اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

۳۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

ضرب و شتم یک بسیجی در بابل

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۰۳ ب.ظ

سید علی رضا عباسی از فعالین عرصه انقلاب و مدیر مزرعه گل در شهرستان بابل، توسط اراذل و اوباش مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

چند شب پیش در حوالی چهارراه دانش بابل، چند نفر از اوباش در حالی که قصد مزاحمت برای دو نفر از بانوان رهگذر را داشتند، پس از دخالت و منع این بسیجی ناهی از منکر، با حمله به او ضمن آسیب رساندن به خودروی شخصی وی، او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

لازم به ذکر است اوباش مذکور که از وضعیت عادی برخوردار نبودند، دقایقی بعد توسط مأموران نیروی انتظامی دستگیر و بازداشت شدند. امید است با برخورد قاطع قضایی با اوباش و مزاحمین نوامیس که درصدد خدشه دار نمودن امنیت جامعه اسلامی هستند دیگر شاهد وقوع چنین حوادث تلخی نباشیم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

فروش فوری منزل در جوار بین الحرمین

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰۵:۰۹ ب.ظ

فروش فوری منزل در جوار بین الحرمین

واحد مسکونی مجهز به امکانات مادی و معنوی، قابل تغییر کاربری و تبدیل به باغ یا قصر و ... در شاهراه آسمانی نجف به کربلا پیش فروش می شود.

برای اطلاع بیشتر می توانید با

ستاد پیاده روی اربعین حسینی، راهیان کربلا مازندران، تماس گرفته و جهت پذیرایی از زوار اباعبدالله علیه السلام در حد بضاعت خود سرمایه گذاری نمایید.

-۰۱۱۳۲۳۳۰۷۷۱-۰۱۱۳۲۳۳۲۷۷۹

متراژ تحویلی ملک به میزان اخلاص خریدار بستگی داشته و به لطف و عنایت الهی در اسرع وقت در بهشت تحویل خواهد شد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

بابل، سبزه میدان ولایت!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۰۵:۲۹ ب.ظ

مبارزه، از کتاب تاریخ بابل، حذف ناشدنی است. آنانی که به اقتضای بی هویتی شان، هویت تازه ای برای دارلمؤمنین جعل می کنند، بدانند، شهر سعیدالعلماء تا ابد پایگاه جهاد با فتنه های اعتقادی، فرهنگی و سیاسی خواهد بود.

حکم تاریخی سعیدالعلمای بارفروش در جهاد با دین فروشی، جلوه ای از دلدادگی امت علوی در تبعیت از مقام ولایت فقیه است که نه آن روز، نه امروز و نه فردا به مذاق منافقان و فتنه گرانی که غایت آمالشان سرسپردگی و وادادگی به اجانب است، خوش نیامده و نخواهد آمد که اگر چنین بود، می گذاشتند تا امروز، بابل را با ماهیت اصیل و مفاخر حقیقی اش بشناسند. نسل پیشین آنان نیز به زعم خود تلاش نمود تا چراغ ایزدافروز غدیر را در صدر اسلام به ورطه خموشی بکشاند؛ اما فالله خیرالماکرین.

مرقد سعیدالعلمای مجاهد، در شب عید غدیریان، میزبان عالم سعید دیگری خواهد بود از تبار منتظران بهار.

آیت الله قائم مقامی، از آن دست عالمان راستینی است که به عهد ازلی خویش با معبود، استوار مانده است؛ چونان که مولای اهل سعادت در توصیفشان فرمود: "خداوند از علما عهد و پیمان گرفته که در برابر شکم بارگی ستمگران و گرسنگی مظلومان سکوت نکنند." (خطبه سوم)

دوشنبه شب، دارلمؤمنین بابل، رایحه ای از بهار حقیقی را استشمام خواهد کرد؛ با طعمی از نارنجستان بهشت که عطر ناب اندیشه غیرت، جهاد و شهادت را به ارمغان خواهد آورد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

مسئولان شهر من بخوانند

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۱۱ ق.ظ

بسمه تعالی

مسئولان محترم ادارات و نهادهای دولتی شهرستان بابل با سلام

احتراماً به استحضار می رساند بنا بر اطلاع واصله، یکی از دبیران بازنشسته این شهرستان که از بسیجیان و جانبازان دفاع مقدس بوده چند روز پیش در جوار عقیله بنی هاشم، شهد شهادت نوشیده و امروز سومین روز عروج ایشان محسوب می شود.

از آن جا که بی تفاوتی شما نسبت به این خبر را حمل بر بی اطلاعی شما نهاده ایم، مراتب جهت اندکی تکان دادن هیکل مبارکتان – ولو محض ریا – جهت ادای دین به ساحت شهدای مدافع حرم و دستکم صدور یک پیام تبریک و تسلیت به عرض می رسد. باشد که از خواب غفلت بیدار شوید.

والسلام علی من اتبع الهدی. سید حمید مشتاقی نیا 26/6/95

  • سیدحمید مشتاقی نیا

ادعا منهای عمل؟!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۱۱ ق.ظ

کسی که امر به معروف کند و خود آن عمل را انجام ندهد، مشمول لعنت خدا می‌شود. (بخشی از خطبه ۸۳ نهج البلاغه)

"وقتی کسی را از منکرات نهی می‌کنید - مثلاً ظلم کردن، تعرض کردن، تجاوز به دیگران، اموال عمومی را حیف و میل کردن، دست درازی به نوامیس مردم، غیبت کردن، دروغ گفتن، نمّامی کردن، توطئه کردن، علیه نظام اسلامی کار کردن، با دشمن اسلام همکاری کردن - وقتی که در دل شما نسبت به این کارها بغض وجود داشته باشد، این نهی، یک نهی صادقانه است.

 اگر خدای نکرده دل با زبان همراه نباشد، آن‌گاه انسان مشمول این جمله می‌شود که «لعن اللَّه الامرین بالمعروف التّارکین له». کسی که مردم را به نیکی امر می‌کند، اما خود او به آن عمل نمی‌کند؛ مردم را از بدی نهی می‌کند، اما خود او همان بدی را مرتکب می‌شود؛ چنین شخصی مشمول لعنت خدا می‌شود و سرنوشت بسیار خطرناکی خواهد داشت". ۱۳۷۹/۰۹/۲۵ مقام معظم رهبری

  • سیدحمید مشتاقی نیا

یک سوال شهری

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۰۵:۰۷ ب.ظ

من توی بابل نیستم. یک ماه پیش دوستان فرهنگی شهرداری بعد از نصب بنر معرفی تاریخچه چهارراه شهدای بابل (که البته در عرض دو روز به دلیل تحریف تاریخ، حذف و اصلاح گردید) مدعی شدن که قراره به زودی در همه محله های قدیمی سطح شهر، بنر یا تابلویی برای معرفی پیشنیه تاریخی نصب بشه. ممنون میشم اگه تحقق این وعده رو دیدین بنده رو هم مطلع بفرمایین

  • سیدحمید مشتاقی نیا

از مینو خالقی تا محمد حسین منصف

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۳۸ ب.ظ

یک- مینو خالقی نماینده چندم مردم اصفهان، بعد از اعلام نتایج قطعی آرا، توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد.

"بعضی" ها گفتند: این حکم شورای نگهبان، خاستگاه حقوقی نداشته و بی اعتنایی به نظر مردم است.

شورای نگهبان توضیح داد که احراز صلاحیت بدوی این نماینده بر عهده ما بود و نظر جدید شورا در واقع اصلاح نظر و تأیید قبلی است. به عبارت دیگر مشروعیت حضور این نماینده در مجلس، منوط به تأیید اعضای شورای نگهبان بود که اکنون کاشف به عمل آمده که تأیید مشروعیت اولیه وی، از مبنای صحیح برخوردار نبوده است.

دو- چند روزی است که عضویت محمد حسین منصف نماینده آزاده و عدالتخواه مردم بابل در شورای شهر از سوی نهادهای دولتی به حالت تعلیق درآمده است. نهادی که حکم تعلیق این نماینده را صادر کرد و به عبارت دیگر در آرا و نظر مردم تصرّف نمود، ابداً همان نهاد یا مرکزی نیست که صلاحیت اولیه این عضو شورا را تأیید کرده است.

آن "بعضی" ها الان صدایشان در نمی آید. وقتی یک شهروند منتقد دولت – به هر دلیل - از حقی محروم شود دیگر نه آرای مردم شأنیتی دارد و نه تصرف در نظر ملت نیازمند خاستگاهی مشروع است!

این تصویری واقعی از مدعیان اعتدال یا اصلاح طلبی است که وقتی نتیجه انتخابات به مذاقشان خوش نیاید، محکم به زیر میز کوبیده و برگزار کنندگان انتخابات را متهم به تقلب می کنند؛ اما اگر نتیجه دلخواهشان به دست آمد یادشان می رود این بار هم انتخابات توسط همان برگزارکنندگانی اجرا گردیده که تا کنون مورد اتهام حضرات مدعی قرار داشتند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

پیرامون عزل منصف

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۳۱ ب.ظ

دیروز (صبح عید)، یکی از اعضای محترم شورای شهر تماس گرفت و حدود یک ساعتی صحبت کرد. توضیحاتی درباره وضعیت و عملکرد منصف تو شورا داشت. حرفاش برام تازه نبود. گفتم ما هم به حسین انتقاد داریم اما حرفمون چیز دیگه س.

اسم یه بابایی رو بردم گفتم این بهتره یا منصف؟ گفت نه اون که مشکل داشت و نماینده سابق شهر ریش گرو گذاشت الان اینجاست. گفتم فلانی چطور؟ گفت نه اونم که حاشیه هاش ناجوره و خدا بهش رحم کنه و ...

گفتم حرف مام همینه. اگه قراره شورا واسه همچین آدمایی که به قول شما بدتر از منصفن جا داشته باشه نشون میده که حذف حسین لزوما ریشه قانونی و دلسوزانه نداره و باید علت و انگیزه رو جای دیگه جستجو کرد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

دو خیابان بابل به نام دو شهید مدافع حرم

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۲۸ ب.ظ

یکی از مسئولان عالی رتبه شهری که نخواست نامش فاش بشود اعلام کرد: به زودی دو خیابان در بابل به نام دو شهید مدافع حرم این شهر نامگذاری خواهد شد. وی در ادامه توضیح داد: همان طور که شهرداری قائمشهر بلافاصله بعد از شهادت یکی از جوانان این شهر در سوریه نام یکی از محل های پرتردد این شهر را به اسم او تغییر داد در بابل نیز که مسئولین اعتقاد راسخی به راه شهدای مدافع حرم و نقش آنان در حفظ امنیت ملی کشورمان دارند قرار است به اقدام مشابهی دست زده شود. از نظر شهرداری بابل هیچ الگویی بالاتر از شهدا برای جوانان وجود ندارد و این نهاد ضمن احترام به شخصیت مرحوم هادی نوروزی که صرفاً یک ورزشکار موفق بود، مقام دنیایی و اخروی شهدا را بالاتر از چهره های دیگر می داند.

این مقام مسئول و مطلع وعده داد به محض راه اندازی و ساخت دو خیابان جدید در بابل، از نام شهدای مظلوم بابلی مدافع حرم برای نامگذاری آن بهره گیری خواهد شد.

توضیح: خبر فوق در شبکه تلگرام دست به دست می چرخد. به نظرم صرفاً یک بازی رسانه ای است. یعنی چه که در صورت ساخت خیابان جدید در بابل اسم شهدای مدافع حرم هم استفاده خواهد شد؟ اما به هر حال این قلم نیز نسبت به رجحان مرحوم نوروزی نسبت به شهدای مدافع حرم در نامگذاری میادین معترض است.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۵۵ ب.ظ

منصف باید به نتیجه ای می رسید که پیش از این بزرگانی چون یزدانی و برهانی در شورای شهر به آن رسیده بودند. چون خودش به این نتیجه نرسید، پس او را به این نتیجه رساندند!

از قدیم گفته اند اجتماع نقیضین محال است. شما نمی توانی هم منصف باشی و هم آزاده، آن وقت موافق جریان آب شنا کنی.

اگر منصف از شورا اخراج نمی شد من در آزادگی مرد شب شکن موصل، به شک می افتادم.

 انتقام از جنگ احزابی که بر ضد حسین منصف به راه انداختند، کار پیچیده ای نیست. فقط یک ضربه نیاز است. بینی عمرو بن عبدود شان را باید به خاک مالید.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

امان از جماعت مصلحت اندیش!

