اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

حاشیه هایی از واقعه شب22 بهمن بابل

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۴ اسفند ۱۳۹۶، ۰۸:۱۸ ق.ظ

انتشار فیلم کوتاهی از الله اکبر گفتن مسئولین بابلی در یک رستوران سنتی، جنجال آفرین شد و به نظر می رسد به عنوان یکی از وقایع مضبوط تاریخ سیاسی بابل در حافظه مردم این دیار، ماندگار بماند. در این خصوص ذکر چند نکته را لازم می دانم:

1- انتقاد از یک فرد به معنای نفی سایر نقاط قوت و ویژگی های مثبت آن فرد نیست.

2- یک عذرخواهی و توضیح ساده می توانست از کش پیدا کردن ماجرا جلوگیری کند.

3- به اذعان دوستان دانشجو، شخص امام جمعه، آن گونه که از ایشان انتظار می رفت، از منتقدین شکوه ای نداشت و نقدشان را به جان خرید و سپاس گفت؛ اما امان از دورقابچین ها که به اقتضای ذات بادمجانی خود، سرخ شدند و سوختند و عطرافشانی کردند. به گمان باطل این طیف، بگیر و ببند و تهدید و ارعاب و تهمت پراکنی و ناسزاگویی، حاشیه ای امن برای گریز صاحبان میز از گزند نقد دیگران ایجاد خواهد کرد.

4- برادران عزیز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی، آزاد، فنی و ... و بسیاری دیگر از مومنین منتقد در مقابل هتاکی حضرت خواهرزاده و برادری که سبیلش در آن شب کذایی چرب شد و قلم به دست گرفت و مقابل آینه شرح حال نوشت، خویشتن داری و بزرگواری نشان دادند که الحق از مرام جوانان بسیجی جز این نباید انتظار داشت.

5- موضوع آن قدرها هم بزرگ نبوده و نیست. اتفاقی افتاد، دوستانی خودی و دلسوز، تذکری دادند که تمام شد و رفت. فراموش نشود که این فیلم توسط برگزارکنندگان برنامه، ضبط و منتشر شد و بازتاب میلیونی پیدا کرد و در کانال ها و گروه های مجازی دوست و دشمن منعکس گردید. بازدید میلیونی کاربران به خودی خود، باور عرف درخصوص سیره بزرگان و تعجب از رفتارهای مغایر را به اثبات می رساند.

6- فوت آقا غلام اوصیا در چنین ایامی جالب توجه بود. غیر از همزمانی آن با ایام فاطمیه و سالگرد عملیات یازهرایی والفجر هشت و تقارن با اجتماع رزمندگان شهر و حضور آهنگران و ... که نشان از عنایت ویژه دوستان شهید آن مرحوم داشت، تلنگری برای نسل جدید عدالتخواهان و نیروهای مستقل ارزشی شهر در بر داشت که به یاد بیاورند ایستادگی در این مسیر نورانی، ممکن است تبعاتی چون تهمت و وهن و عزل و انزوا به دنبال داشته باشد. این بار البته اتحاد مثال زدنی نیروهای خط مقدم حزب الله، مانع از تکرار تجربه های تلخ گذشته است.

7- از باب مزاح عرض می کنم برنده این ماجرا، رستوران صفویه بود که نامش در سراسر کشور و حتی در بین ایرانیان مقیم خارج بر سر زبان ها افتاد! الان خیلی ها گمان می کنند بابل نیز علاوه بر تبریز و قزوین و اصفهان، مدتی پایتخت شیوخ صفوی بوده است.

8- معروف است یکی از دوستان شهید نوبخت وقتی قصد مسافرت داشت سوئیچ ماشین گرانقیمتش را در اختیار او قرار داد. نوبخت اما گفت من اگر با این اتومبیل مدل بالا بیرون بروم مورد اتهام و سوءبرداشت مردم قرار خواهم داد. بنابراین از انجام این کار پرهیز کرد. سیره این شهید و همه شهدا، آموزه ای از توصیه مکرر و موکد مولا علی علیه السلام به همگان مبنی بر ضرورت "اجتناب از موضع تهمت" است. یعنی عرف را بشناسیم و حواسمان باشد با دست خود کاری نکنیم که مورد تهمت و ظنّ دیگران قرار بگیریم. اتخاذ این راهبرد سازنده بی شک در "عصر حاکمیت رسانه" بیش از پیش ضرورت پیدا می کند. برگزاری جلسه در رستوران (که بسیاری از مردم قادر به تأمین هزینه بهره مندی از آن نیستند) شرکت در شونیشت یلدایی آن هم در آستانه اربعین حسینی، یا مجلس سالگردی با هنرنمایی مریم حیدرزاده، اصرار بر حفظ نرده های تبعیض، ضایع کردن یک پزشک بسیجی در حین سخنرانی و ... ممکن است نمونه ای از رفتاری باشد که به مرور انسان را در مظان اتهام و سوءبرداشت جامعه قرار بدهد. حاسبوا انفسکم قبل ان تحاسبوا را از یاد نبریم.

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">