اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

دولت حل المسائل!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۰ ق.ظ

یکی از روش های اقتصادی دولت در مواجهه با مشکلات این عرصه، حل مسائل که نه، پاک کردن صورت مسئله هاست.

این روش برای دولتی که مأموریت عملیاتی خود را محصور در امور تبلیغاتی و ارائه آمارهای انتخاباتی می داند از اهمیت خاصی برخوردار است. درست مثل این که در جامعه ای اعلام کنید که دزدی دیگر جرم نیست، و بعد آمار بدهید که توانسته اید آمار جرم و جرایم را به شدت کاهش دهید، پس مدیر توانمندی هستید و ...!

نمونه این روش دولت در ایجاد رکود اقتصادی کاملاً مشهود است. دولت با جمع آوری پول و خالی کردن جیب مردم به طرق مختلف، باعث کاهش شدید تقاضا و رکود عجیب در بازار شد. این مسئله به طور طبیعی سرعت افزایش قیمت ها را کند کرد. حالا دولت با افتخار اعلام می کند که تورم را کنترل کرده است!

بسط ید شرکت های حمل و نقل جاده ای و هوایی و ریلی برای افزایش بیست درصدی و گاه بالاتر قیمت خدمات در زمان افزایش تقاضا مثل ایام نوروز، تعطیلات تابستان و یا اربعین حسینی– که پیش از این نوعی بی ثباتی و خلاف مصوبات قانون در نرخ گذاری بود – نمونه دیگر این ابتکار دولت در پاک نمودن صورت مسئله هاست.

حذف قیمت کالا نیز تصمیم دیگر دولت برای ایجاد هرج و مرج در بازار و بی ثباتی در نرخ ها و قانونی شدن سوءاستفاده دلال ها و محتکران و گران فروش هاست. با این تصمیم دولت دیگر فلسفه وجودی سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان تعزیزات و ... معنایی نداشته و هر فروشنده ای مختار خواهد بود بر اساس وجدان خود نسبت به تعیین قیمت محصولات و خدمات اقدام نموده و حتی اگر بخواهد در مواقع اضطراری مثلاً در بین جاده ها که به طور معمول تعداد مراکز عرضه کالا اندک است نسبت به ارائه چند برابری محصولات فروشگاهی خود به مسافران اقدام کند، قانونی را نقض نکرده است.

نظرات  (۱)

  • خانه سلامتی
  • جدیدترین مطالب سلامت و تندرستی 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">