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۶:۱۲ ب.ظ

.... تا چشم هانی به شریح افتاد، فریاد برآورد: ای مسلمانان! این چه وضعی است؟! پس قوم من چه شدند؟! چرا سراغ من نیامدند؟! چرا نمی آیند مرا از این‌جا نجات دهند؟! مگر مرده‌اند؟! شریح قاضی گفت: می خواستم حرفهای هانی را به کسانی که دورِ دارالاماره را گرفته بودند، منعکس کنم. اما افسوس که جاسوس عبیدالله آن‌جا حضور داشت و جرأت نکردم! جرأت نکردم یعنی چه؟ یعنی همین که ما میگوییم ترجیح دنیا بر دین! شاید اگر شریح همین یک کار را انجام می داد، تاریخ عوض می شد. اگر شریح به مردم میگفت که هانی زنده است، اما مجروح در زندان افتاده و عبیدالله قصد دارد او را بکشد، با توجّه به این‌که عبیدالله هنوز قدرت نگرفته بود، آنها می ریختند و هانی را نجات می دادند. با نجات هانی هم قدرت پیدا می کردند، روحیه می یافتند، دارالاماره را محاصره می کردند، عبیدالله را می گرفتند؛ یا می کشتند و یا می فرستادند می رفت. آن گاه کوفه از آنِ امام حسین علیه‌السّلام می شد و دیگر واقعه‌ی کربلا اتّفاق نمی افتاد! اگر واقعه‌ی کربلا اتّفاق نمی افتاد؛ یعنی امام حسین علیه‌السّلام به حکومت می رسید. حکومت حسینی، اگر شش ماه هم طول می کشید برای تاریخ، برکات زیادی داشت. گرچه، بیشتر هم ممکن بود طول بکشد.
یک وقت یک حرکت بجا، تاریخ را نجات می دهد و گاهی یک حرکت نابجا که ناشی از ترس و ضعف و دنیاطلبی و حرص به زنده ماندن است، تاریخ را در ورطه‌ی گمراهی میغلتاند. ای شریح قاضی! چرا وقتی که دیدی هانی در آن وضعیت است، شهادت حق ندادی؟! عیب و نقصِ خواصِ ترجیح دهنده‌ی دنیا بر دین، همین است.

مقام معظم رهبری 20/3/75

  • سیدحمید مشتاقی نیا

از مسجد تا دانشگاه

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۳۴ ق.ظ

سرور ارجمندم حجت الاسلام والمسلمین مویدی امام جماعت محترم مسجد کاظمبیک بابل و تولیت موسسه علمی فرهنگی اشراق، که حق بزرگ استادی ایشان بر گرده این قلم، کتمان ناشندنی است، قصد دارد در ابتکاری جالب، همایشی را برای تقدیر از جوانان موفق مسجدی برگزار کند. سطور زیر را به عنوان متن دعوتنامه این مراسم تاریخ ساز آماده کرده ام:

از مسجد تا دانشگاه

درخشش علمی جوان مسجدی، یک اتفاق نیست.

مسجد، آمادگاه علم و ایمان است. پهنه سجده گاه توحید، مصدر بلوغ مفهوم انسانیت است؛ انسانی که در سیاق " نفخت فیه من روحی "، راه خدا گونه بودن را با "تک بعدی" ماندن ساحت مخلوق در تضاد می بیند. خدا جامع جمیع صفات است و بنده حقیقی او نیز به قدر بضاعت خود، پای جز در طریقت وصال وجه الله نمی گذارد. چنین است که پرورش یافتگان مکتب محراب و نخبگان جوان و نوجوان مسجدی، به حق نشان دادند که: بی دینی، افیون ملت هاست!

مصادف با غدیر امام "سلونی قبل ان تفقدونی"،  مقام دانش و معرفت را در گستره عرصه بندگی، ارج می نهیم.

در تجلیل از مفاخر علمی و آموزشی برخاسته از سنگر مسجد و تکریم جوانان و نوجوانان نخبه ای که نور تمدن نوین اسلامی را بر یلدای تاریک جهان می گسترانند، همایش قدردانی از دانش آموختگان و دانش آموزان مسجدی را برگزار می کنیم. 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

الان خط مقدم کجاست؟!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۴۰ ب.ظ

برای من هیچ فرقی نمی کند آنهایی که حقوق های نجومی گرفته اند یا آنهایی که زمین و املاک را بالا کشیده اند اصلاح طلب هستند یا اصولگرا.

برای من این مهم است که آیا عدالتی هست تا همه این حرف ها و حدیث ها را در سنجه انصاف آن محک زد و حق را از ناحق و سره را از ناسره باز شناخت؟

ریشه ای ترین اساس مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی ما اصل عدالت و برخورد با متخلفانی است که حقوق مردم را ملک طلق خویش می پندارند.

خدا کند که نگذاریم سرمایه حقیقی ما یعنی اعتماد مردم پابرهنه و دلسوخته و بی ادعا از ما سلب بشود. این تنها خواسته و بزرگترین مطالبه دشمن برای تهی سازی انقلاب اسلامی از داشته های ماهوی خود است.

حواسمان را جمع کنیم. الان، قوه قضائیه در خط مقدم حراست از هویت نظام قرار دارد. خاکریزهای عدالت را محکم بسازیم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

به عمل کار برآید ...

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۰۰ ب.ظ

در یکى از روستاهاى فیروزکوه، جلسه بزرگداشت شهدا برپا بود و شهید امیر سپهبد صیاد شیرازى به عنوان سخنران دعوت شده بود. پس از مداحى و چند برنامه مرسوم دیگر از شهید صیاد خواستند سخنرانى بکند. ایشان پشت تریبون قرار گرفت و پس از شروع به صحبت با نام خداوند تبارک و تعالى و درود و صلوات بر پیامبر و آلش (علیهم السّلام) فرمود: روزى جلسه مهمى در مورد جنگ خدمت حضرت امام بودیم، وقت نماز شد، امام وضو گرفت و به نماز ایستاد و ما هم به تبع امام فهمیدیم وقت نماز است و نماز بر همه چیز ترجیح دارد. بعد شهید صیاد شیرازى با اشاره به وقت نماز به حضار فرمود: الان هم وقت نماز هست اگر خواستید بعد از نماز براى شما سخنرانى مى کنم. صحبت را تمام کرد و صف هاى نماز تشکیل شد و همان جا در اول وقت نماز جماعت برپا شد.

این حرکت شهید صیاد برای همه حضار درس آموز بود و از چند سخنرانی، بیتشر در دل مردم اثر کرد. مردم متوجه شدند که که اگر کسی می خواهد راه شهدا را بیاموزد باید رفتار آنها و اهتمامشان نسبت به انجام تکالیف الهی را تقلید کند.

نماز جماعت که تمام شد مردم دوباره از شهید صیاد شیرازی دعوت کردند که پشت تریبون رفته و از خاطرات شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت برایشان سخن بگوید.

روزنامه جمهورى اسلامى ، 20 اردیبهشت سال 78، ش 5774، ص 12

  • سیدحمید مشتاقی نیا

برسد به دست همشهری پولدار من!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۳۵ ق.ظ

نمرود آن قدر جلال و شوکت داشت که باور کند برای خودش خدایی شده. کارش را یک "پشه" یعنی ضعیف ترین مخلوق خدا، در یک آن تمام کرد.

امروز کسی حتی اسم واقعی فراعنه مصر را نمی داند؛ اما همه موسای تهیدست را می ستایند و او را "کلیم الله" خطاب می کنند. فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِیعًا.

بستن دهان یک منتقد و معلم جوان، به زور شکایت و استخدام وکیل با نفوذ و آژان کشی و ... برای کسی که صاحب مکنت و قدرت و ثروت است، هنر نیست؛ اما حتی اگر چنین باشد، از قبَل آن نه "گوشه" ای از جهان را به تو خواهند داد و نه "توشه" ای را برای آخرت.

حرف آخر: نقل است در سال های نخست پیروزی انقلاب، جهاد سازندگی آمل لازم دید تا چند متر از زمین های مسیر را برای راهسازی روستایی از مردم بستاند. عده ای برای رضای خدا و عده ای هم در قبال دریافت وجه، زمین هایشان را در اختیار قرار دادند. همه همراهی کردند جز یک نفر که به هیچ صراطی مستقیم نبود. فخرالعلمای ایران که آن زمان متصدی امری در آن شهر بود را خبر کردند. علامه که الحق والانصاف "حسن" زاده بود، پرسید: چرا بخشی از زمینت را برای خدمت به مردم نمی دهی؟ مرد مغرورانه، باد به غبغب انداخت و محکم جواب داد: این زمین مال من است! شیخ مکثی کرد. روی پاهایش نشست، گوشش را به زمین دوخت. سپس ایستاد و رو به مرد گفت: می دانی زمین چه می گوید؟ می گوید این تویی که مال من هستی!

الغرض؛ همشهری پولدار من! به آن چه داری غرّه مشو که تو هم عاقبت، خاک گل کوزه گران خواهی شد. حواست باشد، خانه به خانه، به منزلگاه آخر نزدیک می شوی. غریب مدینه به مریدش آموخت: از من می شنوی جز برای خدا غضب نکن. والسلام. 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

تفاوت طلاب عدالتخواه با باند منتظری

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۱۶ ب.ظ

در واپسین روزهای سال 1392، تعدادی از طلاب و فضلای انقلابی حوزه علیمه قم یک روز پیش از آن که در اقدامی فرهنگی، ضمن پیاده روی به سمت مسجد مقدس جمکران قصد داشتند تا پلاکاردهایی از بیانات مؤکد مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادی را در دستان خود حمل کنند، با پافشاری برخی مراکز دولتی و البته میدان داری دادگاه ویژه روحانیت قم دستگیر و بازداشت شدند. بعضی از بازداشت شدگان بدون هیچ محاکمه ای، تمام ایام نوروز 93 را در زندان سپری کرده و در اواخر فروردین آن سال آزاد شدند.

