حتی به مبانی اسلام اعتقاد ندارند و رسما عامل دشمن هستند از دستگاه قضا و دیگر نهاد ها باج گیری می کنند.

 

 یعنی هرکس رسانه ندارد (99درصد جامعه) طعم عدالت اسلامی را نمی چشد به ویژه در سطح شهرستان ها که غالبا فاقد رسانه هستند و همیشه فقط از خبرهای برخورد با فساد لذت می برند نه از برخورد با فساد در محل زندگی شان و واقعیتی که این افراد در شهرستان ها و نقاط خارج از پایتخت می بینند این است که غالب دادستان ها و رؤسای دادگستری در موارد فراوانی تحت تاثیر نمایندگان مجلس، ائمه جمعه ، فرماندارها و دیگر نهادها هستند.

 

لذا تحول دستگاه قضا مستلزم این است که نفس مطلع شدن از فساد برای شما کافی باشد و نهایتا رسانه به جای معیار، نقش ابزار را داشته باشد و نیز قضات و مسئولان قضایی در سطح کشور، هم استقلال داشته باشند وهم تحت نظارت و پاسخگو باشند.

 

‏3. نکته دیگر؛ تغییر گفتمان دستگاه قضا و خطرغلطیدن در فضای التقاط است که عمدتا ناشی از خروجی های مقایسه ای محیط های دانشگاهی است، رایج شدن تعابیری مانند سوت زنی، گزارش گران فساد و غیره به جای امربه معروف و نهی منکر، نظارت عمومی، عدالت خواهی، مبارزه با فساد باید مدیریت دستگاه قضائی را حساس و نگران کند و نیز به دلیل کم اطلاعی بخش متفکر قوه قضائیه و تاثیرگزاران از دیدگاه های امامت انقلاب موضوعاتی مانند هوشمندسازی به چشم جایگزینی برای روحیه حساسیت علیه فساد تلقی می شود و نقش ابزاری فناوری ها تبدیل به مبانی فکری می شود و به تبع آن مطالبات امام خامنه ای در اسلامی شدن جامعه، تبدیل شدن عدالتخواهی به فرهنگ عمومی، بالا رفتن خطر پذیری برای مبارزه با فساد در جامعه، مبارزه با روحیه نفاق و محافظه کاری و ترویج روحیه ی مطالبه گری و... کم رنگ شده و یا حتی ضد ارزش معرفی می شوند.

 

4- جناب آقای رئیسی علت مصونیت ائمه جمعه ، منصوبین ولی فقیه ، نهاد های حکومتی و انقلابی مانند سازمان اوقاف ، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام ، مسئولان عالی رتبه قضائی ، مسئولان عالی رتبه وزارت اطلاعات ، مسئولان عالی رتبه سپاه و سازمان اطلاعات سپاه، اعضای دفتر رهبر انقلاب و نظائر آن در شکایات و دعاوی حقوقی چیست؟

بایستی روشی اتخاذ گردد که اعضای هیئت دولت، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان در ارتکاب اعمال مجرمانه و فساد و درحین مسئولیت، مانند سایر مردم مقابل قانون و دستگاه قضا پاسخگو باشد؟

 

بنا بر کدام مبنا افراد تا پایان مسئولیت مصونیت دارند؟

 

در حالی که خودِ مسئولیت در اسلام یعنی در معرض پاسخگویی قرار گرفتن و موج مطالبه گری ها به زودی این قاعده های غیر اسلامی را برای همیشه به تاریخ می سپارد چه زیباست که هزینه این کار را قبول کنید و مقابل این خط انحرافی قاطعانه بایستید.

 

 در حالی که نص صریح قانون اساسی، قانون مجازات اسلامی، بیانات امام خمینی و امام خامنه‌ای خلاف مصونیت مسئولین می باشد، به کرات دیده شده که شخصی از یک امام جمعه یا سردار سپاه یا یک مقام امنیتی شکایت می کند اما کمترین اعتناء به این شکایت نمی شود و همین فعل دشمن شاد کن که خود از مصادیق آشکار فساد است سبب هجمه ها و شبهه پراکنی های جریان بی مبنا ، التقاطی و بی طاقت علیه ساحت مقدس ولی فقیه شده است و خروجی این نگاه ظالمانه بدون تردید دشمنی با انقلاب و نظام اسلامی می باشد، همه می دانیم که این کار به خاطر خلاء قانونی یا ضعف قانون نیست بلکه بعکس خود قانون شکنی وعمل خلاف قانون است و سبب فساد گسترده و فراگیر در میان کارگزاران شده است که اگر مبارزات رهبر انقلاب نبود تبدیل به فساد سیستمی هم می شد.

 

 اینکه اغلب طرفداران انقلاب به این فضای غیر قانونی عادت کرده و به خاطر سطحی نگری ها از آن خوشحالند یا آن را خلاف و منکر نمی دانند جای خوش حالی ندارد بلکه اگر کسی دلسوز انقلاب و ولایت است باید برای این استضعاف فکری خون گریه کند.

 

متاسفانه حتی معیار غیر اسلامی رسانه نیز در مورد این حضرات کارگر نیست و با وجود افشاگری های مستند به مدارک قطعی در مورد برخی ائمه جمعه ، سرداران سپاه ، نهاد های حکومتی هیچ پیگیری از جانب دستگاه قضا نسبت به این افراد انجام نشده است.

 

5. علت عدم تغییر برخی معاونت ‌های اصلی که حقیقتاً شایستگی‌های پایه این سمت و منصب را ندارند و نیز انتصاب افرادی نظیر مسئول حفاظت اطلاعات قوه قضائیه که در بند اول به آن اشاره شد، چیست ، در حالی که تحول بنیادین بدون تحول ساختاری و تغییر کادری که یا مفسد بوده اند یا ساکت یا نهایتا بی اطلاع که عذر بدتر از تقصیر است، عملا امکان پذیر نیست و وجود مبارک امام خامنه ای در حکم انتساب جنابعالی به شما امر فرمودند مدیران و تاثیر گذراران دستگاه قضا را با جوانان انقلابی و تازه نفس جایگزین کنید و امتثال امر امام امت مطالبه ی جبهه ی حزب الله از شماست.

 

6. جناب آقای رییسی، حضرت آقا، سال هاست نسبت به انقلاب زدایی از حوزه های علمیه اظهار نگرانی شدید کرده اند و مصداق برجسته این دغدغه ی امام، برخوردهای سریالی با حوزویان انقلابی و مطالبه گر در شهرستان های مختلف از جانب معاونت صیانت حوزه و مدیران حوزویست و متأسفانه هیچ اقدامی از سوی منصوبان آقا برای این مطالبه ایشان انجام نمی پذیرد و از شما انتظار داشته و داریم این دغدغه امام المسلمین را در دستور کار قرار دهید، چرا که تنها و تنها و تنها راه مبارزه با فساد، ورود مومنان و تاثیرگذاران به خصوص حوزویان به میدان مطالبه و امر به معروف و نهی از منکر می باشد که هادیان و طلایه داران مبارزات اجتماعی در تاریخ اسلام نیز همینان بوده اند و نیز می دانید دیدگاه امام خامنه ای درباره مبارزه با فساد این است که نقش اصلی را مومنان ایفا می کنند و سازمان ها و نهادها بدون مطالبه عمومی به هیچ وجه، توان ورود قاطع مقابل مفسدان را ندارند، لذا حمایت از طلاب و فضلای انقلابی که مورد غفلت بوده، ارتباط مستقیم با اقامه قسط و عدالت اجتماعی دارد.

 

 

 در پایان ضمن تشکر از اقدامات شما و دیگر دلسوزان دستگاه قضایی کشور که حقیقتاً اوضاع را با قبل از حضور شما متفاوت کرده است از جنابعالی درخواست داریم به دور از توصیه پذیری، برخی دلسوزی ها و به ظاهر خیرخواهی ها را کنار گذاشته و مطالبات اصلی مردم را که از جانب حضرت آقا در حکم انتساب شما مطرح گردیده و از حلقوم جوانان مومن یعنی مصلحان و مطالبه گران و آمران به معروف فریاد زده می شود به عنوان نقشه ی راه ، مورد نظر قرار داده و هزینه عمل به آن که خشم جریان محافظه کار است را به جان خریده و ثابت کنید که قوه قضائیه اصولگرا نیست بلکه نهادی انقلابی است.

 

واضح است که سازش ناپذیری و عدم قناعت جریان انقلاب به وضعیت موجود کار را برای مخاطب غیر مهذب دشوار می کند از شما که آراسته به فضائل اخلاقی هستید انتظار می رود ، که انتقاداتی ولو تند و بی پرده با شما مطرح می گردد را با انتقادات تقلیل یافته ی راضی به وضعیت موجود تعویض نکنید.

 

جناب حجت الاسلام و المسلمین رئیسی جریان حزب الله وضعیت موجود را وضعیت مطلوبی نمی داند بلکه مسیر رسیدن به وضعیت مطلوب می داند لذا اگر می خواهید به معنای واقعی کلمه قوه ‌قضاییه متحول شود و این تحول بر مبنای اندیشه های اسلام باشد باید قدرت تحمل خود و ظرفیت تحمل جریان مستقل را در قوه قضاییه ایجاد کنید.

 در حال حاضر قوه قضاییه منتقدین را به دو بخش خوب و بد تقسیم کرده و کسانی را که به احترام بسنده نمی کنند بلکه نقد صریح می کنند و بر انتقاد خود پافشاری می کنند به زعم خود تحریم کرده است امیدواریم  قبل از آن که عده‌ ای دیگر در لایه های مدیریتی دستگاه قضا رسوب و لخته شوند، در مورد برخی روند ها تجدید نظر بفرمایید و جان کلام آنکه جریان و شبکه ای فرصت طلب و پیچیده از قبل انقلاب تاکنون همچون سایه ی شومی بر سر حکومت اسلامی بوده اند و امام راحل و رهبر عزیزمان همچون امیر المومنین و نبی مکرم روششان این چنین است که این جریان منافق و به شدت قدرت طلب با رشد جامعه و به دست خواص و تاثیرگذاران به صورت مدبرانه کنار زده شوند و تنها ملاحظه ی حاکم اسلامی نسبت به این شبکه ی قدرت خود نظام اسلامی و خوف سو استفاده ی دشمنان اسلام از فتنه های این جماعت می باشد و کنار زدن این چهره های به ظاهر ولایت مدار امری پیچیده و نیازمند اراده ای پولادین است و در صورت استفاده از ظرفیت پایان ناپذیر ایمان عناصر حزب اللهی ممکن می گردد.

 

 

به امضا چهل نفر از حوزویان انقلابی و حاضر در عرصه مبارزه با فساد به نمایندگی جمع کثیری از فضلا و طلاب انقلابی از سراسر کشور:

 

  1. حجت الاسلام احمد اسدی(کارگر)
  2. حجت الاسلام سید مصطفی موسوی
  3. حجت الاسلام محمد یوسفی
  4. حجت الاسلام سید علیرضا بابایی
  5. حجت الاسلام مصطفی حیدری
  6. حجت الاسلام مصطفی حقیقت
  7. حجت الاسلام قنبر عیسی پور
  8. حجت الاسلام مسلم گنجی
  9. حجت الاسلام علیرضا ذبیحی
  10. حجت الاسلام حجت احسان بخش
  11. حجت الاسلام امیر حسین امام یاری
  12. حجت الاسلام حسن زاده
  13. حجت الاسلام روح الله بجانی
  14. حجت الاسلام فراهانی
  15. حجت الاسلام محقق
  16. حجت الاسلام محمد رضایی
  17. حجت الاسلام سعید زارع
  18. حجت الاسلام محمد رضا حسینی
  19. حجت الاسلام حسین رحمتی
  20. حجت الاسلام محمد صادق ناطقی
  21. حجت الاسلام رحمت الله معظمی
  22. حجت الاسلام قاسم روزبهانی
  23. حجت الاسلام مهدی کشوری
  24. حجت الاسلام ابوذر خورشید وند
  25. حجت الاسلام علی بابایی
  26. حجت الاسلام محمد شاه کرمی
  27. حجت الاسلام اشکان علی شاهی
  28. حجت الاسلام رضا بابایی
  29. حجت الاسلام سید حسن موسوی
  30. حجت الاسلام سید حسین حسینی
  31. حجت الاسلام اسماعیل عباسی
  32. حجت الاسلام موسی علیزاده
  33. حجت الاسلام ایمان اکبری
  34. حجت الاسلام سید حمید مشتاقی نیا
  35. حجت الاسلام محسن عباسی زاده
  36. حجت الاسلام مرتضی ضیایی
  37. حجت الاسلام محمدرضا صادقی
  38. حجت الاسلام محمدعلی عابدیان
  39. حجت الاسلام علی بمانی
  40. حجت الاسلام مرتضی سرکارپور
  41. حجت الاسلام روح الله محمودی
  42. حجت السلام محمد خالقی
  43. حجت الاسلام وحید جاه دوست
  44. حجت الاسلام سید علی حسینی بوشهری
  45. حجت السلام اصغر ابراهیمی
  46. حجت الاسلام هادی مرتضوی
  47. محمد نریمانی
  48. محمد فیاض
  49. محسن شیرازی
  50. رضا رضایی

 

نظرات  (۳)

از شما بعیده

آقای رییسی مگه هنوز آیت الله شدن که ایشون رو اینجوری خطاب می کنید؟!!

لطفا جواب بدید شاید ما از چیزی بی خبریم

پاسخ:
سلام برادر همه آیت اللهیم

شما هم پس خودتون رو آیت الله بنامید دیگه

معلوم نیست پشت این آیت الله نامیدنا چه هدفی وجود داره

خیلی بده که جواب نمی دید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">