اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

۴۰ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

رجایی فر، یادگار خانطومان

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۰۷:۴۰ ق.ظ

          کتفش تیر خورد و برگشت. دیدم دوباره هوای اعزام دارد.

گفتم: برادر من! یک بار رفتی، مجروح هم شدی، خدا قبول کند! دینت را ادا کردی. حالا بنشین سر جایت به زن و فرزندانت برس. لااقل این بچه هفت ماهه خیلی به تو نیاز دارد.

گفت: اگر بدانی آن جا با شیعیان چه می کنند تو هم یک لحظه آرام نمی نشینی. یک بار در کوچه های حلب، کودکی را دیدم که سر بریده اند ... آن وقت انتظار داری  بنشینم یک گوشه و به فکر بچه های خودم باشم؟!

 

 

 

2-      کار هر شبمان همین شده بود. به هر کداممان یک جلد قرآن هدیه داده بود. به دخترمان می گفت: تو مدیر قرآن هستی؛ به پسرمان هم می گفت: تو استاد قرآنی!

بعد همه دور هم می نشستیم و قرآن می خواندیم. کم کمش ده آیه بود؛ اما اغلب آن قدر حسّ خوبی پیدا می کردیم که هر شب لااقل یک جزء در جمع کوچک خانوادگی مان تلاوت می شد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

دولت راستگویان!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۸ ق.ظ

علی جنتی نوشت چون بعضی ها به علما اطلاعات غلط دادند و فعالیت های فرهنگی زمان مدیریت وی را تخریب نمودند از مسند خود "استعفا" می دهد.

نوبخت در گفتگوی تلویزیونی گفت رئیس جمهور با "عزل" وزیر ارشاد دنبال بهبود شرایط فرهنگی کشور است.

به هر فرهنگ لغتی که مراجعه کنید بین دو واژه عزل و استعفا، تفاوت معنایی وجود دارد. این وسط یک نفر دارد دروغ می گوید.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

دسته گلی که امروز توی قم تشییع شد

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۹ ب.ظ


جریان این دسته گل رو میدونین چیه؟ امروز همراه پنج شهید مدافع حرم، توی قم تشییع شد. سید حشمت حسین از دلاورای زینبیون پاکستان، وقتی پاش به سوریه رسید، گفت من دیگه خط مقدمو رها نمی کنم. هیچ وقت حتی برای مرخصی هم به عقب نیومد. سید حشمت همیشه توی خط موند و ازش جدا نشد؛ چه موقع حیات ظاهریش، چه وقتی که شهید شد. امروز به یاد پیکر مفقودش این دسته گلو همراه سایر شهدا تو قم تشییع کردن.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

رادمهر، یادگار خانطومان

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۰۶:۴۹ ب.ظ

 

1-      آخر کسی نفهمید مسئولیتش در سپاه چیست؛ حتی همسرش. می گفتیم: کجا می روی، می گفت: می روم برای خدا.

در جنگ های سی و سه روز یا در حلب، وقتی به دیده بانی می ایستاد، همه چیز را به طور کامل رصد می کرد. جسور و بی صدا به دل دشمن نفوذ می کرد و کارش را انجام می داد.

نه اینها را کسی می دانست و نه آن خیرخواهی های پنهانی اش را.

بعد از شهادت، همسرش هم حاضر به مصاحبه نشد. می گفت: محمود سفارش کرده، نبینم جایی بروی و از من تعریف کنی.

 

 

2-      سه بار برایش درجه تشویقی آمد، نگرفت. ته دلش این بود که کار برای خدا این حرف ها را ندارد. بی هیچ ادعایی می گفت: اگر برای همه بچه های لشکر، تشویقی آمد، چشم؛ من هم می گیرم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

یک شوخی با شهردار بابل

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۰۲:۱۱ ب.ظ

غلبه سنت بر مدرنیته یعنی همین که با یک ظرف چهار لیتری، آتش را خاموش کنی و با یک سطل، سیلاب را از شهر بیرون بریزی.

تکنولوژی فقط در رشته عکاسی کاربرد دارد!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نمره بیست به بزرگترین کار فرهنگی شهرداری بابل!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۰۴:۳۲ ب.ظ

رفع مشکل آب گرفتگی خیابان ایثار در محدوده محله قدیمی چهارشمع (شنبه) پیش در روزهای اخیر یکی از اخبار خوب و البته مستمر شبکه های تلگرامی مرتبط با شهرستان بابل بوده است.

اگر چه افراط در بازتاب مکرر این خبر و تهیه تصاویر پی در پی از حالت های مختلف فعالیت جناب آقای شهردار، صدای منتقدین را درآورد و باعث شد این رفتار را در روزهای پرتردد منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی، نوعی حرکت تبلیغی صرف معنا نمایند؛ اما واقعیت آن است که بنا بر آموزه های اخلاقی دین، هیچ کس مجاز به تحلیل و قضاوت در خصوص نیّت مومنین نبوده و ظنّ بد، گاه می تواند بسترساز وقوع گناه باشد.

آن چه برای هر شهروندی می تواند مهم و امید بخش محسوب شود، رفع یکی از مشکلات دیرینه شهر توسط مدیریت شهرداری و ارائه نیکوی خدمتی موثر به مردم است که در این خصوص، این قلم نیز قدردانی از همّت جهادی برگرفته از فرهنگ غنی مکتب عاشورا را با آرزوی تداوم آن، بر خود فرضی مسلّم می داند.

در جامعه اسلامی، هر خدمتی که توسط مسئولان امر در راستای وظایف ذاتی شان در حق مردم صورت می گیرد، علاوه بر ادای تکلیف و دین و ذخیره اجر اخروی، باعث تقویت باور عمومی نسبت به صلاحیت نظام دینی می گردد. از این منظر، همه نهادهای اجرایی، اعم از مجموعه های خدماتی یا اقتصادی و سیاسی و ... در گستره حاکمیت دینی، به خودی خود، نهادی فرهنگی محسوب می شوند. نظام اسلامی در همه شئون خود یک نظام مبتنی بر فرهنگ است و هر نوع رفتار مدیران منتسب به نظام، خوب یا بد، در تعیین جایگاه مردمی نظام و میزان مقبولیت آن نقشی اساسی دارد.

از این رو راقم این سطور، ضمن قدردانی نسبت به همه فعالیت های زیرمجموعه های وابسته به شهرداری بابل در دهه محرم، معتقد است ارائه خدماتی مشابه آن چه که در راستای وظیفه ذاتی شهرداری در رفع مشکل کهنه ساکنین محله مذکور صورت گرفت، با توجه به ایجاد خوش بینی در مردم و تقویت نشاط عمومی از وقوع خدمتی بایسته، بزرگترین و بهترین کار فرهنگی شهرداری بابل در این ایام محسوب می شود.

بدیهی است تقسیم وظایف بین نهادها و سازمان ها مستلزم عدم دخالت در امور یک دیگر و پرهیز از موازی کاری است. بر این اساس انتظار می رود واحدهای فرهنگی وابسته به هر مجموعه، ارتقای سطح فرهنگی و اصلاح نگرش های اجتماعی مرتبط با مجموعه ذی ربط را در اولویت نخست وظایف خویش قلمداد نمایند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

بی دقتی در نام گذاری هیئت

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۴ ب.ظ

d2bd_photo_2015-10-15_11-00-22.jpg


طرف، حواسش نیست نوشته هیئت عزاداران امیرکبیر. البته من میدونم که منظورش به خیابون امیرکبیر بوده. حالا خوبه یکی بیاد زیرش بنویسه:

امیرکبیر، عزادار نمی خواهد، رهرو می خواهد!

بعضی از اونایی که مدعی بودن عزادار حسینی هستن بعد مدتی یه چیز دیگه از آب دراومدن، وای به اونایی که از همین الان میگن ما عزادار امیرکبیر هستیم!!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

به به حاج آقای نایینی!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۸ ق.ظ

wdh_photo_2015-10-15_10-44-12.jpg


من از دادگاه ویژه ای ها خیلی دل خوشی ندارم. به نظرم تا رسیدن این نهاد مهم به نقطه مطلوب هنوز فاصله وجود دارد.

در این بین البته وجود بعضی قضات عادل و دلسوز انقلاب را باید نعمتی ستودنی دانست.

دیشب در یکی از گروه های تلگرامی به طور اتفاقی با تصویر جناب آقای نائینی دادیار شعبه ششم ویژه روحانیت قم مواجه شدم. مطلب منتشر شده، مربوط به گزارش مقتل خوانی این روحانی نجیب و قاضی آخرت نگر در روز عاشورا بود.

برای ایشان و همه بزرگانی که ارزش میزان را بالاتر از میز خود می دانند آروزی توفیق و سربلندی دارم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

هوای کربلا، 37 درجه بالای صفر!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۵، ۰۹:۲۱ ب.ظ

سازمان هواشناسی گزارش داد امروز 21 مهرماه 1395 دمای هوا در شهر مقدس کربلا 37 درجه سانتیگراد بود.

سال گذشته در نخستین روزهای ماه محرم، عده ای در فضای مجازی این شبهه را انداختند که چون زمان اصلی وقوع عاشورای 61 هجری در فصل پاییز بود پس همه این حرف هایی که درباره فشار گرما و عطش طاقت فرسای اصحاب و خاندان اباعبدالله عیه السلام می گویند صرفاً ترفند جماعت روضه خوان برای داغ کردن بساط سوگواری است!

امروز دقیقاً عاشورای قمری و شمسی با هم مصادف شده بود. دمای هوای امروز کربلا هم 37 درجه بالای صفر بود.

آدم در فصل زمستان هم تشنه می شود و نیاز به آب پیدا می کند، چه برسد به دمای نزدیک به چهل درجه، آن هم با پوشش سنگین زره و کلاه خود و حمل سلاح های آهنین و تکاپوی مداوم در میدان رزم.

وقتی آب را به روی شما ببندند زمستان هم که باشد گلویتان خشک می شود، چه برسد که در زیر تابش مستقیم خورشید قرار داشته باشید. وقتی آب نباشد مادر دیگر نمی تواند به طفل شش ماهه خود شیر بدهد، حتی اگر در اوج سرما باشد.

امیدوارم مخاطبان شبکه های مجازی، در مواجهه با شبهات شیطنت آمیز، تأمل بیشتری از خود نشان بدهند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

حاجی زاده، یادگار خانطومان

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۵، ۰۸:۰۰ ب.ظ

1-      جنگ، جنگ است. توپ و گلوله این حرف ها سرش نمی شود. جبهه، شهادت و جراحت دارد. باید با این واقعیت ها کنار آمد. ناراحت نباش رضاجان ...

سرش را آورد بالا و نگاهی عمیق به صورتم انداخت:

-          تو فکر کردی من به خاطر شهادت بچه ها ناراحتم؟! نه.

کلاهش را نشانم داد که جای اصابت دو گلوله رویش به چشم می خورد. گفت: شهادت در دو قدمی من قرار نداشت؛ اما لیاقتش را نداشتم.



2-      سال های سال عادت داشتم هر روز دعای سلامتی امام زمان(عج) را به نیّت ظهور حضرت قرائت کنم. بعد از شهادت رضا چند روزی حال خوشی نداشتم و این دعا را نخواندم. یکی از اقوام خواب رضا را دید. گفت: به مادرم سلام برسانید و بگویید دعای سلامتی آقا را همیشه قرائت کند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

جمشیدی، یادگار خانطومان

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۱ ق.ظ

1-      آرام و قرار نداشت. هر جای شهر کار فرهنگی بود، ردی هم از حضور علی به چشم می خورد. به شهر خودش اکتفا نمی کرد. اهالی بعضی روستاهای سیستان و بلوچستان هم اسم علی جمشیدی را در اردوهای جهادی به خاطر سپرده و مهرش را به دل داشتند.

اتاق خوابش را با سربند و پلاک و تصاویر شهدا و ... تزیین کرده بود. روی دیوار هم جمله ای نوشت که خط و مشی سلوک جهادش را تبیین می کرد: پایان مأموریت بسیجی، شهادت است.

 

2-      بچه بسیجی هایی که دنبال پیام شهدا می گردند به این جمله از وصیتنامه علی جمشیدی، دل بسپرند. علی در وصیت خود عبارتی دارد که بیان آن کار صدها مقاله و سخنرانی تحلیلی و راهبردی را یک جا انجام می دهد. آن جمله این است:

"در اوضاع سیاسی کنونی که نائب بر حق حضرت ولی عصر (عج) رهبرمان امام خامنه ای، علم را بر دوش گرفته و رجال سیاسی، چندان همسو با فرمایشات ایشان عمل نمی کنند بایستی بچه های مذهبی، (هیئتی و مسجدی)، خود را فدا کنند."

  • سیدحمید مشتاقی نیا

برسد به دست کربلایی جواد مقدم

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۵، ۰۱:۱۴ ب.ظ

جواد مقدم از مداحان به نام کشور امسال نیز برای چندمین سال متوالی دهه محرم را میهمان هیئت غریب مدینه شهرستان بابل است.

امروز در خبرها آمده بود که وی بر سر مزار مرحوم هادی نوروزی بازیکن فقید یکی از تیم های مطرح کشور در روستای کپورچال بابل حاضر شد و در جمع تعدادی از هوادارانش روضه خواند.

جا دارد این سوال را از مداح جوان کشورمان داشته باشیم که آیا حاضر است بر سر مزار لااقل یک شهید از بیش از هزار هفتصد شهید شهرستان لاله خیز بابل نیز حاضر شده و به مقام شامخ آنها ادای احترام کند؟

آیا جواد مقدم از جایگاه جهانی علمای فقیدی چون علامه سعیدالعلمای بارفروش اطلاع دارد؟ آیا او از سابقه مجاهدات مردم این شهر در نبرد با فرقه های ضاله بابیت و بهائیت و برافراشته نگاه داشتن بیرق حبّ اهل بیت علیهم السلام با خبر است؟

آیا یک مداح که داعیه نوکری اهل بیت را دارد برای ادای احترام به ساحت خادمین اسلام و اهل بیت، اولویت مناسبی را انتخاب کرده است؟

جواد مقدم البته در شهرستان بابلسر به منزل شهید مدافع حرم حجت الاسلام کریمیان رفت و با خانواده آن عزیز دیدار داشت، اما به نظر می رسد در شهرستان بابل نتوانسته تصمیم به جایی را در این خصوص اتخاذ نماید.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

امتحان محرم امسال

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۷:۳۹ ب.ظ

دیروز بود که بمب های بنی امیه، عزاداران حسینی را در یمن به خاک و خون کشید. نهصد نفر انسان بی گناه، به جرم عزاداری اهل بیت شهید یا مجروح شدند.

امروز اگر حسین علیه السلام در بین ما بود چه واکنشی در قبال این فاجعه نشان می داد؟

هر روضه خوان یا سخنرانی اگر این روزها بر مصائب حسینیان عصر خود چشم ببندد، دروغ گویی بیش نیست. مگر می شود ظلم یزیدیان را دید و به سادگی از کنار آن گذشت؛ اما داعیه حسینی بودن را داشت؟

پول نفت آل سعود، دهان نهادهای بی خاصیت جهانی را بسته است. آنها لااقل پول گرفتند و دهانشان بسته شد. دهان ما را چه چیزی بسته نگه داشته است؟

با خودمان تعارف نداشته باشیم. حسین یار بی غیرت و سست نمی خواهد.

اگر می خواهید دل امام شهیدمان را شاد کنید برای دل شکسته اصحاب آخرالزمانی اش روضه بخوانید و اشک بریزید. این هم امتحان محرم امسال ما.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

بلباسی، یادگار خانطومان

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۴:۰۶ ب.ظ

1-      کارهای فرهنگی اش زبانزد بود. خیلی ها شاید او را به خاطر فعالیت هایش در ستاد راهیان نور بشناسند یا به خاطر تلاش هایش در راه اندازی موکب و ... در پیاده روی اربعین. اما گوشه و کنار استان اگر اقدامی جهادی برای کمک به محرومین نیاز بود، می توانستی حضور فعال و خستگی ناپذیر محمد را هم ببینی.

در جریان بازسازی خرابی های زلزله ارسباران هم اسم بچه های مازندران سر زبان ها افتاده بود. در حلقه نیروهای مازندرانی، محمد بلباسی نگینی بود که به زیبایی می درخشید.

با همین روحیه به سوریه هم که رفت، شب ها وقتی همه می خوابیدند، او غیبش می زد. مدتی طول کشید تا بفهمیم نیمه های شب، تک و تنها و بی سر و صدا کیسه های شن را پر می کند و با خودش زمزمه ای شیرین دارد.

 

 

2-      الان که دارم این وصیت نامه را می نویسم خیلی دلتنگ شده و گریه امانم نمی دهد، بنده لایق شهادت نیستم، اما اگر خداوند

متعال به این کمترین عنایتی بکند و مرگ ما را شهادت در راهش رقم بزند، آن را مدیون تو هستم. وعده ما انشاءالله در

 محضر بی بی زینب (س) و ائمه معصومین، و برای تو صبر زینبی را ارزو می کنم. از طرف من روی فرزندانم را ببوس و

به فرزند چهارم بگو، این سختی ها اسایش به همراه خواهد داشت و دلتنگ بابا نباشد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

بریری، یادگار خانطومان

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۷ ق.ظ

1-      اولین حقوقش را که گرفت، گفتم: خوب دیگر باید از این به بعد حساب سالت را داشته باشی. لبخندی زد و گفت: چشم.

امام جمعه بابلسر آمده بود شهادت او را تبریک بگوید. گفت: می دانستی پسرت حساب سالش را داشت و خمسش را سر وقت حساب می کرد؟

گفتم: بله از سال 85 بهش گفتم و او هم انجام داد. جواب امام جمعه برایم جالب بود. برخلاف تصور من، علی رضا از سال81 خمسش را حساب می کرد، یعنی درست از وقتی که حقوق ناچیز دانشجویی اش را می گرفت.

 

2-      از دهانم پرید و گفتم: خیلی مراقب خودت باش! گفت: دیدی داری می زنی زیر قول و قرارت؟! تو باید برایم دعا کنی و خوشحال باشی که این راه را انتخاب کرده ام. حق با او بود. گفتم: راضی ام به رضای خدا.

این شد آخرین جمله ای که بین ما رد و بدل شد. یک هفته از این تماس نگذشت که خبر شهادتش را آوردند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نامه سرگشاده به هیئت رزمندگان شهرستان بابل

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۰ ق.ظ

لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم

برادران عزیزم جناب آقایان میرزاپور، الماس پور و سایر مجاهدان مخلص هیئت رزمندگان اسلام با سلام

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عزاداری های شما به استحضار می رساند:

یکی از کانون های ثابت برای محوریت مستمر در امور فرهنگی شهرها و تقویت بنیه اعتقادی و معنوی جامعه، بارگاه شریف امام زادگان واجب التعظیم است.

احیای دو مرکز مذهبی در هسته مرکزی شهر بابل یعنی امام زاده قاسم و امام زاده عبدالله، در سال های اخیر – اگر چه هنوز تا نقطه مطلوب فاصله دارد-  دلیلی متقن در اثبات تأثیر این پایگاه ها در تقویت و ترویج روحیه معنوی جامعه محسوب می شود.

یکی دیگر از امام زادگان معظم شهر بابل که به رغم قرار گرفتن در جغرافیایی پرتردد، متأسفانه آن گونه که باید محل رجوع مردم واقع نشده، حضرت امام زاده یحیی در سبزه میدان بابل است.

بی شک هر کس – اعم از من طلبه تا مسئولان نهادهای فرهنگی – در جهت غربت زدایی و معرفی شخصیت این امام زاده اهمال نموده در جای خود قابل سرزنش به شمار خواهد آمد. رصد وضعیت فرهنگی امروز جامعه، به وضوح ضرورت احیای چنین مراکزی مهم و انسان ساز را گوشزد می نماید.

زیبنده نام رفیع دارالمؤمنین نیست که آستان امام زاده ای شریف، این گونه گمنام و ناآشنا باقی بماند.

الغرض؛

از آن جا که مراسم با شکوه دسته روی هیئت رزمندگان اسلام در بابل هر سال از سبزه میدان (چند قدمی امام زاده یحیی) به سمت آستان مقدس امام زاده قاسم برگزار می شود، می توان از این ظرفیت تجمع عزاداران حسینی برای معرفی و تمرکز بخشی به آن امام زاده غریب نیز بهره گرفت. حال که قرار است مقصد دسته روی، مرقد نورانی یک امام زاده باشد، چه بهتر و زیباتر است که مبدأ حرکت عزاداران نیز بارگاه امام زاده ای دیگر باشد.

برادران عزیز و رزمندگان خستگی ناپذیر جبهه جهانی اسلام بهتر از راقم این سطور بر لزوم برجسته سازی عناصر فرهنگ ساز جامعه اشراف داشته و از این رو بر این باورم که پیشنهاد مذکور را با تأملی شایسته مورد واکاوی و توجه قرار خواهند داد.

خداوند همه ما را به آرزوی دیرینه مان رسانده و به برکت این ایام نیک، همه دلسوزان عرصه اسلام و انقلاب اسلامی را در گستره عاشورائیان تاریخ، منزلتی ویژه ببخشد.

والسلام علی عبادلله الصالحین

سید حمید مشتاقی نیا. حوزه علمیه قم

  • سیدحمید مشتاقی نیا

حضور این روحانی خوش فکر را در بابل مغتنم بشمارید

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۱۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۱ ق.ظ

حجت الاسلام روح الله (حجت) حبیبیان یکی از فضلای جوان، عالم، صاحب قلم و بیان شهرستان بابل است که چند هفته ای است از شهر مقدس قم به زادگاه خود بازگشته و بی سر و صدا، مدیریت مدرسه علمیه خاتم الانبیا را برعهده گرفته است.

بی هیچ اغراق و تنها بر اساس شناخت کامل خود به همه جوانان، فرهیختگان و فعالین فرهنگی شهرستان بابل و استان مازندران توصیه می کنم قدر این فرصت را دانسته و از نعمت مشورت با این نخبه جوان و کم نظیر حوزه بی نصیب نمانند.

یکی از نقاط ممتاز در کارنامه فعالیت های علمی و فرهنگی این اندیشمند جوان حوزه، مهارت در پاسخگویی به شبهات در مرکز تخصصی مربوط به این امر در قم است. اشراف علمی ایشان به مباحث روز، بیان فصیح و قلم شیوای این روحانی هنرمند، می تواند در رفع نیازهای فکری جوانان پرسشگر و علاقمندان به مباحث دینی بسیار راهگشا باشد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

حاشیه بر حاشیه!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۳ ق.ظ

لطفا ماجرای این پوستر و این هیئت را تمام کنید!

هیئت شیرخوارگان حسینی بابل وابسته به مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام، جزو بی حاشیه ترین هیئت های مذهبی شهرستان بابل بوده و هست.

برادرم جناب آقای مهاجر، جوانی مخلص و با صفاست که مجاهدتش در این هیئت، آرمانی جز احیای مرام اهل بیت را دنبال نمی کند.

ماجرای مراسم امسال این هیئت در مصلای بابل از دو شب پیش با پخش پوستر مراسم که در اقدامی عجیب و بر خلاف معمول، تصویر بانوی محترمی که قرار بود مجری برنامه باشد را در خود جای داده بود، وارد حواشی ناخوشآیندی شد.

این بانوی محترم همسر دوست خوب و همکلاسی سابقم مصطفی منصف است که در محافل مختلف فرهنگی و هنری سابقه اجرا داشته است.

حاشیه ها منجر به صدور بیانیه ای حاوی توضیح پیرامون این واقعه گردید. در این بیانیه به اطلاع رسید که قرار است مجری مراسم امسال فرد دیگری باشد.

از این طرف، خانواده جناب منصف، شاکی شده اند که این تکذیب و توضیح آبروی آنها را نشانه گرفته است.

در آستانه ایام شهادت امام عشق و صداقت، خاضعانه تقاضا می کنم این ماجرا بیش از این کش داده نشود. خدا می داند استمرار این جر و بحث ها و شکایت ها جز شادی دل دشمنان اهل بیت را رقم نخواهد زد. در همین روزها شاهد انتشار پیامی از دشمنان اسلام هستیم که محفل شیرخوراگان حسینی را به بمبی تشبیه کرده اند که آینده حاکمیت غرب را به مخاطره می اندازد.

از برادرانم جناب آقا مصطفی منصف و مهاجر عزیز استدعا دارم تقاضای این برادر کوچک خود را پذیرفته و با سعه صدر و بزرگ منشی که مقتضای وصف اصحاب اباعبدالله و مریدان مکتب ثارالله است، این ماجرا را خاتمه یافته تلقی نمایند.

والسلام علی من اتبع الهدی

  • سیدحمید مشتاقی نیا

برائت نامه

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۵، ۰۸:۴۹ ق.ظ

بر شیخ سازشکار لعنت!

 

 

لعنت بر تو، لعنت به تو که دین خدا را ملعبه دستت قرار دادی و حقیقت را فدای مصلحت سنجی های منفعت طلبانه ات ساختی. لعنت خدا بر تو که علم دین و فقه نبوی را برای زر و زیور دنیا ذبح کردی.

لعنت بر آخوند درباری، لعنت به ملای باج خور، لعنت به شیخ هرزه و سازشکار؛ لعنت به آیت اللهی که نخست فتوا می دهد و بعد دنبال حجت شرعی اش می گردد.

 

 

لعنت به تو عالم ظالم و مجتهد دنیا زده عافیت طلبی که یک خط فتوایت، رأس منوّر قرآن ناطق را به بالای نیزه فرستاد. لعنت به تو که تهجّدت حاصلی جز عطش طفلان حرم رسول الله به دنبال نداشت. خدا نیامرزد تو را.

 

 

لعنت بر تو شیخ مجتهد قاضی القضات اموی که امروز روزی در چهارم محرم الحرام شصت و یک هجری، تمام علم و فقاهت بدلی ات را در یک جمله خلاصه کردی و امام حق را به شهادت رساندی: حسین پسر علی، به دلیل خروج بر حاکم اسلامی، مرتد و واجب القتل است! و مغرورانه دندانت را خلال کردی و باد گلویی بیرون انداختی و گفتی: این یعنی عدالت!

 

 

لا حول و لا قوه الا بالله. لعنت بر شریح قاضی که ضربآهنگ سکه های اموی، حکمی را بر قلم فتوایش جاری ساخت که تجسم طریقت رستگاری را به زیر سمّ ستوران شرک و قدرت و شهوت فرستاد. چنین شد که گفتند: به نام دین سر دین را بریدند.

 

 

 

اما .. . شریح به ما فهماند که تا "اراده" ای برای طاعت نباشد علم دین، ضمانتی برای نجات بشر نیست.

 

 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

توضیح و اصلاحیه مهم هیئت شیرخوارگان حسینی شهرستان بابل

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۶:۴۶ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

شب گذشته، پوستری منتسب به هیئت شیرخوارگان حسینی شهرستان بابل در سطح فضای مجازی پخش شد که تصویر مندرج در آن باعث نگرانی، اعتراض و پرسش های متعدد همشهریان عزیز گردید.

هیئت شیرخوارگان حضرت علی اصغر علیه السلام ضمن تکذیب انتساب این پوستر تبلیغاتی و پیگیری مجدّانه این رفتار شیطنت آمیز، اعلام می دارد مجری این مراسم با شکوه که به روال هر سال با حضور انبوه مشتاقان و حاجتمندان درگاه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در مصلای بزرگ بابل برگزار خواهد شد جناب آقای هادی نصیرایی است.

ضمن پوزش از مردم مؤمن دیار علویان، از عموم عاشقان ثارالله و دلدادگان سرباز شش ماهه آن حضرت دعوت به عمل می آید تا هشت صبح روز جمعه، خروش عزادارن امام عشق علیه السلام و رهروان آخرالزمانی نهضت کربلا در لبیک به ندای هل من ناصر عاشورائیان تاریخ را به رخ دشمنان قسم خورده مکتب عاشورا بکشانند.

هشت صبح جمعه، 16 مهرماه، مصلای بزرگ نماز جمعه بابل، از چشمه جوشان ارادت رهروان طریق حسینی، فرهنگ انسان ساز نهضت اباعبدالله بر عمق جان و دلمان جاری خواهد شد و زمزمه زلال معارف حق، روح خفته مان را نشاطی دوباره خواهد بخشید.

هیئت شیرخوارگان حسینی وابسته به مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام


دومین بیانیه توضیحی هیئت شیرخوارگان حسینی بابل پیرامون حواشی اخیر

بسم الله الرحمن الرحیم

با آرزوی قبولی طاعات و عزاداری های مردم شریف شهرستان بابل به استحضار می رساند:

پیرو توضیح قبلی این هیئت در خصوص انتخاب آقای هادی نصیرایی به عنوان مجری برنامه امسال شیرخوارگان حسینی در مصلای بزرگ بابل، لازم به ذکر است بر اساس دعوت اولیه، قرار بر اجرای این برنامه توسط خواهر گرامی، سرکار خانم طبری بود که پس از حواشی به وجود آمده، تصمیم به تغییر در انتخاب مجری گرفته شد.

گفتنی است انتشار تصویر این خواهر بزرگوار در قالب پوستر برنامه، اشتباه یکی از دوستان روابط عمومی هیئت بود که بی درنگ اصلاح گردید.

ضمن پوزش مجدد از همه همشهریان و این خواهر محترم، امید است در پناه لطف و کرامت اهل بیت عصمت و طهارت، همچنان بی توجه به حواشی موجود، تنها در مسیر خدمت به آل الله، ثابت قدم بمانیم.

والسلام. هیئت شیرخوارگان حسینی شهرستان بابل وابسته به مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام



قدردانی ستاد همایش شیرخوارگان حسینی از مردم شریف شهرستان بابل

بسم الله الرحمن الرحیم

در پرتو عنایات حضرت ولی عصر (عج) تجمع بی نظیر و با شکوه سربازان آن حضرت با عنوان همایش شیرخوارگان حسینی، جمعه گذشته (16/.7/95) در مصلای بزرگ شهرستان بابل برگزار گردید.

ستاد برگزاری همایش بر خود لازم می داند از همه عزادارن و مریدان حضرت اباعبدالله علیه السلام که این اجتماع عظیم را با حضور خود رقم زدند تشکر نماید. همچنین لازم است از زحمات خالصانه نوکران درگاه سالار شهیدان که از مدت ها قبل توان خود را صرف برپایی خیمه جهانی شیرخوارگان حسینی نمودند نیز قدردانی به عمل آید.

از سرکار خانم طیبه عامل طبری هم که قرار بود اجرای این مراسم را برعهده بگیرند، اما پس از ناهماهنگی بعضی دوستان همراه در انتشار تصویر این بانوی محجبه به عنوان پوستر برنامه، بنا به مصالحی از مجری گری مراسم انصراف نموده ولی نهایت تلاش خود را در برگزاری بهتر مراسم با انتقال تجربیات ارزشمند خود به کار گرفتند، کمال تشکر را داریم.

ان شاءالله اجر اخروی و دنیوی همه زحمت کشان آستان اهل بیت علیهم السلام نزد خداوند منّان محفوظ خواهد بود.

از برخی فعالان رسانه مجازی هم بابت پررنگ جلوه دادن و بزرگ نمایی مسائل رخ داده، جای گلایه است که به حرمت ایام عزای امام ایثار و محبت، از طرح دوباره آن اجتناب ورزیده و خدای بزرگ را بهترین حاکم عالم وجود دانسته و دیوان عدالت الهی را محکمه رنج های خویش قرار می دهیم.

به حول و قوه الهی همراهان این ستاد با عزمی جزم تر از همیشه، تمام بضاعت خویش را چون گذشته، معطوف برگزاری هر چه شایسته تر این مراسم در دوره های بعد خواهند نمود.

والسلام علی عبادالله الصالحین

ستاد همایش شیرخوارگان حسینی بابل

  • سیدحمید مشتاقی نیا