آن موقع این پرسش در اذهان عموم مطرح شده بود که آیا دادسرای ویژه با روحانیون دخیل در فتنه شوم88 و نیز مزدوران تشیع لندنی نیز چنین تعاملی داشته و یا خواهد داشت؟

چند هفته ای از شرارت یک کانال مجازی وابسته به باند مهدی هاشمی معدوم در انتشار فایل صوتی مرحوم منتظری و اعتراض ناآگاهانه ایشان به اعدام تعدادی از منافقین خون آشام می گذرد. اهمیت این شرارت از آن منظر مورد توجه است که به یاد آوریم نشر فایل مذکور، با توطئه خبیث آل سعود و پیوند علنی آنان با گروهک منحوس منافقین و تهاجم رسانه ای و گسترده عوامل دشمن نسبت به وضعیت حقوق بشر در ایران عزیزمان همزمان بوده است. این تقارن، آشکارا، خط پلید نفاق درونی و خزنده بعضی روحانیون شیطان صفت وابسته به باند مخوف مهدی هاشمی معدوم را نمایان می سازد.

اکنون باید دید دادگاه ویژه با این حرکت ضد امنیتی بیت منتظری چگونه رفتار خواهد کرد؟ آیا سطح برخورد با این توطئه گران ضد نظام و حامیان براندازی حاکمیت ولایی در سطح برخورد با طلاب بسیجی و عدالتخواه خواهد بود؟

آیا همان طور که دادگاه چند طلبه انقلابی که در حرکتی اشتباه؛ اما دلسوزانه در واکنش نسبت به سکوت ذلت بار دستگاه دیپلماسی در قبال جنایات ناتمام آل سعود، به سفارت شیطان کوچک در تهران حمله کرده و در حالی که حتی بزرگترین مفسدان اقتصادی در دادگاه های غیر علنی مورد محاکمه قرار می گیرند، در مقابل دوربین رسانه های وابسته به جبهه غیر انقلاب، تحقیر شدند، احمد منتظری و یا دیگر عواملی که زنجیره حامیان منافقین را تکمیل ساختند در ملأعام محاکمه خواهند شد؟

  • سیدحمید مشتاقی نیا

شیرخوارگان حسینی در بابل

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۴۵ ب.ظ

بسم رب الحسین علیه السلام

به اذن الله و رسوله

گزارشی مختصر از برگزاری مراسم شیرخوارگان و گرامیداشت مقام حضرت علی اصغر علیه السلام در شهرستان بابل

شهرستان بابل، دومین شهر پرجمعیت شمال کشور، در فاصله دویست و ده کیلومتری پایتخت جمهوری اسلامی، صاحب یکی از کهن ترین تمدن های مناطق شمالی ایران عزیزمان است که به دلیل وجود مساجد و تکایای متعدد و فعالیت حوزه های علمیه شاخص در این شهر و نیز درخشش تاریخی آن با حضور علمای طراز اول عالم اسلام همچون علامه سعیدالعلمای بارفروش، مرحوم آیت الله اشرفی، شیخ کبیر و ... در افواه عموم گاه از آن به عنوان قم مازندران یاد می شود.

این شهرستان در حال حاضر دارای بیش از پانصد و بیست هزار نفر جمعیت است. در طول دوران با شکوه دفاع مقدس بیش از هزار و هفتصد شهید والا مقام از دارالمومنین بابل، معراج حق را منزلگاه ابدی خویش ساختند. در دفاع از حرم آل الله نیز این شهرستان تا کنون دو شهید سرافراز را به ساحت اولیای الهی تقدیم داشته است.

مراسم سازنده و تأثیرگذار شیرخوارگان حسینی با توسل به نام مقدس کوچکترین سرباز سپاه اسلام، حضرت علی اصغر علیه السلام از سال 1378 به طور غیر رسمی در مسجد محدثین بابل که از آن با عنوان جمکران ثانی یاد می شود، آغاز گردید. استمرار این مراسم از سال 1384 شکلی رسمی به خود گرفت.

استقبال بی نظیر مردم متدین بابل از این مراسم معنوی باعث شد بعد از گذشت هفت سال، به دلیل ضیق مکان، مصلای بزرگ شهرستان به عنوان محل همایش عظیم شیرخوارگان در نظر گرفته شود.

به رغم وسعت مکان در نظر گرفته شده، باز هم اجتماع انبوه محبین اهل بیت علیهم السلام و دلدادگان کوی شهادت و جاودانگی، متولیان امر را به فکر انداخت تا با طرحی نو و اقدامی جهادی، دامنه این مراسم شکوهمند را در جای جای شهر عاشورایی بابل بگسترانند.

جمعیت بیش از ده هزار نفری شرکت کنندگان در مراسم مذکور بعد از گذشت چهارسال، منجر به انتخاب بیست نقطه از شهر بابل و حومه برای برگزاری همزمان ویژه برنامه عزاداری شیرخوارگان و متوسلین به دردانه اباعبدالله حضرت علی اصغر علیه السلام گردید که باز هم به لطف و کرم اهل بیت علیهم السلام با استقبال بی نظیر و خیره کننده عاشقان مکتب ثارالله مواجه شد.

متولیان، بانیان و عوامل برگزاری این مراسم بزرگ، جوانان گمنام و بی ادعایی هستند که بدون حمایت هیچ یک از نهادها، ارگان ها و مراکز فرهنگی و مذهبی تنها به حکم ارادت قلبی خویش به ساحت مقدس خاندان عصمت و طهارت، بی هیچ توقعی، خالصانه و صادقانه گام در این مسیر نورانی گذارده اند و مزدی جز رضایت خدا و رسول خدا را در پاسبانی از حریم ثقلین نمی خواهند.

 به منظور ارج نهادن به مجاهدت بی شائبه این عزیزان غیور و با همت در برپایی خیمه عزای حضرت علی اصغر، از محضر شریف مدیران و مسئولان محترم آن مجمع جهانی که مزیّن به نام قدسی آخرین سرباز وفادار امام عشق علیه السلام است استدعا می شود تمهیدات لازم را جهت شرفیابی و دستبوسی نائب بر حق امام زمان (عج) مقام معظم رهبری دامت برکاته برای آنان فراهم آورند.

والسلام علی عبادالله الصالحین. 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظر واقعی خانواده ها برای حضور در استادیوم فوتبال

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۶:۴۰ ب.ظ

9z2c_photo_2015-09-07_18-16-44.jpg

kei_photo_2015-09-07_18-17-00.jpg

ajon_photo_2015-09-07_18-17-07.jpg


امروز به ابتکار شهرداری بابل، صندلی هایی در پارک شهید شکری این شهر چیده شد تا مردم بتوانند در صورت تمایل، مسابقه فوتبال ایران و چین از سری مسابقات مقدماتی جام جهانی را مستقیم و به صورت دستجمعی تماشا کنند.

 تماشای گروهی و جمعی مسابقات ورزشی از تلویزیون شهری، هیجان، نشاط و حال و هوایی نزدیک به تماشای مسابقات در استادیوم ها دارد.

حضور در پارک شهید شکری و تماشای دستجمعی بازی امروز، برای همه شهروندان اعم از مرد و زن آزاد بود. با این حال نگاهی به تصاویر منتشر شده از تجمع علاقمندان فوتبال نشان می دهد که زن ها یا به عبارت دیگر خانواده ها از این اتفاق، استقبالی نشان نداده و تنها مردها بودند که به صورت مجردی و بدون همراهی خانواده خود به تماشای دستجمعی مسابقه مذکور نشستند.

نکته اساسی این جاست. مردم در باطن خود آگاهند که آن چه در محیط استادیوم های ورزشی و در بین تماشاگران هیجان زده، شاد و یا خشمگین رقم می خورد و حرف هایی که آن جا رد و بدل می شود به هیچ وجه تناسبی با شخصیت و شأن خانواده ها ندارد. اتفاق امروز در پارک شهید شکری بابل نشان داد که منع ورود خانم ها برای تماشای مسابقات ورزشی، یک باور عمومی و مورد قبول اذهان جامعه است.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

تدبیری_برای_جوانان

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰۶:۳۲ ب.ظ

بی شک یکی از انتقادات جدی به بدنه دولت دکتر روحانی کهنسالی وزرا و مدیران دولتی است، بگونه ای که به عنوان پیرترین دولت بعد از انقلاب شناخته می شود.

از زمان رأی اعتماد به دولت توجیهی  که  ارائه می شد این بود که با توجه به تجربه دولت های نهم و دهم، دیگر زمان آزمون و خطای مدیران نیست و باید به متخصصین ِ با تجربه رجوع کرد

به گونه ای که در سال اول بدنه ی دولت با مشکل بازگرداندن مدیران بازنشسته مواجه بود.استدلال فوق را می توان برای توجیه انتخاب مدیران با تجربه و متخصص پذیرفت چراکه اصل خردورزی در امر سیاسی حکم می کند تا وزرا و مدیرانی در رأس امور قرار گیرند که امتحان خود را پس داده  و از تجربه ی کافی برخوردارباشند اما همین اصل، ایجاب می کند تا در اداره امور مربوط به جوانان و ورزش کسانی قبای ریاست و مدیریت بپوشند که زمان طولانی از روزگار جوانی شان نگذشته باشد تا با قشر جوان جامعه همدل و همزبان باشند، زیراکه بدون درک صحیح از مقتضیات دوران جوانیِ زمان کنونی، نمی توان در این حوزه عملکرد مثبتی رقم زد و همچنین در حوزه جامعه شناسی خبره و صاحب نظر بوده و درک درستی از آسیب های اجتماعی و انحرافات و شکاف های نسلی داشته باشند.

سرزمین نخبه پرورمان کم ندارد نخبگان ِ جوانِ مدیریت خوانده و ورزش خوانده ،آن هم از مراکز علمی معتبر!

این همه فارغ التحصیل ِ جوان آگاه و تشنه ی کار و تلاش در صف اند و از عملکردها بنظر می رسد، مدیران غیر آشنا با حوزه جامعه شناسی جوانان و آسیب ها و انحرافات اجتماعی این قشر، مسئول مدیریت در حوزه جوانان هستند.

متاسفانه اینگونه بنظر می رسد که یکی از آفت ها، انتخاب برخی مدیران شهرستانی با بده بستان های درون طایفه ای و درون ستادی بعضی از نمایندگان مجلس بوده و هست و هیچ بویی از وزش نسیم تدبیر در اینگونه انتصابات استشمام نمی شود!

شور و اشتیاق و امید را جوانان تحصیل کرده در زمان انتخابات ‌ریاست جمهوری به خیابان ها و به جامعه می آورند و ناگاه کسانی با قبای دوخته و اتوکشیده ، آرام آرام بر مسند می نشینند.

 حداقل انتظار جوانانی که در سال ۹۲ در صف اول برای رساتر کردن صدای عقلانیت و اصلاح قرا  گرفتند این هست که مدیرانی را در مسند ببینند که تدبیر می ورزند و به آرمان اعتدال گرایی و اصلاح طلبی متعهدند، چرا که فلسفه ی حضور و رأی مردم به دکتر روحانی ایجاد تغییر بود. با وضعیت موجود یعنی عدم چابکی مدیران و حتی عدم استفاده از متخصصین جوان در حوزه ی مربوط به آنان قطعاً کار سخت تری برای اقناع جامعه ی جوان جهت حضور موثر در انتخابات سال آینده و شور انتخاباتی سال ۹۶ در پیش خواهیم داشت . و سخن آخر اینکه جامعه ی کوتاه مدت ایرانی خصوصاً طبقه ی متوسط شاید در خلأ موتور محرک جوانان در انتخابات ریاست جمهوری  به راحتی موج های دوم و سوم را از یاد ببرد و جمعه ی اردیبهشتی سال ۹۶ را در خانه ها بنشیند و ...

 

چنین مباد!

 

#نوید_ابراهیم_تبار (از جوانان اصلاح طلب بابل)

دانش آموخته حقوق

  • سیدحمید مشتاقی نیا

پدر فعالین فرهنگی بابل

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۴۸ ب.ظ

zzxy_photo_2015-09-03_11-42-48.jpg


حجت الاسلام یزدانی از قدیمی ترین فعالان فرهنگی شهرستان بابل و استان مازندران است. بسیاری از چهره های موفق و سرشناس شهرهای بابل، بابلسر، فریدونکنار و ... از شاگردان جلسات قبل از انقلاب این روحانی فرزانه و خستگی ناپذیر و مخلص بوده اند.

حجت الاسلام یزدانی که پدر یکی از نوجوانان شهید دفاع مقدس است را باید پدر فعالین فرهنگی شهرستان بابل نامید. نسل های جدید انقلاب که گاه در سن نوه های ایشان هستند نیز به راحتی با این روحانی بی ادعا ارتباط عاطفی برقرار کرده و از رهنمودهای سازنده ایشان در پیشبرد برنامه های فرهنگی مرتبط با جبهه انقلاب اسلامی بهره مند شده اند.

مدتی است این پیر آگاه و پاک نهاد دچار کسالت و بیماری است و دیگر حتی قادر به امامت جماعت مسجد نیست. برای این استاد بزرگوار و ماندگار دیار علویان آرزوی سلامت و شادکامی دارم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا