اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

۵۵ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

خب، این هم نظر مردمه!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۰۴:۲۸ ب.ظ

مرقد امام خمینی / محمد تهرانی :: یانون دیزاین ... yanondesign

امام خمینی (س) - جماران موزه انقلاب است

 

سید حسن خمینی در دیدار با جمعی از اعضای حزب همبستگی گفت: "هرچه مردم می گویند باید اطاعت شود هرچند غلط باشد"

جهت یاداوری عرض کنم که اغلب مردم چه انقلابی چه بی تفاوت چه ضد انقلاب و... با لوکس سازی و تجمل گرایی و اشرافی گری در ساخت حرم امام رحمت الله علیه مخالف هستند و بارها هم مخالفت خود را ابراز کرده اند. امامی که ساده زیست بود و همپای ضعیف ترین اقشار جامعه می زیست و در خانه ای کوچک و استیجاری، قیامی بزرگ و جهانی و تمدن ساز را رهبری می کرد نباید گنبد و بارگاهی داشته باشد که منافی مشی او باشد. این سخن، درست یا غلط، حرف اغلب مردم است اما حسن خمینی و مسئولان موسسه تنظیم و نشر هیچگاه به این نظر مردم توجهی نشان ندادند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

سریعتر برادر!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۰۵:۱۹ ب.ظ

 

مخالف بازجویی کامل از مجرمان و حتی محاکمه عادلانه آنها نیستم ولی واقعاً این سطح کش دادن دادگاه محاکمه رهبر حرکة النضال یا همان الاحوازیه چه معنا دارد؟ عاملان حمله اخیر به حرم شاهچراغ همین امروز حکم اعدامشان را گرفتند که امیدوارم به زودی اجرا شود؛ اما بیش از دو سال است محاکمه سرکرده الاحوازیه بابت جنایت در رژه اهواز به طول انجامیده، خانواده های داغدار هی می روند دادگاه و بر می گردند. امیدوارم زودتر این کش و قوس تمام شده و پرونده مختومه شود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

خاک بر سرت پادشاه!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۷:۳۶ ب.ظ

خودباختگی

 

ماجرای این بخش از خاطرات سفر ناصرالدین شاه به لندن حکایت آنانی است که در موجهه با پدیده ای نو دچار خودباختگی می شوند. این پدیده نو می تواند تکنولوژی و ابزاری جدید باشد یا سفر به مکانی جدید و یا مواجهه با مردمی از شهرهای بزرگ که گاه در رفتار بعضی از ما جلوه گر شده و البته نشان دهنده حس ضعف و حقارت درونی است. ناصرالدین شاه روی خوشگلی دختران غربی هم دچار اغراق شده؛

 

سومین سفر ناصرالدین شاه به اروپا در فروردین سال ۱۲۶۸ شمسی آغاز شد؛ او در این سفر ابتدا به روسیه رفت و سپس عازم کشورهای آلمان، هلند، بلژیک و انگلستان شد.

در اینجا گزیده‌ای از روزنامۀ خاطرات او در روز شنبه پانزدهم تیرماه سال ۱۲۶۸ شمسی (ذی‌القعده سال ۱۳۰۶ قمری) را می‌خوانید که مربوط است به حضور شاه در شهر لندن:

از خواب برخاستم به حمام رفتم، حمام ترکی است، بسیار خوب حمامی بود . . . قبل از اینکه لخت بشوم یک دکانی دم در حمام بود آنجا رفتم عطر، ماهوت پاک‌کن و بعضی شیشه‌های عطر داشت به میرزا محمدخان فرمودیم ابتیاع کرد، دو دختر بسیار خوشگل هم در آنجا بودند . . . کالسکه حاضر بود، باید به خانۀ دوک کامبریج و گلادستون و گرانویل برویم . . .

گرانویل از دستۀ لیبرال است و یک وقتی وزیر خارجه بوده، خودش آدم بی‌چیزی است نسبت به سایر معتبرین و لردها، خانه داشته فروخته است و این خانه را کرایه کرده، خودش شبیه یک عنتر سفید است، دو دختر بسیار خوشگل داشت . . .

بعد گیر عکاس‌ها افتادیم، عکاس انگلیسی اول عکس انداخت بعد یک عکاس پلنی بود او آمد توی اطاق ما را به زور قَسَم بیرون برد، بسیار آدم فضول پرحرفی بود، سر ما را اینطرف آنطرف می‌کرد، هی می‌گفت حالا خوب شد، ما را به تنگ آورده بود . . .

ساعت شش و نیم باید برویم به کریستال‌پاله مهمان ولیعهد هستم به شام و آتش بازی . . . وقتی به در عمارت رسیدیم دیدم مردم ده پشته بیست پشته ایستاده‌اند . . . قریب سه کرور نفر آدم بدون اغراق ایستاده بودند، دیگر سوراخی نمانده بود، جای خالی کسی نمی‌توانست نشان بدهد، تمام این مردم با لباس‌های تمیز قشنگ بودند، یک نفر که لباس کثیف در بر داشته باشد دیده نمی‌شد . . . چهارصد هزار از این مردم دختر بودند از سن 4 سالگی الی هفده سالگی، موهایشان افشان است، همه خوشگل . . .

ولیعهد، زنش، اعیان و اشراف همه حاضر بودند، وارد به چند دالان شدیم که اکسپوزیسیون گل سرخ بود، قریب به دو هزار گل به انواع مختلف ملاحظه کردیم، گل بود به اندازه یک دوری [بشقاب] . . . درخت‌های مجلسی شلیل، آلبالو و گیلاس دیده شد . . .

یک حالت و عالم غریبی بود که نمی‌توان گفت و نوشت، اگر انسان می‌خواست سیصد هزار دختر خوشگل منتخب می‌کرد، خیلی اوضاع غریبی بود، همان قسم تماشا می‌کردیم . . . مثل دریا آدم موج می‌زد، فواره‌های بلند خوب دیده می‌شد . . . آن گلی که در سینه داشتم از بالکن در میان جمعیت انداختم که قریب ده هزار نفر هجوم آوردند و همدیگر را می‌زدند فریاد می‌کردند و از دست یکدیگر می‌ربودند، حقیقتا یک نوع احترام بود نسبت به ما و خیلی خوب و به موقع انداخته بودم . . . خیلی خیلی تماشا کردم . . .

فرادید

 

 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

زنگ زور ما!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۶:۵۲ ق.ظ

تسنیم: لیلا حسین‌زاده پایان‌نامه‌اش را با نام پیشه‌وری و قاضی محمد آغاز کرد

 

ایران در مناقشات بین آذربایجان و ارمنستان، گذرگاه زنگزور را خط قرمز دانسته و تهدید کرده اجازه تغییر در مرزهای ژئوپلیتیک خود را نخواهد داد.

دولت باکو این قول را در مذاکره با مسئولان ایرانی داد که قصدی برای تصرف این معبر نداشته و تمرکزش روی نقاط دیگر است.

با این حال اما رویکرد کلامی باکو و آنکارا پس از حمله دیروز به ارمنستان، خط و نشان کشیدن برای زنگزور بود.

به نظر می رسد دولت باکو با پیش بینی غلط از حوادث آخر شهریور ماه ایران سیاستی منافقانه را در اعلام مواضع خود اتخاذ نموده است. 

الهام گمان میکرد در سالگرد مهسا ایران درگیر آشوبهای شدید گردیده و دیگر توان اجرای آتش در مناطق شمالغربی را نخواهد داشت. از این رو این تاریخ را برای حمله به قره باغ انتخاب نمود. تلاش برای تحریک هموطنان آذری در ماجرای خشک شدن دریاچه ارومیه توسط رسانه های باکو، بزرگنمایی از حادثه شهادت دو بسیجی نورآیاد ممسنی توسط سایتهای وابسته به همسر الهام، تحرک اکراد ضدانقلاب در مرزها به واسطه خط دهی آنکارا و ... از جمله اتفاقاتی است که پشت پرده اوهام و نیّات شوم دولت باکو را نشان می دهد که البته ناکام ماند. دیپلمات رژِیم صهیونیستی که متحد جدید باکو است با همین انگیزه عکس مهسا را در سازمان ملل به دست گرفت که البته از صحن مجمع اخراج شد. حضور لیلا حسین زاده با لباس پژاک و کشف حجاب در دانشگاه بی در و پیکر تهران نیز در همین راستا قابل تحلیل است. درگیری بین کردهای جدایی طلب با دولت ایران فرصت ایده آل برای تحقق رویاپردازی های دولت صهیونیستی باکو است که البته تیرش فعلا به سنگ خورده است. به یقین با لیلا حسین زاده در فرصت مقتضی برخورد خواهد شد و دولت ایران ترسی از واکنش جدایی طلبان کرد ندارد که اگر واهمه ای بود منجر به عقب راندن آنان از مرزهای غربی کشور نمی گردید. امثال حسین زاده که آلت دست سرویسهای بیگانه برای ایجاد تنش داخلی در ایران هستند آنقدر عاقل نیستند که بدانند ایرانیان مخالف حجاب هم اجازه تجزیه طلبی به دشمنان را نداده و پوشیدن لباس پژاک و کشف حجاب در واقع خدمت به اهداف جمهوری اسلامی در افشای ماهیت ضد ملی مخالفان شریعت خواهد بود.

دولت باکو نیز به خوبی واقف است اگر بخواهد خلاف قول و قرارهایی که داشته عمل کرده و در پازل رژیم اشغالگر قدس اقدام به نادیده گرفتن حقوق بین المللی جمهوری اسلامی نماید زودتر از آنچه که تصور میکند تنبیه خواهد شد.

 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نهادهای فرهنگی علیل!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۰۷:۳۷ ب.ظ

جوان معلولی را دیده بودم سالها پیش در کاروان پیاده مرحوم ابوترابی در مشهد. این پسر معلول از تهران با پای پیاده آمده بود. شهریار بیژنی که از نخبگان علمی کشور است زیر بغل او را گرفته بود و آهسته پا به پایش می آمد. من البته از مشهد به این دوستان ملحق شدم و توفیق همراهی در این مسیر طولانی را آنهم در گرمای تابستان نداشتم.

پسر معلول که اهل تهران بود درباره فعالیتهای فرهنگی اش می گفت. کی؟ تابستان سال 76 بود. او حتی در حرف زدن هم مشکل داشت تعریف کرد که رفته است این طرف آن طرف بانی یپدا کرده، ماشین تایپ خریده و شروع کرد به تایپ وصایای شهدای محل. پرسیدم چرا؟ گفت خواستم کاری برای شهدا کرده باشم.

راستش را بخواهید آن موقع کارش برایم سبک و کم اهمیت به نظر آمد. الان 25 سال از آن ماجرا می گذرد. امکانات فرهنگی و رسانه ای خیلی پیشرفت کرده است. اما جالب است هنوز هم گاهی برای تهیه تصویر یا وصیت یک شهید که معمولی ترین یادگار اوست دچار مشکل و زحمت میشویم چه برسد به آشنایی با سیره و خاطراتش. درباره بعضی شهدا هر چه در اینترنت جستجو کنیم بی فایده است. گاه حتی پایگاههای بسیج هم نسخه ای از وصیت شهدای محل ندارند.

حالا خوب است دفاع مقدس را گنج می دانیم و شهدا را قهرمان و الگو. ارزش تجربیات گرانسنگ دوران دفاع مقدس که امروز در عرصه های مدیریتی و ... کشور کارساز است بارها به اثبات رسیده اما آیا شأن و جایگاه این شهدا که از همه دلبستگی های مادی خود برای خدا و نجات ملت گذشتند آنقدری نیست که دهها موسسه و متولی دستگاههای عریض و طویل فرهنگی کشور در حد تهیه آرشیو و انتشار تصویر و وصیت آنها حرکتی از خود نشان بدهند؟ در خلأ حضور و دلسوزی نهادهای نفت خور بی مصرف و علیل، فعالان مستقل فرهنگی باید قدمی در این راستا بردارند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

روزها چه کاره ایم؟!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۰۷:۱۸ ب.ظ

تصویری از اقامه نماز رئیسی در هواپیما

 

بعضی ها گفته اند این عکس ریاکارانه است. رییسی وسط هواپیما ایستاده به نماز شب آن هم با دستاری سبز رنگ که شمایل او را بیشتر نمایشی نشان می دهد. آیا هیچ گاه تصویری از نماز شب امام و آقا و مراجع منتشر شده است؟ این ژستها به ضرر آقای رییسی است و...

بعضی هم دفاع کردند که چه اشکال دارد یکنفر عکس نماز شبش را منتشر کند و باعث ترویج آن و تبلیغ اعمال عبادی شود، کار کار عکاس است و بی خبر بوده و...

نمی خواهم وارد این دعوا بشوم. بلاخره دنیای سیاست و رسانه اقتضائات خاص خودش را دارد. اما این نکته را باید یاداور شد که بزرگان حوزه در بدو تربیت طلاب همواره بر این موضوع تاکید داشته اند که خواندن نماز شب برای طلاب واجب است. البته اجباری در کار نیست ولی به هر حال یک توصیه موکد است. به یقین بخشی از بدنه طلاب و روحانیون تنبلی نشان می هند؛ اما نباید این سنت قدیمی و تربیتی حوزه را از یاد برد طلبه ای که نماز شب نخواند طلبه واقعی نیست. حالا بماند شهدای ما که اغلب اهل خلوت شبانه بودند و گاه در وصایا و پیامهایشان تأکید کرده اند هر خبری هست در دل شب است. غاده جابر به مصطفی چمران گفت تو که گناهی نمیکنی چرا شبها از خوابت زده و سر سجاده رفته و اینطور اشک می ریزی؟ جواب داد تاجر اگر همیشه از پس اندازش خرج کند دیر یا زود ورشکست خواهد شد. باید کار کند و بر انبان داشته هایش بیفزاید. نماز شب ثروت معنوی انسان است که سلامت نفس او را تضمین می کند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

یک عده هم اینطورند

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۰۷:۵۵ ب.ظ

photo_2023-09-18_19-36-08_z7h5.jpg

 

الان فضای مجازی را باز کنید همه دارند درباره حضور رونالدو و استقبال عجیب بعضی هموطنان که حتی منجر به شکستن در ورودی هتل محل اقامت النصر شد صحبت می کنند درباره جوانی که از دیدن رونالدو اشک ریخت، پیرزنی که لابه لای جمعیت فشار می آورد راه را باز کند و جلوتر برود، فروش طنازانه دمپایی و کفش و... که موقع استقبال رونالدو زیر پای جماعت بوده، هموطنانی که 43 میلیون تومان هزینه اقامت در هتل را دادند تا شاید جشمشان به جمال رونالدو روشن شود و ...

خیلی ها به تقبیح این اتفاق پرداختند.

بسیاری از دلسوزان جامعه، این رفتار را از سر غفلت و خودباختگی و حماقت تحلیل کرده اند، مخالفان نظام هم که فراخوان هایشان در سالمرگ مهسا به جایی نرسید شروع کردند به توهین با این جماعت.

اما

باید پذیرفت بخشی از جامعه بی توجه به واقعیتها و مسائل جدی روزگار و بی حوصله نسبت به کشمکش های سیاسی و اجتماعی دنبال سرگرمی و دلخوشی های خودشان هستند. نباید این جماعت را تحقیر کرد. گاهی همین دلخوشی ها باعث افزایش میزان امید و نشاط روحی عده ای می شود. 

 متولیان فرهنگی باید عنایت ویژه ای به اصل وجود تفریح و امکانات شادی آفرین در سطح جامعه نشان داده و به گونه ای برنامه ریزی کنند که نیاز به تفریح و شادی و سرگرمی در راستای تقویت باورهای هویتی و تمدن ملی و دینی خرج شده و مورد سوءاستفاده جریان فرهنگ ستیز و برانداز قرار نگیرد. برای اصلاح ضعفهای فرهنگی جامعه نباید عجله کرد؛ اما غافل هم نباید بود. اینها بچه های پاکی هستند که می شود با موج سازی درست و اصلاح نگرش های اجتماعی از آنها در مسیر رشد جامعه استفاده نمود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

مهسا از زاویه دید تتل

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۰۷:۳۷ ب.ظ

امیر تتلو از نگاه خودش در سالگرد فوت مهسا امینی متنی را منتشر کرده که البته بعضی کلماتش منشوری است. گفتم حال و هوایتان عوض شود. تصویر متن او را در زیر بخوانید:

 

عکس| روایت توهین آمیز امیر تتلو از قانون شکنی مهسا امینی

 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

همه ایران، نور آباد است!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴ ق.ظ

مشرق نیوز - تصویری از منزل شهید مدافع امنیت یاسر شجاعیان

 

نمیدانم چرا یاسر شجاعیان را چندباری به اشتباه می گویم یاسر عجمیان. شهدا همه نور واحد هستند اما قرابت خاصی بین یاسر شجاعیان در نورآباد ممسنی با سید روح الله عجمیان در کمال شهر کرج وجود دارد. انقلاب اسلامی هنوز پابرجاست تا چنین حامیان جانبرکفی در قشر مستضعف جامعه دارد. آنهایی که در خارج نشسته و بر تخت راحت طلبی و خوشگذرانی یله داده اند بچه های مستضعف ما را به کشتن می دهند تا کشور را از کجا به کجا بکشانند؟

اعضای اتحادیه خلق کمونیستها همه تحصیل کرده آمریکا بودند. می گفتند آمده ایم مستضعفان را نجات بدهیم. بعد از واقعه ششم بهمن در شهر هزار سنگر، وقتی در سالن ورزشی آمل پای میز محاکمه نشستند گفتند حالا با دیدن کفشهای پاره و گلی مردم فهمیده ایم راه را به اشتباه رفته ایم. چهل شهید حماسه آفرین آمل همه از پایین ترین سطوح اقتصادی کشور بودند.

فردا پس فردا اگر قاتل یاسر شجاعیان شناسایی شد و مثل قاتل سفاک عجمیان دارای مدرک پزشکی و ... بود دکتر ضلالتی دیگری پیدا نشود سر خون بچه های بسیج معامله کند! قوه قضاییه حواسش باشد دل بچه های پابرهنه انقلاب از دست ملاحظه کاری دوستان، غرق خون است.

آن دست مسئولان شکم گنده ماتحت گشاد خوش نشین پول پرست و آقازاده ها و دامادهای رانت خوارشان سر و وضع زندگی امثال شجاعیان و عجمیان را بینند و کمی خجالت بکشند. همه مدیون شهداییم؛ مسئولان، بیشتر.

غفلت و مسامحه و کژ رفتاری ما در محکمه خون شهدا تاوان سختی خواهد داشت.

راستی صحبت از شهر هزار سنگر آمل شد. دیشب شیربچه دیار علویان، امیرحسین زارع دو مدال طلا را در زاگرب به چنگ آورد. یکی اش بابت کسب مقام قهرمانی بود دیگری اش اما مدال اخلاق و منش علوی. در مصاحبه ای که بلافاصله پس از اتمام کشتی انجام داد در حالی که نفس نفس می زد گفت این برد را مدیون عنایت خدا و لطف اهل بیت هستم و تأکید کرد ما کشتی را ورزش اول خود با رویکرد پهلوانی و اخلاق میدانیم. او به رغم رفتار ناپسند حریف، صورتش را بوسید.

درد و بلای این پهلوان های دلیر و پاک بخورد توی سر شوتبالیست های میلیاردری که تا خرخره از آخور بیت المال مسلمین ارتزاق میکنند و اغلب جز ترویج فرهنگ بی بند و باری و بداخلاقی و هنجارشکنی دستاوردی برای جامعه ندارند.

 

photo_2023-09-18_10-32-48_x028.jpg

  • سیدحمید مشتاقی نیا

مناطق آزاد فرهنگی - آموزشی!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۰۸:۱۷ ق.ظ

photo_2023-09-20_07-57-46_6gnx.jpg

 

گفته می شود تصویر بالا مربوط است به لباس فرم جدید دبستان غیردولتی مه چهرگان بابل.

امیدوارم تکذیب شود.

اینکه حجاب برای دختران دانش آموز در مدارسی که از نگاه و ورود نامحرم پوشیده است الزامی نباشد قابل قبول است؛ اما طراحی لباس مدرسه بر مبنای هجو و تحریف و تخفیف حجاب و محوریت جلوه فروشی و خودنمایی در انظار عموم (فاصله خانه تا مدرسه و بالعکس) ولو برای سنین قبل از تکلیف نیز به یقین با اهداف تربیتی نظام اسلامی سازگار نیست. آموزش و پرورش و نهادهای نظارتی و فرهنگی اگر احیاناً رودربایستی و مراوده خاصی با متولیان مدرسه مذکور ندارند لطفاً پیگیر بوده و تذکر دهند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

یا للمسلمین

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۰۶:۵۵ ب.ظ

تعداد کشته شدگان سیل لیبی بین ۱۸ تا ۲۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود. با این حال تاکنون تعداد زیادی همچنان مفقود هستند و بسیاری از اجساد توسط آب دریا به سواحل دورتر برده شده است.

 

 

اما زلزله مراکش؛ بر اساس آخرین اطلاعات وزارت کشور مراکش علاوه بر خسارات مادی ۲۹۴۶ نفر جان باخته و ۵۶۷۴ نیز مجروح شده‌اند.

 

 

آن طور که باید وجدانهای مردم جهان به غلیان در نیامد. کمتر از این اگر حادثه ای برای چشم آبی ها اتفاق می افتاد قطعاً واکنشهای متفاوت تری را شاهد بودیم. کشورهای اسلامی هم آنطور که باید به میدان نیامدند. 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

هستیم بر آن عهد که بستیم

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۲، ۰۷:۰۱ ب.ظ

عکس پرچم ایران - گرافیک با طعم تربچه - طرح لایه باز

 

نظام ده تا ایراد دارد نه، صدتا. شما هر عیب و ایرادی از نظام دارید من دوتای دیگر رویش میگذارم و با آب و تاب برایتان تعریف میکنم. تاوان اصلاح و مبارزه را هم داده و خواهم داد. در محور عدالت با بعضی از اهدافی که در انقلاب داشتیم فاصله داریم. این را من نمی گویم کلمات رهبری است که "در عدالت عقبیم" و...

همین نظم نصفه و نیمه جمهوری و اسلامی با آنچه شما وادادگان هرز و هیز که ته آرمانتان بوسیدن در کوچه و آغوش رایگان و توزیع رایگان کاندوم است فرسنگ ها فاصله دارد از جنس نور.

مهر پارسال می گفتید یک ماه دیگر کار نظام تمام است. الان در سالگرد انقلاب پوشکی تان این ماییم که موشکهایمان برق از سر ابرقدرتها پرانده، ماییم که با یک اشاره مانع از اجرای نقشه صهیونیستی دولت باکو در مرز ارمنستان می شویم. ماییم که با یک اشاره، اکراد تجزیه طلب را 750 کیلومتر از مرزها به عقب می رانیم. اروپا ما را مسبب کودتاهای اخیر آفریقا بر ضد غرب می داند و نیروهای مسلح ما را تحریم می کند. دقت کرده اید؟ روزی به صرف ورود نیروهای مسلح روس و انگلیس، ارتش پرادعای رضاخان بدون شلیک گلوله خلع سلاح شد و گریخت؛ امروز در نقطه ای هستیم که مجبورند نیرهای مسلح ما را در سطح جهانی تحریم کنند. ماییم که بینی آمریکا و انگلیس را در خلیج فارس به آب مالیدیم.

ماییم که برخلاف تاریخ دو قرن اخیر، یک وجب از خاک کشورمان را از دست ندادیم.

ماییم که روزگاری نه چندان دور برای جبران عقب افتادگی های دوره ظلمت طاغوت با نهضت سواد آموزی شروع کردیم و مدتهاست که نهضت تولید علم را در جهان به پیش می بریم.

ما انقلابمان را به هوس رانی چند غرب زده خودباخته عرق خور نمی فروشیم. روی دشمن را کم کردیم روی عناصر دشمن را که راحت تر کم می کنیم.

انقلاب اسلامی است که عباس بابایی و صیاد شیرازی و سلیمانی و ابوترابی و رادمهر و محمدخانی و بابک نوری و عجمیان و علی وردی ها را تربیت و الگوی جامعه قرار داده است.

گفتند راهپیمایی اربعین و جشن غدیر و تجمع محرم و صفر و ... را مصادره نکنید. چشم، ما مصادره نمی کنیم اما اینطور که شما خودتان را باخته اید و شلوارتان خیس شده در ضمیر پنهان خویش باور دارید هنوز هم جمهوری اسلامی را به اعتبار دین می شناسند. تا علم دین بالاست پرچم نظام اسلامی نیز در اهتزاز خواهد بود. تمدن دین و غیرت ملی، جزیی از هویت مردم این آب و خاک است و حالاحالاها نخواهید توانست با ماهواره و سگ بازی و اختلاط و اینستا و اختلاس و قلیان و عرق و ورق کمر به هدم آن ببندید.

البته خدا مسئولین ما را هم بیدار کند. ما از آمریکا و اذناب بی تنبانش نمی هراسیم. ترس ما از مسئولان ضعیف و رانت خوار و بی سواد و عدالت گریز است که ان شاءالله به برکت خون شهدا و مجاهدت سربازان بی ادعای انقلاب، شاهد اصلاح امور و جبران ضعفها باشیم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

آدم شدن چه مشکل!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲ ب.ظ

7 انشا با موضوع عالم شدن چه آسان آدم شدن چه مشکل

 

یک ویژگی هایی هست که اساس و پایه شخصیت انسان قرار می گیرد.

 مثال بزنم.

زمینی که سالها محل عبور آب بوده نمی تواند جای خوبی برای ساخت دیوار باشد. مگر اینکه تفاوت و فاصله آن نسبت به زمینهای معمولی سنجیده شده و فکری برای محکم کاری و تغییر وضعیت صورت بگیرد.

انسانی که بدخواه است، اگر قاضی شود احکام بدی صادر میکند. دانشمند شود بمب اتم یا شیمیایی می سازد. عالم دین شود مردم را به جان هم می اندازد.

کسی که دنیا دوست و پول پرست است، پزشک شود بیمار را چپاول میکند، مدیر شود مال مردم را به یغما می برد، روحانی شود دین را در راستای منافعش تأویل و تفسیر میکند.

انسان عصبانی، انسان شهوت پرست، انسان اهل کرامت، آدم خودساخته و با معنویت، هر کدام در هر زمینه و رشته ای که فعالیت کنند با توجه به زیر ساخت شخصیت خود که ممکن است موروثی یا اکتسابی و... باشد میتواند سبب خیر یا مبدأ فسق و تباهی قرار بگیرد.

مهمتر از هر دین و آیین و مکتب و علم و اندیشه ای، اخلاق است که تعیین کننده سوی کاربری علم و دین و سیاست خواهد بود. قبل از آنکه عالم دینی شویم، قبل از آنکه دانشمند شویم، سیاستمدار شویم، اهل فن و حرفه ای شویم و... خودمان را بسازیم و تا حد مقدور رذیله ها را از درون خود دور سازیم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

چراغی را که ایزد برفروزد

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۰۴:۲۴ ب.ظ

پیاده روی زائران رضوی|ورود 2.6 میلیون زائر به مشهد مقدس/ ترافیک سنگین در  ورودی ها/ ورود 126 هزار زائر پیاده+ تصاویر- اخبار استانها تسنیم | Tasnim

 

قابل توجه عزیزانی که از عظمت پیاده روی اربعین حسینی سوخته و به هر بهانه و مستمسکی درصدد تخریب و ضربه به آن برآمدند و البته راه به جایی نبردند؛

جهت استحضار جماعت غرب زده و خودباخته که از گسترش شعائر دینی در هراسند عارضم که امسال شمار زائران پیاده حرم علی بن موسی الرضا علیه السلام به عددی نزدیک به دویست هزار نفر رسید. ان شاءالله در سالهای آتی تجمع میلیونی پیاده روی زائران حرم قدس رضوی را در جاده های منتهی به مشهد مقدس شاهد خواهیم بود. 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

راز آرامش در یک دقیقه!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۰۴:۱۷ ب.ظ

این ویدیوی یک دقیقه ای میراثی از دوره حضور در اینستاست که در رابطه با ایام آخر ماه صفر است و دو سال پیش ضبط و منتشر شده است. این فیلم را به یادگار از حقیر داشته باشید:

https://www.aparat.com/v/GwVS3

  • سیدحمید مشتاقی نیا

وقتی سطح مطالبات به زیر شکم میرسد!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۰۵:۲۷ ق.ظ

دیده اید آدمهایی که مدعی شجاعتند معمولا ترسو هستند؟ آنهایی که درباره همه چیز نظر میدهند معمولا کم سوادتر از بقیه اند؟ یا آنهایی که مقدس نما هستند و جانماز آب میکشند در خلوت شیطنت بیشتری دارند؟ آنهایی که مهره مار می فروشند یا برای حل مشکلات مردم پول میگیرند دعا نویسی کنند و با اجنه مرتبط شوند حریف مشکلات خودشان نشده و هشتشان گره نه شان است؟ آنهایی که بیشترین هیاهو برای سواد رسانه را دارند بیشترین دروغ ها را بافته و اهل فیک بازی اند؟ دخترهای ترشیده و مطلقه بیشتر از همه داعیه آموزش و مشاوره همسرداری و تشکیل زندگی موفق را دارند. کشورهایی که بیشترین شعار حقوق بشر را سر می دهند بدترین جنایتها را در حق بشریت مرتکب میشوند و...

شده است حکایت عزیزان ز ز ز که زر مفت می زدند. آن از شوتبالیستی که سر خواهرش هم کلاه گذاشت و او را به زندان انداخت، آن از رسوایی برنامه سازان بی بی سی که پشه ماده را روی هوا باردار می کنند، آزار جنسی سیما خانوم در اینترنشنال، تعرض جوجه مطرب شمالی به دوست دخترش و... بیخود نیست که مردها بیشتر از زنها شعار آزادی در پوشش و اختلاط را سر می دادند. جماعت هرز و هیزی که حتی در تجمعات اعتراضی خود نیز طاقت از کف داده سرشان در خشتک یکدیگر بود و دست از مالیدن هم بر نمی داشتند.

خدا دروغگو را رسوا میسازد.

از حق نگذریم جنبش فواحش با شعارهای کاف دار و طرح مطالباتی در سطح بوسیدن در کوچه و کشف حجاب و آغوش رایگان و سلف مختلط، بالاترین خدمت را به جمهوری اسلامی کرد. قصور مسئولان و عقب افتادگی های فرهنگی را آشکار نمود و با توجه به عفیف بودن تاریخی ملت متمدن ایران که سبقه اش به پیش از ظهور اسلام بر میگردد، بوی گند مطالبات سطحی و اهداف حیوانی اپوزیسیون را برملا ساخت و رویای سرنگونی نظام اسلامی را حالا حالاها به عقب انداخت.

 

photo_2022-10-27_06-47-58_f0e3.jpg

photo_2023-01-24_02-13-12_oqja.jpg

  • سیدحمید مشتاقی نیا

دستی هست!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۰۸:۰۳ ب.ظ

 

سید آزادگان حاج سید علی اکبر ابوترابی، عارفی گمنام و سیاستمداری خودساخته بود که وجوه متعالی شخصیت ممتاز او همچنان ناشناخته مانده است. این روحانی آزاده چه در دوران اسارت و چه در طول حیات سیاسی و انقلابی و اجتماعی خود منشأ احیای فرهنگ و اندیشه دینی و نشر عملی معارف حق با رفتار و گفتار معنوی خویش بود. در خاطره ای از این دلداده کوی اهل بیت می خوانیم:

سید در مورد عزیمتش به مشهد چنین می گفت: وقتی درس دبیرستان را تمام کردم، پدر بزرگوارم به ما گفت: من

از شما می خواهم درس حوزه بخوانید. من نیز با چند نفر از همکلاسی هایم که با هم حشر و نشر داشتیم به مشهد

رفتم و به حرم حضرت امام رضا علیه السلام مشرف شدم. در آنجا با امام رضا علیه السلام عهد و پیمانی بستم که زندگی خود را وقف امام رضا و آئین آن بزرگوار کنم. در مقابل از حضرت تقاضایی کردم که در شدائد و سختی ها ما را رها نکند. این عهد و پیمان گذشت و پس از تحصیل در مشهد به قم رفتم و ازدواج کردم. در آن موقع که تازه ازدواج کرده بودم، تمام دارایی من 5 تومان بود. یک شب شخصی از آشنایان در خانه ما را زد و گفت: فلانی من دچار مشکلی هستم و به هزار تومان پول نیاز دارم. نمی خواستم به سینه اش دست رد بزنم. گفتم: تا فردا به من مهلت بده ببینم چه کاری بتونم انجام دهم. هنگام سحر پیش از نماز صبح به حرم حضرت معصومه سلام الله علیه رفتم و در آنجا به بی بی متوسل شدم و عرض کردم خانم جان! من به برادر شما تعهدی دادم و در مقابل تقاضایی از حضرتشان داشتم. امروز روز اجابت آن تقاضای بنده است تا یک انسان مضطر نجات پیدا کند. نماز صبح را خواندم و مشغول تعقیبات بودم که دستی از پشت به کتف من زد و گفت: آقای ابوترابی! این پاکت مال شماست و مهلت عکس العمل به من نداد که بخواهم از ایشان تشکری  کنم. وقتی به عقب برگشتم رفته بود. پاکت را باز کردم دیدم همان مبلغی است که آن آقا می خواست. به منزل برگشتم و آن آقا آمد پول را گرفت و رفت.

حجت الاسلام علی علیدوست، کتاب ابر فیاض صفحه 21 انتشارات پیام آزادگان

  • سیدحمید مشتاقی نیا

از شما انتظار بیشتری می رود حاج آقا!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۰۷:۱۱ ق.ظ

حجاب» تنها دغدغه متحصنین قوه قضائیه نیست | خبرگزاری فارس

 

حجاب، مساله فردی یا حتی صرفاً سیاسی نیست. از دیرباز حتی در دوره حاکمیت طاغوت نیز علما در مقابل بی حجابی قد علم می کردند. ماجرای مرحوم آیت الله بافقی که در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها مقابل اهل و عیال بی حجاب رضاشاه قلدر ایستاد، ترسی به دل راه نداد و به رسالت نهی از منکر عمل کرد و تلخی کتک و تبعید را در ازای کسب رضای خدا به جان خرید ورد زبان همه بزرگان دین است.

جالب آنکه در این سالها گاه شنیده می شد بعضی آقایان وضعیت بدحجابی را دلیلی موجّه برای زیر سوال بردن مشروعیت نظام می دانستند؛ اما عجیب است در یکسال اخیر که تمام دنیای کفر قامت به نابودی ارزشهای الهی بسته و به بهانه مبارزه با حجاب در حال ترویج هرزگی و عریانی و لاابالی گری است صدایی از بعضی بزرگان حوزه شنیده نمی شود! گو اینکه هیچ وظیفه ای برای دفاع از غربت دین خدا ندارند. به راستی مراجع بزرگوار تقلید نمی دانند اگر جمهوری اسلامی نباشد نه تنها قوانین و احکام شرع تعطیل شده بلکه بساط دفتر و دستک و خدم و حشم آنان نیز جمع خواهد شد؟

کدام مشاوران نفوذی به بزرگان دین اینطور خط غلط داده اند که دعوای حجاب، مساله ای صرفاً سیاسی است و ربطی به دفتر و بیت حضرات ندارد؟ تفقّه بدون زمان شناسی اساساً امری پوچ و بی خاصیت است چه اینکه قرار بود علما، امنای امت و جانشینان معصوم باشند و حافظ چارچوب احکام دین و اگر در دوره حکومت اسلامی، انگیزه ای برای دفاع از حدود دین در بعضی علما وجود نداشته باشد که باید تأسف خورد و به ساحت مقدس امام عصر(عج) تسلیت گفت.

آن کارگر و کاسب و کارمندی که داوطلبانه بخشی از ماحصل زحمات خود را بدون هیچ بهانه و چشمداشتی در قالب خمس در اختیار علما قرار میدهد هدفش نه راه اندازی تشکیلات عظیم بیت و دفتر که یاوری دین خدا و تقویت مکتب اسلام است؛ آن وقت بزرگانی که خود و خانواده هایشان از دسترنج مومنین ارتزاق میکنند در برهه حساس و بزنگاه خطر، دین و احکام وحی را تنها بگذارند ظلم به خدا و رسول و ائمه نیست؟ آیا حوادث یکسال اخیر نشان نداده که هدف از این حمله بزرگ رسانه ای و آشوبگری های واقعی و مجازی بازی خوردگان غرب، اساس دین و مرجعیت و فقه و حاکمیت مذهب است؟ همه ائمه ما بخاطر تقویت دین، شهد شهادت نوشیدند، شما می توانید جواب خدا را بدهید که چرا در یکسال اخیر دهها جوان متدین این مملکت بخاطر دفاع از حدود دین توسط عناصر دشمن در کوچه و خیابان به خاک و خون کشیده شدند اما مراجع و بزرگانی که حفاظت از دین، وظیفه ذاتی آنان است حتی حاضر به اتخاذ یک موضع ساده در دفاع از شریعت نشدند که مبادا غباری بر عبای زعامتشان بنشیند؟

همه در مقابل خدا باید جوابگو باشیم. سخن آخر، کلام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که امروز اهتزاز پرچم شیعه و زوال دشمنان دین در منطقه و آزادی در انجام مناسکی چون اربعین و... را مدیون مجاهدت او و یاران شهیدش هستیم:

"سخنی کوتاه از یک سرباز ۴۰ ساله در میدان به علمای عظیم الشأن و مراجع گرانقدر که موجب روشنایی جامعه و سبب زدودن تاریکی‌ها هستند، خصوصاً مراجع عظام تقلید. سربازتان از یک برج دیده بانی، دید که اگر این نظام آسیب ببیند، دین و آنچه از ارزشهای آن [که] شما در حوزه‌ها استخوان خُرد کرده اید و زحمت کشیده اید، از بین می‌رود. این دوره‌ها با همه دوره‌ها متفاوت است. این بار اگر مسلّط شدند، از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند. راه صحیح، حمایت بدون هر گونه ملاحظه از انقلاب، جمهوری اسلامی و ولیّ فقیه است"

والسلام/ قم/ داوود عباسی/ جانباز دفاع مقدس و جنگ نرم

  • سیدحمید مشتاقی نیا

اول یقه خودتان را بگیرید

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۰۶:۲۲ ب.ظ

یک سوزن به خود، یک جوال‌دوز به دیگران! | سیاست روز

 

یکی از شاکی ترین و پرادعاترین و منتقدترین اقشار جامعه، بخشی از معلمان عزیز هستند. ضمن احترام به معلمین دلسوز و با شخصیت اما اگر سری به نشست ها یا گروههای مجازی این صنف بزنید خیلی زود دچار سرسام می شوید. یکضرب شکایت و گله و آه و ناله و خبرهای منفی که ما چقدر بدبخیتم و همه جا خراب شده و کسی به فکر حل مشکلات نیست و هیچ چی سر جای خودش قرار ندارد و... این طرز فکر چقدر باعث میشود از کیفیت تدریسشان بزنند بماند.

حالا خدا نیاورد کارتان گیر کند پیش همین عزیزان در اداره آموزش و پرورش یا دفاتر مدارس. مثلا نامه ای بخواهید. چشمتان روز بد نبیند، این هست آن نیست، این پاس می دهد به آن، آن به این؛ نمی شود، طول می کشد، امروز برو فردا بیا، بیا این قسمت را خودت انجام بده و... گاهی هم که ویرشان میگیرد پولی طلب کنند در راه خدا و...

خب یکی نیست به این جماعت بگوید آن مدیران و مسئولان و صاحب منصبانی هم که کارشان را درست انجام نمیدهند و از دستشان فغان دارید تربیت شده خودتان پشت همین میز و صندلی ها هستند از آسمان که نیامده اند. شما اینید که آنها هم آن شدند. 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

بهزیستی پشت محرومان را خالی کرد!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۰۹:۰۷ ب.ظ

ذبح عدالت آموزشی با خصوصی سازی آموزش و پرورش

 

در حالیکه برقراری عدالت آموزشی از مطالبات صریح رهبری معظم بوده و حمایت از محرومان شعار اصلی دولت سیزدهم است بهزیستی در اقدامی عجیب تامین هزینه تحصیل مددجویان را شصت درصد کاهش داد!
این تصمیم فاقد مبنا و ناگهانی شوک سنگینی بر دانشجویان مددجوی شاغل به تحصیل در دانشگاههای غیر دولتی وارد کرده و عملا بخش عمده ای از این قشر را از ادامه تحصیل باز داشته است. دانشجویانی که در میانه راه تحصیل بوده و چند ترمی را پشت سر گذاشته اند برای ثبت نام در ترم جدید دچار مشکل شده و بعضا به فکر ترک تحصیل هستند.
از دولت مردمی آقای رییسی و نیز نمایندگان مجلس انتظار می رود با نظارت و بازبینی مصوبات و عملکرد بهزیستی در خصوص حمایت از تحصیل قشر مستضعف که ولی نعمتان حقیقی انقلاب اسلامی هستند گامی مهم در رفع بی عدالتی و حذف تبعیض آموزشی برداشته و مانع از ترک تحصیل دانشجویان مددجو شوند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا