اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

یک اتفاق خوب در قرارگاه خاتم مازندران

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۲۷ ب.ظ


محمدحسین طبرستانی یکی از قدیمی ترین جوان های نسل سومی در معرکه دفاع از ارزش هاست که از دیرباز در این مسیر نورانی، همتی مشهود و خستگی ناپذیر داشته است. انتخاب محمدحسین به عنوان جانشین مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم در استان مازندران را به فال نیک گرفته و تبریک می گویم.

محمدحسین که علاوه بر فعالیت در استان مازندران کار فرهنگی و تشکیلاتی در استان های مختلف مانند تهران و گیلان را نیز تجربه کرده از انگیزه و پتانسیل بالایی در انجام بایسته های برزمین مانده فرهنگی و ارزشی برخوردار است که همجواری او با آقا روح الله انگیسه (مسئول قرارگاه خاتم استان) می تواند نوید بخش اتفاقاتی مبارک و ماندگار در عرصه فرهنگی استان مازندارن باشد.

علاوه بر خلاقیت، انگیزه و توان اجرایی، صراحت لهجه محمدحسین طبرستانی در پافشاری بر خطوط قرمز اسلام و انقلاب اسلامی از دیگر محسنات این چهره فعال فرهنگی استان است. از آن جا که به طور معمول، مجموعه های اداری از حضور نیروهای با صراحت و رک و راست، استقبال نمی کنند انتخاب او در این پست حساس فرهنگی از سوی قرارگاه خاتم، نشان می دهد که از منظر متولیان این قرارگاه، چاپلوسی و تملق گویی جایی در قاموس مدیریت دینی نداشته و مسئول تراز حاکمیت اسلامی از بیان حقایق و روشنگری در مسیر اعتلای جامعه دینی ابایی نخواهد داشت.

اگر چه برخی گمانه ها با توجه به سابقه طولانی حساسیت های ناسیونالیستی بین بابل و ساری، از احتمال ایجاد شکاف بین مسئولان قرارگاه خاتم و فعالان بیشمار فرهنگی شهرستان بابل حکایت داشت؛ اما به شکر خدا، رفتار مدبّرانه حجت الاسلام انگیسه در برقراری ارتباط صمیمانه با جوانان انقلابی بابل لااقل برای مدت ها این آسیب احتمالی را از احتمال وقوع، دور نگاه داشته است. آن قدری که من می دانم به نظر، محبوبیت روح الله انگیسه در بین تشکل های فرهنگی بابل چه بسا بیشتر و پررنگ تر از موقعیت وی در بین تشکل های همسان در شهرستان ساری باشد.

با این حال ترکیب زوج مدیریتی انگیسه – طبرستانی در بهبود فضای مناسبات فرهنگی بین گروه های همسو در این دو شهر مهم استان نقش بسزایی خواهد داشت.

از نظر فرهنگ مبتنی بر اسلام، مرزهای جغرافیایی زائیده ذهن انسان ها بوده و بیش از یک قرارداد اجتماعی یا سیاسی، اعتباری ندارد. هر جا که عَلَم اسلام به اهتزاز درآمده، موطن همه مسلمین است. مردم بابل و ساری و دیگر شهرها برادران مؤمن هم بوده و اجزای یک پیکره دینی را تشکیل می دهند. فرهنگ سازی در این موضوع نیز ظاهراً از نیازهای ضروری استان مازندران و بسیاری دیگر از نقاط کشور محسوب می شود.

به طور مثال دعوای بچه گانه و بی فایده ای که بر سر عنوان "بهارنارنج" بین برخی مسئولان این دو شهر شکل گرفته و متأسفانه تا کنون باعث هدر رفتن هزینه های هنگفتی برای اثبات حقانیت! هر یک از طرفین شده است  می تواند با حرکت های نمادین و حساب شده مجموعه های ارزشی فعال در بابل و ساری به وحدت و همدلی مردم پاک و مؤمن این دو شهر ختم شود. البته جالب است بدانید جستجوی ساده در فضای مجازی نشان می دهد غیر از بابل و ساری، شهر شیراز نیز مدعی لقب "بهارنارنج" برای خود است. بعید نیست شهرهای مدعی دیگری را نیز بتوان در این باره پیدا کرد.

برطرف ساختن سوءتفاهمات موجود بین ساکنان همه شهرهای استان باید همواره مدّ نظر متولیان فرهنگی و سیاسی این خطه باشد. هر چند رفع رقابت کاذب بین ساری و بابل دارای اهمیت است؛ اما نباید از نگاه انتقادی مردم غرب استان حتی فعالان ارزشی این دیار و نگرانی آنان از بی توجهی مسئولان شهرهای مرکزی مازندارن نسبت به استعدادها و ظرفیت هایشان غفلت نمود. به طور مثال برخی دوستان شهید موسی پسندی گمان می کردند که چون این شهید بزرگوار اهل شهرهای بابل و ساری نیست پس کمتر مورد توجه بوده و شخصیت برجسته اش تعمّداً مورد غفلت قرار گرفته است ....

برای دوستان عزیزم در قرارگاه خاتم آرزوی سربلندی و توفیق روزافزون دارم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">