اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

بالاترین نمره قبولی عزاداری از آن کیست؟

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۸ آذر ۱۳۹۳، ۰۲:۳۱ ب.ظ


معیارهای باطنی برای ما قابل کشف نیست. تنها خداست که از نیّت ها و درون انسان ها با خبر است. اما اگر قرار باشد در ظاهر، برای سنجش عیار کارهایمان، ملاکی داشته باشیم می شود به برخی معیارهای نقل شده در آئین و آداب دینداری تمسک جست.

می گویند مقام مولایمان علی علیه السلام برای آن که به بالاترین مراتب معنوی برسد فقط این مانده بود که مردم سلامش نکنند. از آن بالاتر این بود که در جامعه اسلامی، برخی مسلمین حتی جواب واجب سلام او را نیز ندهند. امام مظلوممان اینگونه بالاترین مراتب قرب الهی را به دست آورد.

بر سر مبارک پیامبر ما نیز در راه ترویج دین و دعوت به نیکی، زباله ریختند و دندان نازنینش شکستند و ...

این گونه است که در باور ما این مضمون شکل گرفت:

هر که در این بزم مقرب تر است جام بلا بیشترش می دهند

حالا اگر ما باشیم و ملاک هایی که بر اساس ظاهر در دین ماست باید بالاترین نمره قبولی عزاداری امسال اباعبدالله را به یک خانم بدهیم. خانم بهاره رهنما که مزد خدمتش به آستان امام عشق، توهین و تهمت بود.

دوستان مبلّغ ما حتی در بلاد کفر هم که خیمه عزا به پا می کنند مورد تکریم و احترام مردم غیر مسلمان قرار می گیرند. آن وقت این جا در قلب کشور اسلام، بانویی که به رسم دلدادگی، ساعتی را به عرض ادب به ساحت امامی غریب و طفلان سرگشته او اختصاص می دهد مورد وهن مسلمانی شناسنامه ای و قلمی هرزنویس قرار می گیرد که می خواهد با ترشحات ذهن آلوده اش دامان نجابت را مغشوش کند. به راستی مزدی که در عزاداری امسال نصیب خانم رهنما شد را چگونه می توان اندازه گرفت؟ دوستان ما صفر و صدی به مسئله نگاه نکنند. نروید دنبال آن که این خانم فلان جا فلان حرف را زده و پوشش او آن جا این طور بوده و ... هیچ یک از ما کامل و صد در صدی نیستیم و همه نیاز به اصلاح و کمال داریم.

باید به حال خانم رهنما رشک برد که لایق بود و ترکشی از جبهه سیاه و لجنزار شمرها و عمرسعدها هم سهم او شد. او لایق این مرتبه از قرب بود که مثل شیر ایستاد و گفت به کوری چشم یزیدیان، تا آخر عمر در خیمه اباعبدالله مقتل می خواند و به یاد طفلان عطش به سوگ می نشیند.

اگر اشتباه نکنم درباره آیت الله خوانساری نقل شده که اواخر حیاتش گفت: به این هشتاد نود سال عمرم که نگاه می کنم برای آن دنیا سرمایه ای جز روضه اهل بیت علیهم السلام ندارم.

مال و مقام و شهرت و علم و ... شاید ماندنی نباشد؛ اما مدال خادمی اهل بیت افتخار و ثروتی ابدی خواهد بود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۱)

  • خرید خانه در آلانیا
  • خیلی خوب و عالی بود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">