اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

هیئت تر از هیئت!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۱۹ دی ۱۳۹۳، ۰۹:۴۸ ب.ظ

اصلاً فکرش را هم نکنید که من به خاطر ارادت قلبی، به محمد آقای قلبی می خواهم تعریف و تمجیدی از سایت هیئت منسوب به ایشان بکنم.

این چند روزه به دلیلی خاص، خیلی از وبلاگ ها و سایت های ارزشی استان مازندران را رصد کرده ام. بگذارید طور دیگری شروع کنم.

هیئت یافاطمة الزهرای شهرستان بابل فقط یک هیئت نیست. البته این جمله زمانی صحیح است که هیئت را در تعریف سنتی آن یعنی منبر و نوحه و پذیرایی خلاصه کنیم؛ وگرنه درست آن است که بگوییم هیئت یافاطمة الزهرای شهرستان بابل فقط یک هیئت است!

این هیئت که بی اغراق یکی از پرجمعیت ترین هیئات شمال کشور است – آنهم بدون شام و ناهار! -  فعالیت های خود را منحصر به عزاداری مرسوم ننموده و آن جا که تکلیف و وظیفه ای را بر دوش خود احساس کند پا به میدان جهاد فرهنگی می گذارد. نمونه اش مسابقه اخیر این هیئت در قالب عکس و با مضمون ابراز علاقه به نبرد با رژیم غاصب اسرائیل است. نمونه دیگرش جمع آوری امضا در محکومیت حکم ناجوانمردانه اعدام برای شیخ نمر است و ...

البته کسی نباید و نمی تواند این ادعا را مطرح کند که این هیئت به نقطه مطلوب رسیده و نیاز به رشد و تعالی بیشتر ندارد.

اگر قرار باشد به برخی از علل موفقیت این هیئت اشاره کنیم چند عامل را باید حتماً مدّنظر داشته باشیم. در وهله نخست، تجمیع دو عنصر به نام رویکرد انقلابی + اندیشه و فرهنگ باوری در وجود مسئولان این هیئت را باید برجسته و پررنگ بدانیم. نکته دیگر پرهیز از فرد محوری در این مجموعه مذهبی است. ویژگی های شخصیتی جوان خودساخته و البته هنرمندی چون آقا رضا بذری که به رغم محبوبیت گسترده ای که در عرصه مداحی به دست آورده دچار غرور و منیّت نشده و امتیاز خودش را چیزی بیشتر از نوکری اهل بیت علیهم السلام نمی داند هم یک ویژگی بسیار مهم است.

رویکرد سایت بیت الزهرا وابسته به این هیئت هم در همین راستا قابل ارزیابی است. این سایت فقط تابلوی اعلانات هیئت نیست بلکه به عنوان یک پایگاه مجازی و یک شعبه از فعالیت های هیئت در خدمت اهداف اسلام و انقلاب قرار دارد.

از آن جا که ترک عادت عوارض نامطلوبی! را به دنبال دارد خوب است از این فرصت استفاده کرده و انتقادی کوچک هم به سایت هیئت داشته باشم. بعد از راه اندازی سایت جدید هیئت، متأسفانه هنوز خیلی از اطلاعات و محتوای سایت قدیم به آن منتقل نشده است. قابلیت جستجوی مطالب آن نیز چندان فعال نیست.

اهیمت دادن به مقوله منبر که جزو امتیازات برجسته این هیئت مردمی است در سایت هیئت نیز به وضوح قابل لمس است. اقدام جالب و تأثیرگذار متولیان سایت بیت الزهرا سلام الله علیها در تهیه کلیپ های صوتی کوتاه از سخنرانی های هیئت در نوع خود ابتکاری قابل تحسین است.

به عنوان حسن ختام این مطلب، یک قطعه صوتی از سخنرانی برادر بزرگوارم حجت الاسلام رضا حیدریان را به خوانندگان عزیز اشک آتش تقدیم می کنم:

http://beytozahra.com/%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C/107-%D8%AF%D9%82%D8%A7%DB%8C%D9%82%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%AD%D8%B6%D8%B1-%D8%AD%D8%AC%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%AD%DB%8C%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%84%D8%B3%D9%87-%D8%A7%D9%88%D9%84

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">