اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

او یاور اسلام و رهبری است

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۳، ۰۴:۳۸ ب.ظ


حجت الاسلام سعیدالعماء بابایی از فضلای فرهیخته بابلی مقیم قم و از اساتید موفق حوزه علمیه است که حدود چهارسال نیز در بیروت به تحصیل و تدریس علوم اسلامی اشتغال داشته است. به دنبال درج مطلبی درباره نقش آیت الله شیخ محسن اراکی در تأسیس سپاه بدر که به تازگی در اشک آتش منتشر شد، حجت الاسلام بابایی که از شاگردان و البته از ملازمان این عالم انقلابی در امور علمی و بین اللملی است به توضیح نکاتی در خصوص بخشی از سوابق فعالیت های ایشان پرداخته است:

سلام علیکم به سید بزرگوارم با تشکر از مطلبی که در رابطه با حضرت آیت الله اراکی قرار دادید از آنجایی که حقیر افتخار شاگردی معظم له را دارم خواستم نکاتی هر چند کوتاه برای نسل جدید و جستجوگر امروز و برای همه دوستداران خط اصیل انقلاب خصوصاً برای عزیزانی که با وبلاگ زیبای شما مرتبطند، در رابطه با این شخصیت عظیم الشأن مطرح کنم؛ شاید که بی اطلاع یا کم اطلاع باشند. نشناختن یا به تعبیر قرآنی و روایی، جهل، می تواند منشأ بسیاری از سوء برداشت ها و تحلیل های اشتباه و سلب توفیق باشد: 
از جهت منزلت علمی : ایشان از شاگردان آیت الله خویی و امام خمینی و شهید صدر و وحید خراسانی و سید کاظم حایری و علمای اعلام دیگر هستند که در عنفوان جوانی به مرتبه عالیه اجتهاد رسیدند و اجازه اجتهاد را از آیت الله فاضل لنکرانی و آیت الله مؤمن اخذ کردند. متن اجازه اجتهاد شان خواندنی است و در سایت ایشان موجود می باشد.

 نکته قابل توجه اینکه زمانی که رهبر انقلاب به حوزات علمیه توصیه فرمودند که به مسایل مربوط به فقه نظام و مسایل حکومتی اسلام ورود کنند ایشان جزء اولین اشخاصی بود که در قلب حوزه علمیه در فیضیه قم شروع به تدریس فقه سیاسی و فقه اقتصاد و فقه فرهنگ نمودند و به جهت فضل و مکانت علمی با استقبال گسترده فضلای حوزه روبرو گردید و قابل ذکر است ایشان به سه زبان فارسی و عربی و انگلیسی تألیفات متعددی در علوم تخصصی و غیره دارند.

تعداد بسیار زیادی ازمراکز مختلف علمی وجود دارد که ایشان بنیانگذارش بوده که در این مختصر نمی توان از همه آنها یاد کرد؛ ولی از مهم ترین آنها می توان به مرکز اسلامی لندن و حوزه علمیه امام حسین علیه السلام و مراکز اسلامی دیگر در نقاط مختلف بریتانیا که قلوب بسیاری از مردم اروپا را به امام امت وافکار اسلام ناب محمدی نزدیک نمود اشاره کرد. ایشان که نزدیک به ده سال نمایندگی مقام معظم رهبری را در اروپا برعهده داشت پس از اتمام مأموریت و بازگشت به ایران، در قم اقدام به تأسیس حوزه امیرالمومنین علیه السلام نمود که در آن طلاب اروپایی و امریکایی با انگیزه بسیار بالا مشغول فراگیری معارف اهل بیت هستند.
تأسیس مجمع فکر اسلامی و کنگره بین المللی شیخ اعظم و احیاء تراث علمی شیخ انصاری (کتبی که بین طلاب معروف به مجلدات کنگره هست) هم از ابتکارات ایشان می باشد.

اما ازجهت مواضع سیاسی: ایشان بعد ازشهادت آیت الله قاضی به حکم امام خمینی (ره) منصب امامت جمعه دزفول را عهده دار شدند . در بحبوحه جنگ ضمن شرکت در معرکه های خونین نبرد، در کنار رزمندگان اسلام و بسیجیان سلحشور حضور فعال داشتند و منطقه خوزستان که آبستن حوادث خطرناک وغائله های ضد انقلاب بود، با تدبیر و هدایت ایشان تحت کنترل نیروهای انقلابی قرار داشت . آیت الله اراکی از شخصیت هایی هستند که در رابطه با مساله فتنه مواضع بسیار شفاف و صریحی دارند که در سایت ایشان منعکس شده (جلسه با بسیجیان اراک(
در طول دو سالی که ایشان دبیر کل مجمع جهانی تقریب بین مذاهب هستند با توجه به جایگاه علمی و تسلطشان به زبان عربی و انگلیسی و حافظ قران بودن و منش مهربانانه و عقلانیت در اتخاذ تصمیمات و قاطعیت ایشان در بیان نمودن مواضع حق ، باعث تحولات چشمگیری در آن مجمع شدند که در ضمن دفاع از حقانیت تشیّع، فضای تقریبی بسیار مطلوبی را بوجود آوردند که حتی مورد تأیید ایت الله وحید خراسانی قرار گرفت.

از ابتکارات بسیار مهم و حساس ایشان در عرصه بین الملل به وجود آوردن تشکیلاتی به عنوان علمای مقاومت است که متشکل از علمای شیعه و سنی معتقد به خط اصیل مقاومت در برابر جبهه استکبار بوده و همین مساله و تأسیس شاخه نظامی مجلس اعلای عراق که موسوم به سپاه نهم بدر می باشد و شواهد بسیار دیگربیانگر روحیه انقلابی ایشان است .
حقیر زمانی که در لبنان بودم از یکی از شخصیت های برجسته و مشهور که با رهبر انقلاب ارتباط نزدیک دارند شنیدم که می فرمود ایت الله اراکی ازمعدود شخصیت هایی هست که نور چشم آقا سید علی خامنه ای است.
این مختصر قطره ای از اقیانوس بیکران علم و ادب و اخلاق و بصیرت شخصیت برجسته ای است که بزرگان از او به بزرگی یاد می کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر به خصوص مطالعه نامه حضرت امام خمینی(ره) به مرحوم آیت الله پسندیده در رابطه با ایشان و اجازات و احکام صادره از مقام معظم رهبری و وزندگی نامه ابوی حضرت استاد که به قلم معظم له نوشته شده و مواضع استاد نسبت به مسایل مختلف جهان اسلام و ایران به سایت آیت الله محسن اراکی زیدعزه مراجعه شود: http://www.mohsenaraki.com/portal/ 
سعیدالعلما بابایی
  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">