اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

۳۱ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

پیشرو بودن در همه عرصه ها

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۶، ۰۳:۱۰ ق.ظ

سیاق مکتب اسلام در توصیه بر تعجیل در امور خیر است. در این خصوص، جای داشتن در صفوف مقدم نماز یا جهاد و ... از نظر اسلام دارای اهمیت ویژه ای است. از منظر دین، مجاهدین بر قاعدین رجحان دارند و نیز تقرّب از آن سابقون است. فهم این سیاست تربیتی دین، ضرورت پیشتازی نیروهای مخلص و مؤمن را در همه صحنه های عبادی و اجتماعی، مبرهن می سازد.

حوزه علمیه منادی حقایق دین است و خود نیز باید در عمل به آن ممتاز باشد. روحانی تراز انقلاب اسلامی با درک رویکرد عملیاتی دین در عرصه جهاد فی سبیل الله و نیز جایگاه راهبردی روحانیت در خیزش های مردمی، جایگاه خود را در صفوف مقدم اجرای احکام الهی می داند. بدیهی است جامعه اسلامی با تأسی از رفتار روحانیت و اعتقاد به نقش رهبری برای مروّجان شریعت، شتاب حرکت خود را با میزان پویایی این قشر تنظیم می نماید.

بنابراین آن چه که در این مقال مورد اهتمام است، فراتر از بحث لزوم دخالت روحانیت و حوزه در امور اجتماع، تأکید بر ضرورت پیشتازی در همه عرصه های عملی مرتبط با دین است. روحانیت بصیر و پیشرو با جلب اعتماد عمومی می تواند مسیر حرکت اجتماع به سمت آرمان های دین را هموار ساخته و فرهنگ دین مداری و کمال جویی را به یک دغدغه و باور فراگیر تبدیل کند. رخوت و اهمال رهبران دینی در عمل به تکالیف اجتماعی، جامعه اسلامی نیز دچار غفلت و سردرگمی خواهد ساخت. این اتفاق، بستری مناسب را برای زدودن ارزش های الهی در اختیار بدخواهان و منافقان قرار خواهد داد.

نگاهی به تاریخ نشان می دهد هر جا که روحانیت اصیل بی اعتنا به مصلحت جویی های عافیت طلبانه، پای در صحنه عمل به فرامین دین نهاد و در کارزار تحکیم باورهای دینی از هیچ کوششی دریغ نورزید و در خطوط مقدم عرصه جهاد و ایثار و شهادت خوش درخشید، جامعه نیز مسیر تعالی خود را با جدیّت بیشتری پیمود و در این راه، توفیقاتی سرنوشت ساز را به دست آورد.

" حوزه علمیه، باید در صفِ اولِ حرکتِ عظیمِ جامعه قرار داشته باشد. همچنان که ملاحظه کردید، مراجع بزرگ ما مثل مرحوم آیةاللَّه‌العظمی گلپایگانی، مرحوم آیةاللَّه‌العظمی نجفی و امروز آیةاللَّه‌العظمی اراکی، حفظه‌اللَّه و ادام‌اللَّه‌بقائه‌الشریف‌ورحمهم‌اللَّه، چه در زمان امام رضوان اللَّه علیه و چه بعد از زمان امام تا امروز، در صف اوّل قرار داشتند. در هر حادثه مهمی که در جامعه اتّفاق می‌افتاد، اینها مقدّم بودند. روز رأی‌گیری، اوّل صبح، مرحوم آقای گلپایگانی و مرحوم آقای مرعشی، اوّلین کسانی بودند که رأی می‌دادند. کار اینها، یک کار رمزی و نمادین بود. خوب؛ رأی را عصر هم می‌شود داد. اما اوّلِ صبح رأی دادن، یک کار رمزی است. امام، رضوان‌اللَّه‌علیه را دیده بودید که چقدر مقیّد بودند! حالا وضع ایشان که معلوم است.
مراجع قم این‌طور بودند. در کارهای اساسی؛ جنگ، حضور در جبهه‌ها، تحریض بر حضور در جبهه‌ها، کارهای اقتصادی و غیره، همیشه در صفِ مقدّم بودند. حوزه، باید این‌طور باشد. کسی که در حوزه باشد و به نظام اسلامی و احکام قرآن - که در این نظام عملی می‌شود - و به حکومت اسلامی - که به برکت مجاهدت مردم سرِ پا شده است - با چشمِ غیرجدّی نگاه کند، یک عنصر بیگانه است؛ هر کس می‌خواهد باشد. در حوزه علمیه صحیحِ شیعی، همه بخصوص طلاّب جوان، باید خود را در صفوف اوّل بدانند، که بحمداللَّه همیشه همین‌طور بوده است. یعنی همیشه فضلای جوان، طلاّب جوان، بزرگان حوزه و مدرّسین محترم، در صفوف مقدّم جا داشته‌اند؛ باز هم باید در صفوف مقدّم جا داشته باشند".۱۳۷۳/۰۶/۲۰ مقام معظم رهبری بیانات در آغاز درس خارج فقه
  • سیدحمید مشتاقی نیا

نماز در خانه

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۸ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۴۰ ب.ظ

با همسرش هماهنگ کرده بود، وقتی در خانه هستند نمازهای یومیه را با هم به جماعت بخوانند. این طوری اجر و ثواب بیشتری عایدشان می شد و هم این که نوعی یادآوری به یکدیگر برای اقامه نماز بود.

این روش روی بچه هایشان هم تأثیر گذاشت. بچه ها طبق فطرت پاکشان تمایل داشتند که خودشان را به پدر و مادرشان نزدیک کرده و در کارهای خود از آنان الگو بگیرند. بچه ها در عالم بچگی، می آمدند دور و بر پدر و مادر و سعی می کردند مثل آنها رو به قبله بایستند و عبارات نماز را تلفظ کنند.

سید حسین بعدها در کربلای چهار شهید شد؛ اما بچه ها به رسم جاودانه پدر، هر بار که صدای اذان را می شنوند یا به مسجد می روند و یا در کنار هم نماز را در اول وقت و به صورت جماعت اقامه می کنند.

بر اساس روایتی از خاطرات شهید سید حسین موسوی

  • سیدحمید مشتاقی نیا

پژواک، قضا و قدر

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۰۳:۴۹ ب.ظ

یک نتیجه کلی بگیریم: بولتن نویسی کاذب، تهمت و دروغ گویی و پرونده سازی و تخریب برای حذف دیگران، کار خوبی نیست.

گاهی چوب خدا بدجوری صدا دارد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

آدم های بزرگ و اشتباهات بزرگ

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۰۹:۴۹ ب.ظ
بیرون راندن کسی مثل آقای دوربینی و ضایع کردن او در مقابل جمع، کار سختی نیست. اینها که چیزی نیست کتک زدن او هم هنر به حساب نمی آید.
دلم می خواهد از آقای قرائتی عزیز و بزرگوار سوال کنم آیا اگر کسی مثل حسین فریدون و مهدی جهانگیری و دری اصفهانی یا سایر خاطیان و متهمان دانه درشت در مراسم سخنرانی او شرکت می کردند باز هم شهامت به خرج می داد و آنها را از مجلس بیرون می انداخت؟
بعید می دانم استاد فرهیخته ای چون جناب قرائتی این اشتباه محرز خود را جبران نکند.
  • سیدحمید مشتاقی نیا

باید به حال اقتصاد کشور، روضه خواند و بر سینه زد!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۹ ق.ظ

آن روز که رهبر معظم انقلاب، جنگ اقتصادی را اولویت برنامه های استکبار جهانی در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران برشمرد، به روی مبارک خودمان نیاوردیم. مدتی نگذشت که آمریکا اعلام کرد در برجام به نتایجی دست یافته که در قالب جنگ نظامی با ایران نیز به آن دست پیدا نمی کرد.

مدت هاست که هر روز بی استثنا با اخبار تلخ اقتصادی از جمله ورشکستگی موسسات مالی و اعتباری، تعطیل شدن پی در پی کارخانه ها و بالطبع بدبختی و آوارگی صدها خانواده رو به رو می شویم. رکود شدید بازار نیز داد بسیاری از فعالان اقتصادی را در آورده، در حالی که دولت هیچ توجه و برنامه ای را برای برون رفت از وضع اسفبار موجود نشان نمی دهد.

حقیقت امر آن است که حتی در اوج تحریم های دوران جنگ تحمیلی و نیز در زمان دولت دهم که کلیه داد و ستدهای رسمی کشور، بدون حضور برجام! تحریم شده بود هم شاهد این حجم از ورشکستگی فعالان اقتصادی نبوده و چه بسا روال توسعه عمرانی کشور نیز در مدار واقعی خود در جریان بود.

جالب آن که حجم انبوه رسانه های اصلاح طلب و جبهه تبلیغاتی ضدانقلاب هر روز با دامن زدن به موضوعی حاشیه ای و درجه چندم مثل محدودیت نصفه و نیمه فلان چهره مطرود سیاسی، باعث غفلت جامعه از معضلات جدی و بحران زای کشور می شوند. متأسفانه رسانه های اصولگرا هم بازی این جریان غالب را پذیرفته و مثلاً به بهانه دفاع از نام خلیج فارس، با افتخار، متلک فلان بانوی زاویه دار را نسبت به حکومت تیتر یک خود قرار می دهند.

نگاهی به وضعیت اقتصادی جامعه و البته تبعات روانی و اجتماعی تلخی که به دنبال خواهد داشت، نشان می دهد آمریکا درست در چند قدمی ما قرار گرفته است.

به جای خندیدن به کلیپ سینه زنی مالباختگان یکی از موسسات اعتباری در خرم آباد باید از عمق جان برای وضع موجود گریست. دردمندانه آن که به نظر می رسد با توجه به تعلل و بی برنامگی دولت باید منتظر روزهایی تلخ تر برای اقتصاد کشورمان باشیم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

باز هم کندن بنرهای مذهبی

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۰۴:۳۹ ب.ظ

در حالی که بنرها و پارچه نوشته های تبریک و تهنیت انتخاب بعضی از مسئولان شورای شهر، در نقاط قابل توجهی از معابر و خیابان های بابل نصب شده است، باز هم زیرمجموعه خدماتی شهرداری بابل دراقدامی عجیب، به بهانه زیباسازی شهری که علائم تعویض روغن و آپاراتی و ... جلوه ای ناپسند به پرترددترین جاده های ورودی آن داده است، بنرهای تبلیغاتی ستاد اربعین حسینی را که با هزینه نذری عاشقان اباعبدالله علیه السلام، تهیه و نصب شده بود از جا درآورد.

به نظر می رسد رویکرد مغرضانه ای در زیرمجموعه های شهرداری نسبت به مظاهر دینی شکل گرفته که برای رفع آن باید چاره ای اساسی اندیشید.

خدا نیامرزد باعث و بانی عادی شدن هتک حرمت به هیئت های حسینی را که اگر چه عمر میز خودش به محرم امسال نکشید؛ اما شرارت ذهنی اشن میراث نامبارک بعضی از مدیران شهری قرار گرفت.

مگر مومنین بابل می توانند تصویر اقدام وقیحانه یکی از کارمندان شهرداری در لگد کوب کردن بنر روضه سیدالشهداء را به فراموشی بسپارند؟ نکته ای که هیچ گاه نباید از نظرها دور بماند سکوت شیطنت آلود مسئولان و صاحب منصبانی است که به رغم مشاهده تصویر هتک حرمت بنرهای مذهبی توسط یکی از پرسنل شهرداری، به جای تنبیه او، تغافل و بی غیرتی را پیشه خود ساختند.

به نظر می رسد اکتفا به برگزاری جلسات توجیهی با مسئولین ذی ربط، کافی نبوده و از این پس باید به شیوه ای انقلابی، خواب زمستانی بعضی از مدیران مغرض را از سرشان زدوده و عبرتی فراموش ناشدنی را به میراث داران وقاحت رضاخانی بیاموزیم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

خدا، دعا و سیما!

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۳ ق.ظ

swb0_photo_2017-08-12_23-18-50.jpg


جلسه هماهنگی برگزاری چهارمین #دعای_ندبه شهرستان بابل 

با #پخش_مستقیم از شبکه سراسری یک سیما

حضور #امام_جمعه و #فرماندارویژه و #مسئولین_ادارات شهرستان بابل


شنبه، ۲۲ مهر ۹۶.


پ ن: این تازه دعای ندبه ست. جوشن کبیر اگه باشه باید کل ادارات تعطیل شن مسئولینش بیان برا هماهنگی!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

آیا عزم دستگاه قضا در برخورد با دانه درشت ها را باور کنیم؟

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۱ مهر ۱۳۹۶، ۰۸:۰۴ ب.ظ

ریاست محترم قوه قضائیه در سخنان اخیر خود، عزم این دستگاه در برخورد با "دانه درشت" ها را ریشه حملات تخریبی بر ضد این نهاد عنوان کرده است.

ضمن حمایت از برخی رویکردهای عدالتخواهانه دستگاه قضا در برخورد با تعدادی از مفسدان اقتصادی صاحب نام و نیز اعلام انزجار از سیاه نمایی های دشمنان نظام، یادآوری چند نمونه را برای بررسی این سخن ریاست آن نهاد لازم می دانم:

بیش از یک سال پیش، حکم بازداشت محمود صادقی و البته نحوه جلب وی به یکی از داغ ترین خبرهای سال های اخیر در عرصه رسانه های داخلی و خارجی مبدّل شد. مظلوم نمایی این متهم قضایی با بهره گیری از ابزار رسانه و البته پوشش گسترده جبهه رسانه ای ضدانقلاب و نیز لابی وسیع صاحب منصبان در نهایت به اینجا کشید که قوه قضاییه موافقت کرد نامبرده با پای خودش به شعبه مربوطه مراجعه نموده و روال اداری را برای محاکمه طی نماید. الان مدت ها از این اتفاق می گذرد و هنوز معلوم نیست پرونده جنجالی این نماینده دولتی مجلس به کجا کشیده شده است؟ اگر اتهامات وی از مبنای حقوقی لازم برخوردار نبود تصمیم بر این نوع احضار و جلب وی که برای نظام هزینه داشت از مجرای تدبیر کدام مسؤل قضایی برخواسته و اگر اتهامات وی درست و قابل پیگرد بوده، چرا پرونده این عنصر دانه درشت به حال خود رها شده است؟

فائزه هاشمی رفسنجانی بعد از حضور مستقیم در تجمعات غیرقانونی 88 و نیز مصاحبه ها و سخنرانی های متعدد بر ضد شخص رهبر معظم انقلاب، نظام و آرمان های امام و شهدا به دادگاه احضار شد. هم زمان پرونده یک بسیجی به نام سعید تاجیک که در اقدامی احساسی و نادرست به فائزه هاشمی توهین کرد نیز به جریان افتاد. نفر اول که دانه درشت بود و به کل نظام و انقلاب توهین کرد به شش ماه حبس محکوم گردید؛ اما نفر دوم که فقط به یک نفر توهین کرده بود محکوم به تحمل نه ماه زندان و نیز شلاق گردید.

مرخصی های ممتد و غیرمعمول مهدی هاشمی و خروج مکرر وی از زندان تا جایی پیش رفت که به یک طنز عمومی بدل شد و قاطعیت دستگاه قضا را به یک شوخی تاریخی تبدیل ساخت.

حسین فریدون خیلی شیک و با احترام بازداشت شد. مدت بازداشت او برخلاف دستگیری و بازداشت موقت برخی چهره های غیرمنتسب به دولت نه تنها به صد و پنجاه روز نکشید بلکه ظرف زمان کوتاهی با ارائه وثیقه ختم به خیر شد. از آن پس دیگر خبری در خصوص جریان پرونده وی در محاکم قضایی به گوش نرسید.

پرونده کرسنت و نیز دیگر قراردادهای عجیب و غریب نفتی بارها از سوی رسانه های عدالتخواه برجسته و مورد نقد قرار گرفت. در حالی که بسیاری از صاحب نظران و دلسوزان نظام معتقد به وجود برخی مفاسد مشهود در تعدادی از معاملات و قراردادهای کلان اقتصادی و صنعتی در این دولت بوده و گاه اسنادی را نیز در این خصوص منتشر کرده اند هیچ نوع تحرک و یا واکنشی را از مجموعه قضایی کشور شاهد نبوده ایم.

بعضی از منسوبین روسای دستگاه ذی ربط همچون فاضل لاریجانی، در افواه عموم و نیز در سطح رسانه ها متهم به تخلفاتی گردیده اند که خبری از بررسی آن منتشر نگردید، این در حالی است که شاعر بسیجی و عدالتخواهی چون منصور نظری به جرم پیگیری اخبار مربوط به تخلفات یکی از مسئولان استانی دستگاه قضا، ماه ها در زندان به سر می برد.

از این دست مثال ها یکی و دو تا نیست و متأسفانه به دلیل عدم ارتباط مستقیم مسئولان قضا با مجموعه های مردمی و پاسخگویی مناسب آنها منجر به نوعی بی اعتمادی نسبت به شعارهای دستگاه مذکور در برخورد با دانه درشت ها شده است.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

غرض یا مرض؟!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۰۷ ق.ظ

s2k6_photo_2017-07-30_10-39-22.jpg


این عکس مربوط می شود به عرض ارادت مردم شهر بندرترکمن به ساحت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در محرم امسال.

قصد جسارت ندارم؛ ولی یک انسان چقدر باید ابله باشد که با حرکات نا به جا و بیهوده ای چون لعن علنی خلفای ثلاث و ... باعث دوری و پراکندگی محبین اهل سنت آل الله و نفرت آنان از مقدسات شیعه بشود؟!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

دیر شد

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۹ ق.ظ

در محلی که ما زندگی می کنیم، اغلب ساکنین یا طلبه هستند و یا کارمند اعم از فرهنگی و ...

یک سه راهی استراتژیک و پرتردد در نزدیکی ما وجود دارد که چند باب مغازه در آن جا ساخته اند. این مغازه ها به خاطر تعداد کم و قرار گرفتن در محیطی پر رفت و آمد، از اجاره بهای بالایی هم برخوردارند.

در این چند سال بارها شاهد بوده ام که اصناف مختلف به اجاره یکی از این مغازه ها و راه اندازی کسب و کار خود روی آوردند اما بعد از گذشت چند ماه نتوانستند از عهده پرداخت هزینه سنگین آن برآمده و مجبور شدند بساطشان را جمع کنند.

لبنیاتی، جگرکی، میوه فورشی، قصابی، لوازم خانگی و ... یکی بعد از دیگری آمدند و زود هم رفتند. این وسط فقط دو مغازه هست که صاحبانش توانسته اند در تمام این سال ها به کار خود ادامه داده و از عهده مخارجشان بربیایند. یکی مغازه املاکی بوده که همچنان پابرجاست و دیگری هم فروشگاه لوازم قلیان و دخانیات!

لابد اطلاع دارید که چند روزی است دادستان محترم قم دستور منع استفاده از قلیان در اماکن عمومی این شهر را صادر کرده است.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

بازی در خانه خدا

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۵ ق.ظ

درست از وقتی که تولیت مسجد دست آنها افتاد یکهو مدعی شدند این مسجد سرشار از کرامات است. حاجت می خواهید، گره در کارتان افتاده، مشکلی دارید به مسجد تحت تولیت ما بیایید.

بعد کتاب نوشتند و گفتند: یکی آمد این جا از فلان جا، فلان مشکل را هم داشت، حاجتش را همین جا گرفت. یکی دیگر بود که مریض بود خواب دید که باید به مسجد ما بیاید و شفا بگیرد. آن یکی ...

شاهد همه این کرامات هم یک نفر بود، خادم مسجد.

خادم مسجد را مدتی بعد به خاطر سرقت چند وسیله از مسجد اخراج کردند؛ اما هنوز ستونی در مسجد قرار دارد که دفتر و خودکاری زیر آن گذاشته اند و بالایش نوشته اند: محل ثبت کرامات!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نان و نمک

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۶، ۰۶:۲۷ ق.ظ

طلبگی خواند و حالا چند اثر کوتاه چند دقیقه ای هم ساخته است.

هر چند سر و وضعش را تغییر داده؛ اما هنوز هم طلبه است و شهریه طلبگی را دریافت می کند.

چندباری هم که توانسته جایزه بگیرد و رزومه برای خودش جور کند از همین جوایز جشنواره های هنری حوزه علمیه بوده.

اما یواشکی درخواست می کند جایی می خواهیم معرفی اش کنیم نگوییم طلبه هنرمند. فقط بگوییم هنرمند، همین.

من هم فکر می کنم هنرمند خالی! درست تر است.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

به بهانه انتخاب قاضی نمونه کشور

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۷ ب.ظ

دو سه روز پیش در خبرها خواندم که حجت الاسلام جعفری دادستان استان مازندران به عنوان قاضی نمونه کشور انتخاب شده است. حجت الاسلام جعفری از رزمندگان قدیمی و از موسسان گردان رزمی تبلیغی روحانیون معروف به گردان فاتحین و از هم نفسان شهید حاج حسین بصیر است. ایشان در سال های تصدی بر امور قضایی نیز نشان داده که در احقاق حقوق مردم و تقابل با زورگویان و باندهای مافیایی فساد و بی عدالتی، بر عهد سرخ خویش با شهدا و امام شهدا همچنان مصمم و پابرجاست.

انتخاب چنین چهره های عدالت خواهی در دستگاه قضا حکایت از وجود رویکردهایی است که سلامت و عدالت را هنوز هم یک ویژگی و شاخص مثبت در این نهاد به حساب می آورد.

سال ها پیش که حجت الاسلام جعفری معاون دادستان استان قم بود مصاحبه ای را در خصوص گردان فاتحین با ایشان ترتیب داده بودم که در نشریه سبزسرخ منتشر گردید. ضمن تبریک به خاطر درخشش این قاضی بسیجی، مطالعه این مصاحبه قدیمی را برای خوانندگان عزیز اشک آتش خالی از لطف نمی دانم:

گردان فاتحین، همچنان زنده است

مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین جعفری از فرماندهان غیور دفاع مقدس

 

«سید حمید مشتاقی نیا»

مقدمه

پیش از این، وصفش را بارها شنیده بودیم. حجت الاسلام والمسلمین جعفری از بسیجی‌های پر افتخار شهر فریدونکنار و از بنیان گذاران گردان ویژه ی فاتحین که حالا سمت معاونت دادستانی استان قم (و دادستان فعلی استان مازندران) را بر عهده دارد.

گردان فاتحین، اولین تشکل رسمی طلاب بسیجی در قالب رزمی بود که در لشگر 25 کربلا شکل گرفت. اگر چه او بیشتر از ما به این مصاحبه رغبت داشت و آن را ادای دینی کوچک به شهدای طلاب و روحانی می دانست، اما مشغله ی کاری ایشان هرگونه فرصتی را دریغ داشته بود.

با هر زحمتی بود وقت گرفتیم و در یک بعد از ظهر گرم تابستانی در اتاق کار ایشان حضور یافتیم. از حاج آقا خواستیم جسارتمان را نادیده بگیرد. چاره ای نبود. درِ اتاق را قفل کردیم. تلفن ها را هم کشیدیم. دوست خوبم آقا محسن آذرتاش که در این مصاحبه همراهی ام می کرد موبایل حاج آقا را در دست گرفت و فقط تماس های مسوولین رده بالای استان قم را که هر چند لحظه یک بار جویای احوال بودند را یادداشت می کرد.

این طوری توانستیم دو ساعت در خدمت ایشان باشیم. مصاحبه ای که از نظر محتوا بی نظیر بود و از همه چیز خوش تر این که حاج آقا جعفری همچنان بسیجی مانده است. با همان صفا و سادگی.

بخش های کوتاهی از شیرینی این دیدار را به جای سوهان قم، سوغات عاشقان مکتب شهادت می کنیم.

 

لطفاً قبل از آن که وارد بحث گردان فاتحین شویم، مختصری از زندگی نامه ی و جریان آشنایی خود با انقلاب و جنگ را برای خوانندگان سبز سرخ تشریح فرمایید.

با درود و سلام به روح مطهر امام امت رضوان الله علیه و همه ی شهدای عزیز و آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری  و تشکر از شما عزیزانی که در تببین حقایق تاریخ دفاع مقدس تلاش می کنید. حقیقتاً عرض می کنم که در برابر عظمت انقلاب، من نتوانستم کار مفیدی را انجام بدهم.حالا از باب تکلیف عرض می کنم که بنده متولد 1345 هستم در روستای سوته از توابع شهر فریدونکنار و شهرستان بابلسر،دوران راهنمایی که مصادف با انقلاب اسلامی بود در تشکیل انجمن های اسلامی و تجمعات و راهپیمایی ها در بین جوانان انجام وظیفه می کردیم. با آغاز جنگ تحمیلی تا پایان سال 60 به دلیل کمی سن، اجازه ی حضور در جبهه را نداشتم از این رو به خدمت در پایگاه محل مشغول شدم و در جهاد سازندگی نیز حضور داشتم. تا اینکه از ابتدای سال 61 توفیق حاصل شد تا به صورت مستمر در جبهه ها حضور داشته باشم. در سال 64 با توجه به علاقه ی قلبی خود وارد حوزه ی علمیه ی قم شدم اما چون امام (ره) فرموده بود «جنگ در رأس امور است» به رفت و آمد خود در جبهه ادامه دادم.از حجره ای که در قم به من داده بودند نتوانستم زیاد استفاده کنم. در بین عملیات ها مرخصی می گرفتم و در امتحانات حوزه شرکت می کردم.

در ابتدای سال 64 که زمان شکل گیری گردان ویژه ی فاتحین بود کار ما هم در آن جا متمرکز شد و

 

در خصوص چگونگی شکل گیری این گردان و نحوه ی حضور طلاب و روحانیون در جبهه های جنگ و نیز  علت نامگذاری گروهان فاتحین که بعدها تبدیل به گردان شد را توضیح دهید.

همان طور که مستحضر هستید علمای دین در شکل گیری این نهضت نقش اساسی را دارا بودند و بارها شکنجه و تبعید شدند. در دفاع مقدس هم نقش روحانیت، نقش برجسته ای بود. طبق آمارهای موجود در بین اقشار مختلف که در جنگ شرکت کردند بیشترین درصد شهدا، اختصاص به قشر روحانی دارد و این امر افتخار دیگری برای پرچم داران مکتب امام صادق (ع) است. شهید ردّانی پور یک روحانیِ معمم بود که فرماندهی لشگر را بر عهده داشت. سر لشگر شهید زین الدین و شهدای بسیار دیگری نیز نسیم باطراوت حوزه را استشمام کرده بودند.

در آن زمان تفکر فرماندهان این گونه بود که طلاب را به طور معمول در امر تبلیغ به کار می گرفتند و این امر عطش جوان های پر شور حوزه را قانع نمی کرد. مکرر اتفاق افتاده بود که طلبه هایی می آمدند و در خدمت فرماندهان گریه می کردند و اصرار داشتند تا همراه بقیه ی رزمندگان ارتشی و سپاهی و بسیجی در نوک پیکان حمله و هجوم دشمن باشند. بعد ها ثابت شد گردانی را که دوستان طلبه با آن روحیه ی عالی معنوی در آن مشغول بودند نسبت به گردان های دیگر در مأموریت ها موفقیت بیشتری داشت.

در عملیات قدس 5 که در 15/5/64 صورت گرفت برخی از دوستان طلبه که مخفیانه خود را به عنوان رزمنده ی عادی جا زده بودند تا از عملیات محروم نشوند در خط مقدم، مسوولیت محور را بر عهده می گیرند و لیاقت های چشم گیری از خود نشان می دهند.

سردار قربانی و سپس سردار کمیل کهنسال برای بازدید با بَلَم وارد محور شده بودند. همان جا داخل بَلَم سر صحبت را باز کردم که طلبه ها می خواهند کار رزمی کنند؛ بخشی از عملیات را به ما واگذار کنید منظورم عملیات ایذایی بود که قرار شد در آن ضربه ای به ادوات و تجهیزات دشمن زده شود. پیشنهادی را که من دادم موافقت شد و عملیات شروع شد. آن عملیات اوج مظلومیت بچه ها بود. بچه های طلبه در فاصله ی 2،3 متری از داخل بَلَم با دشمن که در سنگر پناه گرفته بودند درگیر شدند.80 درصد بچه ها مجروح شده بودند؛ اما تمام اهداف پیش بینی شده را در مقابل نگاه ناباورانه فرماندهان لشگر تصرف کردند. حجت الاسلام حاج ساعد نیکبخت بیش از ما در شکل گیری این گردان نقش داشت که خوب است از زحمات ایشان تقدیر شود.

سردار قربانی در صحبت هایش گفته بود: «ما می خواهیم یک تشکیلاتی را در لشگر به وجود بیاوریم، آن هم از طلبه های جوان و مستعد که بشوند گروهان رزمی تبلیغی. ان شاءالله که شما بتوانید فاتح جنگ شوید و ان شاءالله آقایان بتوانند کربلا را فتح کنند». پس از صحبت‌های ایشان قرار شد با آقای نیکبخت این کار را انجام دهیم. چون آقای قربانی در کلامشان زیاد لفظ فاتح را به کار برده بودند ما هم اسم تشکیلات را فاتحین گذاشتیم. سازماندهی را شروع کردیم. این کار برای اولین بار در کشور در لشگر 25 کربلا صورت گرفته بود و خبر آن در لشگرهای دیگر پیچید. برای همین خیلی از طلبه های استان های دیگر به این گردان پیوستند. آن موقع خودمان در قم خیلی ساده تبلیغات می کردیم و با قطار، طلبه ها را به شکل مستقل مستقیماً به مناطق جنگی می بردیم.

 

آیا از اسامی دوستان در گردان فاتحین چیزی در خاطرتان مانده است؟ در خصوص عملیات های این گردان نیز توضیحی بفرمایید.

آقای حاج ساعد نیکبخت و اخوی ایشان حاج حمید، آقای فرزاد دانش و نیز شهیدان بزرگوار حسین زاده از گیلان، شهید ملک از گلستان، شهیدان علوی ـ مهدی صیفی از فریدونکنار و فلاح زاده از ابرقو، باقر زاده از بابل که در کانال ماهی جا ماند و یادشان بخیر. اولین عملیات و مأموریت رسمی ما ابتدا در فاو بود و سپس در مهران. در کربلای یک، کربلای 4 و 6 و8  و 10 حضور مستقیم داشتیم. بیش از 20 شهید و 50 جانباز نیز از گردان 440 نفری فاتحین به یادگار گذاشته ایم.

 

حضور رزمی طلاب چه تأثیری در روحیه ی سایر رزمندگان داشت؟

ما از ابتدا که وارد منطقه شدیم حتی یک چادر برای احداث مقر نداشتیم. بچه ها خودشان دوندگی کردند. خودشان اصرار کردند و آموزش های ویژه ای را گذراندند. بنابراین یک طلبه قادر بود در مواقع ضروری با انواع سلاح ها کار کند، پشت تانک بنشیند و یا با لودر خاکریز بزند. وقتی بچه های رزمنده این صحنه ها را می دیدند که یک روحانی در بدترین شرایط عملیاتی با تانکر به خط مقدم آب می رساند واقعاً تحت تأثیر قرار می گرفتند.در مهران و در قله های قلاویزان خیلی از بسیجی ها شهید و مجروح شده بودند و کسی نبود که با دوشکا کار کند. طلبه ای را دیدم که پایه های سنگین دوشکا را بر دوش گرفت و برد آن بالا مستقر کرد و مجدداً برگشت و دوشکا را گرفت و رفت نصب کند. در سایه ی آتشی که ایشان ایجاد کرده بودند بچه ها از آن کانالی که حساس بود توانستند عبور کنند. سردار شهید بصیر در این باره به من گفته بود که این طلبه ها به اندازه ی ده تا فرمانده ی گردان کار کرده اند. چراکه وقتی رزمنده ها از فشار کار خسته می شدند، با دیدن دوستان معمم، روحیه گرفته و به کار خود ادامه می دادند. بعد ها طوری شد که مسوولیت چند گردان عادی از جمله گردان امام سجاد(ع) را به طلاب سپردند.

 

سطح علمی طلاب رزمنده به چه صورت بود؟

ما از طلبه های مقدمات تا اتمام سطح و نیز طلبه هایی که درس خارج می خواندند و چهره‌های مستعد و آینده داری بودند، در جمع خود داشتیم. این را هم بگویم که نوارخانه ای را در منطقه تشکیل داده بودیم که دوستان طلبه در زمان فراغت در آن جا رجوع کرده و با استفاده از نوار به مطالعه و درس و بحث می پرداختند. خدا رحمت کند حاج آقا روحانی (امام جمعه ی بابل و نماینده ی حضرت امام و مقام معظم رهبری در استان مازندران) را. با ایشان هماهنگ کرده بودیم و ائمه جمعه بزرگوار هم وقتی به جبهه می آمدند در این گردان مستقر می شدند.

 

لطفاً باز هم از خاطراتتان بگویید.

شهید فلاح زاده از طلبه های بسیار موفق ابرقو بود. یادم می آید در پشت کانال ماهی مانده بودیم و بچه ها به جایی رسیده بودند که دیگر خاکریزی نداشتند. در آن جا گودالی بود به نام سه راهی مرگ یا همان سه راهی شهادت. بی اغراق می گویم عراقی ها با آن سلاح های مدرنی که داشتند هر جنبنده ای را به راحتی شکار می کردند. هر کس که پشت لودر می نشست بلافاصله شهید یا مجروح می شد. موقعیت خطرناکی بود. آقای قربانی گفت: کسی را پیدا کن که برود پشت لودر. صدا زدم: «فلاح زاده! برو بالا». او هم بی چون و چرا رفت و مشغول شد. بیل لودر را بالا می گرفت و سپر خود قرار می داد و وقتی از حجم آتش کاسته می شد کارش را از سر می گرفت. حالا هر چه اصرار می کردم که چند دقیقه پایین بیا قبول نمی کرد. حال خوشی داشت. خدا گواه است زیر آن آتش و در مقابل تیر مستقیم دشمن ایشان صد متر خاکریز زد. آخرش هم همان بالا به شهادت رسید. این گونه خاطرات فراوان است

 

در پایان چناچه مطلب خاصی را لازم می دانید بیان بفرمایید.

من از تلاش همه ی عزیزان کنگره تشکر می کنم به خصوص از نشریه ی فعال سبز سرخ. طلبه های گردان فاتحین امروز در جایگاه های حساس علمی و عقیدتی و مشغول به کار می باشند. من از فرماندهی محترم لشکر، سردار غیب پرور که الحق عنایت خاصی به بچه‌های بسیجی دارد خواهش می کنم که یک بار دیگر از این جمع بخواهد تا گرد هم بیایند. اگر لشگر دستور بدهد من معتقدم که با یک برنامه ی منسجم می توانیم برای کارهای فرهنگی از این عزیزان استفاده کنیم.

 

با تشکر فراوان از حضرتعالی که وقت شریف خود را در اختیار ما قرار دادید.

بنده هم متشکرم. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.  

منبع: نشریه سبز سرخ http://www.sabz- 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

میخ آهنین و سنگ!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۱ ق.ظ

اگر می بینید یکی از اعضای شورای به اصطلاح اسلامی شهرتان دغدغه ای جز کندن بنر هیات های مذهبی ندارد، یکی دیگرشان به فوروارد از کانال های ضدانقلاب مشغول است، آن یکی روضه خوانی با صدای زن را در کانال خود قرار می دهد، عضو دیگر سابقه چاقوکشی و اوباش گری سیاسی دارد، فرد دیگر برادر و سایر اقوام خود را به عنوان پیمان کار پرژوه های سودآور خدماتی و فضای سبز و ... به شهرداری تحمیل می کند و ... در وهله نخست یقه مسئولان نظارتی شهرتان را بگیرید که چرا در مرحله تأیید صلاحیت نامزدهای شورا تعهد لازم را نشان نداده و از رسالت و تکلیف قانونی و شرعی خود غفلت ورزیده اند؟

حرف آخر: بین خودمان بماند. هیچ دقت کرده اید ما به جای طرح مباحث جناحی و سیاسی با اصلاح طلب ها در اکثر مواقع مجبور به یادآوری اصول اولیه اعتقادی و فقهی به آنها هستیم؟ و اذا قیل لهم لاتفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

یک حرف راست پیرامون شایعات اخیر جاسوسی

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۱۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۵ ق.ظ

نه از جناب دکتر! علوی و زیر مجموعه ایشان خوشم می آید و نه از حضرات لاریجانی دل خوشی دارم. معتقدم این افراد دیر یا زود باید خودشان را برای خداحافظی با سپهر سیاست ایران آماده کنند.

آمدنیوز در این مدت از فعالیت خود یک تنه روی بی بی سی و سی ان ان و رادیو مجاهد و دیگر بنگاه های خبرپراکنی و اغواگر وابسته به اجانب را سفید کرده و نشان داده که فلسفه وجودی آن از اساس چیزی جز دروغ و تهمت و تحریف نبوده است. به همان میزان که می توان محکم و راسخ به وحدانیت خدای متعال و نبوت رسول اکرم و امامت جانشیان بر حقش شهادت داد می توان به دروغ گو بودن آمدنیوز و درآمد نیوزهای وطن فروش نیز گواهی داد.

اما روی سخن با کسانی است که لجن پراکنی های امثال آمدنیوز را وحی منزل دانسته و خبرها و تحلیل های ساختگی آن را بر ضمیر دل خویش جای می دهند. از این دسته افراد می خواهم حالا که قرار است مطالب آمدنیوز را درباره جاسوسی زهرا لاریجانی باور کنند مرد و مردانه همه محتوای این خبر را به طور کامل و نه به صورت گزینشی، باور کرده و به گوش جان بسپارند. همین آمدنیوز راستگوی مورد تأیید شما که خبر جاسوسی دختر یکی از لاریجانی های مقیم مرکز را به زعم خود افشا نموده در ادامه همان خبر کذایی آورده است که فرد مذکور با دستور مستقیم رهبر انقلاب دستگیر و بازداشت شده است. اگر قرار است بپذیرید که لاریجانی کوچک برای انگلیس جاسوسی کرده ملزم هستید این را هم بپذیرید که رهبر فرزانه بی هیچ تعصب و جانبداری از زیردستان منصوب خود با عرمی انقلابی و در راستای حفظ سلامت در عرصه مدیریت جامعه دینی نسبت به برخورد با یک عنصر فاسد اقدام نموده است.

مریدان آمدنیوز اگر دین ندارند لااقل آزادگی نشان داده و به پاس وجود چنین رهبری شجاع و دلسوز و فساد ستیز و عدالت خواه، شکرگذار و قدردان باشند. آمدنیوز ناخواسته در داستان سرایی اخیر خود باز هم بر سلامت و تدبیر داهیانه مردی تاریخ ساز صحه گذاشت که پیش تر نیز مخالف سر سخت او در اعترافی ماندگار تأکید کرده بود در زندگی ایشان حتی یک نقطه خاکستری هم وجود ندارد.

حرف آخر: کار دشمن دشمنی است و این که دشمن بخواهد برای پیشبرد اهداف شومش دست به استخدام جاسوس در بدنه نظام بزند امری بدیهی و قابل پیش بینی به شمار می آید؛ اما حقیقت آن است که آن چه بیشتر از جاسوسی و فروش اطلاعات محرمانه به این مملکت خسارت وارد می کند وجود مسئولان نالایق و نابخرد و خنثی و طماعی است که در هر لباس و جایگاهی که قرار دارند با فاصله گرفتن از مبانی اسلام و انقلاب اسلامی و رفتار مزوّرانه و البته خائنانه خود، "اعتماد مردم" -که بالاترین پشتوانه و ضامن بقای این نظام مقدس است- را دچار آسیب می کنند. ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم

  • سیدحمید مشتاقی نیا

دولت حل المسائل!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۰ ق.ظ

یکی از روش های اقتصادی دولت در مواجهه با مشکلات این عرصه، حل مسائل که نه، پاک کردن صورت مسئله هاست.

این روش برای دولتی که مأموریت عملیاتی خود را محصور در امور تبلیغاتی و ارائه آمارهای انتخاباتی می داند از اهمیت خاصی برخوردار است. درست مثل این که در جامعه ای اعلام کنید که دزدی دیگر جرم نیست، و بعد آمار بدهید که توانسته اید آمار جرم و جرایم را به شدت کاهش دهید، پس مدیر توانمندی هستید و ...!

نمونه این روش دولت در ایجاد رکود اقتصادی کاملاً مشهود است. دولت با جمع آوری پول و خالی کردن جیب مردم به طرق مختلف، باعث کاهش شدید تقاضا و رکود عجیب در بازار شد. این مسئله به طور طبیعی سرعت افزایش قیمت ها را کند کرد. حالا دولت با افتخار اعلام می کند که تورم را کنترل کرده است!

بسط ید شرکت های حمل و نقل جاده ای و هوایی و ریلی برای افزایش بیست درصدی و گاه بالاتر قیمت خدمات در زمان افزایش تقاضا مثل ایام نوروز، تعطیلات تابستان و یا اربعین حسینی– که پیش از این نوعی بی ثباتی و خلاف مصوبات قانون در نرخ گذاری بود – نمونه دیگر این ابتکار دولت در پاک نمودن صورت مسئله هاست.

حذف قیمت کالا نیز تصمیم دیگر دولت برای ایجاد هرج و مرج در بازار و بی ثباتی در نرخ ها و قانونی شدن سوءاستفاده دلال ها و محتکران و گران فروش هاست. با این تصمیم دولت دیگر فلسفه وجودی سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان تعزیزات و ... معنایی نداشته و هر فروشنده ای مختار خواهد بود بر اساس وجدان خود نسبت به تعیین قیمت محصولات و خدمات اقدام نموده و حتی اگر بخواهد در مواقع اضطراری مثلاً در بین جاده ها که به طور معمول تعداد مراکز عرضه کالا اندک است نسبت به ارائه چند برابری محصولات فروشگاهی خود به مسافران اقدام کند، قانونی را نقض نکرده است.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

یک پیشنهاد، بی اعتنا به حواشی یک هیات

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۱ ق.ظ

هیأت غریب مدینه بابل این روزها با حواشی زیادی در عرصه رسانه ها مواجه شده است. حضور ثابت یک مداح مشهور در دهه اول محرم سال های اخیر شاید علت اصلی بروز این شایعات بوده است. بی آنکه بخواهم اظهار نظری پیرامون این مباحث غیرضروری داشته باشم فرصت را مغتنم شمرده و پیشنهادی را به متولیان این هیأت عرض می کنم.

شکی نیست که هدف هر هیأت از فعالیت در این عرصه، تعظیم شعائر و یاد اهل بیت و اثرگذاری فرهنگی است. هیأت غریب مدینه بابل با حضور جواد مقدم از مداحان موفق کشور توانسته گاه در یک شب بیش از سی هزار نفر را گرد هم بیاورد.

از سوی دیگر شهر بابل با وجود هیأت های فعال و مداحانی موفق و صاحب نام همواره در ده شب اول محرم شور و غوغای عزاداری را یکسره در جای جای این دیار شاهد است. به بیان دیگر بابل در دهه اول محرم از نطر تعدد مراسم عزاداری کاملاً اشباع شده است.

هیأت غریب مدینه اگر می خواهد خلأیی را در این خصوص پوشش داده و تأثیر فرهنگی بیشتری در اجتماع داشته باشد بهتر است مراسم باشکوه خود را به دهه دوم محرم که برنامه های هیأت ها تا حدودی کمرنگ می شود، منتقل کند. بی شک استمرار مراسم گرامیداشت نهضت عاشورا در ایام دیگر ماه محرم، به تقویت باورهای معنوی جامعه کمک شایان کرده و فضای جامعه را بیش از پیش با رایحه معارف اهل بیت معطر خواهد ساخت.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

پاسداشت یک دهه قانون مداری!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۸ ق.ظ

قابل توجه تجار، کسبه، نهادها، ادارات، موسسات دولتی، خدماتی، تشکل های سیاسی، فرهنگی، رانتی و ... شهرستان بابل

بدینوسیله به اطلاع می رساند با اتمام دهه اول محرم از این پس تا محرم سال آینده، نصب هر نوع بنر و پارچه نوشته و دیگر اعلامیه های تبلیغاتی و پیام های تبریک و تسلیت با مضامین پاچه خواری و ... بر در و دیوار و تنه و شاخه درختان(حتی با کوبیدن میخ طویله) و تیرهای چراغ برق سطح شهر اعم از خیابان های اصلی و فرعی، مجاز است و هیچ گونه منافاتی با قوانین زیباسازی شهری نداشته و نیز مزاحم شبکه اتصالات برق تلقی نخواهد شد.

و من الله التوفیق

  • سیدحمید مشتاقی نیا

لذت بندگی

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۱ ق.ظ

از خصوصیات مهم ایشان این بود که سفت و سمج نبود. راه را می شناخت. نمی  خواست کسی را به اجبار به راه بیاورد. هر چند با او که همراه می شدی،  ‏تا آخر می رفتی. اوایل به شکلی گریز پایی ام را در لفافه گوشزد می کرد. می دانستم می خواهد مرا تو خط بیاورد.

‏شبی بیدارم کرد و گفت: « نمی خواهی نماز بخوانی؟»

وقتی دیدم در آن سرمای زمستان منطقه ذبیدات که سنگ هم می ترکید، ‏یک فاصله طولانی را رفته و با آب تانکر یخ زده وضو گرفته و می خواهد نماز شب بخواند، خجالت می کشیدم که بلد نشوم. می گفتم: «چرا ، همین الان بلند می شوم. » اما هنوز قدمی از من دور نشده بود که در خواب غفلت می افتا دم و صبح بیدار می شدم.

علی آقا برای هر کسی روشی داشت. زور نمی گفت: اما تلاشی می کرد لذت عمل را بچشاند، ‏بعد دیگر کاری به کارت نداشت. چندین شب، ‏کار علی آقا همین بود. وضو گرفته می آمد و بیدارم می کرد ، اما دریغ که چند ثانیه بعد دوباره در بستر خواب می افتادم. با این احوال ، ‏علی آقا کسی نبود که به این راحتی برنامه ریزی خودش را قطع کند.

شبی، به هرسختی که بود،  بلند شدم . وقتی آب سرد ، ‏خواب را از سرم پراند ، ‏تازه متوجه شدم چه لذتی دارد در این شب های خلوت ، ‏با خدای خودت تنها باشی و حرف بزنی . همان جا به زمین نشستم دستانم را به آسمان بلند کردم. لذت اولین نماز شب چنان در روحم اثر کرد که هنوز فراموش نکرده ام دیگر هیچ وقت نشنیدم علی آقا حتی یک کلام در مورد نماز شب با من حرف بزند . به اصطلاح افتاده بودم تو خط .

بر اساس خاطره ای از همرزم شهید علی ماهانی، شهدا و نماز

  • سیدحمید مشتاقی نیا

قابل توجه شورای شهر بابل

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۷ مهر ۱۳۹۶، ۰۱:۱۳ ب.ظ

این را قبلاً هم گفته ام و دوست دارم باز هم تکرار کنم. نام مرحوم هادی نوروزی برای میدان ورودی شهری با جایگاه بابل، مناسب نیست.

خدا هادی نوروزی را رحمت کند. همه ما از فوت ناگهانی او غمگین شدیم. همه وظیفه داریم برای شادی روحش دعا کنیم.

شهرستان بابل تاریخچه و تمدنی بزرگ دارد و از این جهت در شمال ایران به خوبی می درخشد. این شهر مفاخری را از حوزه و دانشگاه و جهاد و شهادت و سیاست و فرهنگ و هنر و حتی ورزش در خود جای داده که رتبه یا تأثیری جهانی داشته و می توانند الگویی مناسب برای جوانان این دیار بوده و جایگاه فرهنگی و معنوی این شهر را به رخ رهگذران و مسافران این دیار بکشانند. مرحوم هادی نوروزی در قیاس با این مفاخر در نهایت می تواند شخصیت و الگویی درجه دو به حساب بیاید. واقعاً ممکن است کسانی که به شکل عبوری از بابل گذر می کنند با دیدن نام اولین میدان ورودی این شهر گمان کنند بابل هیچ افتخاری بالاتر از یک بازیکن جوان باشگاهی عرصه فوتبال نداشته است.

برای صیانت از اعتبار تاریخی و فرهنگی و علمی این شهر خوشنام از اعضای شورای اسلامی شهر بابل توقع می رود نسبت به تغییر نام میدان مرحوم نوروزی تصمیمی جدی گرفته و اقدامی عاجل بنمایند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا