اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

۳۰ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

احکام دین، منطق تربیت توحیدی جامعه

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۰۸:۱۳ ب.ظ

چه فرقی می کند انجمن شعر باشد یا اردوی جهادی.

زن، زن است و مرد، مرد. خلقت خدا را نادیده نگیرید.

مرز جنسیتی و ویژگی های غریزی را خدا در وجود همه انسان ها قرار داد تا تشکیل خانواده و تکثر نسل بشر از این راه پا بر جا بماند.

جنسیت ها و مقتضیات آن را نمی توان نادیده گرفت. برای همین است که اسلام در نوع ارتباط با نامحرم، قواعدی شفاف و جدی و تغییر ناپذیر را مطرح ساخته است.

نفی حقایق انسانی و نادیده انگاشتن مرزهای معین شده در روابط بین زن و مرد، ثمره اش می شود همین که گاه می مانیم کجای جامعه را باید اصلاح کنیم؟!

به آموزه های دین خدا اعتماد کنید. 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

انسان و اسلحه!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۰۶:۰۰ ب.ظ

مامورها به راحتی دست به اسلحه نمی شوند. تجربه ثابت کرده حتی در مواقعی که مامور انتظامی حق دارد از سلاح گرم استفاده کند بعضی از مأمورین از این کار سر باز می زنند. شاید به خاطر عواقبی هست که بسته به میزان نفوذ فرد متهم و مجرم یا بستگانش در ارکان قدرت به دنبال داشته و دردسرهایی که در پی آن برای مامور وظیفه شناس ایجاد می کنند.

نمونه اش را که رسانه ای هم شد حتما به یادتان هست. چند سال پیش میدان کاج بود گویا فیلمی از گروگانگیری و تهدید مردم توسط یکی از اوباش مسلح به سلاح سرد بیرون آمد. در آن فیلم پیدا بود که مامور مسلح حاضر در صحنه، شهامت استفاده از سلاح را نداشته است.

حالا بر خودم وظیفه می دانم از مامور شجاع و وظیفه شناسی که چند روز پیش در متروی شهر ری بعد از اخطار اولیه و تیر هوایی، پای متهم عربده کش و افسار گسیخته ای که دو سه نفر از شهروندان از جمله یک روحانی را با سلاح سرد مصدوم نموده بود، هدف شلیک بازدارنده خود قرار داد تشکر کرده و از مسئولان نیروی انتظامی درخواست تشویق این نیروی کارآمد و با غیرت را داشته باشم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

بیدار یا بی دار؟!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۴۳ ب.ظ

zsp1_photo_2017-05-18_09-25-40.jpg


روحانیت بیدار با رو حانیت بی "دار"، تفاوت دارد. روحانیت باید با دار باشد! روحانیت باید در راه مبارزه با اشرافی گری و تبهکاری و زیاده خواهی اژدهای هفت سر فساد و رانت و تبعیض، چوبه دار خویش را همواره به دوش بکشد.

روحانیت بی دار، یا محافظه کار و بی خاصیت می شود و یا ناخواسته بازیچه مطامع پست فرومایگان دنیا طلب قرار خواهد گرفت.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

پزشک، محرم نیست!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۶، ۰۶:۵۰ ب.ظ

1udn_photo_2017-05-17_21-29-38.jpg


روابط عمومی بیمارستان آیت الله روحانی تصویری از معاینه یک زن توسط پزشک مرد را منتشر نموده و با افتخار گزارش می دهد که مثلاً طرح پایش سلامت ورزشکاران، ویژه بانوان غریق نجات در حال اجراست.

سال ها پیش در نمایشگاه کتاب تهران، به طور اتفاقی موقع نماز ظهر و عصر در کنار وزیر وقت بهداشت جناب دکتر باقری لنکرانی قرار گرفتم. به ایشان گفتم: از نظر اسلام معاینه ودیگر امور مرتبط با طبابت بیمار زن توسط پزشک مرد تنها در فرض ضرورت مجاز است. با گذشت سه دهه از عمر انقلاب اسلامی هنوز این حکم اسلامی در مراکز درمانی مهجور مانده؛ تا شما که انسان متدینی هستید در صدر این وزارتخانه قرار دارید لطفاً این قانون را اجرا کنید.

لبخندی زد و گفت: اجرا می کنیم.

قضاوت با شما.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

و باز هم سرشار از تهی!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۴۳ ق.ظ

این روزها ناخواسته درگیر ماجرای یک اختلاف خانوادگی هستم که به دلایلی اهمیت سیاسی درون شهری نیز پیدا کرده است.

به نوبه خودم تلاش کردم فضا را به سمت آرامش و ثبات سوق بدهم.

فارغ از تقسیم بندی های به اصطلاح اصولگرا و اصلاح طلب، برای چندمین بار به من ثابت شد جایی که خدا و پیغمبر نیست، جز لجن و کثافت هم چیزی نیست.

انسان هایی که یک عمر مبنای اندیشه و حیات خویش را بر مدار خود محوری و نفسانیت قرار داده و رجوعشان به دین تنها برای استفاده ابزاری از آن در جهت امیال شخصی بوده، حالا در فراز و نشیب ملال آور زندگی، چون حیوانی بی فکر در باتلاقی که از معرکه شیطانی غرایز ناتمام خویش فراهم آورده اند دست و پا می زنند در حالی که تقلای آنها جز فرو رفتن بیشتر در این باتلاق عفن، ثمری نخواهد داشت.

آیا وقت آن نرسیده است که غفلت زده های خودباخته و جاهلان متجدد، با خدا و سنت و آیین خدا آشتی کنند؟

  • سیدحمید مشتاقی نیا

بهانه میهمانی شهدا

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۰۴:۳۳ ب.ظ

همین که تکرار کنیم دعوای همه ما سر نامه و دنبال منم منم هستیم و ریشه مشکلات جامعه به منیت ها بر می گرده؛ بعد دور شهیدی حلقه می زنیم که از اساس گمنامه، برا همه ما و مردم کفایت میکنه. امروز گم شده همه ما، خداست.

زمانی میتونیم در مسیر شهدا قرار بگیریم که از خود فارغ شده و نام و نان رو اولویت اول خودمون ندونیم. شهید شدن یعنی در خدا و راه خدا حل شدن: ... و علی الارواح التی حلّت بفنائک ...

  • سیدحمید مشتاقی نیا

عکس و خاطره

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۰۵:۴۸ ق.ظ


درست یک ماه قبل از شهادت علی خلیلی با طلبه سیرجانی رفتیم تهران عیادت. به سختی نفس می کشید تغذیه و دفعش از راه شیلنگ هایی بود که مثل سیم به شمکش وصل کرده بودن. گفتن دو سه دقیقه بیشتر بهش نزدیک نشین. پرسیدم: دو ساله داری زجر می کشی، اگه برگردی به همون روز، بازم حاضری بری از ناموس مردم دفاع کنی و چاقو بخوری؟ گفت: من برای خدا این کارو کردم و ذره ای پشیمون نیستم. برگردم به اون روز بازم نهی از منکر می کنم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

سبیل الله

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۵ ب.ظ

vob_photo_2017-05-15_10-34-47.jpg

  • سیدحمید مشتاقی نیا

عدالت، ستون خیمه گاه اعتماد مردم به نظام

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۰۸:۵۵ ق.ظ

اول فکر می کردیم گربه عاشق خوردن موش است؛ اما بعدها فهمیدیم گربه دنبال کردن و بازی کردن با موش را بیشتر از خوردن آن دوست دارد.

بقایی، خوب یا بد کاری ندارم. متهم شد و دستگیر شد و مدت ها در زندان ماند. بعد آزاد شد و مدت ها بیرون زندان ماند. بعد از ماه ها دوباره دستگیر شد و گفته شد به شرط وثیقه آزاد خواهد شد و ...

متهم یا باید محاکمه شود یا رها. چهار پنج سال کش دادن یک پرونده معنای خوبی ندارد. آبروی عدلیه را نباید به حراج گذاشت. یادمان نرود سرمایه قوه قضاییه اعتماد عمومی است و بی اعتمادی مردم به دستگاه عدالت، پایان خوشی نخواهد داشت.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

تقدیرنامه ای برای مسئولان شهر دارالمومنین

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۳ ب.ظ

شنیده ام مسئولین شهرستان بابل همه جا را در خیر مقدم به شهدای تازه از سفر بازگشته شهر، آذین بسته و چراغان کرده اند.

شنیده ام نهادها در برگزاری مراسم یادبود و عرض خوش آمد به شهدا از هم دیگر سبقت می گیرند.

شنیده ام به همت مسئولان دلسوز و پر دغدغه، همه جای شهر را عطر و بوی شهدا و شور استقبال از همنشینان روضه زهرا سلام الله علیها آکنده است.

مسئولان نیک می دانند که صندلی شان و از آن بالاتر فیش حقوقی و سایر مزایای پیدا و پنهان دریافتی شان به برکت ایثار و رشادت هیمن بچه هایی است که امروز بعد از نزیدک به سه دهه فقط استخوان هایشان به شهر بازگشته است.

مسئولان شهر ما می دانند که وامدار خون سرخ شهدا هستند و یقین دارند که نمک ناشناسی در حق شهدا، لااقل تاوان اخروی سختی به همراه خواهد داشت.

اگر خدای ناکرده خلاف آن چه که نوشتم را در جایی دیدید یا شنیدید بدانید مسئولان آن جا خیلی بی غیرت شده اند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

علم + تقوا

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۰۵:۳۰ ب.ظ

با علم ریاضی هم که محاسبه کنی باورت می شود دیر یا زود خواهی مرد. آن وقت است که به فرهنگ و عقیده مردمت دهن کجی نمی کنی تا دشمن شاد شوی. آن وقت است که مراقب هستی شرمنده خدا نباشی.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

عوض و گله

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۰۲:۰۰ ب.ظ

j09s_photo_2017-05-14_01-43-55.jpg


اگر می خواهید آتنا اصلانی ها را در خون غوطه ور نبینید

نگذارید خلیل ذوالفقاری ها در خون خود غوطه ور شوند

  • سیدحمید مشتاقی نیا

فضای مجازی، یک دنیای واقعی است!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۰۴:۲۵ ب.ظ

اصطلاحی به نام فضای مجازی، فارغ از گستره ادبیات رسانه ای، دیگر معنایی ندارد. 

فضای مجازی همان فضای واقعی زندگی بشر است که گاه مهم ترین حوادث زندگی فردی و اجتماعی انسان ها رقم زده و تاریخ یک جامعه را دگرگون می سازد.

بالاترین چالش موجود در فضای مجازی، پیشبرد برنامه ها و اهدافی است که دگرگونی در جغرافیای سیاسی و فرهنگی ملت ها را نشانه رفته اند.

امروز فضای به ظاهر مجازی، جدی ترین عرصه مصاف بین فرهنگ ها و سیاست هاست که بی برنامگی و خودباختگی و انفعال در مواجهه با آن نتیجه ای جز شکست واقعی در برابر خواسته های برنامه ریزی شده و تحمیلی رقبا یا دشمنان نخواهد داشت.

تحقیقی ساده درباره اخبار منتشر شده پیرامون قوانین جاری و مصوب دولت ها، حکایت از موضع جدی کشورهای مختلف دنیا در تقابل با آسیب های احتمالی فضای مجازی دارد.

ایالات متحده آمریکا که بزرگ ترین مدعی گردش آزاد اطلاعات است از جمله کشورهایی است که عرصه مجازی را فضایی واقعی و سرنوشت ساز تلقی کرده و به منظور دفع آفات آن قوانین حساب شده ای را به اجرا درآورده است.

برایتان جالب خواهد بود که بدانید با مصوبه کنگره آمریکا، «اف بی آی» یا اداره تحقیقات فدرال پلیس آمریکا موظف است همه اطلاعات مربوط به کاربران اینترنتی را حتی برای تحقیقات غیررسمی، جمع آوری کند. قانون توقف سرقت آنلاین «سوپا» و قانون حفاظت از دارایی معنوی «پیپا» به دولت آمریکا قدرت خواهند داد به صورت بالقوه میلیون ها تارنما را تعطیل کند.


در فرانسه، ایتالیا و آلمان که از مدعیان مهد آزادی و دموکراسی هستند، قوانین سخت گیرانه ای پیرامون فیلتر شماری از کلمات و عبارت های اخلاقی و سیاسی به چشم می خورد.

بر اساس مصوبات جاری در کشور فرانسه، کاربران ناقض قوانین فضای مجازی تا مدتی از حق بهره گیری از این شبکه محروم می شوند.


در کشور انگلستان نیز علاوه بر فیلترینگ محتواهای غیراخلاقی، نژادپرستانه، ضد امنیتی و یا منافی سیاست های کلان این کشور، دسترسی افراد و آی پی ها به اینترنت به صورت هوشمند و مداوم تحت کنترل قرار دارد. بر اساس قوانین انگلستان نیز کابران خاطی برای مدتی از دسترسی به فضای سایبری محروم مانده و یا به مراکز قضایی معرفی خواهند شد.


ممنوعیت دسترسی به محتوای مجرمانه مدّ نظر سیاستمداران استرالیا نیز با جدیت در این کشور اعمال می شود. نهادهای ذی ربط در اجرای این قوانین سخت گیرانه، اهمال نشان نمی دهند.


کشور پهناور و پر جمعیت چین هم به منظور مدیریت بر فضای مجازی و دفاع از حریم فرهنگی و سیاسی جامعه خود، به بومی سازی اینترنت روی آورده و از اساس فضایی مستقل و ملی را برای استفاده کنترل شده مردم کشور خود طراحی و تولید نموده است.


بررسی کوتاه این اخبار و گزارشات از میزان توجه و جدیت سران کشورها نسبت به فضای مجازی حکایت داشته و ورود نهادهای دفاعی و امنیتی وقضایی به منظور احاطه بر فعالیت های جاری در محیط سایبر را امری عادی و معقول نشان می دهد.

بی حالی، بی انگیزگی، عدم اشراف و ناتوانی متولیان اصلی مسئول در کشور، در کنترل فضای مجازی و تدبیر پیرامون آسیب های اجتناب ناپذیر آن که به فرموده رهبر معظم انقلاب به قتلگاه جوانان تبدیل شده است، ضرورت بازنگری در تعیین نهادهای مسئول و ناظر را گوشزد می نماید.


وزارتخانه بلاتکلیف ارتباطات و فن آوری اطلاعات، در تمام این سالها با فرصت سوزی و اتلاف وقت و سرمایه اثبات نموده که نمی تواند متولی امین و دلسوزی برای مدیریت فضای مجازی در ابعادی چون بومی سازی، تولید محتوا و یا نظارت و کنترل آسیب های آن بوده و جغرافیای مجازی کشور را به عنوان محیطی بی در و پیکر و شهری بی کلانتر رها ساخته است.


بی پرده باید اذعان داشت همچون کشورهای پیشرفته دنیا، ورود هوشمندانه و با برنامه نهادهای دفاعی و امنیتی به عرصه فضای مجازی به عنوان بخشی از فضای واقعی مرتبط با امنیت عمومی، امری لازم و اجتناب ناپذیر می باشد.

در این راستا ایجاد و بنیان یک زیرساخت "server" قوی و مادر در کشور که کاملا بومی و بروز باشد، در درجه اول اهمیت قرار دارد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

ظلم آشکار در حق یک شهید

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۵۴ ق.ظ


نزدیک به یک سال است که سید حسین رییسی جانباز دفاع مقدس و بازنشسته اداره آموزش و پرورش شهرستان بابل، که برای خدمت رسانی و بازسازی حرم حضرت زینب سلام الله علیها داوطلبانه از سوی ستاد بازسازی عتبات استان خوزستان به سوریه اعزام شده بود به شهادت رسیده است.

 بر اساس مدراک موجود، پزشکی قانونی، سپاه و دولت در نامه نگاری های رسمی و اداری از ایشان با عنوان شهید یاد کرده اند؛ اما بنیاد شهید هنوز از اطلاق واژه شهید به این سید مظلوم و بی ادعا اجتناب می ورزد.

خانواده شهید بی هیچ چشم داشتی نسبت به عواید مادی تشکیل پرونده در بنیاد، از نظر قانونی هنوز اجازه نصب سنگ قبر بر مزار این شهید عزیز را هم به دست نیاورده است.

مظلومیت فرزندان خمینی را باید برای آیندگان این سرزمین ثبت و ضبط نمود.  


ehkt_photo_2016-05-11_11-33-20.jpg

 0sim_photo_2016-05-11_11-33-04.jpg


  • سیدحمید مشتاقی نیا

مدال افتخار

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۰۷:۰۱ ق.ظ

mlx3_photo_2017-05-11_10-12-25.jpg


بعد از درگیری اول در خان طومان متوجه شدیم که علی رضا بریری درد دارد و به خود می پیچد.

علت را پرسیدیم. جواب نداد. آخرش فهمیدیم ترکشی در کمر او جا خوش کرده است. خواستیم برای درمانش اقدام کنیم. اجازه نداد. گفت می خواهم این ترکش داغ در قیامت آبروی من پیش عمه سادات، زینب سلام الله علیها باشد. شاید برادرش اباعبدالله عنایتی به من کند ...

 در خان طومان ماند و چیزی نگذشت که در نبرد با دشمنان حق، به آستان کبریایی اباعبدالله پر گشود و پیکرش امروز زائری جز حضرت زهرا سلام الله علیها ندارد.

راوی: جانباز یادگار خانطومان، علی فردی

  • سیدحمید مشتاقی نیا

هنر برتر از گوهر

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۳ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۲۶ ق.ظ

oac3_photo_2017-05-10_00-55-49.jpg


همایش دفاع از حریم خانواده و حمایت از حجاب و عفاف در بابل هم مثل شهرهای دیگر کشور برگزار شد که به نوبه خودم از عزیزان بانی این برنامه تشکر می کنم. در دوره ای که به نظر می رسد بسیاری از مسئولان نظام حرکت در مسیر اشاعه معروف را منافی حفظ صندلی خویش می دانند، امیدوارم برنامه های فرهنگی به منظور ترویج مقوله حجاب و عفاف از سوی گروه های مستقل مردمی، محدود به یک روز و یک هفته نبوده و با انسجام نیروهای کارآمد ومتدین در طول سال با اجرای انواع طرح های جذاب فرهنگی ادامه پیدا کند.

یک نکته کوچک و دوستانه را درباره پوستر این همایش عرض می کنم که امیدوارم مورد توجه مسئولین امر قرار بگیرد.

فازغ از نشان دادن دو فرزند در پوستر مربوط به خانواده متدین ایرانی که البته بهتر بود سه فرزند  را به تصویر می کشیدند، شمایل مرد خانواده که روی پیراهن خود جلیقه پوشیده با زمان برگزاری همایش که در فصل گرم تابستان است تناسب ندارد.

این پوستر این گونه که پیداست از آرشیو طراح کپی شده است. مخاطب با دیدن این طرح در ضمیر خود ممکن است احساس کند مسئولانی که حتی برای تصویر پوستر همایش هم به خود زحمت یک کار مناسب و جدید را نداده اند برای حضور او در همایش نیز احترام و اصراری قائل نیستند.

ناگفته پیداست که دقت در ظرافت های هنری و تبلیغاتی، اثری غیر قابل انکار در جذب مخاطب خواهد داشت.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

پلنگ صورتی

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۱ ب.ظ

برادر عزیز جناب سید مصطفی میرتبار، کاندیدای محترم و رد صلاحیت شده اصلاح طلبان بابل با سلام

پیامی از جنابعالی در فضای تلگرام دست به دست می چرخد که ذیل مطلبی از استاد حسن رحیم پور ازغدی، سخنرانی های ایشان را با القابی چون "تصلب ذهنی و جزم اندیشی و سفسطه و مغالطه و مفاهیم سطحی و برداشت های تنگ نظرانه" متهم ساخته و به زیر سوال برده ای.

غرض آن که اگر حضرتعالی آن قدری از بضاعت علمی و سواد دینی برخوردار هستی که توان نقد عالمانه سخنان این اندیشمند اسلامی را در خود می بینی امیدوارم دیگران را نیز از فضایل بی شمار خویش بهره مند ساخته و نگذاری که افاضاتت در حد ادعایی شعاری و بغض آلود و لجوجانه باقی بماند و اگر از سرمایه علمی محروم مانده ای، به خاطر پست متزلزلی که در دو سه ماه آینده به دست خواهی آورد، بر آخرتت چوب حراج نزن!

والسلام

  • سیدحمید مشتاقی نیا

قتل و تجاوز، سوغاتی از فرنگستان

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۶، ۰۷:۴۶ ق.ظ

یک داستان را از ابتدای کتاب بخوانید نه از وسط آن.

سال هایی نه چندان دور، مخفی نگهداشتن یک قطعه عکس مبتذل شرایطی آسان تر از حمل و نقل یک تریلی مواد مخدر نداشت.

گاهی عکس اوشین را هم که البته لباسش تا بالای یقه بسته بود به زور می توانستی پیدا کنی.

حالا به برکت تکنولوژی خیرخواهانه غرب! راه که می روی میلیون های عکس وفیلم مبتذل را در گوشی خودت آنلاین حمل می کنی.

حالا مقدس ترین اسامی را هم که در اینترنت مورد جستجو قرار می دهی همه نوع عکس و فیلم غیراخلاقی بی نیاز از فیلتر شکن مقابلت صف می بندند.

تلگرام هر ربات غیراخلاقی که به عقل جن هم نمی رسد را با فیلم هایی از ارتباط سخیف با محارم یا با کودکان و حیوانات و ...را ناخواسته مقابل چشم شما به نمایش می گذارد.

ماهواره و فیلم های کثیف مثلثی آن بماند.

شما غربی ها سال ها زحمت کشیدید و پول خرج کردید تا سبک زندگی مردم کشورمان را به سمت پوچی و لا ابالی گری و هرزگی سوق بدهید.

حالا از وسط ماجرا می آیید و آه و ناله سر می دهید که قتل و تجاوز حیوانی موجودی رذل به یک دختر دبستانی نشانه فروپاشی نظام فرهنگی در جمهوری اسلامی است؟

پیش از آن که غصه وضعیت موجود فرهنگی و معنوی ایران را بخورید بابت این موفقیت بزرگ به خودتان تبریک بگویید.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

فورواردچی ها را دست کم نگیریم

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۳ ب.ظ

پیامبر خدا هم گاهی فقط فوروارد چی بود و کلام الهی را بی کم و کاست به خلق خدا می رساند. روحانیت و مبلّغان دین خدا نیز اغلب فقط به فوروارد مطالب و آموزه های مکتب وحی به بطن جامعه اشتغال دارند.

گاهی برای آن که با تحقیر دیگران، خود را صاحب فضل نشان دهیم دیگر فعالان فضای مجازی را با عنوان "فورواردچی" و بیان این جمله که: بعضی ها جز فوروارد مطالب، کاری بلد نیستند؛ ناخواسته از میدان ترویج و اشاعه معارف حق به در می کنیم.

یک حقیقت را باید پذیرفت؛ این که همه انسان ها توان تولید محتوا و یا نگارش دقیق آن را ندارند. حتی آنهایی هم که ذوقی در نگارش دارند علم و توانشان محدود است. همه که نباید به تولید محتوا فکر کنند. گاهی وقت ها اتفاقاً محتواهای خوبی هم در فضای مجازی تولید و منتشر می شود منتها چون فوروارد چی و پیام بر بودن را عار جلوه داده ایم کسی نیست که این مطالب خوب و سازنده را به دست مخاطبان برساند.

اگر هر کاربر متدین و فرهنگ دوست فضای مجازی احساس وظیفه کند که روزی صد پیام خوب و مفید و انقلابی را به گروه های متعدد ارسال کند، فضای مجازی زیر بمباران مطالب آموزنده و روشنگر، محیط ناامنی برای اغوا گران و حق ستیزان خواهد بود.

از دیگر برکات هجمه مثبت در فضای مجازی، تقویت قلوب افراد متزلزل و سست ایمان و بلاتکلیف می باشد.

فورواردچی های فضای مجازی را دست کم نگیریم و خودمان در هر جایگاه و شأن و منزلتی که برای خود تصور کرده ایم، از ارسال انبوه مطالب خوب و مفید به گروه های مجازی، ابایی نداشته باشیم. جبهه حق، دست کم صد و بیست و چهار هزار پیام بر می خواهد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

امواجی برای مستضعفین!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۰۴:۲۹ ب.ظ

hwq4_photo_2017-05-09_23-57-54.jpg


این که به یک روستای دور افتاده و محروم می روی و می بینی که با گذشت نزدیک به چهل سال از عمر انقلاب اسلامی، عده ای از مردم هنوز هم از حداقل خدماتی مثل جاده و آب آشامیدنی و مدرسه و کتابخانه و ... محروم بوده و به علت فقر اقتصادی از غذاهایی معمولی و ساده استفاده می کنند؛ اما در حیاط یا روی سقف خانه شان آنتن ماهواره نصب شده است نشان می دهد که عده ای هزاران کیلومتر آن طرف تر یعنی در قلب اروپا و آمریکا بیشتر از من و شمای انقلابی به فکر مردم محروم و مستضعف کشورمان بوده اند!

  • سیدحمید مشتاقی نیا