اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

وقتی رسول راسخ هم جنایت می کند!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۰۶ ب.ظ


"جنایت و مکافات" ساخته عباس رافعی، فیلمی دارای اغراض شخصی و اعتقادی است که شب رحلت پیامبر (ص) از شبکه نمایش پخش شد.

جوان محور فیلم، فردی ریش دار و مستضعف است که سرمایه دارها را زالو صفت و در پی چپاول و استثمار مستضعفین می داند. او به طور خودسرانه یک نزول خوار را به قتل می رساند. فیلم درصدد اثبات این مطلب است که خود این جوان هم به نوعی زالوصفت است. جوان مذکور چندبار از سوی پلیس به عنوان فردی دارای ایدئولوژی توصیف می شود. نام جوان در فیلم، " رسول راسخ "! انتخاب شده و اسم وبلاگش هم " آسمان کاغذی "! است. تلفیق دو واژه کاغذ و آسمان، می تواند معنای خاصی را به ذهن مخاطب برساند.

اینکه انتخاب اسامی در این فیلم چقدر اتفاقی یا عمدی بوده کافی است به نام یکی دیگر از شخصیت های منفی آن توجه نشان داده شود. در این فیلم، فردی که مادرش نزول خوار بوده و خودش آدمی دزد و شیاد و آشفته و چشمش به دنبال زنی دیگر است، " فرج " نام دارد و فامیلی اش هم " سلحشور " است! این مطلب عمق کینه برخی هنرمندان شبه روشنفکر نسبت به کارگردان انقلابی کشورمان جناب فرج الله سلحشور را به اثبات می رساند.

جالب است که بدانیم این فیلم با پشتیبانی شبکه چهار سیما یعنی با بودجه بیت المال تولید شده است. بعید می دانم ناظران پخش سیما به این سادگی از کنار اغراض شخصی و فکری نهفته در پشت این فیلم گذشته باشند. هر چند انتخاب افرادی مانند فریدون جیرانی به عنوان سیاستگذار شبکه نمایش، پخش چنین آثاری را در مناسبت هایی مانند شب رحلت رسول اکرم (ص) قابل پیش بینی می سازد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">