اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

یک پیشنهاد داغ برای تولیت حضرت کریمه!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۴:۲۲ ب.ظ

این روزها حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و خیابان های اطراف آن از روزهای معمولی سال، شلوغ تر و پرترددتر به نظر می رسد.

صبح ها بعد از نماز اگر هوای زیارت به سر داشته باشید، در شبستان های حرم بانوی آفتاب، خیل زائران اربعین حسینی را می بینید که از استان های مختلف و نقاط دوردست، عزم دیار شوریدگان داشته و در بین راه، توفیق زیارت عمه سادات را نیز پیدا نموده اند. این زائران غریب و میهمانان کریمه اهل بیت علیهم السلام در گوشه گوشه شبستان ها گرد هم جمع شده، عده ای در حال عبادت و مناجات هستند و عده ای هم خستگی سفر طولانی را با لحظاتی استراحت بین خواب و بیداری از تن بیرون می کنند.

سرمای سوزناک صبح های قم برای خیلی از زائران، عجیب و آزار دهنده است. این جماعت عاشق و شیدای زیارت امام عشق، در حالی در شهر قم بیتوته کرده و یا از این دیار عبور می کنند که کمترین پذیرایی هم از آنان صورت نمی گیرد.

به نظر شما این زوّار ارجمند بعد از ورود به کشور عراق و مشاهده تلاش خالصانه شیعیان دلداده این کشور که از کیسه شخصی و سهم زن و فرزندان خود، با جان و دل برای پذیرایی از زائران اباعبدالله علیه السلام سنگ تمام می گذارند چه قضاوتی در باره میهمان نوازی هموطنان خود در شهر مقدس قم خواهند داشت؟

راقم این سطور به خودش اجازه نمی دهد که پیشنهاد دهد زائران اربعین حسینی برای یک وعده، میهمان خوان گسترده بانوی کرامت باشند؛ اما حق آن است که در سرمای صبحگاه شهر مقدس قم، لااقل با یک لیوان چای داغ صلواتی از میهمانان کوی حسین علیه السلام و نیز دیگر زوّار محترم پذیرایی صورت بگیرد. هزینه یک لیوان چای برای پذیرایی از زائران، باری بر دوش تولیت محترم و دلسوز حریم حضرت بانو اضافه نمی کند؛ اما در عوض، خاطره ای خوش و ذهنیتی نیک از پایتخت علوم و معارف آل محمد(ص) در قلب این زائران غریب به یادگار خواهد گذاشت. 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">