اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

۴۱ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

خون دل و دل خون

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۳۰ آبان ۱۳۹۳، ۰۴:۲۹ ق.ظ


تیربار دشمن، امان رزمنده‌ها را بریده بود. هر کس داخل کانال می‌رفت، هدف قرار می‌گرفت و شهید می‌شد. بچه‌ها زمین‌گیر شده بودند. تا آن تیربار آن‌جا بود نمی‌شد کاری کرد. اگر رزمنده‌ها پیشروی نمی‌کردند، عملیات با مشکل مواجه می‌شد. شرایط، حساس بود

احمدرضا اسماعیل‌زاده، رو کرد به من و گفت: به نظرت خون دل خوردن آسان‌تر است یا خون دادن؟ ماندم چه بگویم. وسط این اوضاع، منظورش چه بود، خدا می‌دانست!

خودش ادامه داد: به نظر من، خون دادن، آسان‌تر از خون دل خوردن است. الآن اگر نتوانیم کاری کنیم، در آینده باید بنشینیم و خون دل بخوریم.

این را گفت، از جا برخاست و چند نارنجک را با خود برد. احمد که رفت، تیربار دشمن برای همیشه خاموش شد. حالا گره کار باز شده بود، هر چند خودش تا مدت‌ها نتوانست برگردد. پیکر پاکش میهمان ام‌الرصاص شد.

کتاب چهل حماسه

  • سیدحمید مشتاقی نیا

منصف را خدا آزاد کرد

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۳، ۰۴:۳۵ ب.ظ


محمدحسین منصف که در آخرین ساعات اداری روز چهارشنبه گذشته راهی زندان شده بود صبح امروز پنج شنبه آزاد شد.

عضو انقلابی شورای اسلامی شهر بابل پس از آزادی در جمع خبرنگاران و نمایندگان گروه های مردمی که به استقبال او رفته بودند اعلام کرد: من با انتخاب و تصمیم خود از سپردن وثیقه خودداری کردم تا با رفتن به زندان ثابت کنم که در راه مبارزه با تخلفات و قانون شکنی ها از دادگاه و زندان وحشتی ندارم.

وی نحوه برخورد قاضی مهاجری را در این پرونده بسیار خوب و قابل تقدیر دانست.

تشیّع، رئیس دفتر حجت الاسلام ناصری نماینده مردم شریف بابل در مجلس نیز از سوی ایشان با جدّیت پیگیر آزادی منصف بود که جا دارد از اقدام هوشمندانه این نماینده اصولگرای مجلس تشکر کرد.

شواهد امر نشان می دهد که شکایت اخیر از منصف و بازداشت او نقطه عطفی در اتحاد مجموعه نیروهای عدالت طلب شهرستان بابل و ایجاد حساسیت در بدنه نیروهای مذهبی شهر محسوب شده و باعث گردید تا دلایل اعتراض این عضو شورا نسبت به عملکرد شهرداری یک بار دیگر بر سر زبان ها بیفتد. افکار عمومی بی تردید بهترین ناظر برای قضاوت در خصوص این ماجراست.

با خلع سلاح شدن مخالفان منصف، تردیدی نیست که شهرداری بابل به زودی مجبور خواهد شد نسبت به اتهامات و ابهامات مطرح شده در پیشگاه مردم پاسخ گو باشد. 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

حمایت تشکل های فرهنگی از حسین منصف

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۳، ۰۲:۰۵ ب.ظ


به دنبال اعلام حمایت انصار حزب الله و جبهه فرهنگی فاطمیون از اقدام عدالتخواهانه عضو منتقد شواری اسلامی شهرستان بابل و تقبیح برخورد سلبی با این آزاده دلاور، جمعی دیگر از تشکل های فرهنگی استان مازندران نیز حمایت خود را از محمد حسین منصف اعلام کردند:

بسم الله الرحمن الرحیم

روح آزادگی هر انسان مسلمانی با الهام از آموزه های مکتب عاشورا، اصل عدالت خواهی را یک تکلیف فردی و اجتماعی دانسته و با لغزش ها و خطاهایی که منافع جامعه دینی را به خطر می اندازند، اندک سازشی نخواهد داشت.

برادر عزیز و آزاده قهرمان شهرستان بابل، محمد حسین منصف تذکراتی را در خصوص یک نهاد خدمات شهری بیان کرد که نخستین وظیفه مسئولان ذی ربط، پاسخ متقن به مطالبات ارزشی ایشان بود.

متأسفانه تا کنون نه تنها پاسخ شایسته ای از سوی متولیان امر نسبت به ادعاهای این عضو بسیجی شورای شهر داده نشد؛ بلکه در اقدامی عجیب شاهد بازداشت او نیز بوده ایم.

تشکل های امضا کننده این نامه ضمن حمایت از محمدحسین منصف که جلوه ای از عمل به تکلیف الهی نهی از منکر علنی را به منصه ظهور رساند، از مسئولان محترم شهرستان بابل تقاضا دارند برای یک بار هم که شده مستندات خود در خصوص ردّ ادعاهای این چهره برجسته فرهنگی را منتشر نمایند.

یادآوری این مهم، ضروری است که پست و منصب دنیا دیر یا زود به اتمام خواهد رسید. آنانی که گمان می کنند از پیچ و خم دنیا با هر حربه ای می توانند عبور کنند دشواری حساب و کتاب قیامت را برای یک لحظه هم که شده مقابل چشمان خود ترسیم نمایند. برگ برنده منزلگاه آخرت در دست کسانی است که این دنیایشان را با صدق و مردانگی و امانت داری سپری کرده باشند.

والعاقبة للمتقین

کانون همبستگی فرزندان شاهد استان مازندران

ستاد مرکزی لاله های زهرایی مازندران

شرکت تعاونی گلزار آلاله شهرستان بابلسر

دبیرخانه شبکه استانی وارثون  

  • سیدحمید مشتاقی نیا

آقای منصف! دوران حاج کاظم آژانس شیشه ای به سر آمد!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۲۰ ق.ظ


نویسنده آزاده، مفید اسماعیلی مسئول سابق کنگره شهدای استان مازندارن یادداشتی را با موضوع بازداشت حسین منصف نوشته که بسیار جالب و خواندنی است:

درد حسین را من می دانم چیست! حسین منصف، محرّم را دیده و باز هوایی شده است! حسین می خواهد مقابل فرهنگ لیبرالیستی حاکم بر شهرداری ها که با بنیان های فرهنگ دینی در تضاد است قد علم کند. او می خواهد خلاف جریان آب شنا کند.

منصف کسی است که گوشت و پوست و استخوانش با اندیشه دین و فرهنگ عدالت عجین شده است. او سال های سال در مبارزه با طاغوت داخلی و بین المللی، جان خود را در دست گرفته و جور اسارت را نیز با روح آزادگی پیوند داده است.

من شهروند بابل نیستم اما به عنوان یک آزاده و فعال فرهنگی استان که سال های سال در حوزه معارف ایثار و شهادت با حسین منصف همفکر و هم راستا بوده از دغدغه های زلال او خبر دارم.

حسین نمی تواند یک گوشه بایستد و ببیند همان فرهنگی که نسل او برای مبارزه با آن قیام کرده و سختی هایی بی مثال را تحمل نموده، اینک در فراز و نشیب های تاریخ، مرموزانه سر بر آورده و هیمنه پوشالی خود را به رخ ولی نعمتان انقلاب می کشاند.

یاد داستان زندگی ایملیانو زاپاتا افتادم که برای دفاع از حقوق کشاورزان کشور خود قیام کرد و بر ضد ظالمان شورید. وقتی خودش به قدرت رسید به مرور، فرهنگی در عرصه مدیریتی نظام او حاکم شد که دوباره همان معیارهای منسوخ گذشته احیا گردید. زاپاتا وقتی به خودش آمد دید که دارد در مسیر غلط گذشته قدم بر می دارد. از راه اشتباه خود دست کشید و برای اصلاح امور و دفاع از حقوق پابرهنگان، حتی برادرش را به مجازات مرگ رساند.

مولایمان علی علیه السلام نیز در صیانت از بیت المال مسلمین برادرش را از خود رنجاند.

هیهات که منصف بر سر ارزش ها دچار بده و بستان با صاحبان قدرت شود.

امروز اگر آرمان تمدن اسلامی را در افق حاکمیت دین در عرصه اجتماع دنبال می کنیم باید این حقیقت را بدانیم که مقدمه دستیابی به چنین هدف والایی، تحقق نظام و دولت اسلامی است. شهرداری ها باید نسبت خود را با مبانی انقلاب و معارف دین به صراحت روشن کنند.

کسی که می خواهد از آلودگی به مناسبات مکتب شوم لیبرالیسم در امان بماند تنها باید راهی را طی کند که حسین منصف و امثال او در پیش گرفته اند. مخالفت با فضای موجود بر نظام بروکراسی منحوط و به میراث مانده از دوران سیاه طاغوت، نیازمند پرداخت هزینه ای است که حسین منصف، بخشی از آن را تا کنون متحمل شده است. برای آنهایی که مبانی دین و انقلاب را نیاموخته اند حتماً عجیب است که چرا حسین منصف با روال اداری موجود، همراه نمی شود.

به جای آن که اعتراض به بی عدالتی ها را سیاسی جلوه داده و آن را در تعارض با نظام بدانیم فراموش نکنیم که آلودگی ها و زد و بندها و فاصله گرفتن از مدیریت دینی است که سمّ مهلک انقلاب بوده و باعث می شود آبروی نظام اسلامی در جهان به خطر بیفتد. دردمندانه باید اعتراف کرد که امروز گاه شاهد عوض شدن جای هنجارها و ناهنجاری ها هستیم. عده ای گمان می کنند هر کس به میز و جایگاه اداری آنان نقدی وارد کند بر خلاف ارزش ها رفتار کرده است. آنان عده ای را هم که برای حمایت از یک عدالتخواه مظلوم پای در میدان نهاده و به استقبال او در مقابل زندان شهر جمع می شوند مساوی با ارازل و اوباش می دانند!

حرف آخر، کلامی شیوا از مقام معظم رهبری است که در 14 خرداد سال 92 بیان فرمودند:

" هر جائى که مردمان عافیت‌طلب و راحت‌طلب، در وسط میدان مبارزه، جائى براى خود باز نمی کنند و خطرپذیرى نمی کنند، انسانهاى مؤمن و مبارز را به تندى و افراطى‌گرى متهم می کنند. "

مفید اسماعیلی سراجی

  • سیدحمید مشتاقی نیا

خورشید بر شانه های شهر

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۳، ۰۳:۰۲ ق.ظ


جمعه، سی آبان، پیکر مطهر چهار شهید مدافع حرم را تا آستان بانوی آفتاب، حضرت معصومه سلام الله علیها تشییع می کنیم.

ساعت 14:30 مسجد امام حسن عسکری علیه السلام

  • سیدحمید مشتاقی نیا

تجلیل مردمی از یک آزاده جنگ نرم + اخبار تکمیلی

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۶:۳۲ ب.ظ


جبهه فرهنگی فاطمیون به زودی در مراسمی با شکوه از آزاده دو جبهه جنگ سخت و نرم، محمد حسین منصف به پاس ایستادگی و مقاومت در میدان حق طلبی و عدالتخواهی تجلیل خواهد کرد.

حجت الاسلام علیجان زاده با اعلام این خبر افزود: محمدحسین منصف ثابت کرد که راه عدالتخواهی، مسیری هموار و آسان نبوده و یک بسیجی جهادگر و انقلابی در دفاع از حریم عدالت و گوش جان سپردن به ندای ولایت، باید آماده پذیرش هر نوع فشار و سختی حتی از سوی برخی دوستان نیز باشد.

آزاده قهرمان، حسین منصف نشان داد که بسیجی علوی، تکلیف خود را بعد از دفاع مقدس، تمام شده ندانسته و همواره در عرصه حفظ و صیانت از دستاوردهای شکوهمند فرهنگ ایثار و شهادت، ثابت و استوار خواهد ماند.

خاطر نشان می سازد حسین منصف از آزادگان سرافراز دفاع مقدس و عضو شورای اسلامی شهر بابل که به تازگی انتقادهایی را نسبت به بخشی از عملکرد شهرداری این شهر در مجامع عمومی بیان داشته هم اکنون در زندان به سر می برد.


تکمیلی: بر اساس شنیده ها مردم بابل به طور پیامکی از یکدیگر می خواهند تا صبح روز پنج شنبه همه با هم با تلفن های شهرداری بابل تماس گرفته و این پرسش اعتراضی را طرح کنند:

چرا جای پاسخگویی به منصف او را به زندان فرستادید؟!

خبر دیگر این که به احتمال زیاد، جمعی از امت حزب الله و فعالان فرهنگی بابل قصد دارند به زودی تجمعی اعتراضی را در واکنش به شکایت مسوول مالی شهرداری از عضو منتقد شورای شهر، مقابل این اداره برگزار کنند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

حسین منصف بازداشت شد

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۲:۰۸ ب.ظ


دقایقی پیش محمدحسین منصف، رئیس کمیسیون فرهنگی و سخنگوی شورای اسلامی شهر بابل، با شکایت یوسف علیجان نژاد، مسئول امور مالی شهرداری بابل روانه زندان شد.

پیش از این جمعی از مسئولان شهرداری بابل از این عضو شورا شکایت کرده بودند که با وساطت امام جمعه و به منظور حفظ آرامش از پیگیری شکایات خود انصراف دادند.

به نظر می رسد این اقدام مسئول مالی شهرداری، باعث طرح مجدد مسائل اخیر در سطح جامعه و گسترش بازخوردهای آن بشود. 

مجموعه نیروهای عدالتخواه شهرستان بابل با بهره گیری از این فرصت استثنایی باید نهایت اهتمام خویش را برای فرهنگ سازی در راستای مطالبه گری از مسئولان به کار بگیرند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

جبر، داستانی زیبا به قلم نویسنده برجسته مازندرانی

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۵۲ ق.ظ


مرد رو کرد به علی و در حالی که دندان‌هایش را روی هم می‌فشرد، گفت:

ـ پسر جواد، جوابی به من بده که قانع شوم؛ سوال مرا با سوال مقابله نکن. اگر استنباط تو بر نظر من غالب شود، من به تو ایمان می‌آورم و تا نفس دارم مرید و پیرو تو خواهم شد.

متوکل همین که جملات آخر مرد را شنید، روی تخت خود جا‌به‌جا شد و نگاه تندی به او کرد.

مرد سر چرخاند و وقتی نگاه او به نگاه متوکل گره خورد، یخ کرد؛ گویی که در کوران گرما آب سردی روی تنش ریخته باشند، سر تا پای بدنش خیس عرق شد.

علی نگاهی به او انداخت و برای ثانیه‌هایی متوکل را هم از زیر نگاهش گذراند. سپس نفسی تازه کرد و به مرد گفت:

ـ بگو، سوالت را بگو.

مرد که نفسش در سینه حبس شده بود، مثل آدم‌های کور که وقتی با کسی حرف می‌زنند جای دیگری را نگاه می‌کنند و شبیه کسانی که از هول و هراس دست و پای خود را گُم می‌کنند؛ هی به متوکل نگاه کرد، به در و دیوار نگاه کرد و مِن‌مِن کنان اما به ظاهر مسلط، خواست حرف بزند که علی از جایش برخاست و رفت کنار او، دستش را گرفت و شمرده‌شمرده به او گفت:

ـ مگر تو معتقد نیستی که همه چیز جهان حتی فعل ما از دست ما خارج است و ما هیچ اختیاری در هیچ موردی نداریم و همه چیز به اراده خداست؟ مرد جبری! با آرامش خاطر و محکم به من پاسخ بده، مگر نه این است که تو و آقایت، متوکل، جهان را این‌گونه تحلیل و تصوّر می‌کنید و به آن پای‌بندید؟!

مرد سری چرخاند و نگاهی به متوکل کرد که صورتش از خشم سرخ شده بود و لب‌هایش روی هم بند نمی‌شد، اگرچه در ظاهر به روی خود نمی‌آورد و سعی می‌کرد بر خود مسلط باشد. نگاهش را از متوکل برداشت. سرش را بالا گرفت و صورت علی در قاب چشم‌هایش نقش بست. چند ثانیه‌ای که نگاه او در نگاه علی گره خورد، احساس آرامش کرد. سرفه‌ای گلو صاف کن کرد و با صلابت گفت:

ـ ابن‌الرضا! همین است که می‌گویی؛ با تمام وجود می‌گویم که جبر بر جهان مسلط است و اختیار با وجود اراده‌ حق‌تعالی و فاعل مطلق بودن او، هیچ معنایی ندارد و هر فعلی که ما انجام می‌دهیم، به جبر است و بی‌واسطه از اراده خدا ناشی می‌شود و ما در انجام آن و به فعلیت رسیدنش دخالتی نداریم؛ همین.

سپس روی مبل خود جا‌به‌جا شد و با اطمینان خودش را به عقب کشید و به پشتی آن تکیه داد.

علی دستش را روی شانه مرد گذاشت و به گرمی شانه‌اش را فشرد و گفت:

ـ پس به خاطر حرفی که زدی و گفتی اگر قانع شدی مرید و پیرو من خواهی شد؛ از حضرت خلیفه بیم نداشته باش و دست و پایت را گم نکن و خوف به دل راه نده، چراکه حرف تو به جبر بود و خشم خلیفه هم به اختیار او نبود. برای حرفی که به اختیار نبود، چرا خشم و برای خشمی که به اختیار نیست چرا ترس؟!

علی وقتی حرف‌هایش را تمام کرد، یک‌بار دیگر شانه مرد را به گرمی فشرد و به قصد بیرون رفتن از سرسرا قدم برداشت.

مرد در خودش فرو رفت و برای ثانیه‌هایی روی آخرین جملات علی دقیق شد. هنوز علی از درِ سرسرا بیرون نرفته بود که مرد به تندی از جایش برخاست و صدا زد:

ـ ابن‌الرضا!

علی دست بر دستگیره در، ایستاد؛ برگشت و به مرد نگاه کرد و منتظر ادامه حرفش شد.

خلیفه [متوکل]، غرشی بی‌صدا کرد و در تختش جابه‌جا شد. مرد وقتی متوجه خلیفه شد، در تردید افتاد. نگاهی به علی کرد، نگاهی هم به خلیفه. یک آن تصمیم گرفت به طرف علی قدم بردارد ولی انگار پایش را به کف سرسرا میخ کرده بودند. لحظاتی به سکوت و نگاه کردن گذشت. گویی مرد در درون خودش دست و پا می‌زد تا خودش را از کف سرسرا و نگاه متوکل برهاند؛ اما نشد. نفسی از سر حسرت بیرون داد و با اکراه خودش را روی مبل رها کرد و سر به زیر انداخت.

ابراهیم باقری حمیدآبادی

  • سیدحمید مشتاقی نیا

ضرورت نظارت بیشتر بر عملکرد شهرداری

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۵:۴۴ ق.ظ

عضو انقلابی شورای اسلامی شهر بابل طی نامه ای رسمی خطاب به رئیس و اعضای شورای این شهر خواستار تصویب قوانینی برای برخورد با تخلفات احتمالی شهرداری و نظارت بیشتر در خدمت رسانی به مردم گردید. پیشنهادات این عضو شورای شهر می تواند راهکاری برای اصلاح فعالیت های مجموعه شهرداری ها در سراسر نقاط کشور باشد. واکنش مثبت یا منفی اعضای محترم شورای شهر بابل نسبت به این تقاضای قانونی، معیاری برای قضاوت شهروندان در خصوص میزان سلامت و رویکرد اصلاحی این شورا تلقی خواهد شد:



  • سیدحمید مشتاقی نیا

آیا عضو منتقد شورا با شهردار آشتی کرد؟!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۲۸ ب.ظ


عدم حضور نمایندگان شهرداری بابل در مناظره با محمدحسین منصف، عضو منتقد شورای اسلامی که به رغم وعده های قبلی رخ داد چندان با موازین اخلاقی سازگار نبود و لااقل از باب احترام به شعور و شخصیت مخاطب، لازم بود شهرداری بابت لغو یک جانبه این مناظره از مردم شهر بابل عذرخواهی کند.

ساعتی قبل، تیتر دو پهلویی هم در بعضی رسانه ها منتشر شد که حکایت از آشتی حسین منصف با شهردار بابل داشت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بابل در گفتگو با اشک آتش ضمن تأیید اصل خبر مربوط به نشست دوستانه با شهردار برای بررسی اختلافات موجود، تأکید کرد که از موضع خود برای برخورد با تخلفات شهرداری کوتاه نیامده است.

محمد حسین منصف در توصیح بیشتر سخنان خود افزود: از اساس قهری بین من و شهردار اتفاق نیفتاده بود که حالا لازم باشد بین ما آشتی برقرار شود. اگر قرار بود انتقادات مستند من به شهرداری با یک روبوسی حل شود که نیازی به تحمل هزینه هایی چون مواجهه با فشارهای روانی و تخریبی و تهدید از سوی برخی اصحاب قدرت و حضور در دادگاه و ... نبود!

عضو ارزشی شورای شهر، حاصل نشست خصوصی و صمیمانه خود با شهردار را اثبات عدم دخالت کدورت ها و حب و بغض های شخصی در میدان حق طلبی و عدالت خواهی دانست و تأکید کرد به دعوت از مسئولان شهرداری برای شرکت در مناظره یکشنبه آتی در محل شورای شهر همچنان ملتزم بوده و از شهردار محترم می خواهد تا با تأسی از آموزه های مکتب علوی نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشد.

محمد حسین منصف، اجرای سه شرط را برای احقاق حقوق شهروندان لازم شمرد:

1- تشکیل کمیته ای دائمی برای تحقیق و تفحص از شهرداری و واحدهای تابعه.

2- ضابطه مند شدن استخدام در شهرداری و ممنوعیت استخدام بر مبنای نسبت های قوم و خویشی.

3- بازدید هفتگی شهردار، معاونان خدماتی و عمرانی و اعضای شورای شهر با خودروی دارای آرم شهرداری و در انظار عموم از فعالیت های مرتبط با شهرداری.

منصف تلاش دارد تا این سه پیشنهاد را در قالب مصوبه رسمی شورای شهر بگنجاند. تا ساعاتی بعد محمد حسین منصف شروط پیشنهادی خود را طی نامه ای رسمی به اطلاع مسئولان و مردم شهرستان بابل خواهد رساند.

این توضیح نیز ضروری است که محمد حسین منصف با تشکر از امام جمعه شهرستان بابل، نصیحت های مشفقانه ایشان را عاملی برای انصراف از تکرار مجدد اعتراض میدانی در پیگیری مطالبات عدالتخواهانه خود و اتخاذ روش هایی مانند دعوت به مناظره، سخنرانی و مکاتبه با مسئولان شهرداری دانست.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

تکذیب خبر بازداشت طلبه سیرجانی

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۳۶ ب.ظ


در روزهای اخیر بعضی از رسانه های وابسته به جریانی خاص مدعی شدند که حجت الاسلام علی رضا جهانشاهی در حالی که قصد داشت با پای پیاده از مشهد مقدس به کربلای معلا برود در شهرستان دامغان بازداشت شد و از ادامه حرکت همراهان او جلوگیری به عمل آمد.

این خبر از اساس کذب است. کاروان از خراسان تا فلسطین هم اکنون به تهران رسیده و آماده حرکت به سمت مرزهای غربی کشور است.

البته ظاهراً در شهر سمنان مشکلی از سوی یک مأمور امنیتی برای یکی از اعضای کاروان به وجود آمده بود که به سرعت با عذرخواهی مسئولان این شهر حل شد.

طلاب و روحانیون عدالتخواه قصد دارند تا با حضور در اجتماع عظیم اربعین حسینی، خیل شیعیان و عاشقان اباعبدالله را که از سراسر جهان گرد هم آمده اند با ماهیت استکبار جهانی و صهیونیسیم خون آشام آشنا کنند.

تعدادی از مسئولان و نمایندگان مجلس نیز در زمره حامیان ستاد مردمی آزادی قدس شریف هستند. مجوز این راهپیمایی از سوی وزارت کشور صادر شده است.

توضیحات بیشتر را در پایگاه اطلاع رسانی نهضت عدالتخواهان ولایت مدار بخوانید:

http://yaran57.com/

  • سیدحمید مشتاقی نیا

شهر در انتظار شهردار!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۰۲:۱۵ ق.ظ

جلسه شب گذشته مناظره بین محمد حسین منصف، عضو منتقد شورای اسلامی شهر بابل با جمعی از مدیران شهرداری که قرار بود به همت انصار حزب الله این شهرستان برگزار شود بدون حضور نمایندگان شهرداری و تنها با سخنرانی و پرسش و پاسخ حسین منصف برگزار شد.

هنوز توضیح رسمی در خصوص علت لغو یک جانبه این مناظره از سوی مسئولان شهرداری منتشر نشده؛ اما یکی از مدیران نهاد مذکور در پاسخ پیامکی به این جانب نوشت: به ما گفتند در این مراسم شرکت نکنید.

گفتنی است خبرهای محرمانه از داخل مجموعه شهرداری در روز گذشته حکایت از انصراف مسئولان این نهاد شهری از حضور در مناظره داشت.

اگر چه ممکن است بتوان پشت پرده این انصراف را اتخاذ یک تاکتیک امنیتی دانست؛ اما قطعاً تصمیم گیران این اقدام یک جانبه، متوجه فضای عمومی جامعه نبوده و از تاکتیک های روانی و تبلیغی غفلت ورزیدند.

پیش بینی می شود به زودی شهرداری بابل به جای یک عضو منتقد شورا با مجموعه ای از فعالان ارزشی شهرستان بابل مواجه شود که در فضای رسانه ای و یا در محافل اجتماعی، عملکرد این نهاد خدماتی غیر حکومتی را به چالش بکشانند.

تصاویر جلسه شب گذشته انصار حزب الله به محض دریافت منتشر خواهد شد.




  • سیدحمید مشتاقی نیا

مسافر ملکوت، همین روزها در کنار شماست!

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۳، ۰۷:۵۵ ب.ظ


" دنیا مزرعه آخرت است " را آن قدر شنیده و تکرار کرده ایم که شاید برایمان عادی و یکنواخت شده باشد و به راحتی از کنار آن عبور کنیم؛ اما بعضی ها هم هستند که با گوشت و پوست و استخوانشان به عمق مفهوم این عبارت پی برده و کشتزار زمین را مزرعه سعادت دو دنیای خویش ساخته اند.

محمد زمان ولی پور از این دست آدم هاست که دنیا را یک گذرگاه می دانست و خودش را " مسافر ملکوت ".

آنهایی که می گویند دین برای هزار و چهارصد سال گذشته است و امروز حرفی برای گفتن ندارد، مسافر ملکوت را تورّقی کنند و از دریچه خاطرات کوتاه این کتاب، پنجره ای رو به حیات طیّبه طلبه ای جوان بگشایند که جزء به جزء زندگی نورانی اش را با معارف آسمان پیوند زده بود.

روایت هایی کوتاه از خاطرات زندگی شهید شیخ محمد زمان ولی پور که خودش را شیخ ملکوتی می نامید در کتاب مسافر ملکوت با همت گروه جهادی تبلیغی مستشهدین و موسسه فرهنگی شهید کاظمی آماده انتشار است که در هفته بسیج به علاقمندان فرهنگ ایثار و شهادت تقدیم خواهد شد.

تهیه کتاب: قم مجتمع ناشران، نشر شهید کاظمی 09121501732

  • سیدحمید مشتاقی نیا

روحانیت نیاز به دژبان دارد!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۰۴ ب.ظ


شاید روحانیت را بتوان تنها تشکلی دانست که به رغم برخورداری از لباس فرم رسمی و ثابت، دژبان ندارد!

این خلأ نظارتی می تواند بستری باشد برای سوءاستفاده فرصت طلبان و گاه البته مشابه آن چه که درباره روحانی نمایی موسوم به کاظمینی دیده شد، مجالی را برای رخنه دشمن در بدنه روحانیت و ایجاد انحراف در مسیر اصیل دین ایجاد نماید.

جالب آن که جایگاه و رسالت روحانیت بسیار خطیرتر و حساس تر از نهادهای نظامی و انتظامی است؛ اما ظاهراً دژبانی تنها محدود به همان نهادها مانده است. منظور راقم این سطور قطعاً این نیست که عده ای باید سر میادین اصلی شهرها بایستند و از هر کس که لباس روحانیت به تن داشت معرفی نامه و کارت شناسایی بخواهند؛ اما به هر حال باید مشخص شود که چه نهادی به شکل متمرکز و هشیار در سراسر کشور بر جواز پوشش لباسی که نماد ترویج دین است نظارت می کند.

گاه در بین مردم بر اساس برخی قرائن در خصوص معدودی از روحانیون این شبهه به وجود می آید که آیا از اساس سابقه تحصیل در حوزه داشته اند یا خیر؟ این فضای بدبینی اگر در اولین فرصت برطرف نشود نه تنها از امکان توفیق آن عده از افراد ملبس به لباس روحانیت در سطح جامعه می کاهد بلکه ممکن است نسبت به وجود انضباط و هدفمندی در نهاد روحانیت نیز ایجاد تشکیک نماید.

مدتی است که خبر مربوط به انتصاب فردی به نام دکتر احمد مجیدی نسب به عنوان مشاور فرهنگی مدیر عامل شرکت ملی نفت در برخی سایت ها درج شده است. در قسمت کامنت های این مطالب گاه نظراتی در رد سابقه حوزوی این دکتر دامپزشک دیده می شود که متأسفانه تا کنون فرد یا نهادی نسبت به آن واکنش مناسب نشان نداده است.

طبیعی است اگر چنین فردی – که بنده آشنایی خاصی با نامبرده ندارم – دارای پرونده تحصیلی در حوزه نیست نخستین مرجع تشخیص و بررسی این امر، مرکز مدیریت حوزه علمیه قم است که باید به سرعت و قاطعیت برای دفاع از کیان روحانیت وارد عمل شود و اگر این شایعات که کم و بیش به سطح جامعه و برخی کارمندان آن مجموعه رسوخ کرده، صحت ندارد وزارت نفت باید برگه استعلام از مدیریت حوزه و یا اسناد مربوط به تحصیلات حوزوی فرد مذکور را به منظور صیانت از حیثیت یک بنده مؤمن خدا و البته دفاع از مدیران آن مجموعه در سایت خود منتشر کند. سکوت و بی تفاوتی، به یقین بدترین گزینه در مواجهه با چنین شایعاتی است.

اشک آتش در آینده ای نزدیک نتیجه بررسی های مستقل خود در این خصوص را منتشر خواهد کرد.


  • سیدحمید مشتاقی نیا

یکشنبه طلایی در بابل!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۰۷ ق.ظ


به ابتکار انصار حزب الله شهرستان بابل، جلسه این هفته از سلسله نشست های بصیرت که یکشنبه ها بعد از نماز مغرب در مسجد ولایت برگزار می شود به مناظره بین محمدحسین منصف، از اعضای شورای شهر با جمعی از مسئولان شهرداری اختصاص داده شده است.

شب گذشته این حقیر به نمایندگی از دوستان انصار با مهندس عسکری شهردار محترم بابل تماس گرفته و از شخص ایشان برای مناظره دعوت نمودم. آقای عسکری بعد از حدود یک ربع صحبت و درد دل، با ذکر دلایلی – که البته برای من قابل قبول نبود – مناظره با منصف را در هیچ سطحی نپذیرفت. ناامیدانه از او خواستم تا با دوست مشترک ما جناب علی آقای قائمی مسئول حراست شهرداری – که دو روز قبل نیم ساعتی را در خصوص مسائل اخیر به بحث و گفتگوی با هم پرداختیم – هم مشورتی داشته باشد. حدود نیم ساعت بعد آقای شهردار تماس گرفت و بر اساس مشورتی که با مسئول حراست داشت پذیرفت که سه مسئول از شهرداری بابل، آقایان قائمی، خداداد و رئیسیان در مناظره یکشنبه شب شرکت کنند.

من و سایر دوستان همچنان امیدورایم که شخص شهردار نیز برای روشنگری در خصوص نقدهای مطرح شده در این محفل حضور پیدا کند.

یکشنبه این هفته بابل از این منظر روزی طلایی و به یادماندنی است که تحقق یکی از توصیه های اکید رهبر معظم انقلاب را در پی دارد. حسین منصف و مسئولان شهرداری بدانند که حضورشان در این مناظره، لبیک به ندای رهبری در راستای پاسخگویی مسئولان در قبال عملکردشان محسوب شده و البته حرکت در راستای فرمایشات ولی فقیه، اقدامی عبادی و مأجور خواهد بود انشاءالله.

یکشنبه این هفته بابل از این منظر روزی طلایی و به یادماندنی است که با توکل برخدا فتح بابی خواهد شد برای تشکیل نشست های تخصصی دیگر در نقد و بررسی عملکرد همه مسئولان شهری، استانی و کشوری در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، انتظامی، امنیتی، قضایی و ...

کمترین دستاورد برگزاری این نوع جلسات، رفع سوءتفاهمات موجود، اصلاح امور مردم و از همه مهمتر جلب اعتماد جامعه نسبت به نظام مردمسالاری دینی خواهد بود.

امید است همه حاضران در این نوع مناظرات بر مدار اخلاق و رفتار مبتنی بر دین و تنها با هدف خدمت به مردم و جلب رضایت حق به بحث و گفتگو در فضایی دوستانه اما صریح و مستند بپردازند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

پرواز در آسمان گمنامی

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۱۰ ب.ظ

امروز نایب الزیاره همه دوستان در پیشگاه 23 شهید مدافع حرم در بهشت معصومه سلام الله علیها بودیم.





  • سیدحمید مشتاقی نیا

آیا این بار مسئولان، پاسخگو خواهند بود؟

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۰۷:۵۷ ب.ظ

محمد حسین منصف، عضو شورای اسلامی شهر بابل، طی اطلاعیه ای رسمی، تعدادی از مسئولان شهری را به "چالش مناظره"! فراخواند:


  • سیدحمید مشتاقی نیا

غائله شهرداری بابل از نگاهی دیگر

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۰۲:۱۹ ب.ظ


در این نوشتار قصد دارم تا عبرت ها و آموزه های اتفاق اخیر در شهرستان بابل پیرامون اعتراض میدانی یک عضو عدالتخواه شورای شهر نسبت به عملکرد شهرداری بابل را از زاویه ای دیگر مورد بررسی قرار دهم:

1- فرض را بر این بگذاریم حسین منصف یک عامل مزدور دشمن، دارای کینه شخصی، باج خواه و ... است. گذشته از هر پشت پرده و نیّتی که در اقدام او نهفته باشد به هر حال باید بپذیریم که شبهات طرح شده درباره برخی اقدامات شهرداری نیازمند تبیین و روشنگری است. به عبارت دیگر باید وظیفه  ذاتی روابط عمومی دستگاه ها را در چنین مواردی به آنها گوشزد کرد. هر شهروند بی طرفی وقتی می بیند یک عضو شواری شهر که به تناسب جایگاهش نمی تواند آدم بی اطلاعی باشد ابهاماتی را درباره عملکرد شهردار و معاونانش مطرح می کند و آقایان هم بی خیال عالم، هیچ تحرکی برای پاسخگویی رسمی از خود نشان نمی دهند به طور طبیعی این ذهنیت برایش پدید می آید که لابد حضرات حرفی برای گفتن ندارند.

امیدوارم شهردار محترم بابل و یا لااقل واحد روابط عمومی شهرداری از این طرز فکر که در صورت سکوت می توانند حرف منتقد خود را – فارغ از هر انگیزه ای که در آن نهفته باشد – با شکست مواجه کنند دست برداشته و برای افکار عمومی، ارزش بیشتری قائل شوند. ما در سیستم حوزه نیز چنین رویه ای داریم. وقتی کسی شبهه ای را بر ضد دین مطرح می کند حتی اگر یقین داشته باشیم که عامل و جیره خوار موساد یا آل سعود است نخستین وظیفه مان حل شبهه و پاسخ گویی به ادعای طرح شده است. حق آن است که معنای لغوی واژه "مسئول" را از یاد نبریم.

2- شورای شهر یک نهاد تصمیم گیر و مؤثر اما به شکل جمعی است. هیچ فردی چه برای هدف خیر و یا برای غرض شرّ خود نمی تواند به تنهایی سمت و سوی کامل و موفقی را در حوزه اختیارات شورا رقم بزند. حسین منصف امروز به نقطه ای رسید که سال ها پیش حجت الاسلام یزدانی عضو انقلابی دیگر شورا به آن رسیده بود. این مشکل در مجلس نیز نمایان است. به طور مثال برخی نمایندگان حزب اللهی تلاش دارند تا وزیر امور خارجه را در قبال مذاکرات محرمانه هسته ای نسبت به مجلس، پاسخگو نمایند. وزیر خارجه هم با اعتماد به نفس اعلام می کند که حتی اگر استیضاح شود – که نمی شود – هم حاضر به پاسخگویی به مجلس نیست. با این وصف اقلیت انقلابی نمی تواند حتی شفاف ترین اختیارات قانونی خود را نیز اعمال نماید. جریان های عدالت خواه و بدنه نیروهای ارزشی شهرستان بابل باید تلاش کنند به جای فرستادن یک یا دو عضو به شورا اکثریت این مجموعه را به دست آورند.

3- الحمدلله مشکلی که می خواهم به آن اشاره کنم در شهرستان بابل مصداقی ندارد. متأسفانه برخی مدیران با کیاست در برخی مناطق برای آن که حاشیه امنی را برای خود ایجاد کنند یکی از بستگان درجه یک مقامات طراز اول آن منطقه را به سمتی در سطح معاونت یا مشاورت خود منصوب می کنند.

برخی مسئولان نیز در جمع های محدودی از نیروهای ارزشی نفوذ کرده و با تقبّل برخی هزینه های فرهنگی مثل اطعام یا تأمین امورات سایت و ... به نوعی تلاش می کنند آن جمع را نسبت به خود نمک گیر سازند. متأسفانه بعضی نیروهای ارزشی در بزنگاه تقابل حق و باطل به دلیل همان نمکی که خورده اند، دچار پیش داوری شده و یا به ورطه تردید و سکوت می غلطند. بالاخره این همه شعار درباره بصیرت کجا قرار است نتیجه بدهد؟ یک دست مریزاد گرم و تاریخی به برادران عزیزم در انصار حزب الله بابل بدهکارم که به رغم وجود برخی کدورت ها در جریان جشنواره موسوم به نواها و آوا که در هفته دفاع مقدس در بابل صورت گرفت و رنجش هایی را نسبت به برادرمان محمد حسین منصف ایجاد کرد بی هیچ کینه شخصی، این بار با قدرت پشت سر او ایستاده و او را در این ایام سخت تنها نگذاشته و تمام قد، خواهان پاسخگویی مسئولانه شهرداری نسبت به اتهامات وارده گردیدند.

4- آنهایی که اقدام حسین منصف را مصداق اخلال در نظم عمومی دانستند یا معنای اخلاگری را خوب متوجه نشدند و یا معنای نظم عمومی را. در این باره انشاءالله به زودی مباحثه ای طلبگی و حقوقی را رو در رو با مسئولان ذی ربط خواهم داشت. به راستی چه کسی می تواند تصور کند که شهرداری؟! هم ممکن است مساوی با نظام باشد و به تبع آن مخالف شهردار، تضعیف کننده نظام تلقی شود؟! به هر حال امیدوارم گره ای که با دست باز می شود را کسی به دندان نکشیده و نخواهد هزینه ای جدید را به نظام تحمیل کند.

5- جسته و گریخته از اخبار مربوط به وساطت و ریش سفیدی امام جمعه شهرستان بابل جناب حجت الاسلام روحانی در این ماجرا مطلع هستم. حسن درایت این بزرگوار در این قصه بسیار ستودنی است. می دانم که حسین آقای منصف ارادت ویژه ای نسبت به شخص امام جمعه دارد. انشاءالله به زودی با تدبیر و مدیریت پدرانه ایشان شاهد ختم به خیر شدن ماجرای اخیر خواهیم بود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

در اورژانس بابل چه می گذرد؟!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۰۱ ق.ظ


در روزهای اخیر شب نامه ای برای این جانب و ظاهراً برخی فعالان رسانه های دیگر ارسال شد که حاوی مطالب مشمئز کننده ای تحت عنوان افشاگری درباره اورژانس بابل است. با توجه به اهمیت موضوع و البته احتمال قریب به یقین کذب بودن اتهامات مطرح شده، ضمن پرداختن به اصل شب نامه مذکور از اشاره به موضوع مورد نظر نویسنده یا نویسندگان آن پرهیز می کنم:

1- حدود یک ماه است که عملیات روانی گسترده و بی سابقه ای برای سیاه نمایی درباره امنیت عمومی کشور توسط مجموعه رسانه های ضدانقلاب با همراهی برخی رسانه های وابسته به دولت آغاز شده است. ماجرای استخراج لامپ در اتاق عمل، امنیت زنان ایرانی در بیمارستان ها را نشانه رفته بود. اندکی بعد قصه اسیدپاشی باز هم امنیت اجتماعی بانوان را هدف قرار داد. شب نامه منتشر شده در بابل نیز که اشتراک زمانی عجیبی با موارد مذکور دارد درصدد ایجاد بی اعتمادی در بین مردم نسبت به مراکزی است که باید امین مشکلات و بیماری ها و دردهای مردم و رازدار آبرو و حیثیت آنان باشند.

پیشینیه جنجال آفرینی و توطئه در دانشگاه علوم پزشکی بابل را باید در ماه های پس از فتنه کور 88 جستجو کرد. آن زمان نیز وقتی عوامل پشت پرده فتنه از همراهی خیل گسترده دانشجویان این دانشگاه با پیاده نظام نفاق، دچار ناامیدی شدند به منظور خبر سازی و موج آفرینی درصدد ایجاد یک سانحه تروریستی با بهره گیری از مواد شیمیایی در دفتر جلسات هفتگی معاونت های دانشگاه بودند که این اقدام شوم با هوشیاری وزارت اطلاعات وقت در نطفه خفه شد.

2- نکته عجیب در ماجرای انتشار این شب نامه، عدم اقدام جدی از سوی مسئولان دانشگاه پزشکی بابل برای کشف و تنبیه عامل انتشار این هرزنامه است. نگاهی گذرا به محتوای منتشر شده در لجن پراکنی مذکور با توجه به برخی اطلاعات دقیق بیان شده در آن در خصوص دیگر کارکنان دانشگاه، نشان می دهد نویسنده یا نویسندگان نامه باید جزو عناصر باج خواه، مطرود، عقده ای و انتقامجوی یکی از مجموعه های نظارتی دانشگاه پزشکی ( احتمالاً حراست) یا واحدهای تابعه باشند. به نظر، گذشت بیش از یک ماه از انتشار این شب نامه، فرصت کافی را برای ریشه یابی این واقعه تلخ در اختیار مسئولان ذی ربط قرار داده بود. در مجموع، اخبار ناگوار منتشر شده در شب نامه مذکور چه مطابق واقع باشد و چه نباشد ( که حتماً نیست ) شخص رئیس اصلاح طلب دانشگاه علوم پزشکی بابل را باید به عنوان مسئول مستقیم برخورد با چنین فجایعی دانست و مورد بازخواست قرار داد.

3- هجویات منتشر شده در این شب نامه مصداق کامل تشویش اذهان عموم بوده و کمترین نتیجه آن بر هم زدن امنیت روانی جامعه، ایجاد التهاب کاذب و بی اعتمادی نسبت به نهادهای رسمی کشور می باشد. در خصوص چنین مسائلی انتظار می رود مدعی العموم برای صیانت از حریم خصوصی افراد و مقابله با تهدیدکنندگان امنیت اخلاقی جامعه، مستقلاً وارد میدان شود. با شناختی که از دادستان محترم شهرستان بابل وجود دارد شکی نیست که به زودی با همکاری نهادهای نظارتی، شاهد برخورد قاطع با عوامل این توطئه امنیتی و پیشگیری از شکل گیری یک فتنه جدید تبلیغاتی بر ضد نظام مظلوم اسلامی خواهیم بود. 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

دو کلمه حرف حساب درباره برخورد "منصفانه" با شهردار!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۳، ۰۵:۲۹ ب.ظ

شلمچه نیوز


اقدام محمدحسین منصف عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر بابل که اعتراضش نسبت به عملکرد شهرداری، با در دست گرفتن پلاکارد و توقف چند ساعته در محوطه شهرداری این شهر همراه بوداظهار نظرهای متفاوتی را به دنبال داشته است.

در این خصوص هر چه به لایه های مردمی شهر نزدیک تر می شویم صدایی جز قدردانی و تشکر از احساس مسئولیت این عضو بسیجی شورا نمی شنویم و البته هر چه به حلقه برخی مسئولان و مدیران نزدیک می شویم صدایی جز مخالفت و گاه رجزخوانی برای منصف به گوش نمی رسد.

منصف مدعی است که در برخورد با عملکرد شهردار و شهرداری از همه طرق قانونی وارد شده اما از آن جا که تا کنون نتیجه ای را به دست نیاورده طبق اصل نهی از منکر که تکلیفی الهی و خدشه ناپذیر است قصد دارد افکار عمومی را برای مقابله با منکرات موجود در نهاد مذکور به کار بگیرد.

اگر آن چه که حسین منصف می گوید صحت داشته باشد – که ظاهراً دارد – رفتار او نه تنها خلاف هیچ قانونی نیست بلکه لبیک به ندای رهبری انقلاب در ضرورت امر به معروف و نهی از منکر نسبت به مسئولان می باشد.

فارغ از مباحث طرح شده، مسئولان سیاسی، امنیتی و قضایی شهرستان بابل در محک امتحانی دشوار قرار گرفته اند. آنها به خوبی می دانند که تنها با صدور حکم اعدام است که شاید بتوانند صدای اعتراض منصف را خاموش کنند. هر گونه رفتار عجولانه ای از سوی دستگاه های ذی ربط در برخورد با حسین منصف باعث کدورت افکار عمومی نسبت به سلامت برخی دستگاه ها گردیده و جبهه مؤمنان را دچار سرخوردگی خواهد کرد. مسئولان نهادهای ذی ربط اگر می خواهند مسئله ای کوچک و درون شهری را به یک معضل و بحران برای نظام تبدیل نموده و بابل و حواشی مربوط به برخی ادارات این شهر را مانند یک بمب خبری در رسانه های داخلی و خارجی منفجر کنند بهترین روش امنیتی ساختن این ماجراست.

راقم این سطور در مقامی نیست که بخواهد کسی یا مقامی را مورد تهدید قرار دهد. آن چه که بیان شده تجربه آزموده شده در موارد مشابه است که نشان می دهد حل چنین گره هایی تنها در چارچوب عقلانیت درون گفتمانی انقلاب اسلامی و با تدبیر به سرانجام خواهد رسید.

اکنون که این مسائل به سطح جامعه کشیده شده مردم شهرستان بابل حق دارند که بدانند مسئولان نهادهای ذی ربط برای پیگیری تخلفات طرح شده درباره شهرداری چه برنامه و اراده ای از خود نشان خواهند داد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا