اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

۵۰ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

خشت اول و کج شدن دیوار حاکمیت!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۵ ق.ظ


دورانِ لغزشِ خواصِ طرفدارِ حق، حدوداً هفت، هشت سال پس از رحلت پیغمبر شروع شد. (به مسأله‌ی خلافت، اصلاً کار ندارم. مسأله‌ی خلافت، جدا از جریان بسیار خطرناکی است که می‌خواهم به آن بپردازم.) قضایا، کمتر از یک دهه پس از رحلت پیغمبر شروع شد. ابتدا سابقه‌داران اسلام - اعم از صحابه و یاران و کسانی که در جنگهای زمان پیغمبر شرکت کرده بودند - از امتیازات برخوردار شدند، که بهره‌مندیِ مالیِ بیشتر از بیت‌المال، یکی از آن امتیازات بود. چنین عنوان شده بود که تساوی آنها با سایرین درست نیست و نمی‌توان آنها را با دیگران یکسان دانست! این، خشتِ اوّل بود. حرکتهای منجر به انحراف، این گونه از نقطه‌ی کمی آغاز می‌شود و سپس هر قدمی، قدم بعدی را سرعت بیشتری می‌بخشد. انحرافات، از همین نقطه شروع شد، تا به اواسط دوران عثمان رسید. در دوران خلیفه‌ی سوم، وضعیت به گونه‌ای شد که برجستگان صحابه‌ی پیغمبر، جزو بزرگترین سرمایه‌داران زمان خود محسوب می‌شدند! توجّه می‌کنید! یعنی همین صحابه‌ی عالی‌مقام که اسمهایشان معروف است - «طلحه»، «زبیر»، «سعدبن‌ابی‌وقّاص» و غیره - این بزرگان، که هر کدام یک کتاب قطور سابقه‌ی افتخارات در «بدر» و «حُنین» و «اُحد» داشتند، در ردیف اوّل سرمایه‌داران اسلام قرار گرفتند. یکی از آنها، وقتی مُرد و طلاهای مانده از او را خواستند بین ورثه تقسیم کنند، ابتدا به صورت شمش درآوردند و سپس با تبر، بنای شکست و خرد کردن آنها را گذاشتند. (مثل هیزم، که با تبر به قطعات کوچک تقسیم کنند!) طلا را قاعدتاً با سنگِ مثقال می‌کشند. ببینید چقدر طلا بوده، که آن را با تبر می‌شکسته‌اند! اینها در تاریخْ ضبط شده است و مسائلی نیست که بگوییم «شیعه در کتابهای خود نوشته‌اند.» حقایقی است که همه در ثبت و ضبط آن کوشیده‌اند. مقدار درهم و دیناری که از اینها به جا می‌ماند، افسانه‌وار بود.

مقام معظم رهبری- 20/3/75

  • سیدحمید مشتاقی نیا

کاش دروغ هم جرم بود

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۰۸:۵۳ ق.ظ


عجیب است دروغ یکی از بزرگ ترین گناه هاست اما از نگاه قوانین کشور ما جرم نیست.

اسلام دروغ را منشأ و کلید ورود به پلیدی ها و ترویج منکرات و عادی سازی گناه در جامعه می داند. دروغ در میان مجموعه گناهان، حکم ورزش دو را دارد نسبت به سایر رشته ها که مادر ورزش ها تلقی می شود.

کاش می شد مسئولانی که در چشم مردم زل می زنند، گاه بغض می کنند و نمایشی از دلسوزی و کاردانی را به همراه تخریب سایرین به اجرا می گذارند و بعد که موفق به فریب مردم شدند ثابت می کنند که از کمترین درایت و توانایی در رفع مشکلات کشور ناتوان بوده و اساساً دغدغه اصلی شان حفظ موقعیت باندهای قدرت و خویشاوندان اقتصادی است را به پای میز محاکمه کشاند.

کاش قانونی برای مبارزه با دروغ وجود داشت.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

کدام صدا؟ کدام سیما؟

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۳:۴۲ ب.ظ

استعفای وزیر طلبکار/ ریشخند جهان به سلاخی حقوق بشر


علی عسکری گفت: صدا و سیما جای بزرگ کردن چهره های بی اعتقاد به نظام نیست.

حرف ایشان درست است؛ اما فقط حرف است!

صدا و سیما باز هم به بزرگ کردن چهره های بی اعتقاد به انقلاب و گاه اسلام ادامه خواهد داد.

درد آن جاست که نیروهای پیشرو و خط شکن انقلاب که سهم بسزایی در جریان سازی برای ترویج و دفاع از فرهنگ و آموزه های انقلاب اسلامی و حرکت در مسیر نحقق تمدن جهانی اسلام را دارند در برنامه های صدا و سیما جایی ندارند.

تعریف صدا و سیما از نظام اسلامی، تعریف مرسوم صاحبان قدرت است که دفاع از میز مدیران را به معنای حفظ نظام گرفته و ارزش های اسلامی که گاه در تعارض مشهود با عملکرد بعضی حضرات است را نادیده می انگارد. تغییر رویکرد صدا و سیما به سمت عدالت طلبی تنها راه جلب اعتماد عمومی به این دستگاه تبلیغاتی و اطلاع رسانی جمهوری اسلامی و حرکت در مسیر اهداف انقلاب خواهد بود. صدا و سیمای جمهوری اسلامی زمانی در جایگاه اصلی خود قرار خواهد گرفت که بداند اسلام با تعارف و رودربایستی و پسرخاله بازی و هر آن چه مغایر با آموزه های مکتب پابرهنگان و عاشوراییان است منافات دارد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

ایران آمریکایی!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۵۶ ق.ظ


روزنامه ایران وابسته به دولت جمهوری اسلامی، تیتر اصلی صفحه نخست خود را به تمدید مهلت تعلیق ایران از لیست سیاه مالی دشمن اختصاص داده است.

کشورهای غربی از بدو تأسیس نظام جمهوری اسلامی، هیچ گاه روی خوش به این مملکت نشان نداده و همواره با انواع اتهامات تروریستی و جنگ افروزی و ... درصدد فشار بر جمهوری اسلامی بوده اند.

مبنای پذیرش قواعد مورد نظر و قابل تعریف غرب از سوی ایران چیزی جز عقب نشینی و باج دادن در ازای زیاده خواهی آنان نیست. این ویژگی می تواند غرب را در امتیازطلبی بیشتر، تحریص نماید.

غرب مانند همه این چهل سال که از عمر انقلاب گذشت هیچ گاه دست از اتهام زنی و تخریب وجهه ایران برنخواهد داشت. مانور تبلیغاتی جدید غرب در خصوص تمدید تعلیق ایران، در واقع خط و نشانی برای ایجاد رعب و در راستای همان سیاست چماق و هویچ آمریکا برای به زانو درآوردن نظام اسلامی است.

حالا این که روزنامه وابسته به بودجه دولت ایران، مانور تبلیغاتی دشمن را در صفحه نخست خود برجسته سازی می نماید به این پرسش دامن می زند که آیا روزنامه دولت ما تریبون آمریکاست یا جمهوری اسلامی ایران؟!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

فرشگرد و عقبگرد!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۴:۵۶ ب.ظ

تیم ضدانقلاب، یار جدیدش را نپذیرفت


فَرَشگَرد در زبان پهلوی بمعنی رساندن جهان به کمالی است که در آغاز آفرینش و پیش از یورش اهریمن و ورود پلیدی به آن، وجود داشته‌است.

حالا یک گروه برانداز در ضدیت با جمهوری اسلامی اعلام موجودیت کرده که نام خودش را گذاشته فرشگرد. بعد رضاشاه را نماد این جنبش دانسته و حکومت پهلوی را سر دست گرفته است!

یکی نیست بگوید آخر با شکنجه گرهای معروفی چون آرش و دکتر تهرانی و حسینی و ... که هنوز آثار جنایاتشان بر تن و پیکر ده ها تن از میهمانان کمیته مشترک موسوم به ضدخرابکاری ساواک دیده می شود، چگونه می خواهید جهانی آکنده از کمال و عاری از پلیدی را رقم بزنید؟

آن وقت همین ها به جمهوری اسلامی اشکال می گیرند که چرا از الفاظ و مفاهیم مقدس و آرمانی استفاده ابزاری می کند!!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

اشک آتش و آتش نشان! حاشیه ای بر عزل یک مدیر موفق در بابل

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۴:۴۰ ب.ظ

چه فرقی می کند، آتش نشانی هم مثل هر اداره و سازمان دیگر، گاهی کسی از عملکرد آن تعریف و تمجیدی می کرد گاهی گلایه ای شنیده می شد. گاه رفتار نیروها و مأمورینش خوشایند نبود گاهی هم کسی رفتار و اخلاقشان را تحسین می نمود.

چند سالی است اما که بی اغراق هر کس را به عنوان ارباب رجوع این مجموعه خدماتی و حیاتی شهرستان بابل دیده ام از عملکرد و نیز رفتار محترمانه و سرشار از نجابت مأموران و کارکنان سازمان آتش نشانی تعریف نموده و دعایی برای باعث و بانی آن بر زبان می آورد.

با شناختی که از سید قاسم دابوییان دارم و شخصیت دوست داشتنی و با اخلاق او را تجربه کرده ام علت این تحول و رشد سازمانی را در تعمیم، تکثیر و تسرّی روحیات و اوصاف برجسته و ممتاز شخصیتی این مدیر کارآمد در زیرمجموعه مرتبط می دانم.

الناس علی دین ملوکهم را بنا بر ضعف استناد بگذاریم نیز به قرینه الناس بامرائهم اشبه ... البته سخن و آموزه درستی است که مدیریت اخلاق محور سید قاسم دابوییان، تحقق آن را در مجموعه سازمانی اش به منصه ظهور کشانده است.

موقع نماز صبح بود که در یادداشتی به قلم برادرم حاج حسین منصف خبر عزل غیرمنتظره سید قاسم را خواندم و البته تعجب کردم.

فارغ از برخی اختلاف نظرهای سلیقه ای، سطح توانمندی ها، سوابق، تجربه و بضاعت مدیریتی سید قاسم دابوییان به نسبت خیلی از مدعیان، یک سر و گردن بالاتر بوده و بسیاری از مدیران و مسئولان تازه به دوران رسیده شهر اگر بنا را بر عدالت بگذاریم باید زیر دست او قرار گرفته و در محضرش درس پس بدهند. تاریخ سیاسی شهر بابل را یادمان نرود که سید قاسم دابوییان روزگاری نه چندان دور مرد اول و جنجالی عرصه سیاست شهر بود و برای ما که منتقدش بودیم نیز یک اسطوره محسوب می شد.

در ادامه آن یادداشت و اخباری که بعدش شنیدم اینگونه استنباط کردم که انگار لجاجت و پافشاری یک عضو از نه عضو شورای پرحاشیه شهر بابل منشأ این تغییر ناگهانی و انتقال او به واحد حمل و نقل شهرداری گردید. شنیدم سید قاسم به خاطر پاسخ گویی قانونی! به یک عضو شورا میزش را از دست داد. البته از شنیدن این خبر تعجب نکردم.

سید قاسم طلبه فرهیخته مدرسه روحیه، شاگرد علم و ادب مکتب آیت الله محمدی قطب ممتاز فقاهت و تقوا، رزمنده و فرمانده دلیر سال های حماسه و ایثار – همان سال هایی که هر چه صفحات دفترش را ورق بزنید اثری از بعضی مدعیان امروز جز در لانه موش نخواهید یافت- همنفس شهدای وارسته و دلداده ای چون مهدی عباسی و جامانده قافله کربلاییان تاریخ آدمی نیست که به خاطر میز و عنوان و به به و چه چه این و آن سر خم کرده و حق و ناحقی را جا به جا نماید.

اگر خبر اعمال فشار یک عضو شورا به شهردار برای تغییر یک مدیر خوشنام و موفق شهری صحت داشته باشد باید از شخص شهردار نیز گلایه داشت. نه به افراط آن شهردار دوربینی که اعضای شورا را دکوری برای تزیین قاب تصاویر انتخاباتی اش می دانست و نه به تفریط این شهردار که گویی بعضی از اعضای شورا خود را به تنهایی مالک و صاحب اختیار مجموعه شهرداری می دانند.

آن عضو مداخله گر شورا هم هنوز یک عذرخواهی جدی به مردم این شهر بدهکار است که نباید در ماجراهای اخیر که حیثیت شهر را لکه دار کرد از کنار آن به سادگی گذشت. این همه مردم شهر که کاره ای نیستند کجا پای برادرشان به ورطه رانت و فساد باز شد و چگونه ممکن است کسی که عضو خانواده اش درون شورا ست طرف قرارداد مناقصه های شهرداری قرار گرفته و میزان زد و بند و خط و ربطش به مرحله ای بینجامد که پای ثابت و مهره تأثیرگذار باج خواهی در پرونده فساد اخیر شورای شهر قرار بگیرد؟

از کنار این مسأله قطعا به سادگی عبور نخواهیم کرد.

برای آ سید قاسم عزیز در هر پست و جایگاه و سنگری که قرار بگیرد آرزوی توفیق بیش از پیش داشته و یقین دارم خوشنامی او از حافظه مردم این دیار محو نخواهد شد.

اگر به کسی برنخورد و این کلام را به پای حسّ ناسیونالیستی حقیر نگذارند، خیلی دلم می خواهد متن را با این جمله به پایان برسانم که: محض رضای خدا بگذارید بابل برای بابلی ها باقی بماند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

امان از گزارش های دهان پر کن!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۸:۱۰ ب.ظ

See the source image


یک فرهنگ غلطی در بعضی ادارات و مجموعه های خصوصی یا دولتی در حال فراگیر شدن است و آن هم چیزی نیست جز مبالغه و بزرگ نمایی در کارها که از آن گاه در اصلاح به "گزارش سازی" یاد می شود.

هدف از انجام این کار اشتباه هم البته جلب رضایت مافوق است و بس.

بعضی گاه این گونه توجیه می کنند که حالا که عقل ها در چشم ها قرار دارد ما هم بیاییم و با برجسته سازی فعالیت های خود و آب و تاب دادن به عملکردمان طوری گزارش بدهیم که هر شنونده ای سر جای خود میخکوب شده و یقین حاصل کند که شب و روزمان را در زحمت و محنت گذرانده و از ما دلسوزتر برای انجام آن کار یا تصدی آن مسئولیت وجود نداشته و نخواهد داشت!

بعضی هم یک قدم پا را فراتر نهاده و به زعم خود فتوا داده اند که اصلاً دروغ سازمانی، گناه محسوب نمی شود و یا چون دیگران هم به ظاهرسازی و بزرگ نمایی عملکرد خود می پردازند ما هم چاره ای جز تقلید از رفتار آنان و حتی سبقت از رقبا نداریم و ...

نتیجه اشاعه این فرهنگ غلط می شود همان مَثَل معروف که آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی! می شود همین که گاه می بینیم بعضی ها هزینه شان بیشتر از فایده شان است و از اساس اگر مجموعه وابسته شان را تعطیل کنید چه بسا خیر بیشتری به جامعه برسد. نتیجه اش می شود روی کار آمدن آدم های چاپلوس یا زبان باز به جای انسان های مومن و متعهد و دلسوز.

ریشه مشکل همان است که بیان شد؛ رجحان رضایت مافوق بر جلب رضایت الله.

امام علی علیه السلام در حکمت 458 نهج البلاغه در وصف نشانه های ایمان، توصیه می فرماید که: "بیشتر از مقدار عمل سخن نگویی".

مولای متقیان بیان دیگری نیز در این رابطه دارد که برای مجموعه مدیران، کارمندان و فعالان عرصه های اجتماعی و فرهنگی و ... آموزنده و مبیّن خط و مشی صحیح یک انسان شریف و با ایمان است. امیرالمومنین علی علیه السلام در خطبه نهم نهج البلاغه در توصیف شخصیت خود و پیروان راستین خویش چنین می فرماید: "وَ لَسنا نُزعِدُ حتی نوقع، و لانُسیلُ حتی نُمطِر".

یعنی: ما تا عمل نکنیم، رعد و برقی نداریم و تا نباریم سیل جاری نمی سازیم.

البته در این میان ناگفته نماند که ناظران و مدیران و شنوندگان گزارش ها و تحویل گیرندگان بیلان کارها نیز باید عاقل بوده و به این مَثَل شیرین زبان فارسی لااقل توجه داشته باشند که: مشک آن است که خود ببوید نه آن که عطار بگوید."!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

حسن، صادق، اف ای تی اف و دیگر هیچ!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۱۹ ق.ظ

از رکن‌آبادی تا خاشقجی/


اصلاً یادم نیست کجا! یک گوشه ای خلوت از یک گروه مجازی نه چندان بزرگ در تلگرام بود انگار که فردی نوشت: کسی آیا از دیدگاه صادق لاریجانی درباره اف ای تی اف خبر دارد؟ چرا ایشان اظهار نظری نمی کند؟ و ...

گفتم: ولمان کن بابا

نادر طالب زاده میگوید: بروید تحقیق کنید ببنید چرا حسن عباسی را سه بار سر یک موضوع به دادگاه کشاندند او هر بار تبرئه شد و در نهایت نه به خاطر نشر اکاذیب که به اتهام توهین برایش زندان بریدند و ...

تیتر این روزنامه که مال دیروز است برایم جالب بود. شرق مدعی شده همه سران قوا بر سر الحاق به کنوانسیون مورد تأیید غرب در مبارزه با پولوشویی و حمایت از تروریسم اتفاق نظر دارند. من که باور نمی کنم!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

فرماندهی که مکبّر شد

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۱۷ ب.ظ

فرماندهی لشکر، کم جایگاهی نیست. چند هزار نیرو تحت امر یک فرمانده لشکر قرار دارند و فرامینش را اطاعت می کنند. در همه لشکرهای دنیا، فرمانده لشکر در حدّ یک وزیر و وکیل برای خودش عزّت و احترامی دارد.

در ارتش و سپاه ما هم فرماندهان لشکر مورد تکریم همه بوده و در قلب نیروهایشان جای دارند. حسین خرازی فرمانده لشکر بود. خیلی ها از او به عنوان فاتح خرمشهر و یکی از موفق ترین و پرآوازه ترین فرماندهان سپاه اسلام یاد می کردند. می خواست اهمیت نماز را به همه بفهماند. بفهماند که فرمانده لشکر خمینی در مقابل خدا و احکام شریعت، خاضع و مطیع است.

وقت اذان رفت جلوی نمازخانه. چند نفر در صف اول برایش جایی باز کردند. حاج حسین خرازی با همان خنده همیشگی اش از آنها تشکر کرد. رفت جلوتر و در میان بهت همگان، میکروفون را گرفت و ایستاد به مکبّری. همه از این کار او تعجب کردند. به طور معمول مکبّری را افراد کم سن و سال به عهده می گرفتند؛ اما این بار فرمانده یک لشکر فاتح و سربلند آمده بود و با افتخار برای اقامه فریضه الهی، تکبیر می گفت. این اقدام آموزنده شهید خرازی، درسی فراموش ناشدنی برای همه نیروها بود و روحیه شان را دوچندان ساخت.

بازنویسی بر اساس روایتی از همرزم شهید، پایگاه مرجع شهید حاج حسین خرازی


  • سیدحمید مشتاقی نیا

بیدار شو عزیز!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۳۲ ب.ظ

گفتند حاج آقای صدیقی جای آیت الله جنتی مسئول ستاد امربه معروف کشور شد.

بعضیها اعتراض کردند که چرا نیرویی قاطع یا لااقل چهره ای با  فراغت بال بیشتر یا جوان تر و صاحب ایده و ... را منصوب نکردند و خلاصه هر کس از نگاه خود به نقد این انتصاب پرداخت. بعضی هم البته دفاع کردند که نفس آقای صدیقی حق است و محیط کار را معنوی می کند و ...

من از مبنا سوالی اساسی دارم که اصلا این ستاد امر به معروف که می فرمایید، کجا هست؟ چه میکند؟ کجای قصه برخورد با مفاسد اجتماعی و اداری جامعه را دست گرفته؟ وجود خارجی دارد یا نه؟ 

مگر می شود به امربه معروف و نهی از منکر پرداخت و تاوانی نداد و از دست اژدهای هفت سر فساد و تبعیض خلاصی یافت و راه به دادگاه نبرد و اسیر زندان نشد و فحش نخورد و تهمت نشنید و خار مغیلان خرس خاله های دلسوزتر از مادر را سر راه خویش ندید و زمین نخورد و از کار بیکار نشد و ...

نمی گویم امر به معروف و نهی از منکر واقعی ممکن نیست؛ هست اما هزینه دارد و مواجهه با منکر به خصوص در دایره قرمز دانه درشت ها لذت غربت و مظلومیت را سوغات خود دارد و راهی است که رفتن در آن دل شیر می خواهد و ...

چند روز پیش به دوست پاسداری می گفتم خطبه دوم نماز جمعه خطبه سیاسی است اما ابتدای آن با جمله اوصیکم به تقوی الله و نظم امرکم آغاز می شود. خطبه دوم نماز جمعه اگر خطبه واقعی باشد باید بر مبنای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و با تأسی از آموزه نظم و تقوا، همه را سر جای خود بنشاند از آن مدیری که با خودروی بیت المال به کار شخصی می پردازد تا آن گردن کلفت فراری از مالیات و ... را به راه درست دعوت کند و به راستی که اگر نمازجمعه، نمازجمعه باشد وضع جامعه اینگونه نخواهد ماند.

این که گفته اند حوزه های علمیه باید مستقل از دولت ها باشند حرف و نصیحت و تجربه درستی است برای آن که زبان ها بی نگاه به جیب ها و دست ها و صندلی ها و ... آزاد به چرخش دربیاد و این قاعده را باید تعمیم داد به همه صاحبان تریبون و قلم و عَلَم که اگر می خواهید مرد باشید و مرد بمانید و مرد بمیرید و دین را برای دین بخواهید خودتان باشید و خدای خودتان که اداری شدن فرایض الهی، ملالی است اسف ناک که روزمرگی و عادت و تهی شدن از روح و ملکات معنوی در عمل به دین را در پی دارد.

کاری کنیم که خدا به ما نمره بدهد نه مقام مافوق که هر چه از بلاتاثیری کارها و برنامه های ریز و درشت فرهنگی و اجتماعی و ... می کشیم به خاطر همین جا به جایی در نگاه به مبدأ و معاد است و بس. 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

آقای رییس! نترس! ما نگران نیستیم

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۶ ق.ظ


رییس جمهور گفت: همه زور آمریکا همین بود، نگران نباشید!

واقع امر این است که ما از زور آمریکا و میزان توانمندی اش نگران نیستیم. ما نگران این هستیم که چرا دولت ایستاد و تماشا کرد تا آمریکا زورش را بر سر مردم مستضعف خالی کند و معیشتشان را هدف قرار دهد و در نهایت از تخلیه شدن زور کدخدا احساس پیروزی و شعف پیدا نماید؟ اگر این ایستادگی ارزشمند و تاریخی است مدال افتخار آن را فقط باید به سینه ملت صبور و با عزت این مرز وبوم آویخت نه ژنرال های اقتصادی بی مصرفی که گاه خود نیز در افزایش قیمت ارز و خم شدن کمر ملت نقش اساسی داشته اند.

جمله دیگری هم اما از آقای رییس نقل شده که گفت: مردم نگران 13 آبان نباشند همه اش تبلیغات است!

جناب آقای رییس! اگر رویکرد دولت طوری بود که به جهانیان نشان می داد ملت ما همان ملت سال 58 است الان این یانکی ها بودند که باید نگران سیزده آبان و تشعشع دوباره حماسه تسخیر لانه شیطان می شدند و به خودشان دلداری می دادند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

چه کار کنیم که زشت نباشیم؟!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۰۶:۴۳ ب.ظ


برایم جالب بود که دیدم امیرالمومنین علی علیه السلام آنگاه که می خواهد زشت ترین طبقه انسان ها را توصیف کند، نه کافر و زندیق و مشرک و بی دین که اشاره می کند به عالم نمایان منافق صفتی که کلمات حق را لقلقه زبان خویش ساخته و راه را برای اشاعه باطل هموار می  سازند:

"او را دانشمند نامند اما از دانش بی بهره است، یک دسته از نادانی ها را از جمعی نادان فراگرفته و مطالب گمراه کننده را از گمراهان آموخته و به هم بافته و دام هایی از طناب های غرور و گفته های دروغین بر سر راه مردم افکنده، قرآن را بر امیال و خواسته های خود تطبیق می دهد و حق را به هوس های خود تفسیر می کند. مردم را از گناهان بزرگ ایمن می سازد و جرایم بزرگ را سبک جلوه می دهد. ادعا می کند از ارتکاب شبهات پرهیز دارد اما در آنها غوطه می خورد. می گوید: از بدعت ها دورم، ولی در آنها غرق شده است. چهره ظاهر او چهره انسان و قلبش قلب حیوان درنده است. راه هدایت را نمی شناسد که از آن سو برود و راه خطا و باطل را نمی داند که از آن بپرهیزد، پس مرده ای است در میان زندگان." خطبه 87 نهج البلاغه

علم، مسئولیت آور است. هر نعمتی میزان توقع از صاحب نعمت را افزایش می دهد. این که گفته اند لایکلف الله نفساً الا وسعها یعنی هر که بامش بیش، برفش بیشتر! وقتی امکانات بیشتر و اختیارات فراوان تری داری، مسئولیت بیشتری هم بر عهده ات سنگینی می کند و اگر کوتاهی نشان دهی بیشتر مورد بازخواست قرار خواهی گرفت.

کسی که گناه را در جامعه عادی جلوه می دهد و حرمت آن را خدشه دار کرده و دیگران را با شبهات و توجیهات به ظاهر متشرعانه خود به سمت عصیان و تباهی سوق می دهد در واقع نه تنها خودش را به وادی هلاکت کشانده بلکه جامعه را نیز از مسیر کمال و سعادت منحرف نموده و از این رو پلشتی او بیشتر از تبهکارانی است که لااقل نه با نام و نقاب دین به تقابل با حق برخاسته اند. اینگونه است که مولا علی علیه السلام چنین عالم نماهای حیوان سیرتی را زشت ترین طبقه انسان ها لقب می دهد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

اینجا آمریکاست!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۵۱ ب.ظ

مجری زن با بستن فرزندش به پشت جلوی دوربین آمد +عکس


این تصویر مربوط به گزارش هواشناسی در یک برنامه زنده تلویزیونی در آمریکاست.

سوزی مارتین مدیر عملیاتی کمپانی هواشناسی Praedictix است که در یک برنامه خبری در حالی که کودک خردسالش را در پشت خود بسته بود مقابل دوربین حاضر شد. جالب است بدانید در بسیاری از کشورهای غربی هفته ای به عنوان "هفته بین المللی بستن فرزند به پشت" نامگذاری شده که مارتین قصد داشت با این کار خود نسبت به برجسته سازی آن اقدام کند.

در حالی که بسیاری از کشورهای غربی در حال ترویج فرهنگ فرزندآوری و زاد و ولد هستند متأسفانه هنوز هم عده ای از زنان شاغل در کشور ما گمان می کنند داشتن فرزند با اشتغال منافات دارد و با این تصور غلط، خود را از داشتن فرزند و شیرینی های این نعمت الهی محروم می سازند.

برای مطالعه بیشتر می توانید از لینک زیر بازدید نمایید:

http://tabnakbato.ir/fa/news/124062/%D9%85%D8%AC%D8%B1%DB%8C-%D8%B2%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%86-%D9%81%D8%B1%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%B4-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D8%B4%D8%AA-%D8%AC%D9%84%D9%88%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D9%85%D8%AF-%D8%B9%DA%A9%D8%B3


  • سیدحمید مشتاقی نیا

آمادگی نبویان برای مناظره با علی نجفی

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۵:۴۵ ق.ظ

به دنبال درخواست جمعی از فعالان مجازی انقلاب اسلامی در شهرستان بابل از علی نجفی برای مناظره با یکی از کارشناسان پیرامون قراردادهای بین المللی به اصطلاح شفافیت مالی، حجت الاسلام دکتر سید محمود نبویان از فضلای بابلی حوزه علمیه قم و نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را برای مناظره با این نماینده اعلام کرد.

دکتر علی نجفی دیپلمات سابق و از دوستان ظریف که با استفاده از تصاویر شخصی خود با وزیر خارجه در زمانی که پروپاگاندای رسانه ای درصدد قهرمان سازی از مذاکره کنندگان هسته ای بود توانست با رأی لب مرزی و کمی بیشتر از یک چهارم مردم شهرستان بابل اجازه ورود به مجلس را پیدا کند.

اصرار این نماینده به دفاع از لوایح قوه مجریه و موافقت همیشگی او با درخواست های دولت از مجلس باعث شهرت وی به عنوان وکیل الدوله شده است. این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در جریان تصویب الحاق به اف ای تی اف و جنجال های پیرامون آن همان طور که انتظار می رفت به دفاع محض از آن پرداخت که موجی از اعتراض را در بین نیروهای دلسوز انقلاب برانگیخت. نکته جالب و عجیب آنکه بر خلاف تحلیل بسیاری از شهروندان، نیازآذری نماینده دیگر مردم بابل که او نیز از نظر سیاسی به دولتمردان بنفش گرایش دارد اعلام کرد که به این قانون رأی نداده و بر اساس تحقیقاتی که داشته تصویب آن را برخلاف مصالح کشور تشخیص داده است.

از اواخر ساعات شب گذشته که خبر اعلام آمادگی دکتر نبویان برای مناظره با نجفی در فضای مجازی منتشر شده تعدادی از فعالان سیاسی اصلاح طلب اذعان داشتند که علی نجفی زیر بار این مناظره نخواهد رفت چرا که می داند در مقابل قدرت استدلال حجت الاسلام نبویان و اشراف وی به زیر و بم قراردادهای بین الملی، حرفی برای گفتن نخواهد داشت. 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

مشت آخر را برنده می زند!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۰۴:۱۹ ب.ظ
fq6m_13970715000523636745135527518115_15043_photot.jpg

از میان همه تصاویر مخابره شده از تجمع چند روز پیش مردم در مقابل مجلس در اعتراض به تصویب قوانین دشمن شاد کن، این تصویر را بیشتر پسندیدم.
فکرش را بکنید، روزی این مشت بنشیند زیر چانه مسببان اوضاع اقتصادی و سیاسی فعلی کشور و مروّجان فرهنگ غرب باوری! چه دلی از همه ما خنک می شود. آن روز دیر نیست. این فریادها و مشت ها و اسف ها و ... روزی اثر می کند. دعای مومن بی جواب نمی ماند.
تاریخ ثابت کرده که برنده منازعات سیاسی با همه فراز و نشیب هایش، مردم هستند. مشت آخر از آنِ برنده است.
  • سیدحمید مشتاقی نیا

سلام بر آمنه

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۵:۲۳ ب.ظ


آمنه، مادر تاریخ است که فرزندی چون محمد(ص) از دامان او برخاست و شرافت و انسانیت را برای همیشه تاریخ، جاودان ساخت.

هر مادری که دامان پاکش، فرزندی هدایتگر و راهبر و مجاهد فی سبیل الله را تربیت کند، آینه ای از آمنه بزرگ تاریخ است.

آمنه، امّ عماد، مادر مقاومت نیز انعکاسی از پرتو وجود همه مادران و زنان بهشتی است که گلخانه وجودش رایحه ایمان و پایداری و غیرت را تحفه عالم نمود و دستان خاکی زمین را با کوثر زلال ولایت الله، شستشو داد.

سلام بر آمنه سلامه که سه فرزند و نوه اش به شهادت رسیدند؛ اما خم به ابرو نیاورد و داغ کمترین شکوه ای را بر دل دشمنان باقی نهاد و نغمه ما رأیت الا جمیلا را سرمشق رسالت زینبی خویش ساخت. برای آنان که با راه و رسم آسمان آشنا نیستند شاید عجیب باشد که بدانند مادر عماد، شیر غرش گر جبهه مقاومت که ده ها سرویس جاسوسی و تروریستی دنیا دنبال ردی از او بودند، در خانه ای ساده و کوچک در یکی از محرومترین مناطق فقیر نشین لبنان در کنار شیعیان مخلص و پابرهنگان عاشورایی مکتب عشق و دلدادگی قرار داشت. در کنار مردم با سختی ها کنار آمد؛ اما در مقابل زیاده خواهی صهیونیسم خون آشام، ضعف و سستی نشان نداد.

روح این شیرزن دلیر و دشمن شکن، میهمان خوان سالار شهیدان شد و حلاوت نظر به وجه الله، رزق ابدی او گردید. خدا کند یاد و خاطره و سیره این حماسه سازان مجاهد و بی ادعا را همواره سرلوحه خود و فرزندان خویش قرار دهیم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

پیام آیت الله توکل پیرامون سیل اخیر شمال کشور

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۴ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

باران پاییزی و جاری شدن سیل اخیر در مناظق شمالی کشور مشکلاتی را برای هموطنان به همراه داشت و خسارت هایی را برای مردم رقم زد.

مردم نجیب استان مازندران نیز به رغم بهره مندی از این موهبت الهی، از پیامدهای ناشی از جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه ها خساراتی را متحمل شدند.

ضمن عرض تسلیت به خانواده هایی که عزیزان خود را در این حادثه از دست داده و نیز ابراز همدردی با خسارت دیدگان سیل اخیر، از مسئولان ذی ربط انتظار می رود با توجه به آن که اغلب خسارت دیدگان از اقشار مستضعف و روستا نشین هستند به هر طریق ممکن نسبت به جبران ضرر و زیان های مادی آنان اقدام مقتضی صورت گیرد.

این جانب تشکر از مسئولان و نهادهایی که با اعلام هشدارهای لازم قبل از وقوع سیل در کاهش خسارت های ناشی از آن کوشیده و برای رفع مشکلات به دل طوفان زده و خالصانه اهتمام ورزیدند را بر خود لازم دانسته و این نکته مهم را گوشزد می نمایم که توجه به زیرساخت ها، علاوه بر پیشگیری از مشکلات به وجود آمده در تخریب جاده ها و منازل مسکونی و ... بهره مندی مناسب از این موهبت الهی در راستای رشد فعالیت های کشاورزی و اقتصادی منطقه و تأمین آب مورد نیاز را به دنبال خواهد داشت.

از خداوند متعال سربلندی و سعادت دنیوی و اخروی همه مؤمنان به خصوص دلدادگان اهل بیت علیهم السلام در شمال کشور را آرزومندم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

سید رحیم توکل، نماینده مردم شریف استان مازندران در مجلس خبرگان

1397/7/17

  • سیدحمید مشتاقی نیا

صد میلیون از ظریف طلبکارم!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۵۵ ق.ظ

علت مخالفت این قلم با مبانی فکری محمدجواد ظریف و انتقاد پیاپی از عملکرد او این است که تصور می کنم ایشان صد میلیون تومان به من بدهکار است و تا زمانی که این احساس در من وجود دارد دست از سر او بر نمی دارم.

حالا ببینیم آیا جناب وزیر حاضر است برای آن که این بهانه را از دست من بگیرد، صد میلیون تومان از کیسه خودش به من بدهد؟!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

پلی برای صیانت از بیت المال!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۴:۱۳ ب.ظ

xgwe_photo_2018-08-06_03-59-18.jpg

28r2_photo_2018-08-06_03-59-32.jpg


عکس نخست، مربوط است به تخریب پلی که راه ارتباطی بین منطقه بندپی شرقی بابل و بابلکنار محسوب می شود. دیروز کانال های خبری شهرستان بابل با درج این تصویر اطلاع دادند که این پل برای چندمین بار با وقوع یک سیلاب تخریب شده و مشکلاتی را برای تردد دانش آموزان و بیماران و ... که مجبور به استفاده از آن هستند، به همراه داشته است.

بیان این نکته را لازم می دانم که هر دو نماینده مردم شهرستان در مجلس اهل منطقه بندپی بوده و این خطه، از فرماندار و استاندار تا معاون وزیر و ... را تا کنون بارها به عرصه مدیریت کشور تحویل داده است.

تصویر دوم مربوط است به جلسه ای که امروز با حضور فرماندار بابل با موضوع صیانت از بیت المال برگزار شد. خبری از محتوای جلسه هنوز به گوش نرسیده است.

خواستم یادآور شوم که صیانت از بیت المال، معادله پیچیده و دشواری نیست. با دلسوزی و تعهد در دو مقوله اجرا و نظارت، می توان در حفاظت از اموال و حقوق عمومی به توفیق رسید.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

خط قرمزی به نام علی لاریجانی

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۸:۴۹ ق.ظ


از دیروز تا به حال، گروه های مجازی سرشار از فوروارد مطالبی است از محکومیت رفتار علی لاریجانی تا فحش و بد و بیراه به او و تحلیل پیرامون میزان وابستگی و سرسپردگی وی و نقشی که در پیشبرد اهداف پیدا و پنهان جریان غربگرا داشته و....

یک نفر نپرسید علی لاریجانی را چه کسانی در پاچه ملت فرو کردند و چرا از این بابت عذرخواهی نمی کنند؟ او در زادگاه خودش آمل رأی نداشت و نتوانست ببه مجلس برود اما به قم آمد و با حمایت چهره های شاخص حوزوی وارد مجلس شد. مردمی را می شناسم که از روی ترس نسبت به آخرت و رودربایستی با علما با اکراه به او رأی دادند.

الان هیچ یک از حامیان اصلی لاریجانی در قم و نیز چهره های شاخص اصولگرا در تهران، به رغم مخالفت با قرارداد مصوب دیروز، از گل نازک تر به او نگفته اند. همین جمع که بعضا از من و شما می خواهند نسبت به قوانینی چون اف ای تی اف سکوت نکنیم، سال بعد دوباره پشت علی لاریجانی می ایستند و اگر نخواهیم به او رأی دهیم ما را به افراط گرایی و بی بصیرتی متهم خواهند کرد. حواسمان باشد که داریم در یک دور باطل سیاسی سرگردان می شویم. گاه کسانی دم از عمار بودن می زنند که فقط بازیچه دست عمروعاص ها هستند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا