اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

۱۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

سفر امام جمعه بابل به قم

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۳۷ ب.ظ


پنج شنبه این هفته، حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه محترم شهرستان بابل با طلاب و فضلای بابلی در حوزه علمیه قم دیدار و گفتگو خواهد کرد. حجت الاسلام پوراکبر مدیر مدارس علمیه این شهرستان نیز در این سفر حجت الاسلام روحانی را همراهی می کند.

سفر امام جمعه شهرستان بابل به قم و دیدار با طلاب این شهر رسمی معمول و هر ساله بوده که البته دوسالی است با وقفه مواجه شده است. جلسه با روحانیون بابلی مقیم قم اگر چه سالی یک بار و محدود به چند ساعت است ولی به عنوان حرکتی نمادین به منظور هم اندیشی با فضلا و آشنایی با دغدغه ها و احترام به آرای آنان همواره از اهمیتی خاص برخوردار بوده و با استقبال طلاب مواجه بوده است. از سوی دیگر طلاب و روحانیون بابلی نیز در این جلسات با برخی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهرستان خود از نزدیک آشنا می شوند. به نظر می رسد با توجه به ظرفیت و استعداد روحانیون برای حل معضلات فرهنگی و معنوی شهرستان لازم باشد رابطه مستقیم با امام جمعه محترم در طول سال نیز جریان داشته باشد. برای نیل به این مقصود، طلاب و فضلای این شهرستان می توانند در سفرهای خود به شهرستان فرصتی را نیز برای دیدار چهره به چهره با امام جمعه و برقراری ارتباطی صمیمانه با ایشان اختصاص دهند.

شناسایی توانایی های طلاب و فضلای بابلی مقیم قم و بهره مندی از ظرفیت های این جمع در امور فرهنگی و اجتماعی شهرستان که یکی از آرزوهای مشترک روحانیون بابلی و امام جمعه این شهرستان بوده با تلاش نمایندگان محترم این شهرستان در مجمع طلاب و فضلا قابل پیگیری خواهد بود. خبرهای رسیده حاکی از عزم نمایندگان این مجمع برای حرکت در این مسیر سازنده و سرنوشت ساز است. به طور نمونه یکی از معضلات فرهنگی شهرستان، کمبود روحانی مستقر برای اداره مساجد و محور قرار گرفتن در سطح محلات است. در این خصوص امام جمعه محترم با کمک سازمان تبلیغات، اداره اوقاف و مجمع نمایندگان طلاب می تواند ضمن شناسایی و دعوت از ده ها روحانی برجسته و موفق و نخبه بابلی مقیم قم به ارتقای سطح معنوی شهرستان کمکی شایان بنماید.

ضمن عرض خیر مقدم به امام جمعه محبوب شهرستان بابل و روحانی بسیجی و خستگی ناپذیر جناب حجت الاسلام پوراکبر، به سایر مسئولان شهرستان مانند نمایندگان محترم مجلس، فرماندار، دادستان و رئیس دادگستری، ریاست سازمان تبلیغات، رئیس سازمان اوقاف، فرمانده نیروی انتظامی و ... نیز پیشنهاد می شود با هماهنگی مجمع طلاب و فضلای حوزه علیمه قم فرصتی را برای حضور در جمع روحانیون و هم اندیشی با فضلای بابلی در جوار حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها اختصاص دهند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

"یکشنبه فریاد" در بابل!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۳، ۱۰:۳۱ ق.ظ


شهادت طلبه بسیجی، علی خلیلی، خون تازه ای در رگ جامعه ارزشی دمیده و حرکت هایی را در تقابل با اشاعه فحشا در نقاط مختلف کشور دامن زده است. یکشنبه این هفته بعد از نماز عشا در مسجد ولایت بابل، اجتماع مدافعان ارزش ها به منظور بررسی راهکارهای مقابله با بی بند و باری های اجتماعی و عملیاتی سازی هر چه سریعتر تکلیف الهی امر به معروف و نهی از منکر به صورت تریبون آزاد برگزار خواهد شد.

اگر چه ترویج حجاب و ریشه کن سازی مفاسد اجتماعی به راهکارهای فرهنگی نیز نیازمند است اما نباید در اسارت تعابیر روشنفکری قرار گرفته و تمام مسیر دفع آفات اجتماعی را تنها منحصر به انجام امور فرهنگی بدانیم. بالاخره احکام صادر شده در شریعت اسلام برای مقابله با منکرات، تنها برای مطالعه و قرار دادن در قفسه های کتابخانه نبوده و یک نفر باید آستینش را برای عملیاتی سازی این دستورالعمل ها بالا بزند. به راستی متولی انجام امور فرهنگی در ترویج فرهنگ عفاف، کدام نهاد و سازمان است و تا کی باید به امید عزم یک ارگان فرهنگی دست روی دست نهاد و با سکوت و بی تفاوتی، در ورطه بی غیرتی سقوط کرد؟ از منظر دیگر نباید از یاد برد که اصل احیای فریضه امر به معروف در سطح جامعه نیز در ذات خود یک اقدام فرهنگی محسوب می شود.

شاید عده ای تصور کنند که مگر یک جمع محدود قادر به ریشه کنی مفاسدی که گاه تا مرز نهادینه شدن در جامعه پیشرفته، خواهند بود؟ در پاسخ ضمن اشاره به آیه شریفه "کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة باذن الله"  این نکته را نیز باید گوشزد کرد که به فرموده بزرگان دین حتی اگر نمی توان گناه را از جامعه ریشه کن کرد لااقل باید "امنیت گناه" را از بین برد. حفظ ظاهر جامعه اسلامی نیز از تکالیف دینی محسوب می شود زیرا علنی شدن گناه، ثمره ای جز ایجاد تجرّی و شکست قبح آن در سطح عموم نخواهد داشت.

به جاست تا مسئولان محترم قضایی و انتظامی نیز در این راستا گامی مهم برداشته و از کنار این عزم جهادی به راحتی عبور نکنند. پشتیبانی از آمران به معروف و برخورد قانونی دستگاه قضا با متخلفان باعث خواهد شد تا از زاویه نگاه مجرمان، امر به معروف و نهی از منکر، یک فریضه زودگذر و احساسی از سوی جمعی محدود تلقی نشده و به عنوان اراده نظام برای تقابل جدی با متعدیان به حریم معنوی جامعه محسوب بشود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نامه حجت الاسلام ماندگار را امضا کنید

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۴۲ ب.ظ


در برنامه ی 27 فروردین سمت خدا بعد از پخش فایل صوتی بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مدیران ارشد رسانه ملی در یازدهم آذرماه 1383 (یعنی حدود ده سال پیش) با توجه به رعایت نشدن این نکات، و همچنین پیرو مباحث مطرح شده در برنامه 14 اسفند سمت خدا، حاج اقا ماندگاری نامه ای که خطاب به ریاست صدا و سیما نوشته بودند را قرائت کردند که این وبلاگ با انتشار متن بیانات حضرت آقا و همچنین متن نامه ی حاج آقا ماندگاری حمایت و موافقت خود را اعلام و  ضمن امضای این نامه از دوستان موافق با این مساله دعوت می کند به امضا کنندگان این نامه بپیوندند.

نکتهبرای ثبت امضا کافی ست در قسمت نظرات وبلاگ صدا و سیمای متعالی یعنی اینجا نظرتان را بنویسید و اعلام بفرمایید که این نامه را امضا می کنید



متن بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مدیران ارشد رسانه ملی در یازدهم آذرماه 1383

«از جمله‌ى سرگرمى‌ها، مسابقات است. مسابقات، خوب است؛ منتها باید مراقب بدآموزى‌هاى قولى و عملى در آنها بود. گاهى در زبان، گاهى اصلاً در کیفیت رفتار، گاهى هم در خنده‌هاى بیخودى، سبکى دیده مى‌شود؛ و البته گاهى اوقات هم این چیزها نیست.

یکى از مسابقه‌ها، مسابقه‌ى تلفنى است. شخصى تماس مى‌گیرد و به‌خاطر هیچى، به او جایزه مى‌دهند! یک روز من دیدم در یک برنامه‌ى تلویزیونى پنج میلیون تومان به یک نفر جایزه دادند؛ براى این‌که به چند سؤال جواب داد! این سرگرمىِ خیلى جالبى نیست. پنج میلیون تومان، تقریباً حقوق دو سه سال یک کارمند متوسط است. ممکن است بگویند این‌کار ترویج علم است. ترویج علم را از یک راهِ بهتر بکنید؛ این راه ضرر دارد. عده‌یى که این‌گونه مسابقات را نگاه مى‌کنند، بى‌منطقى به ذهن‌شان مى‌آید و از این بى‌منطقى سوءاستفاده مى‌کنند. این کار منطقى ندارد که مثلاً بنده بدانم انجیل عربى است یا یونانى است یا لاتینى است؛ بعد بگویند حالا که شما دانستید، این پانصدهزار تومان یا فلان مبلغ مال شما! این کار معنى ندارد. بنابراین، مقوله‌ى سرگرمى و تفریح، لزومش یک مسأله است؛ با برنامه‌ریزى بودن آن یک مسأله است؛ بامحتوا بودنش یک مسأله است؛ پرهیز از جهات منفى هم در آن یک مسأله است

«بشدت توجه کنید که چهره‌پردازى‌هاى منفى و ناصالح در صدا و سیما انجام نگیرد. من گاهى دیده‌ام انسانهایى که هیچ ارزش علمى و هنرى ندارند، در صدا و سیما با پول مردم چهره‌پردازى مى‌شوند؛ چرا؟ البته من نمى‌خواهم خیلى مطلب را باز کنم؛ اما مى‌بینم کسى‌که در رشته‌ى خودش این‌قدر ارزشمند نیست و انسان متوسطى است، او را مى‌آورند و یکى دو ساعت از وقت تلویزیون را به زندگى او، به خانواده‌ى او و به گذشته‌ى سرتاپا کم‌ارزش او مصروف مى‌کنند؛ چرا؟ به‌نظر من علاوه بر این‌که این «چرا» وجود دارد، «منفى» هم هست. این کار، الگوسازى است؛ ما چه کسى را مى‌خواهیم الگوى جوانها قرار دهیم؟ این‌طور آدمهایى را؟

 

متن نامه حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری خطاب به ریاست محترم سازمان صدا و سیما

 

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی

جناب آقای مهندس ضرغامی

سلام علیکم

 

با احترام و در جهت تحقق بیانات مقام معظم رهبری در شروع سال جدید در حرم مطهر رضوی که عموم دلسوزان عرصه فرهنگ کشور را موظف به نقد منصفانه نسبت به دستگاههای فرهنگی کشور نمودند ، مواردی را که در برنامه چهاردهم اسفند سال گذشته به صورت شفاهی  از حضرتعالی و سایر مدیران دلسوز و متدین رسانه ملی درخواست کرده بودم و به لطف الهی درخواست این حقیر مورد حمایت جمع کثیری از مردم متدین ، دلسوز و انقلابی کشور و عموم بینندگان برنامه سمت خدا واقع گردید به صورت مکتوب و طی این نامه مجددا به حضورتان عرض می نمایم و امیدوارم که همه ما در مسیر تبدیل رسانه ملی جمهوری اسلامی به دانشگاه مورد نظر امام راحل ( قدس سره ) گام موثری برداریم :

1 – پخش مسابقاتی که در آنها جوایز چند میلیونی و غیر معمول به شرکت کنندگان داده میشود مخالف نظر صریح مقام معظم رهبری در دیدار یازدهم آذر ماه 1383 با مدیران رسانه ملی میباشد که در آن جلسه که حضرتعالی نیز حضور داشتید معظم له از برگزاری این مسابقات و اختصاص جوایز کلان با هر دلیل و توجیهی نظیر ترویج علم اظهار نارضایتی کرده اند  ، بر همین اساس ضروریست این گونه مسابقات که برخی از آنها جز دامن زدن به پدیده زشت مصرف گرایی ثمره عملی دیگری ندارد به سرعت از آنتن سیمای جمهوری اسلامی کنار گذاشته  شود و انشاالله رسانه ملی به الگویی برای حذف این گونه تبلیغات ناصحیح از بقیه شرکتها نظیر بانکها و تلفنهای همراه نیز بدل گردد و در این مسیر مسابقات تلفنی نوینی که اخیرا در شبکه های مختلف مرسوم گردیده و درآمدهای آنها نیزمحل تامل است  مورد بازنگری جدی و دقیق قرار گیرد.

2 – پخش آگهیهای تجاری ، قبل ، بعد و حین برنامه های کودک طبق نص صریح بند 2570 سیاست های تولید ، تامین و پخش سازمان صدا و سیما  ، مصوب سال 1383ممنوع میباشد ، لذا از آنجا که عمل به قانون در نظام جمهوری اسلامی ، مصداق واقعی اقامه معروف میباشد ، حذف این آگهیها نیز خواسته قانونی و اخلاقی عموم خانواده ها از حضرتعالی میباشد که یقینا به سلامت روانی و عاطفی خانواده ها و کودکان دلبندشان کمک شایانی خواهد کرد.

بدیهیست با توجه به اهمیت موضوعات فوق الذکر ، دستور عاجل حضرتعالی برای اجرای این درخواستها ، نشان دهنده جایگاه و اهمیت مقوله فرهنگ در مناسبات امروز جامعه اسلامیمان خواهد بود . ضمنا همانطور که در برنامه چهاردهم اسفند و در برنامه های بعدی متذکر شده ایم ، اختصاص یکی از برنامه های مناظره در شبکه یک به موضوع آگهیهای بازرگانی و خصوصا اگهیهای برنامه های کودک خواسته جدیی است که با توجه به گذشت  زمان طولانی از این درخواست ، امیدواریم با دستور حضرتعالی این درخواست مردمی تحقق یابد و در سالی که به نام فرهنگ مزین است ، یکی از معضلات فرهنگی کشور در این برنامه با حضور کارشناسان و صاحب نظران بررسی گردد .

با تشکر

محمد مهدی ماندگاری

کارشناس دینی رسانه

25 فروردین 1393

 فایل متنی برنامه سمت خدا مورخ 25 فروردین 1393

 فایل صوتی برنامه سمت خدا مورخ 25 فروردین 1393

 

لطفا دوستانی که با مفاد این نامه موافقند حمایت خودشان را در وبلاگ صدا و سیمای متعالی اعلام کنند برای امضا کافی ست در قسمت نظرات وبلاگ صدا و سیمای متعالی یعنی اینجا نظرتان را بنویسید و اعلام بفرمایید که این نامه را امضا می کنید

اگر فکر می کنید بهتر است علاوه بر  مطالب فوق، لازم است نکات دیگری نیز به ریاست صدا و سیما گفته شود با حفظ ادب اسلامی آن موارد را نیز بنویسید

تذکر مهملطفا نظر خود را به صورت خصوصی ثبت نکنید( موقع نظر گذاشتن گزینه ی خصوصی را انتخاب نکنید) این کار باعث میشه نظر و امضای شما را فقط مسئول این صفحه ببیند و در حقیقت امضای شما ثبت نمی شود. حیف است بعضی نظرات واقعا عالی و حاوی نکات مهمی است اما چون خصوصی ارسال شده اند قابل رویت نیستند.

 

دوستان وبلاگ نویس با انتشار این متن می توانند افراد بیشتری را از این نامه مطلع کنند. فراموش نکنید عنوان پست خود را همین عنوان قرار دهید: من هم نامه ی حاج آقا ماندگاری ، خطاب به ریاست صدا و سیما را امضا می کنم

  • سیدحمید مشتاقی نیا

باش تا صبح دولتت بدمد!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۳، ۱۰:۳۷ ب.ظ


اسدالله عسکراولادی مسلمان، تاجر ایرانی و از مسئولان همیشگی اتاق بازرگانی در سیزده مهر نود و دو آرزوی قلبی خودش را خوش باورانه اینگونه نوید داده بود: دو ماه دیگر تحریم ها کاملا برداشته می شود!! بهمن نود و دو اتاق مشترک بازرگانی ایران و آمریکا تشکیل خواهد شد!

 به نظر شما چه میزان سن و چقدر تجربه نیاز است تا یک ایرانی مسلمان بتواند ماهیت ایالات متحده و فلسفه اصلی اعمال تحریم ها را شناخته و اینگونه با ساده لوحی دچار توهم خوش بینی به غرب نشود؟

  • سیدحمید مشتاقی نیا

حذف عکس امام و رهبری!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۳، ۱۰:۵۷ ب.ظ

پایـگاه جـوان انقلابی | سعید قبـادی :

بعد از نبود عکس امـام و رهبری در دکور پـیام نوروزی رئیس جمهور ، حالا مشاهده کردیم که عکس امام خمینی (ره) و امام خامنه ای از نهاد ریاست جمهوری (اتاق ملاقات رئیس جمهور) نیز برداشته شده است!

با مقایسه دو عکس در دولت فعلی و دولت گذشته نیازی به توضیحات بیشـتر نیسـت.

فقط امیدواریم این اشتباهات متعدد سهوی باشد…


javanenghelabi - rohani 25


javanenghelabi - ahmadinejad 25

  • سیدحمید مشتاقی نیا

چرا باید برای دریافت یارانه ثبت نام کنیم؟

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۲۰ ق.ظ


من برای دریافت یارانه ثبت نام می کنم و به دیگران نیز – اعم از افراد نیازمند و غیرنیازمند – توصیه می کنم این کار را انجام دهند. برای این توصیه خیرخواهانه خود دو دلیل موجّه دارم که خدمتتان عرض می کنم:

1- دولت و ملت ساختار یک جامعه را تشکیل می دهند و برای پیشرفت کشور، هر یک نقشی مهم را برعهده دارند. مردم باید خود را شریک دولت دانسته و در توسعه زیربناهای اقتصادی کشور همدوش دولت تلاش کنند. اگر خاطرتان باشد در اوایل اجرای مرحله نخست طرح هدف مندی یارانه ها بعضی از مخالفان واریز وجه به حساب مردم، اینگونه استدلال می کردند که پول پاشیدن بین ملت! باعث ایجاد رخوت و تنبلی در جامعه گردیده و انگیزه کار را از بین می برد! این دلیل علاوه بر تجربه از منظر انسان شناسی نیز مردود است؛ زیرا طبع انسان در امور مادی زیاده خواه و افزون طلب است و به طور معمول – لااقل با چهل و پنج هزار تومان – رو به قناعت نمی آورد. عکس این قضیه اما ممکن است درباره دولت صادق باشد. این احتمال به قوت وجود دارد که اگر دولت احساس کند خزانه اش پر شده و با توجه به بی توقعی ملت دیگر تکلیفی برای ارتقاء کمی و کیفی فعالیت ها و تأمین منابع مالی برای اداره مملکت ندارد، بالطبع کار و تولید و صادرات را رها کرده و به روزمرّگی دچار شود. دود این تنبلی و رخوت نیز به چشم مردمی می رود که اشتغال جوانان هایشان منوط به توسعه زیرساخت های اقتصادی و چرخه تولید است. از این بابت دریافت یارانه باعث تلاش بیتشر دولت در فعالیت های اقتصادی و صنعتی و در نتیجه پیشرفت کشور خواهد شد.

2- دریافت یارانه کمک به وجهه دولت جمهوری اسلامی است. ممکن است تحت برخی جوّسازی های هیجانی، عده ای از مردم از ثبت نام برای دریافت یارانه انصراف دهند؛ اما پس از چندی با توجه به افزایش قیمت حامل های سوخت و انرژی و در نتیجه افزایش قیمت کالاهای دیگر، احساس ضرر کرده و از کلاهی که بر سرشان رفته غمگین خواهند شد. در این بین قطعاً عده ای به دولت جمهوری اسلامی بدبین شده و تبلیغات او را فریبنده خواهند دانست. این فضای بدبینی و بی اعتمادی نتیجه ای جز ایجاد نارضایتی عمومی نسبت به مسئولان نظام نخواهد داشت. از این منظر نیز دریافت یارانه، کمک به اعتبار و آبروی دولت جمهوری اسلامی و قوام ساختارهای حکومتی است.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

سعی کنید چیزی روی زمین نیندازید!

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۸:۵۸ ب.ظ


یک وقت هایی از خودم می پرسیدم این آقا مجتبای رحماندوست، رزمنده و جانباز دفاع مقدس برای چه نماینده مجلس شده و چرا در حوادث الواقعه این سالها صدایی از او در نیامده است؟ نکند حمایت جناح موسوم به راست او را نمک گیر کرده و ...؟!

چهارشنبه گذشته رحماندوست، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطقی تاریخی برخورد بی سابقه دادگاه ویژه روحانیت با طلاب انقلابی را تقبیح کرد و خواستار عذرخواهی مسببان این واقعه تلخ  - که ثمره ای جز بدبینی جمع کثیری از نیروهای ارزشی جامعه نسبت به رویکردهای جناحی برخی مسئولان این دادگاه نداشت – گردید.

دم آقا مجتبای عزیز گرم که یکباره تمام سکوت خود را جبران نمود. این نماینده جانباز در اقدامی دیگر، جلسه ای را ترتیب داد تا طلاب مظلوم بتوانند در دیدار با نایب رئیس مجلس، حرف ها و درد دل های خود را بیان کنند. احتمال تشکیل هیئت تحقیق و تفحص برای پیگیری رفتارهای غیراسلامی بعضی مسئولان با این بخش از بدنه امت حزب الله و نیروهای خط مقدمی نظام مقدس اسلامی از سوی نمایندگان مجلس نیز وجود دارد که اخبار آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

نکته: طلاب و فضلای عدالتخواه حوزه علمیه قم سالهاست که به منظور احیای فرامین بر زمین مانده رهبر فرزانه انقلاب در ضرورت برخورد با دانه درشت های مفاسد اقتصادی از حرم حضرت معصومه سلام الله علیها تا مسجد مقدس جمکران در یک ستون اقدام به پیاده روی کرده و خواهند کرد. این حرکت البته گاه با تأیید برخی از مسئولان شهری قم نیز همراه بوده است.

امسال اما با فشار استاندار معتدل قم، دادگاه ویژه – شاید بی خبر از اهداف پشت پرده سیاسی – وسط میدان آمد و برخوردهای تندی را با فرزندان امام و آقا انجام داد که هیچ گاه شهامت انجام یک دهم این رفتارها را در مواجهه با معدود روحانیون فتنه گر نداشته است. ظاهراً نماینده محترم دولت در قم بی اطلاع از پیشینه این اقدام عدالتخواهان تصور می کرد که در آستانه سفر احتمالی رئیس جمهور به قم این حرکت عدالتخواهانه به منظور مقابله با حامیان پشت صحنه دولت انجام می گیرد و از این بابت خواستار سرکوب شدید آنها شد.

حالا جای این پرسش باقی است با این که طلاب عدالتخواه به منظور گفتمان سازی فرهنگی از مطالبه رهبر انقلاب برای مقابله با اژدهای هفت سر فساد و تبعیض، در تمام هفت سال گذشته هیچ گاه وارد حوزه مصادیق نشده اند چرا با تغییر مسئولان، مدیران جدید این موضوع را به خودشان گرفتند و این تصور برایشان پیش آمد که لابد هدف از مقابله با رانت خواری باندهای قدرت و چپاولگری و استثمار، تاجران ورشکسته حامی یک طیف خاص است؟!

بیخود نیست که یک ضرب المثل قدیمی می گوید ضمیر، مرجعش را پیدا می کند. یک ضرب المثل عامیانه هم در این باره می گوید فحش را که روی زمین بیندازی صاحبش می آید و آن را بر می دارد!!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

علم گفتمان انقلاب، برافراشته خواهد ماند!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۳، ۰۸:۴۸ ب.ظ


جلسه این هفته بصیرت در مسجد ولایت بابل که یکشنبه 24 فروردین بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود باز هم به مبحث اقتصاد مقاومتی و ضرورت های فرهنگی کشور که از دغدغه های مقام معظم رهبری است اختصاص یافته است. علت استمرار این بحث در سلسله جلسات بصیرت که توسط انصار حزب الله شهرستان بابل برگزار می شود اهمیت این موضوع از نگاه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و لزوم برجسته نمودن این رویکرد در سطح جامعه است. علت دیگر، بررسی راهکارها و بایسته های پیشرفت در اقتصاد و فرهنگ از منظر صاحب نظران مختلف و طرح دیدگاه های متعدد به منظور پختگی بیشتر در ابعاد اجتماعی این حرکت سازنده و تبیین وظایف مردم و مسئولان می باشد.

میهمان این هفته حزب الله بابل، حجت الاسلام پوراکبر مدیر مدارس علمیه این شهر است. نسلهای دوم و سوم انقلاب در بابل خاطراتی فراموش ناشدنی از این چهره انقلابی شهر خود به یاد دارند. هیچ گاه نمی توان فریادهای عدالتخواهانه این روحانی جانباز و رزمنده جبهه های ایران و لبنان را به خصوص در ایام انتخابات مجلس پنجم که رعشه بر اندام باندهای مافیایی قدرت و ثروت در شهر و استان می انداخت به راحتی فراموش کرد. تحلیل های سیاسی منحصر به فرد ایشان نیز نقل محافل فکری شهر بود. حجت الاسلام پوراکبر مدتی را برای تصدی امامت جمعه یکی از شهرهای کشور از دیار خود دور ماند اما همواره پیگیر فراز و نشیب های سیاسی و اجتماعی شهر خود بود.

بازگشت این روحانی مبارز واقعی به شهرستان بابل، بارقه ای از امید برای محوریت ایشان در میان جریان های ارزشی شهر را دامن زد. شاید بتوان گفت بالاترین انتظار امت حزب الله از حجت الاسلام پوراکبر برافراشتن دوباره عَلََم مبارزه با ظلم و فساد و تبعیض در سطح استان مازندران و پرچمداری گفتمان اصیل اسلام ناب محمدی (ص) است. خروش انقلابی این عالم وارسته انشاءالله یک بار دیگر لانه های عنکبوتی باندهای چپاولگر بیت المال و منافقان نان به نرخ روز خور را ویران خواهد ساخت، بِاِذن الله تعالی. در استقبال از انتخابات مجلس خبرگان، به منظور خنثی سازی نقشه های شومی که رقبای فتنه گر گفتمان انقلاب اسلامی در سر می پرورانند، امید است حضور این دانشمند فرهیخته را نیز در جمع نامزدهای اصلح استان مازندران در این دوره شاهد باشیم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

هدیه حامد زمانی برای شهدای بسیج دانشجویی مازندران

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۳، ۱۲:۲۲ ب.ظ

mashgheshgh


حامد زمانی، هنرمند بسیجی کشور چندی پیش میهمان دیار علویان بود. این خواننده موفق در جمع دانشجویان بسیجی مازندران، قطعه ای زیبا به اسم "مشق عشق" را به یاد شهدای دانشجوی این استان لاله خیز ارائه داد که می توانید از لینک زیر دانلود کنید:

http://hamedzamanimusic.net/dll/mp3/9/22/MashgheEshgh(HamedZamaniMusic.com).mp3

  • سیدحمید مشتاقی نیا

بابل با بیست کاندیدا برای انتخابات خبرگان آماده می شود

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۰۲ ب.ظ


مجلس خبرگان، مظهر اراده ملی در حاکمیت اسلامی است. با توجه به توطئه های پیچیده رقبای جریان اصیل گفتمان انقلاب اسلامی برای نفوذ در این مهم ترین رکن نظام اسلامی، جمعی از طلاب و فضلای شهرستان بابل طرحی را دنبال می کنند که مطابق آن، حداقل بیست نفر از دانش آموختگان بابلی حوزه های علمیه کشور در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان در استان مازندران شرکت خواهند کرد. اغلب این روحانیون، جوان و با میانگین سنی سی و پنج تا چهل سال هستند.

البته ثبت نام در انتخابات خبرگان لزوماً به معنای شرکت در رقابت ها نیست. بسیاری از این فضلای جوان قصد دارند پس از قبولی در امتحانات ورودی خبرگان به نفع سایر رقبایی که علاوه بر صلاحیت های علمی و سیاسی، دارای اقبال عمومی نیز هستند کنار بروند.

 علت این تصمیم که تا کنون با استقبال افراد مطلع مواجه شده است، افزایش اعتبار علمی حوزه های علمیه مازندران عنوان شده است. معرفی چهره های ورزیده علمی و فرهنگی به جامعه برای بهره مندی بیشتر از استعداد و ظرفیت های نخبگان حوزوی از دیگر دلایل این حرکت استراتژیک محسوب می شود.

در وهله دیگر آماده سازی فضلای جوان و متعهد به نظام و ولایت برای محوریت در دهه های آینده انقلاب نیز از اهدافی است که بی شک باعث ناامیدی دشمنان داخلی و خارجی که نقشه هایی شوم را برای اشغال و ایجاد انحراف در رویکرد این مجلس در سر دارند، خواهد شد. البته در این میان بسیاری از تصمیم گیران کلان نیز باور خواهند کرد که حوزه های علمیه در این سالها بیکار نبوده و ده ها نخبه جوان و انقلابی تازه نفس را برای تصدی امور نظام در جای جای کشور تربیت کرده اند. بنابراین اصرار بر سپردن مسئولیت ها به نسل های قدیمی چندان ضرورتی ندارد.

تا کنون تصمیمی برای اعلام اسامی همه این کاندیداها گرفته نشده است اما به مرور با بعضی از این شخصیت ها در همین وبلاگ آشنا خواهید شد. برخی دوستان ارزشی در شهرستان ساری نیز پس از اطلاع از این طرح، آمادگی خود را برای معرفی فضلای جوان این شهر اعلام کرده اند که قطعاً با استقبال و همکاری این جمع مواجه خواهد شد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

تشکیل شورای حل اختلاف در دادگاه ویژه روحانیت

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۳۰ ب.ظ


بر اساس اخبار موثق طرحی از سوی یکی از معاونت های مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در جریان است که در صورت اتمام مراحل کارشناسی آن دادگاه ویژه روحانیت هم مانند قوه قضائیه دارای شورای حل اختلاف خواهد شد.

وظیفه این شورا حل دعاوی معمولی و اختلافاتی است که می توان از طریق شیخوخیت و ریش سفیدی به سرانجام رساند. یکی از طراحان این پیشنهاد اظهار داشت که طرح مذکور به دنبال آن است که دادگاه و استفاده از اهرم قانون، آخرین مرحله برخورد با متهمان شمرده شود. طبیعی است که اجرای این طرح در مهار تأثیرات منفی اجتناب ناپذیر اجتماعی و فرهنگی حاصل از برخورد با طلاب و روحانیونی که به هر دلیل پایشان به دادگاه ویژه باز می شود، مؤثر خواهد بود. برخی صاحب نظران معتقدند برخورد ضعیف دادگاه ویژه با معدود روحانیون فتنه گر و حامیان تفرقه مذهبی و از سوی دیگر شدت تقابل با جریان های حوزوی عدالتخواه، باعث نگرانی بخش هایی از بدنه نیروهای ارزشی جامعه گردیده است. امید است راه اندازی این شورا در دعاوی ارزشی و انقلابی نیز باعث دفاع از حقوق روحانیون ولایی شود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

افشاگری عجیب درباره یک نماینده

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۳، ۰۲:۳۸ ب.ظ

شاید برای شما هم عجیب باشد که بدانید فردی با سابقه ماشین نویسی قراردادی در ارتش جمهوری اسلامی ناگهان به مجلس راه یافته و بتواند ریاست یکی از تخصصی ترین کمیسیون های خانه ملت را در اختیار بگیرد.


از....پایگاه دوم شکاری
به فرمانداری محترم کلیبر
آقای ارسلان فتحی پور فرزند محرم

بازگشت بشماره -1138/3/202 – 20/11/74
         یادشده فوق کارمند ماشین نویس در پایگاه دوم شکاری بوده که در سال 68به تهران منتقل گردیده و فعلا سابقه ای در فرماندهی موجود نمیباشد.
         برابرشناخت پرسنل این ......مشارالیه بسیار فرصت طلب و مواردسوء بوده و برای رسیدن به مقصود به هرکاری دست میزند و در حد ضعیف ارزیابی میگردد.
         ............................................ در تهران اقدام گردد

            فرمانده .......دوم شکاری: سرگردحسن زاده

جمعی از روحانیون عدالتخواه آذربایجان، قم و گلستان مدتی است که درباره سوابق و مدارک تحصیلی این فرد دست به افشاگری هایی زده اند که البته صدایشان به جایی نرسیده است. برای کسب اطلاع بیشتر به این سایت مراجعه کنید:

مدارک جعلی و نامعتبر ، پلکان ترقی ارسلان فتحی پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس +سند

  • سیدحمید مشتاقی نیا

دستپاچگی در افزایش قیمت ها!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۳، ۰۸:۰۶ ب.ظ

dsc00016.jpg

  • سیدحمید مشتاقی نیا

اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرید

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۳، ۰۲:۴۵ ق.ظ


آن قدری که مقام معظم رهبری در این سال ها بر روی مسئله اقتصاد تأکیده کرده اند دیگر هر شهروند ایرانی می داند که مهم ترین دغدغه داخلی ایران اسلامی تقویت بنیان های اقتصادی کشور است. دشمن نیز البته از این موضوع غافل نبوده و وابستگی های اقتصادی ایران را به عنوان پاشنه آشیل این مرز و بوم دانسته و هر بار به هر بهانه ای درصدد به کارگیری از ابزار تحریم برای به کرسی نشاندن زیاده طلبی های خویش بوده است.

از منظر دیگر با توجه به ضرورت تبدیل شدن ایران اسلامی به یک الگوی جهانی برای آزادی خواهان عالم، غنا و استقلال اقتصادی یک اصل مهم و محوری محسوب می شود.

اقتصاد مقاومتی اما در این سال های اخیر، جامع ترین نسخه برای شرایط اقتصادی کشور است که بارها از سوی رهبر خردمند و فرزانه انقلاب طرح گردیده و توجه به آن برای مسئولان و مردم تکلیفی ملی شمرده شده است.

آن چنان که بیان شد در تحقق مفهوم اقتصاد مقاومتی، مردم و مسئولان، دو بال یک پرواز محسوب می شوند. کارنامه دولت در زمینه تحقق این مهم، قابل ارزیابی عمومی است. بی تردید کنایه رهبر انقلاب مبنی بر توقف حرکت بر مدار اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی در سال نود و دو را بتوان بهترین معیار برای قضاوت در خصوص میزان رضایتمندی جامعه از حرکت دولت در راستای اقتصاد مقاومتی و خودباوری ملی دانست. مردمی شدن اقتصاد مقاومتی، هم از جنبه مطالبه گری و هم از بابت حرکت فرد فرد جامعه به عنوان اجزای یک مجموعه در مسیر مؤلفه های تأثیرگذار اقتصاد مقاومتی، نیازمند تبدیل شدن این هدف بزرگ به یک باور و فرهنگ ملی است. ارتباط متقابل دو مقوله اقتصاد و فرهنگ شاید رهبر دوراندیش ایران اسلامی را بر آن داشت تا تنیدگی این دو مفهوم جدایی ناپذیر را با نامگذاری سال نود و سه به همگان یادآور شوند. البته بر کسی پوشیده نیست که پرهیز از نگاه سطحی و شعارزده به این آرمان روشن، مستلزم عزمی ملی و رویکردی جهادی خواهد بود.

اهمیت تبیین زوایای مختلف اقتصاد و فرهنگ مبتنی بر اندیشه اسلام ناب، انصار حزب الله شهرستان بابل را بر آن داشت تا باز هم یکی دیگر از سلسله نشست های بصیرت را - که به یکی از پرسابقه ترین و درخشان ترین نمادهای کرسی آزاداندیشی تبدیل شده است - با جضور دکتر رزاقی یکی از صاحبنظران این عرصه و استاد اقتصاد دانشگاه تهران به این موضوع اختصاص دهد.

یکشنبه، هفدهم فروردین، مسجد ولایت در خیابان چهارسوق محفل علمی و مطالعاتی جوانان حزب الله شهر را با موضوع اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و مدیریت جهادی شاهد خواهد بود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

همه دارایی یک عالم

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۳، ۰۱:۰۰ ق.ظ

41158292986402145778.jpg


عکسی که می بینید متعلق است به مرحوم حجت الاسلام موسوی موسس حوزه علمیه خرمشهر و امام جماعت مسجد جامع این شهر. اندکی پس از آزادی خونین شهر قهرمان، حجت الاسلام موسوی به خانه ویران خود در نزدیکی مسجد جامع سری زده و مشغول درآوردن کتابهایش از زیر آوار است.

این تصویر را در گوشی همراه حجت الاسلام حاجتی دیدم و از طریق بلوتوث دریافت کردم.

استاد حاجتی مدیر حوزه های علمیه خوزستان و امام جمعه موقت اهواز، انسانی وارسته و عالمی آگاه است که نیم ساعت همنشینی در محضر ایشان در مدرسه امام خمینی اهواز و آشنایی با دغدغه ها و توانمندی های فکری این دانشمند فرهیخته، نور امید به آینده درخشان انقلاب جهانی اسلام را بیش از پیش در دلم شعله ور ساخت. بی اغراق وجود این متفکر بی ادعا و عالم هوشمند را در استان سرافراز خوزستان، نعمتی بزرگ برای مردم این خطه و البته ذخیره ای ارزشمند برای جمهوری اسلامی و حوزه های علمیه کشور می دانم. یک جمله را هم به یادگار از این جلسه صمیمی و معنوی نقل می کنم که استاد فرمود: درس های اخلاق و برنامه های تهذیب حوزه بدون فرهنگ جهاد و شهادت به جایی نمی رسد. بیان شجاعانه این حقیقت، به عنوان نسخه ای شفابخش، جسم خسته مرا جانی دوباره بخشید.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

از علی خلیلی تا علی رضا جهانشاهی

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۳، ۰۲:۲۳ ب.ظ


محمود رمضان نژاد رزمنده جهادگر بابلی حدود دوماه پیش بر اثر جراحات شیمیایی در تهران بستری شد. تعدادی از طلبه های بابلی می خواستند جمعه ای را از قم به عیادت این جانباز سرافراز بروند. من اما ترجیح دادم آن روز را با تعدادی دیگر از دوستان به عیادت طلبه جانباز جنگ نرم، علی خلیلی بروم. بچه هایی که آن روز به عیادت حاج محمود رفته بودند از قول وی نقل کردند که می گفت خواب امام رضا علیه السلام را دیده که به او گفته بلیت پروازت هنوز صادر نشده است. محمود این را که تعریف می کرد از ته دل آه می کشید و حسرت می خورد.

همان روز به علی خلیلی گفتم تو با این همه مصیبتی که کشیدی و سختی ها و بی مهری ها و مشکلات طاقت فرسایی که تحمل کردی از کار خودت پشیمان نیستی؟ حرفم تمام نشده بود که با قاطعیت سرش را به علامت مخالفت با گفته ام تکان داد و به سختی سخن گفت: من اگر باز هم در آن موقعیت قرار بگیرم از ناموس شیعه دفاع می کنم. کار من برای اسلام بود و توقعی از کسی ندارم ...

در مدرسه علمیه خرمشهر، پای مزار مرحوم حجت الاسلام موسوی امام جماعت فقید مسجد جامع این شهر نشسته بودم که پیامک شهادت محمود رمضان نژاد آمد. خوشحال شدم که به آن چه آرزو داشت دست پیدا کرد و بلیت پروازش سرانجام صادر شد. لحظاتی نگذشت که خبر شهادت علی خلیلی را هم شنیدم.

آنهایی که این مطلب را می خوانند شهادت بدهند که بچه های جبهه اسلام با آگاهی و اراده پای در مسیر حق گذاشتند و تا آخرین لحظه حیاتشان، سختی ها را از منظر رحمانی ما رأیت الا جمیلا نگریستند و عاشقانه به دیدار معبود شتافتند.

اما این را هم برای تاریخ شهادت بدهید که بسیاری از بیمارستان های ایران اسلامی حاضر نبودند علی خلیلی را پذیرش کنند. شهادت بدهید که به رغم تأیید جانبازی علی خلیلی توسط مرکز امر به معروف و نهی از منکر کشور، بنیاد ایثارگران تعلل نشان داد و تشکیل پرونده جانبازی او را دو سال در پیچ و خم های اداری نگه داشت تا لابد یکسره پرونده شهادت برایش تشکیل بدهد! مردم! شاهد باشید که خانواده علی خلیلی برای تأمین مخارج جوان بسیجی جانباز خود مجبور به فروش منزل مسکونی شان شدند. ایهاالناس برای نسل های بعد شهادت بدهید که همزمان با تأکید قاضی القضات جمهوری اسلامی مبنی بر اعدام کسانی که با سلاح سرد در جامعه ایجاد ناامنی کنند ضارب علی خلیلی کمتر از دو سال از زندان آزاد شد و اندکی بعد باز هم به دلیل ارتکاب شرارت و چاقو کشی دوباره به زندان افتاد. شما را به خدا شاهد باشید که مدیریت حوزه علمیه قم در اقدامی عجیب برای فوت مادر جواد ظریف در مسجد اعظم قم مجلس ترحیم گرفت ولی پیام تسلیتی هم برای شهادت این طلبه حماسه ساز و پر افتخار حوزه صادر نکرد.

راستی از آن چهار نفری که به عیادت علی خلیلی رفته بودیم سه نفر به همراه 25 طلبه و دانشجوی انقلابی دیگر در دهه آخر اسفند نود و دو به جرم نابخشودنی عدالتخواهی روانه زندان شدند. محسن شیرازی اندکی بعد با قرار کفالت آزاد شد. حجت الاسلام موسی علی زاده که رفتار ناجوانمردانه ای را از سوی متولیان قانون در زندان شاهد بود برای حفظ کرامت و شرافت خود دست به اعتصاب غذا زد و پس از وخامت حال و بستری شدن در بیمارستان آزاد گردید. فاجعه ای را که درباره علی زاده رقم خورد از طریق نهادهای ذی ربط پیگیری کردیم و فعلا به خاطر حفظ آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی از افشای جزئیات آن تا حصول نتیجه نهایی خودداری می کنیم.

حجت الاسلام علی رضا جهانشاهی نیز بدون کوچکترین کرنشی عزتمندانه بر مواضع خود پای فشرد و در نهایت او نیز روز گذشته از زندان اخراج شد! همان طور که پیش از این نوشتم مشکل اصلی برادران عزیز ما در دادگاه ویژه روحانیت، نداشتن استراتژی مشخص و نگاه از بیرون به مسائل جاری کشور است که گاه باعث می شود اینگونه ناخواسته بازیچه کانون های قدرت قرار گرفته و رسانه های بیگانه را خشنود سازند. دوستان دادگاه ویژه ای ما نباید فراموش کنند که روزی تنها باید طلبه سیرجانی را دستگیر می کردند. اندکی بعد چند طلبه دیگر به این فهرست اضافه شدند. اکنون دادگاه باید نزدیک به سی طلبه حزب اللهی را روانه زندان کند و لابد سالهای بعد ....

دادگاه ویژه ای ها اگر با تاریخ آشنا باشند خوب می دانند که هر طلبه یعنی یک رسانه. درکی که حضرت امام در سال 41 از این ظرفیت داشت و توانست بنای پیروزی حق را پی ریزی کند.

بازداشت طلاب بسیجی و عدالتخواه، بهترین رخداد سال نود و دو برای جریان های عدالت طلب بود. این اشتباه بزرگ، بهترین فرصت را برای اثبات فاصله برخی از مسئولان از آرمان های انقلاب و ترجیح میز به میزان توسط آنها در اختیار مبلّغان جبهه عدالتخواهی قرار داد.



بخوانید:

تجمع پر شور جوانان انقلابی اصفهان در دفاع از آمرین به معروف ، علی خلیلی و طلبه سیرجانی

  • سیدحمید مشتاقی نیا

پیشنهادی غریب از یک چهره آشنا!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۳۵ ق.ظ


حسام الدین آشنا نماینده ویژه رئیس جمهور در راهیان نور سفری کوتاه به مناطق عملیاتی جنوب داشت. وی پس از بازدید از کربلای شلمچه پیشنهادی را برای همراهان خود مطرح کرد که با اعتراض چند نفر از مسئولان دلسوخته راهیان نور مواجه گردید. آشنا در پیشنهادی عجیب، خواستار جمع آوری خاک های مناطق عملیاتی و کاشت چمن به جای آن گردید!!

یکی از همراهان برای ایشان توضیح داد که فلسفه پیمودن صدها کیلومتر راه و پذیرش سختی ها و خطرات این اردوها برای مردم تنها به منظور زیارت همین خاک های مطهر است و گرنه چمن و گل و گیاه که در همه شهرها و آبادی ها وجود دارد و ...

این پیشنهاد عجیب، عده ای را به یاد طرحی انداخت که در زمان سازندگی و اصلاحات مدنظر برخی از مسئولان بود. در آن زمان نیز عده ای در تلاش بودند تا در شلمچه شهر بازی احداث کنند! استدلالشان هم این بود که با این کار جاذبه این مناطق برای مردم بیشتر می شود! این طرح البته به جایی نرسید و این پرسش باقی ماند که اگر واقعاً کسی به فکر کار خدماتی در جنوب است همین شهر بازی را در شهر محروم خرمشهر و برای مردم مظلوم این شهر راه اندازی کند.

من اما طرح جناب آشنا را به حساب ناآشنایی وی با جایگاه مناطق عملیاتی نمی گذارم. آشنا یک فرد در آمده از آکواریوم و محدود در قرنطینه نیست که با زیر و بم اهداف و دستاوردهای راهیان نور غریبه باشد. این روحانی خود خلع لباس کرده! که سال ها ریاست اطلاعات استان قم را برعهده داشت و استاد دانشگاه در زمینه ارتباطات است و طراح شعارها و نمادهای انتخاباتی رئیس جمهور مانند کلید و .... از نظر صاحبنظران، مغز متفکر دولت یازدهم و در مواقعی به دلیل تلاش برای توجیه اشتباهات دولت و حمله به منتقدان، وزیر دفاع روحانی شمرده می شود! آشنا به عنوان یک روحانی امنیتی و رسانه ای به خوبی می داند این خاک های تفتیده و آغشته به خون سربازان ولایت و این جریان عظیم راهیان نور تا کنون چه بر سر جبهه تزویر و قدرت و مکنت درآورده است. او می داند ذره ذره خاک شلمچه و طلائیه و فکه چه پیامی را برای نسل تازه نفس انقلاب در خود نهفته داشته و چه قضاوتی را درباره نسبت عملکرد مسئولان با پیام خون شهدا و تفکر جهاد و مقاومت در ذهن زائران کوی نور تداعی می کند. من به ریشه این پیشنهاد آشنا بدبینم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

راهی به سوی نور

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۳، ۰۷:۱۹ ق.ظ


دیده اید که گاهی در مدارس کسی که از همه شلوغ تر باشد را می گذارند به عنوان مبصر و ارشد کلاس! شاید به همین دلیل بنده  توفیق داشتم مسئولیت کمیته ارزیابی راهیان نور حوزه علمیه قم را در نوروز امسال برعهده داشته باشم. به لطف خدا کار ارزیابی امسال به نظارت بر فعالیت های راهیان نور حوزه محدود نماند. منصفانه بخواهم بگویم تیم ارزیابی حوزه علمیه امسال کاری کرد که شاید بتوان آن را نخستین مطالعه اجتماعی رو در رو و چهره به چهره و یک پژوهش رسمی میدانی از سوی حوزه دانست. کمیته ارزیابی از دو تیم مستقل تشکیل داده شد. جمعی از دوستان به طور مشهود در حال نظارت و بررسی کلیه مسائل پیرامون راهیان نور به خصوص از منظر مردم بومی مناطق و آسیب شناسی این حرکت بزرگ فرهنگی بودند و تیم دوم به شکل نامحسوس با حضور در کادرهای اجرایی راهیان نور حوزه به رصد معضلات احتمالی می پرداخت.

ویژگی این تحقیق میدانی این است که علاوه بر شناسایی نقاط ضعف یا قوت راهیان نور، راهکارهای عملیاتی نیز برای ارتقای معنوی و فرهنگی مبتنی بر افکار و نیازهای اجتماعی و اعتقادی ارائه داده شده است. به نظرم به جاست تا سایر نهادهای ذی ربط نیز از نتایج این تحقیق مطلع شوند که البته نیاز به کسب اجازه و هماهنگی با حوزه علمیه قم دارند. خوب است حوزه علمیه نیز در سایر مسائل مرتبط با فرهنگ و اعتقادات مردم به این نوع مطالعات اجتماعی و بی واسطه ادامه دهد.

لازم می دانم از حسن اعتماد و حمایت حجت الاسلام رضوانی نسب به خود و مجموعه نیروهای کمیته ارزیابی تشکر کنم.

تشکر بسیار ویژه ای نیز از همه طلبه های بی ادعای کمیته ارزیابی دارم که به طور صلواتی و بی هیچ چشمداشتی رنج های موجود در این مسیر را به جان خریدند و در مقابل کاستی ها مردانه ایستادگی کرده و با اخلاصی مثال زدنی شب و روزشان را وقف این کار بزرگ نمودند به خصوص برادر خوبم جناب آقای صالحی که اگر بخواهم صادقانه بگویم بیش از من به کار و تلاش می پرداخت. انشاءالله توفیق خادمی شهدا همواره نصیبشان باشد. 

  • سیدحمید مشتاقی نیا