اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

۲۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

معنای وجودی و عدمی توحید!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۱ ب.ظ


توحید فقط عبارت نیست از اعتقاد به خدا؛ توحید عبارت است از اعتقاد به خدا، و کفر به طاغوت؛ عبودیت خدا، و عدم عبودیت غیر خدا؛ «تعالوا الى کلمة سواء بیننا و بینکم الّا نعبد الّا اللّه و لا نشرک به شیئا». نمیگوید «لا نشرک به احدا» - البته یک جائى هم «احداً» دارد، اما اینجا اعم از آن است - میفرماید: «و لا نشرک به شیئا»؛ هیچ چیزى را شریک خدا قرار ندهید. یعنى شما اگر از عاداتِ بى‌دلیل پیروى کنید، این برخلاف توحید است؛ از انسانها پیروى کنید، همین جور است؛ از نظامهاى اجتماعى پیروى کنید، همین جور است - آنجائى که به اراده‌ى الهى منتهى نشود - همه‌ى اینها شرک به خداست، و توحید عبارت است از اعراض از این شرک. «فمن یکفر بالطّاغوت و یؤمن باللّه فقد استمسک بالعروة الوثقى»؛ کفر به طاغوت وجود دارد، بعدش هم ایمان به خدا. خب، این معنایش همان آزادى است. یعنى شما از همه‌ى قیود، غیر از عبودیت خدا، آزادید.
مقام معظم رهبری 24/08/91
  • سیدحمید مشتاقی نیا

طنزی به نام جیش العدل!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۰۲ ب.ظ


بنا بر یک علاقه شخصی، همواره تلاش کرده ام درباره تاریخچه، عملکرد و افکار گروهک های معاند تحقیق و مطالعه داشته باشم. از بدو پیروزی انقلاب تا کنون نظام اسلامی با گروهک های قارچ گونه و عجیب و غریبی در نقاط مختلف کشور مواجه بوده است. از اتحادیه کمونیست ها و امتی ها و پیکاری ها و فرقانی ها گرفته تا خلق عرب و خلق ترکمن و منافقین و کوموله و ... هر یک به نوبه خود سهمی در آزار و اذیت هموطنان مان داشته و به رغم ادعای همنوایی با مردم برای تقابل با نظام، عملاً ملت را هدف ایذاء قرار داده اند که شرح جفای آنان کتابی قطور طلب می کند.

من همواره دنبال کشف ریشه ها و مبانی فکری این گروهک های منحرف و معاند بوده و هستم و از این کار لذت می برم. بررسی افکار گروهک های منحرف و من درآوردی عرفانی مثل کیهانی ها و بصری ها و ... هم سرگرمی شیرینی برایم تلقی می شود.

نکته ای که همواره در این بررسی ها به چشم می خورد این است که اگر چه بدنه اعضای این نحله ها و گروهک ها اغلب افراد ساده لوح و احساساتی و فریب خورده هستند؛ اما به هر روی، لیدرها و سرحلقه های آنان افرادی اهل مطالعه بوده اند. پدیدآورندگان یا هادیان فکری این گروهک ها اغلب با استعداد و هنری خاص تلاش کرده اند تا گزیده ای از مفاهیم دینی را با مبانی اندیشه های غربی و شرقی و گاه من درآوردی، ادغام نموده و معجونی از یک اندیشه گاه به ظاهر دینی اما التقاطی و انحراف آور را تحویل مخاطبان و پیروان خود بدهند. به هر حال این کار هم برای خودش کاری است!

این وسط به گمانم گروهکی که به شکلی کاملاً واضح  و افتضاح بدون هیچ پشتوانه مطالعاتی خاصی درصدد تقابل با نظام اسلامی و البته هدف قراردادن مردم بیگناه و ارتکاب جنایاتی پلید برآمده همین گروهک موسوم به جیش العدل است که البته در ماه های اخیر، کله پاچه این مورچه نیز به بخش ها و شعب متعددی تقسیم شده است.

آن موقع که اوج فعالیت های عبدالمالک ملعون بود، فیلمی از سخنان وی منتشر شد که نامبرده تلاش داشت تا مبانی فکری و چرایی فعالیت ها و جنایات گروهک خود را برای مردم ایران تبیین کند. او تلاش داشت شیعه را منافق جلوه داده و از این طریق قتل مردم بیگناه کوچه و بازار را موجه نشان دهد. یکی از استدلال های او این بود که چون نیروی انتظامی به زعم او عملکرد بد و نامتناسب با دین دارد پس شیعه، آیینی نفاق آلود است! بی آنکه بخواهیم دفاعی از عملکرد نیروی انتظامی داشته باشیم همین جمله برای رد ادعای او کافی است که برفرض پذیرش چنین ادعایی، عملکرد این نهاد چگونه می تواند معیار قضاوت درباره تفکر شیعه باشد؟ حتی اگر کسی معتقد باشد کل سیستم حکومت ایران، رفتاری غیرقابل توجیه دارد باز هم نمی تواند با استناد به آن، اساس مکتب شیعه را زیرسؤال ببرد؛ کما این که شیعیان نیز جنایات وهابیون خبیث را هیچ گاه به پای برادران اهل سنت نگذاشته و نمی گذارند.

استدلال دیگر ریگی برای اثبات وجود نفاق در شیعه، اعتقاد تشیّع به مسئله تقیه بود. جالب این که اطرافیان ریگی در فیلم مذکور، همگی نقاب به چهره داشتند و اصلاً متوجه این موضوع نبودند که تقیّه چیزی جز همین مراقبت از خود و حفظ جان نیست مگر در هنگامه ای چون عاشورا که اساس آیین وحی در خطر باشد.

مصادیق نگرش سطحی لیدرهای این گروهک، تنها به این دو نمونه ختم نمی شود. اخیراً این گروهک اعلام کرده که دلیل جنایات آنان در یکی از مناطق سیستان و بلوچستان عدم هماهنگی مسئولان محلی برای انجام فعالیت ها و اتخاذ تصمیمات اداری است! گروهک در سایت خود از مسئولان محلی خواسته که هر نوع تصمیم و اقدامی در آن منطقه را با اجازه مسئولان این گروهک انجام بدهند! یکی نیست بگوید که برفرض پذیرش چنین شرطی، مسئولان محلی دقیقاً باید به چه کسی و در کجا مراجعه کرده و برای فعالیت های خود درخواست مجوز کنند! با گروهکی که همگی اعضای آن فراری و تحت تعقیب هستند چگونه می توان ارتباط برقرار کرد؟!

افاضات دیگر مغزهای متفکر این گروهک در روزهای اخیر نیز شنیدنی است. اخیراً در مقاله ای رسمی که از سوی یکی از رهبران این گروهک منتشر شده، دلیل مخالفت آنان با نظام جمهوری اسلامی، آخوندی بودن حاکمیت ذکر گردیده است. جالب آن که در گوشه و کنار همان مقاله بارها تأکید و ادعا شده که گروهک مزبور فعالیت های خود را با هماهنگی بزرگان دینی منطقه (علمای وهابی) انجام می دهد. این سخن یعنی این که اگر همین الان عنان حکومت را در اختیار این گروهک قرار دهید، آخوندهای خودشان سردمدار امور و مرجع تصمیم گیری خواهند بود. به معنای دیگر باز هم یک حکومت آخوندی تنها با گرایش مذهبی متفاوت شکل خواهد گرفت.

فاجعه آمیزترین موضع نخبگان! این گروهک اخیراً طی نامه ای خطاب به مردم غیور بلوچ منتشر شده که باور کنید بیشتر شباهت به یک طنز مکتوب دارد.

گروهک جیش العدل نامه ای مطوّل و بلندبالا و پر از شکوِه خطاب به مردم با غیر بلوچستان منتشر کرده و از این که جماعت بیشماری از برادران اهل سنت این منطقه به نیروهای بسیج مردمی پیوسته و قرار است زیرنظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حفظ و تقویت امنیت سیستان و بلوچستان کمک کنند اظهار ناراحتی کرده است. نکته مضحک و بسیار جالب این نامه در جایی است که گروهک مذکور بعد از مصیبت سرایی از پیوستن مردم بلوچ به بسیج و سپاه، با ژست دلسوزی و حمایت از مردم بلوچ، اعتراض می کند که چرا سپاه نیروهای بسیجی این منطقه را به استخدام رسمی خود در نمی آورد!!

 شما را به خدا ببینید ما با چه افرادی طرف هستیم؟! نسل قبلی ما برای مقابله با گروهک های معاند باید کلی تلاش می کرد و وقت می گذاشت و با مطالعه ای عمیق به شناخت و سپس نقد و بررسی مبانی فکری دشمنان داخلی می پرداخت. ما با کسانی مواجه هستیم که به اندازه تیتر روزنامه ها هم مطالعه نداشته و از حداقل های فکری برای مقابله با نظام بی بهره هستند. نمی دانم باید تأسف خورد یا خوشحال بود که سطح اندیشه و عقبه فکری دشمنان جدید نظام در قواره اراذل و اوباش لاقید پراکنده در شهرها بوده و به هیچ وجه در وزن یک جریان مدعی مذهب به شمار نمی آید.

چقدر بد و ننگین است سر دادن داعیه سربازی عدالت از سوی کسانی که به اندازه پنج سطر توان استدلال برای تبیین و تشریح راه و منش خود ندارند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

جشنی ویژه برای میلاد حضرت علی اصغر (ع)

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۵۷ ب.ظ


به گزارش روابط عمومی هیئت حضرت علی اصغر (ع) ویژه نوجوانان مراسم جشنی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی (ع)-امام جواد(ع) و حضرت علی اصغر (ع) در روز جمعه مورخ 11/2/94 ساعت 17 الی 19 عصر در مسجد کاظمبیک با حضور 100نفر از نوجوانان عضو هیئت به همراه خانواده هایشان برگزار گردید.

 در این مراسم دو قاری نوجوان به تلاوت آیاتی چند از قران کریم پرداختند و سپس مربی هیئت به مرور مطالب و مفاهیم بیان شده در برنامه ها ی قبلی پرداخت و دو تن از نوجوانان با مولودی خوانی موجب مسرت عشاق کوچک اهل بیت گردیدند. در ادامه در قالب بازی طناب کشی به آموزش مفاهیم وحدت-تلاش - کار  گروهی و کار برای رضای خدا پرداخته شد و برادر ابوترابی نیز با مداحی و مولود خوانی برای شرکت کنندگان موجب طیب خاطر گردید و سرانجام حضرت حجت الاسلام والمسلمین احمد نژاد با پرسیدن سوالهای متنوع قرانی و دینی ضمن افزایش اطلاعات عمومی درایجاد هیجان و فضایی پر نشاط برای نوجوانان با توزیع جوایز اقدام نمود. در نهایت جلسه با پذیرایی از شرکت کنندگان پایان یافت. به گفته نوجوانان شرکت کننده ارائه یک کیک دو متری و توزیع جوایز متنوع، باز ی و ورزش در پایان مراسم و ارائه مفاهیم اخلاقی و دینی در قالب بازی از جذابیتهای مراسم بود .

  • سیدحمید مشتاقی نیا

درخواست روزه استیجاری برای ساخت یک پایگاه

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۷:۴۷ ق.ظ

چهارراه گلشن بابل


پایگاه بسیج بیدآباد یکی از قدیمی ترین پایگاه های مقاومت شهرستان بابل است که گستره فعالیت های فرهنگی آن زبانزد همه نیروهای ارزشی این شهر قرار دارد.

مردم محله بیدآباد از دیرباز نقشی مهم در تحولات انقلابی شهرستان بابل داشته اند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این محل شهدای سرفرازی را تقدیم اسلام و انقلاب نمود. اکنون نیز جوانان مذهبی و بسیجی این محل یکی از محورهای مهم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در سطح شهرستان محسوب می شوند.

مدتی است که دوستان پایگاه بیدآباد در حال تأسیس ساختمان پایگاه هستند. این مکان بی تردید یکی از قطب های فرهنگی و مذهبی شهرستان بابل خواهد شد. با توجه به خودجوش بودن اقدام سازندگان ساختمان پایگاه، نیاز مالی این عزیزان به ادامه کار، کاملاً مشهود است. برادران و خواهران بسیجی پایگاه شهید اندرزگو با همّتی جهادی به دنبال تأمین منابع مالی ساخت این بنا هستند. طبق معمول و رسم بچه های مخلص بسیج، نماز و روزه استیجاری یکی از ارکان مهم تأمین هزینه های فرهنگی نیروهای ارزشی است. دوستانی که می توانند در این خصوص مساعدتی کنند با حجت الاسلام صاحبی تماس بگیرند: 09127512913

  • سیدحمید مشتاقی نیا

شعرخوانی حماسی

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۴۲ ق.ظ


به مناسبت شب ارتحال بانوی صبر و حماسه و بصیرت، مظهر عشق به ولایت حضرت زینب کبرا سلام الله علیها، فایل صوتی زیر را به خوانندگان عزیز اشک آتش تقدیم می کنم.

این اشعار حماسی با صدای برادر مجید رضانژاد از مداحان برجسته کشور خوانده شده است:

http://s5.picofile.com/file/8123478718/shakhani.mp3.html

  • سیدحمید مشتاقی نیا

از پارسینه تا بی بی سی، هر دو راست می گویند!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۲۱ ب.ظ

عکس: کارفرما حیا کن، افغانی را رها کن!


اخبار راست را می خواهی بشنوی باید سراغ بی بی سی بروی! این جمله را بارها از افراد مختلف جامعه در صف نانوایی و تاکسی و میهمانی شنیده اید. عده ای از سر خودباختگی یا ناتوانی در تحلیل و یا سوءنیّت، تلاش می کنند تا تمام رسانه های داخلی را متهم به دروغگویی کرده و در مقابل، رسانه دلسوزتر از مادر را به عنوان منبعی موثق به جامعه معرفی نمایند.

پاسخ فوری و بداهه به اینگونه افراد هم نیازمند اشراف به ریز اخبار بی بی سی و شبکه های مشابه آن است که به طور معمول دست بچه های حزب اللهی از این مسئله خالی است و گاه فقط به حرص خوردن کفایت می کنند. البته یک پاسخ کلی را می توان به این مدعیان داد و آن هم اینکه هیچ گربه ای برای رضای خدا شکار نمی کند! بی بی سی هم با توجه به وابستگی و ارتزاقش از دولتی خبیث، دنبال خط و ربط ها و منافعی خاص است.

ارزیابی چینش خبری شبکه بی بی سی و سایت های وابسته نیز نمایانگر دو رویکرد هدفمند برای قلب حقایق است. رویکرد نخست، ایجاد ذهنیت منفی در خصوص جایگاه ایران و برجسته سازی نظام غرب است. به طور مثال اخبار توانمندی های علمی و پژوهشی جوانان ایرانی به طور معمول جایگاهی در اخبار بی بی سی نداشته و یا به شکلی کم اهمیت طرح می گردد. اما اگر در این چند روز مشتری اخبار بی بی سی بوده اید لابد دیده اید که این بنگاه خبری چه سنگ تمامی بابت ادعای آمریکا در حمایت از کشتی های خود در تنگه هرمز گذاشته است. پررنگ سازی این خبر به گونه ای است که یک خواننده و شنونده معمولی ممکن است تصور کند از این به بعد ایران بدون اجازه کاخ سفید نمی تواند یک لیوان آب از خلیج فارس بردارد!

روش دیگر بی بی سی برای قلب وقایع، ورود مستقیم به خبر و جعل محتوای آن است. به طور مثال خبر مربوط به راهپیمایی جمعی از کارگران در تهران را به مناسبت روز جهانی کارگر خوانده اید. تصویری از این تجمع که بسیار در سطح رسانه ها منعکس شد مربوط به پارچه نوشته ای است که این شعار بر روی آن ثبت شده بود: کارفرما حیاکن، افغانی را رها کن!

سایت بی بی سی فارسی که با انگیزه ای مشخص و از پیش طراحی شده اخبار ایران و افغانستان را به طور مشترک پوشش داده و مشتریانی از دو کشور را جذب کرده است، مدعی شده این شعار را کارگزان افغانی مقیم ایران در اعتراض به تضییع حقوقشان توسط کارفرمایان ایرانی نوشته اند!!

تصویر این پارچه نوشته را اگر در سایت های داخلی نگاه کنید زیرش نوشته شده جمعی از کارگران ساختمانی تهران؛ اما این عبارت در عکس منتشر شده در بی بی سی دیده نمی شود. بماند که افغانی ها از اساس به خودشان افغانی نمی گویند. از این نکته هم که بگذریم کسی کار در ایران را به کارگر افغانی تحمیل نکرده که حالا افغانی ها از او بخواهند تا رهایشان کند! کاملاً مشخص است که این شعار خواسته افغانی ها نیست. افغانستانی هایی که مجوز حضور و اقامت در ایران را دارند طبق قوانین کارگری مثل همه کارگران ایرانی از حقوق و مزایای تعریف شده ای برخوردارند و اگر جواز اقامت ندارند نه تنها حق کار در ایران و اشغال مشاغل را ندارند بلکه خودشان اصلاً جایی به طور رسمی آفتابی نمی شوند که مجبور به بازگشت به کشورشان بگردند. پارچه نوشته فوق از سوی کارگران ایرانی بوده که نسبت به جایگزینی کارگران افغانی و بیکاری خودشان معترض بوده اند.

بی بی سی فارسی با این نوع اخبار غیرواقعی تلاش دارد احساسات مردم افغانستان را بر ضد مردم ایران تحریک کند؛ کما اینکه پیش از این نیز گزارشات این بنگاه از اعدام چتد افغانی در ایران – بی آن که به جرایم وحشیانه شان در قتل و تجاوز اشاره ای بشود – موجب تجمع برخی افغانی های بی خبر در مقابل سفارت ایران در کابل و حمله به پرچم مقدس کشورمان گردید.

در این میان نکته بسیار بسیار عجیب، همزمانی ورود سایت پارسینه به جریانی مشابه خط و ربط مورد نظر بی بی سی است. همزمان با تحریف خبر مذکور در سایت بی بی سی، سایت پارسینه که یک پایگاه خبری قانونی فعال در کشورمان است یادداشتی را منتسب به دختر یک کارگر افغانی با عنوان " تلخ نوشته یک دختر افغانی؛ من یک کارگرزاده اصیلم!" منتشر کرده و با رویکرد تحریک احساسات مردم افغان، عنوان کارگر افغانی را از منظر مردم ایران همطراز واژه حرامزاده بیان داشته است!!

جالب تر این که دختر کارگر افغانی مورد ادعای پارسینه، در این یادداشت از عشق پدرش ( نماد ملت افغان ) نسبت به گوشت و چای تیره و بی بی سی سخن می گوید!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

حاشیه نگاری حضور احمدی نژاد در بابل

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۶:۲۶ ق.ظ

_____2 copy

___ copy

_____________1 copy

به قلم کمال رستمعلی

دولت بهار/ نماز جماعت خواندن زیر سقف آسمان همیشه با صفاست. وقتی که بهار باشد و هوای مازندران سرشار از عطر بهار نارنج باشد و نسیم خنکی هم به صورتت بخورد، صفای مضاعفی خواهد داشت. خدا خیر دهد به روحانی بزرگواری که به امامت ایشان و به اتفاق مردم پر شور حاضر در مراسم جشن میلاد امیر مومنان در بابل، نماز مغرب و عشا را به جماعت خواندیم.

- مردم ساعاتی قبل از آن که عزیزی میکروفن دست بگیرد و اذان بگوید، تمام خیابان مسجد جامع بابل را پر کرده بودند. کف خیابان موکت پهن شده بود و روبرو جایگاه کوچکی درست کرده بودند و بنری که دو سوی آن جملاتی از امام و آقا نقش بسته بود و تصویری از رجال مقاومت سید حسن نصرالله و عبدالملک حوثی و شیخ سلمان و سردار سلیمانی و تصاویری هم از شهدای مقاومت.

- روی موکت که می نشستی زمین را حس می کردی، کم پیش می آید زمین را حس کنی و آسمان را بالای سر خودت ببینی و کنارت، شانه به شانه ات، کسانی باشند که فارغ از دروغ ها و تهمت ها به شوق شنیدن از مردی بیایند که مدت هاست می گویند مرده است، که مدت هاست می گویند فراموش شده است.

- به یکی از این مردم عزیز گفتم برای چه آمدی؟ مگه نشنیدی میگن دکتر دیگه تمام شده؟ تبسمی کرد و به مازنی گفت: احمدی نژاد امه براره! احمدی نژاد برادر ماست

- سلام برادر! خوش آمدی! این روزها هر کجای مازندران که پا بگذاری عطر بهار نارنج را استشمام می کنی. این روزها پرستوها دوباره برگشته اند و لانه های قشنگ شان را می توانی در بازار و پیاده رو، کنج دیوار و زیر پنجره ببینی. پرستوها اما از مردمی که ساعاتی قبل از شروع رسمی مراسم خود را به خیابان پشت مقبره ی سعید العلما رساندند هم زودتر آمده بودند.

- همه تیپ آدمی بود. شبیه همین مردمی که در کوچه و خیابان می بینیم. جوان و پیر. با لباس های رنگی و شاد، با لباس های رسمی، شلوار لی پوشیده و آستین کوتاه، کت و شلوار پوشیده، پیراهن روی شلوار با محاسنی آنکارد شده، کشاورز و کارگر و کارمند و بازاری. همین مردمی که می شناسیمشان. مهربان و بی ادعا. مردمی که آمدن شان ربطی به کم شدن سه نمره از انضباط نداشت.

- پیش از شروع مراسم، کنار دستی ام خاطره ای شیرین گفت از روستایشان که خندیدیم. چند نفری که کنار هم به ماجرایی که تعریف کرد گوش کردیم، همدیگر را نمی شناختیم، اما چنان نزدیک می دیدیم هم را که صمیمانه خندیدیم از خاطره ای که از صفا و سادگی حکایت می کرد. اینجا زیر سقف آسمان، در بهار خنک بابل، خاطراتی هم اگر گفته شد فرق میکرد با خاطراتی که می گویند بعضی ها. نمی دانم کنار دستی ام خاطره ی پیش بینی آن پیش گوی چینی و خروج از تهران با بالگرد و جت اسکی روی آب را شنیده بود یا نه.

- در شب میلاد امام عدالت خواهان، در خیابانی که از یک سو به مسجد جامع می رسید و از یک سو به مزار سعید العلمای بارفروش، ماه بالای سر آبادی ما بود. ماه تمام مدت گاه رخ می نمود و گاه پشت ابر پنهان می شد. ماه هم حتا از شوق تبسم کرد وقتی نوجوان هشت ساله ای رفت روی جایگاه و میکروفن به دست گرفت و شیرین شیرین گفت: من آقا منان هستم. آقا منان شعری خواند در وصف مولا و چه خوب ادا کرد کلمات را و چه شوری داد به مجلس وقتی خطاب به مولا گفت: و کعبه پلک زد، تو آفریده شدی!

- مجری از امام جمعه محترم بابل تشکر کرد به واسطه ی حمایتش از بچه های هیات برگزار کننده ی مراسم. مجری سعید العلما را هم معرفی کرد و گفت که او از مرجعیت و شهرت گذشت و از نجف به بارفروش آن روزگار و بابل امروز کوچ کرد تا مبارزه کند با دست پروردگان استعمار. و گفت تجدید بنا و نوسازی مزار ایشان هم با تاکید و تدبیر آقا و در دولت دکتر محقق شد.

- مداح، متواضع و مناسب خواند و از شعرهای خوبی بهره گرفت و یادمان آورد قدر و قیمت شهدا را ، و خواند: ای جوانان! یادمان نرود هر چه داریم از شهیدان است! مداح گریزی به این روزهای منطقه و تبه کاری های سعودی هم زد و اشاره ای هم کرد به تحریم های استکبار و مقاومت ایرانیان و خواند: ما نمی ترسیم از تحریم هاتون/ دفتر و میز و گزینه هاتون! و پر شور به حقیقتی اشاره کرد که لحظاتی بعد از زبان دکتر هم بشارتش را شنیدیم: روزی آخر نماز می خوانیم در شبستان مسجد الاقصی! و وقتی اشاره کرد به فرمایش اخیر آقا که کلید حل مشکل در لوزان و نیویورک نیست، مردم حاضر در مراسم یک پارچه تشویق کردند. و راستش حیدر حیدر گفتن همیشه با صفاست، و ما کنار مردمی که تمام وجودشان حیدری ست دست زدیم و حیدر حیدر گفتیم و کاممان شیرین شد.

- دو نماینده محترم بابل حجت الاسلام ناصری و جناب نیازآذری در مراسم شرکت کردند. آقایان قناعت استاندار گلستان در دولت دهم و سعادتی استاندار گیلان در دولت دهم و ابراهیمی معاون سیاسی امنیتی استاندار در دولت دهم و هاشمی معاون عمرانی استاندار در دولت نهم و دهم در مازندران، فرماندار فعلی بابل و جمعی دیگر از مسوولان فعلی و سابق در مراسم شرکت داشتند. آقایان سید حسن موسوی ریاست محترم دفتر دکتر که خود فرزند مازندران است و امیدی شهرکی و امامی هم همراه دکتر آمده بودند.

- دکتر که آمد جماعت یک پارچه به پا خاست و شعارهای خوش آمد سر داده شد. به روال چنین جمع هایی در هر گوشه ای گروهی سعی داشت نبض شعار جمعیت را دستش بگیرد و این جور وقت ها چنان که افتد و دانی چندجور شعار از چند گوشه می شنوی که این نیز خود صفایی دارد و زیباست.

- مجری خطاب به دکتر گفت: شما یک تار موی بچه هیاتی ها را با خروار خروار سیاسیون بی خاصیت عوض نکردید که اشاره ای بود به جمله ای از خود دکتر. جماعت با شنیدن این جمله حسابی دست زد. بچه هیاتی ها در این مراسم سنگ تمام گداشتند. حقا باید به همه ی بچه های خوب هیات محبان المعصومین خدا قوت بگوییم. و چه جمله ی زیبایی دکتر خطاب به این عزیزان گفت: چه چیز بهتر و بالاتر از این که انسان محب معصومان باشد؟

- دکتر گفت که در بهترین شب سال قرار داریم و در این شب همه ی عدالت، همه ی دفاع از مظلوم، همه ی مقابله با ظالمان به دنیا آمد. دکتر همیشه تعابیری بلند درباره ی مازندران داشت که اوجش آن بود که در یک سفر استانی گفت مازندران را فراتر از زرخیز بودن باید استانی انسان خیز بنامیم. و او دوباره در شب میلاد علی (ع)، مازندران را به واسطه ی آن که در تمام تاریخ پای فرزندان علی ایستاد ستود و تاکید کرد ذره ای اعوجاح در حرکت تاریخی مردم مازندران دیده نشد.

- دکتر آرام و با طمانینه سخن می گفت. ابتدا گفت که حقیقت امام را جز خدا و امام نمی شناسند و اما هر کس به سهم و قدر خود پای در این دریای بی انتها تواند گذاشت و هر چه بزرگ تر شود و معرفت بیشتری بیاموزد، درک عمیق تری پیدا خواهد کرد.

- من اما گاه به ماه نگاه میکردم که ابرها می پوشاندنش و به بنر پشت سر دکتر که نسیم آرام به آن چین می انداخت. و جمله ای از امام روی بنر که: در نهاد و سرشت آمریکا کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی موج می زند.

- دکتر به سخنان اوباما بعد از آن داستان!! هم اشاره کرد و گفت من آن صحبت ها را دیدم، دیدم چگونه فرعون وار سخن گفت. گویا که مقدرات همه ی عالم به دست اوست. و گفت او و هیمنه ی پوشالی اش سوار بر اتوبوسی ترمز بریده به سمت دره در حال سقوطند و او گاز می دهد و فخر می فروشد. و تاکید کرد بنیان های ایلات متحده فرو پاشیده.

- به پرستوها فکر می کردم که آرام و بی تشویش در لانه های خود آرمیده اند، پرستوها آموخته اند و باور دارند قدرت مطلق خداست و همه ی امور عالم به دست آفریدگار سبحان است. هر صبح به طلب روزی پر می کشند و ایمان دارند آن مهربان بخشنده آن ها و جوجه هایشان را می بیند.

- دکتر گفت در نظر امام شکست کوتاه آمدن از حق است و پیروزی پافشاری بر حق. دکتر از عزت امیر مومنان گفت و این که حاضر نمی شد برای یک ثانیه ناحقی را تایید کند تا در قدرت بماند. از مظلومیت امام گفت و این که چگونه در اثر یک طراحی پیچیده و شیطانی کاری کردند که کسانی می پرسیدند مگر علی (ع) نماز می خواند؟ تلاشی برای آن که ماه حقیقت علی را پشت ابرها پنهان کنند.

- سخنان دکتر رو به پایان بود، نگاهی به آسمان کردم و ماه که بی آن که ابری آن را پوشانده باشد می تابید. کنار جمعی از مردم شریف مازندران در زیر سقف آسمان در خیابانی در شهر بابل، جوار مزار عالمی که از شهرت و منزلت فقهی گذشت تا کنار مومنان و مردم کشاورز و کارگر با محصول استعمار مبارزه کند، برای چندمین بار دیدم که ماه برای همیشه پشت ابر نمی ماند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

روز شورا در نوشهر

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۵:۴۸ ق.ظ

http://www.khazarnama.ir/wp-content/uploads/2015/04/IMG_9315.jpg

  • سیدحمید مشتاقی نیا

پخش زنده سخنرانی دکتر احمدی نژاد در بابل

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۰۸ ب.ظ


پخش زنده و مستقیم سخنرانی دکتر محمود احمدی نژاد و مداحی حاج محمدزمان یعقوبی در شب میلاد امام متقیان علی علیه السلام از مقبره سعیدالعلماء بابل.

هیئت محبان المعصومین علیهم السلام، میزبان مراسم تاریخی سخنرانی دکتر احمدی نژاد در بابل بنا دارد این مراسم باشکوه و به یادماندنی را فردا شب از طریق سایت هیئت به طور زنده از ساعت21:30 به نمایش بگذارد. مردم متدین شهرستان بابل علاقه ای خاص به محمود احمدی نژاد داشته و به خصوص بعد از مسائل اخیر هسته ای، اقتصادی و فرهنگی دولت یازدهم ارادت بیشتری به سیاق ارزشی دولت های نهم و دهم پیدا نموده اند. به نظر می رسد استقبال از سخنرانی احمدی نژاد در بابل یکی از پرشورترین محافل فرهنگی و مذهبی کشور را در سال های اخیر رقم بزد. نشانی سایت هیئت http://www.sarkhe.com/

  • سیدحمید مشتاقی نیا

میهمان داریم

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۶:۳۶ ق.ظ

آقاجانی


محمدمهدی آقاجانی، فرزند معزز سردار شهید و از فعالان صاحب نام عرصه های فرهنگی استان مازندران به مناسبت حضور دکتر احمدی نژاد در جمع مردم باصفای شهرستان بابل، یادداشتی را در میدان72 منتشر کرد که بسیار خواندنی است:

سال 84 مشغول کنکور بودیم که امتحان سخت تری آغاز شد به نام انتخابات.

همه آمده بودند با آدم ها و احزابشان

از سابقون انقلاب و آن هایی که آنقدر خورده بودند تا “استوانه “شدند

تا آنهایی که عرصه رقابت و دفتر ریاست جمهوری را با خانه سالمندان و ملک پدرشان اشتباه گرفته بودند

یادم هست آن روز که در بین هیاهوی انتخابات وارد بابل شدی تنها بودی.خودت بودی و خدایت

مردم که تنهاییت را دیدند همراهت شدند و با تکبیر به استقبالت آمدند.

آن روز از رضایت خدا گفتی و لبخند رهبر و ولی نعمتی مردم

خداراشکر در آن امتحان رفوزه نشدیم

همان امتحانی که خیلی ها در جلسه اش خوابشان برد.

از آن روز 10سال میگذرد

خیلی ها آمدند و خیلی ها رفتند

ولی شما باز تنهایی!

احزاب تورا عامل تنش و تشنج میدانند

خودعمارپندارها و خمره های بصیرت تورا منحرف میخوانند

ولی ما بر این باوریم که “آنان که از ظن عشق یار همند،از هم نمیرمند

بابل مهمان دارد

و مهمان حبیب خداست

و چه جایی بهتر از مرقد علامه سعیدالعلما

همویی که یک تنه ریشه زر و زور و تزویر بهاییت و التقاطیون را خشکاند

و چه جمعی بهتر از هیاتی ها که تو یک موی آن ها را با خروار خروار سیاسیون بی خاصیت عوض نکردی

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نخستین پس لرزه تفکیک بین شرع و قانون

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۷:۴۸ ب.ظ

Screenshots_۲۰۱۵-۰۴-۲۹-۱۴-۵۸-۱۰


ضرب و شتم دانشجویانی که در جریان سفر رئیس جمهور به شیراز، پلاکاردهایی از مطالبات هسته ای مقام معظم رهبری را بالای سر گرفته بودند، نخستین پس لرزه زلزله ای به نام تفکیک بین قانون و اسلام است.

وبلاگ اشک آتش به تازگی در یادداشتی هشدار داده بود که چالش مرزکشی بین قانون و شرع در مواردی است که صورت یک فعل، ظاهر قانونی داشته ( مثل اطاعت از مافوق ) اما باطن آن با احکام و حقوق الهی و انسانی در تضاد باشد. ( مثل ضرب و شتم و بازداشت انسان های بیگناه ).

دولت به خوبی می داند که نگاه ایدئولوژیک مأموران همه نهادها هرگز اجازه نمی دهد مفهوم شریفه رحماء بینهم را نادیده انگاشته و توان نظام را مصروف مقابله با نیروهای حقیقی و دلسوز نظام بسازند. این دغدغه مجریان قانون، آنان را بر آن داشت تا با تغییر تفکر برتری شرع بر قانون ( در معدود موارد تعارض، مانند آن چه که در تشخیص مصادیق شرع و قانون مثال زده شد ) اطاعت بی چون و چرا و بی تأمل و بدون تطبیق با موازین شرع توسط دستگاه ها نسبت به مافوق را وظیفه نهادهایی قرار دهند که فلسفه مشروعیتشان عمل به احکام دینی است.

دولت در حالی در پی برخورد فیزیکی با منتقدانش است که به اذعان خود درصدد مدارا با دشمنان برآمده است. دولت در حالی از تجمع اندک و البته قانونی جمعی از دانشجویان بسیجی در مراسم استقبال از رئیس جمهور به خشم می آید که هرگز در قبال تجمعات غیرقانونی و هنجارشکن جماعت سگ نشان و اسید ستیز و ... از خود واکنشی نشان نداده است.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

جای عدالت پژوهی در حوزه و دانشگاه خالی است!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۱۶ ق.ظ


یکى از مهمترین کارها در عرصه‌ى نظرى این است که ما عدالت‌پژوهى را در حوزه و دانشگاه به عنوان یک رشته‌ى تعریف شده‌ى علمى بشناسیم، که این امروز وجود ندارد؛ نه در حوزه وجود دارد، نه در دانشگاه. یعنى هیچ اشکال ندارد فرضاً در حوزه یکى از موضوعاتى که محل بحث قرار میگیرد، یک فقیه با روش فقیهانه بحث میکند، مسئله‌ى عدالت باشد. حالا همین قاعده‌ى عدل و انصافى که آقایان به آن اشاره کردند، بایستى تنقیح شود؛ این غیر منقح است. دلیل عدم تنقحش هم این است که آدم مى‌بیند در بخشهاى مختلف فقهى استنادهائى به این قاعده میشود که هیچ نمیشود اینها را تمام کرد - یعنى قابل استدلال نیست - همین طور در بخشهاى مختلف گفته میشود. چه اشکالى دارد که در حوزه‌ى علمیه - که خب، بحمداللَّه فضلاى برجسته‌اى در جلسه حضور دارند - یکى از بخشهائى که یک فقیه در درس فقه استدلالىِ خودش دنبال میکند، مسئله‌ى عدالت باشد؛ «کتاب العدالة»؟ این غیر از آن بحث عدالتى است که اشاره کردند شیخ (علیه الرّحمة) فرموده‌اند؛ آن بحث دیگرى است. در باب عدالت اجتماعى بحث شود؛ بحث فقهىِ قوى.
در دانشگاه یک دانشِ میان‌رشته‌اى به وجود بیاید و تعریف شود؛ بحث شود، کار شود، روى آن به طور مستقل سرمایه‌گذارى شود. به نظر من، این در عرصه‌ى نظرى یک کار لازمى است؛ هم نظریه‌پردازى را گسترش میدهد، هم نیروهاى توانمندى را در این عرصه تربیت میکند.
یک کار مهم دیگر، شاخص‌گذارى است؛ تعیین شاخصهاى عدالت. یکى از کارهاى مهم نظرى ما این است که شاخصهاى عدالت را پیدا کنیم. خب، امروز شاخصهائى که در غرب مطرح است، به طور مشروط قابل قبول است؛ بعضى‌اش مطلقاً شاخص نیست، بعضى شاخصهاى ناقصى است، بعضى در شرائطى ممکن است شاخص باشد. ما باید بنشینیم مستقلاً شاخصهاى عدالت را، استقرار عدالت در جامعه را پیدا کنیم؛ یکى از بخشهاى مهم کار این است. البته در عرصه‌ى عمل هم خیلى کارها باید انجام بگیرد که یکى از آنها این است که عدالت را یک معیار و یک سنجه‌ى اساسى در قانونگذارى بدانیم. این نکته، قابل توجه نمایندگان محترم مجلس و شوراى نگهبان است که در قانونگذارى بالخصوص به مسئله‌ى عدالت و همچنین رصد دائمى آن توجه شود.

مقام معظم رهبری 27/02/90

  • سیدحمید مشتاقی نیا

بیا به این آدرس!!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۰۶ ب.ظ
  • سیدحمید مشتاقی نیا

اسلام یا قانون؟ مسئله این است!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۵:۵۸ ق.ظ


این که بعد از گذشت نزدیک به چهار دهه از عمر انقلابی با هویت اسلامی، یک نفر با لباس کارشناسی دین می آید و قانون حاکم بر کشور را چیزی متمایز از اسلام جلوه می دهد و درصدد رفع سوءتفاهمات از گفتار خود نیز بر نمی آید یک اتفاق ساده و بی علت نیست.

حسن روحانی بهتر از من و شما می داند که هر قانون مصوب مجلس که به تأیید شورای نگهبان رسیده باشد دارای مشروعیت است.

مخاطب اصلی سخنان رئیس جمهور، نیروی انتظامی بود و خوب است به مهمترین چالش ماه های اخیر دولت با نیروی انتظامی یعنی برگزاری کنسرت های موسیقی - که به نوعی بخشی از پشت پرده تحولات فرماندهی این نیرو نیز به آن بر می گردد- اشاره شود.

دولت معتقد است وقتی یک کنسرت موسیقی از وزارت ارشاد مجوز می گیرد پس در چارچوب قانون باید مورد حمایت نهادهای قانونی هم قرار بگیرد. رفتار سابق نیروی انتظامی در برخی استان ها (تأکید می شود بعضی استان ها) با استناد به دغدغه شرعی علما و دلسوزان جامعه و به منظور پیشگیری از بروز ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی، ممانعت از برگزاری کنسرت های موسیقی در مواردی خاص بود. دولت تلاش دارد نص قانون را بر تکالیف و دغدغه های متشرّعین حاکم سازد.

اما گذشته از بحث مصداقی درباره سخن سنجیده و عمقی رئیس جمهور که ریشه در تفکری غلط منبعث از نظام بروکراتیک غرب دارد باید به نکته ای ظریف اشاره کرد.

بگذارید دوگانگی محتمل بین قانون و شرع را با ذکر یک مثال ساده توضیح بدهم.

بر اساس قانون، اطاعت از مافوق در نیروهای مسلح امری واضح و بدیهی است و فرد متخلف از اوامر مافوق، مستوجب تنبیه و عقاب است. حالا فرض کنید فرماندهی به نیروی خود دستور بدهد یک سیلی به گوش انسانی بیگناه یا حتی مجرم بزند. در چنین موردی وظیفه نیروی زیر دست چیست؟ طبق قانون باید به دستور مافوق عمل کند و طبق شرع باید از حق الناس و ظلم به بندگان خدا بپرهیزد. شرع اجازه نمی دهد حتی به فرد متهم و مجرم هم فراتر از حدّ تعیین شده در اسلام تعرضّی بشود.

اینجا سخن آقای رئیس جمهور به میان می آید که مأمور موظف به اطاعت از مافوق یعنی امر قانون است.

در نیروهای مسلح جهان دین به معنای اعم، واژه ای بی معنا و گاه در تعارض با اهداف و آموزه های نظامی است. دین مستلزم اخلاق است و یک نظامی با اخلاق به راحتی نمی پذیرد که حتی در جنگ با دشمن، مردم بیگناه را گلوله باران کند.

برای همین است که ضرب المثلی معروف در بین نیروهای مسلح دنیا مطرح است که " ارتش چرا ندارد"! یا این که می گویند "مأموریم و معذور"! این دو مثل بیان شده بی شک در تضاد با آموزه های دین است. هر مأموری نسبت به آن چه که انجام می دهد مسئول است. انسان مختار است و کسی که کاری را با اختیار انجام می دهد باید نسبت به عمل خود پاسخگو باشد. هر جبری جز در فرض ضرورت و خطر جانی – که آنهم البته شرایط تعریف شده ای دارد- مساوی با تحمیل و مخلّ اختیار انسان نیست.

 در طول جنگ تحمیلی نیز وجه تمایز و برتری نیروهای مدافع ما با مهاجمان دشمن همین پختگی و درایت فکری و ایمان به راه و هدفی بود که در راهش با اشتیاق جانفشانی کرده و شرح این دلداگی مبتنی بر بصیرت در وصایای شهدای گرانقدر به عنوان چراغ راه آیندگان ثبت و ضبط گردیده است. ظریفی می گفت هیچ رزمنده ای به خاطر دستور فرمانده اش روی مین نرفت. روی مین رفتن و روی سیم های خاردار خوابیدن حماسه سازان دفاع مقدس از روی اراده و ایمان و بصیرت هوشمندانه خودشان بود.

در خاطرات تیزپروازان شهیدی چون یاسینی می خوانید که وقتی از فراز آسمان، فردی غیرنظامی را بر روی پلی در بصره دید، هواپیمایش را چند دور در آسمان چرخاند تا بعد از عبور آن فرد، هدف خود را نشانه گیری کرده و پل را منهدم نماید. این جلوه های جنگ مبتنی بر انسانیت را تنها می توان در گنجینه خاطرات ابرمردانی جست که در مکتب مجتهدی عامل و نستوه چون امام امت شاگردی کرده بودند.

حسن روحانی بهتر از من و شما به این مسائل واقف هست. در آن دیدار معروف، جناب رئیس علاوه بر اظهارات پرحاشیه خود درباره نسبت نیروی انتظامی با اطاعت از خدا و رجحان قانون بر شرع، نکته دیگری هم گفت که قابل تأمل است. رئیس جمهور مدعی است حفظ امنیت با نگاه امنیتی به مسائل کشور تفاوت دارد. او اگر چه مدعی است که تنها به دنبال حفظ امنیت بوده و علاقه ای به امنیتی کردن فضای جامعه ندارد؛ اما سوق دادن ذهنی نیروی انتظامی به سمت تفکری که هدف را ابزار توجیه وسیله دانسته و برای به کرسی نشاندن یک تفکر با منشأ انسانی، حاضر به ذبح فرامین شرع است در واقع مطالبه ای جز بسط نگاه امنیتی و کنترل همه جانبه و تمامیت خواهانه در سطح جامعه ندارد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

یک دسته گل، ارادت

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۲۵ ب.ظ

خبرگزاری فارس: کمک یک میلیاردی پزشک بابلی برای احداث پایگاه امداد و نجات جاده‌ای


دیروز در خبرها خواندم که یک پزشک بابلی مبلغ صد میلیون تومان جهت ساخت پایگاه امداد جاده ای برای نجات مصدومان حوادث جاده ای در منطقه زرگر شهر بابل اهداء کرده است.

دکتر ابوالحسن عاصمی پزشک داروساز بابلی اعلام کرد که با توجه به نیاز شدید این منطقه به وجود چنین پایگاهی، با تشویق همسر خود تصمیم به اهدای این مبلغ گرفته است.

می دانم کسانی هستند که تا این خبر و اینگونه اخبار را می خوانند و یا می شنوند فوری با واکنشی منفی – و البته از باب توجیه قصور خود – می گویند: داشت و داد!

من آن قدر از این جمله و از این نوع واکنش متنفرم که حد ندارد! اولاً خیلی ها هستند که دارند و خرج نمی کنند. چند نفر از سرمایه دارها هستند که می توانند کارهای خیر در همین اندازه را انجام دهند و نمی دهند؟! در ثانی، خدایی آیا ما به اندازه وسع خودمان حاضریم دست به جیب کرده و از مال دنیا برای خدا گذشت کنیم؟ باور کنید خیلی از ما حتی نمی توانیم از ماهی ده هزار تومان برای انجام کار خیر، دل بکینم. جهاد اکبر، دلی دریایی و منش و تفکری علوی نیاز دارد.

ارزش کار بزرگ این مرد نیک اندیش را باید از این زاویه نیز نگریست که در دنیای غفلت زده و مادی گرای امروز، فضای ذهنی افراد به سمتی رفته که هر چقدر داشته باشند باز هم فکر می کنند، کم دارند و از زندگی عقب مانده اند. این خصلت پیشرفت در امور مادی است و البته ریشه در سرشت زیاده خواه انسان ها دارد؛ سرشتی که تبلیغات و زرق و برق جاذبه های مادی امروز و اشاعه فرهنگ مصرف گرایی، دامنه نفوذ و تأثیر آن در وجود انسان را از همیشه گسترده تر نموده است.  

نکته دیگری که در کار ماندگار و باقیات الصالحات این برادر بزرگوارمان به چشم می آید تشویق همسر ایشان در انجام کار خیر است. بی تردید اگر همسر ایثارگر ایشان شهامت گذشت از تعلقات دنیایی را نداشت، توفیقی با این عظمت شامل حال وی نمی گردید.

دوستانی که گشتی در سطح استان زده باشند می دانند که هیچ شهری به اندازه بابل از وجود خیّرانی که برای رضای خدا به فکر تأمین منافع عمومی باشند برخوردار نبوده است. بعضی شهرهای استان ما دولت آباد هستند؛ اما بابل را باید خیّرآباد دانست. ده ها مدرسه و مسجد و حسینیه و جاده و تجهیزات بیمارستانی و امکانات زیرساختی مثل لوله کشی آب شهری و ... در این شهر با نیّت پاک خیّران تأمین شده است.

از بزرگان شهر به عنوان نمایندگان معنوی مردم استدعا دارم برای تشویق خیّران به استمرار فعالیت های خیرخواهانه خود و نیز ایجاد رغبت در سرمایه داران برای اهدای بخشی از دارایی شان به منظور جبران نیازهای عمومی ضروری شهروندان، قدردانی از امثال دکتر عاصمی و همسر گرانقدرشان را حتماً مورد توجه قرار دهند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

یک شب آفتابی در بابل!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۵:۴۷ ق.ظ
مسئول هیئت محبان المعصومین (ع) بابل:
برگزاری جشن میلاد حضرت علی (ع) با حضور احمدی‌نژاد در بابل

مسئول هیئت محبان المعصومین (ع) بابل گفت: با حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، جشن میلاد حضرت علی (ع) در بابل برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: برگزاری جشن میلاد حضرت علی (ع) با حضور احمدی‌نژاد در بابل

محمدزمان یعقوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بابل، اظهار کرد: محمود احمدی‌نژاد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، به‌مناسبت میلاد فرخنده نگین عالم هستی حضرت علی (ع) روز جمعه بعد از نماز مغرب و عشا در مرقد مطهر علامه سعیدالعلمای شهرستان بابل حضور پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این مراسم که به همت هیأت محبان‌المعصومین (ع) بابل برگزار می‌شود، میزبان رئیس جمهور سابق است، افزود: این مراسم به‌طور صرف مراسمی دینی و عبادی بوده و فارغ از جناح‎بندی‌های خاص سیاسی است.

مسئول هیئت محبان المعصومین (ع) بابل، هدف از برگزاری این مراسم را ارج نهادن به مقام شامخ امیرالمومنین (ع) و ترویج افکار و اندیشه این بزرگ‌مرد تاریخ در جامعه به‌ویژه در نسل جوان برشمرد.

یعقوبی با تأکید بر اینکه همه مردم علاقه‌مند به اهل بیت (ع) می‌توانند در این مراسم حضور یابند، گفت: از همه مسئولان شهرستان بابل برای شرکت در این جشن بزرگ دعوت به‌عمل آمده تا ضمن تجلیل از آرمان‌ها و ارزش‌های حضرت علی (ع)، مقام والای سعیدالعلماء نیز در جامعه شناسانده شود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

پیام آیت الله توکل خطاب به مردم انقلابی یمن

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۰۵ ب.ظ

2-(2).jpg


در پی استمرار ناجوانمردانه تجاوزات هوایی ارتش سعودی به مردم مظلوم و بی پناه یمن، آیت الله سید رحیم توکل، استاد برجسته اخلاق و خارج فقه حوزه علمیه قم با ارسال پیامی، مسلمانان غیور کشور یمن را به صبر و مقاومت فراخواند. متن این پیام که به زبان عربی نوشته شده، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علی اخواننا المجاهدین فی سبیل الله فی یمن

ایهاالمجاهدون المظلومون انتم بحمدالله تعلمون ان العزة من الله تعالی فی الدنیا والاخرة لاتصل الی ایدی الناس بالراحة والسهلة لانها امر عظیم علی حد ان الله تعالی سمی نفسه الجلیل بالعزیز و هذاالعنوان المبارک لایمکن ان یصل الی فرد او قوم بلا تحمل مشقة و لا عسر و لکن الله تعالی یقول فان مع العسر یسرا؛ ان مع العسر یسرا و من اصدق من الله قیلاً و انتم بفضل الله تعالی لاترتابون و لاتشکون ان غمائم العسر والظلم ترتفع بالمجاهدة و الاستقامة و لذا امر الله تعالی اهل الایمان باالصبر و الاستقامة فقال تبارک و تعالی ان الذین قالوا ربناالله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکة.

واعلموا ایهاالاعزاءالکرام انّ الملک یبقی علی الکفر و لایبقی علی الظلم و عمّال ال سعود لاجل ظلمهم و جنایاتهم محکومون بالسقوط و الذلة کما نشاهدهما فی سایر الدول الموجودة فی العالم بالتجاوز والتعدی والعدوان و هذالبئس الزاد کما قال الامام علیه الصلوة و السلام بئس الزاد الی المعاد العدوان علی العباد.

و بحمدالله والمنّة قد ظهرت اثار ذلک السقوط کما نشاهد ان المجاهدین فی یمن قد عرفوا انّ شرافتهم و عزّتهم فی الاستقامة والشهادة و ادرکوا کلام مولاناالحسین علیه الصلوة والسلام: هیهات من الذلة.

فانتظروا الظفر والعزة لانّ الله تعالی یقول:

ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم

وألیس الصبح بقریب

والسلام علیکم و رحمته و برکاته

من قم المقدسه

السید رحیم التوکل

  • سیدحمید مشتاقی نیا

یک ابتکار ویژه ماه رجب

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۱۴ ب.ظ


این پیام به ابتکار هیئت نوجوانان حضرت علی اصغر علیه السلام بر روی کاغذ به شکل دو رو منتشر و در بین دانش آموزان شهرستان بابل توزیع شد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

دکتر احمدی نژاد به بابل سفر می کند

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۱۲ ب.ظ

IMG_7987 copy


یکی از مسئولان هیئت محبان المعصومین علیهم السلام شهرستان بابل اعلام کرد به مناسبت ایام البیض و میلاد فرخنده امام عدالت، امیرالمؤمنین علی علیه السلام، دکتر محمود احمدی نژاد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در شب میلاد آن حضرت در مقبره علامه سعیدالعلماء این شهرستان واقع در جنب مسجد جامع به سخنرانی خواهد پرداخت.

در این مراسم، محمدزمان یعقوبی از برجسته ترین مداحان بسیجی استان مازندران به مدیحه سرایی می پردازد. هیئت محبان المعصومین شهرستان بابل متشکل از جوانان ولایی این شهرستان بوده و در بین هیئات شمال کشور به عنوان یکی از شاخص ترین محافل انقلابی مطرح می باشد.

دکتر احمدی نژاد در طول سفرهای اخیر خود بی اعتنا به مباحث سیاسی و جنجال برانگیز روز، تلاش دارد تا به تقویت گفتمان انقلاب اسلامی و حاکمیت ارزش های الهی بپردازد.

با توجه به محبوبیت ویژه محود احمدی نژاد در بین نیروهای انقلابی شهرستان بابل و استان مازندران به خصوص پس از حوادث دردناک هسته ای اخیر، پیش بینی می شود ایران اسلامی شاهد یکی از پرشکوه ترین مجالس جشن و سرور به مناسبت ولادت امام عدل و مهربانی در شهرستان بابل باشد.

شلمچه نیوز

  • سیدحمید مشتاقی نیا

دعوت رسانه ای از امام جمعه بابل برای مجلس خبرگان

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۱:۰۳ ب.ظ


سایت شمال نیوز که با توجه به سلایق سیاسی، در محافل رسانه ای از آن به عنوان "تابناک" مازندران (طیف وابسته به رضایی و با نیم نگاهی به هاشمی) یاد می شود با انتشار یادداشتی تحت عنوان "روحانی در صدر" برای نخستین بار از حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل جهت شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری دعوت بعمل آورد.

نکته قابل توجه این جاست که این یادداشت به قلم ایرج نیازآذری، برادر یکی از نمایندگان فعلی بابل در مجلس شورای اسلامی منتشر شده است. این اتفاق در حالی است که به طور معمول دعوت از شخصیت های حوزوی برای حضور در انتخابات مهمی چون مجلس خبرگان از سوی جمعی از علما و فرهیختگان و یا محافل انقلابی صورت می گرفته است. این موضوع می تواند مؤید گمانه زنی ها در خصوص تغییر در برخی تقسیم بندی های سنتی و مرسوم سیاسی باشد که حواشی آن مدتی است بر سر زبان ها افتاده است.

ناگفته نماند ورای دسته بندی های جناحی، احترام به همه نامزدهای مورد تأیید شورای نگهبان برای فعالان ارزشی، امری بدیهی تلقی می شود.

نکته دیگر تعبیری است که نویسنده متن مذکور از مرحوم آیت الله روحانی داشته است. نویسنده محترم معتقد است: "اگربدنبال الگویی برای همدلی و همزبانی هستیم آیت الله روحانی  نمونه ای موفق وقابل اتکاست."

حقیر ضمن تأیید این فرمایش نویسنده مذکور و با یادآوری مواضع صریح، آتشین و افشاگرانه مرحوم آیت الله روحانی در قبال دو دولت بنی صدر و خاتمی، الگوبرداری از چنین شخصیتی را برای وادارساختن مسئولان دولتی به همدلی و همزبانی با ملت ضروری می شمارد. در زیر متن یادداشت ایرج نیاز را که در سایت شمال نیوز منتشر گردید، می خوانید:

شمال نیوز : ویژگی های شخصیتی ،فکری  و ارزشی آیت الله روحانی اورا به عنوان الگوی قابل اتکای نسل حاضر بدل نموده است و خلاء این عارف وارسته پس از شانزده سال  روز بروز بیشترخود را نشان می دهد. اگرچه طرح و معرفی خصوصیات اخلاقی و معرفتی بزرگان امری تکراری نیست اما نگارنده در این وجیزه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره آیت االه فقید و سعید هدفی روزآمد و البته کاربردی از شیخ صبور بدنبال دارد. ودراین قلم مقایسه ای تطبیقی بین شعارسال و مبانی رفتاری ایشان خواهم داشت.

مقام معظم رهبری که امسال را با هدف همکاری های گسترده دولت و ملت سال: « همدلی و همزبانی » اعلام فرمودند در حقیقت بدنبال  پایه گذاری  نهالی فرهنگی برای آینده کشور بوده و هستند چه آنکه منویات مقام معظم رهبری تاریخ مصرف ندارد بلکه چراغ راه همیشه انقلاب اسلامی هست.دراین میان اگربدنبال الگویی برای همدلی و همزبانی هستیم آیت الله روحانی  نمونه ای موفق وقابل اتکاست. قانون گرایی ،سعه صدر ، مردم داری ،ساده زیستی و حمایت از کارگزاران نظام در طول تصدی ایشان در نمایندگی حضرت امام و مقام معظم رهبری زبانزد خاص و عام بود.

درکنارسجایای اخلاقی نیکوی فوق الاشاره قانونگرایی ایشان بیش از سایر گزاره ها قابل ستایش است. به عبارتی از نگاه و نگرش آیت الله روحانی  قانونگرایی فصل مشترک هم دلی دولت و ملت  بود و طبق این نظرگاه  روابط بین ملت و دولت در نظمی منطقی  تعریف می نمود.

بنابه گفته بسیاری از مسوولان  و نزدیکان؛ جناب ایشان همواره مشوق نظم و قانون بود و ملاک و مبنای تصمیم گیری هایش قانون بود.شاید امروزهمکاری های گسترده ملت و دولت درپرتوقانونگرایی  گزینه الویت داری باشد.

ازدیگرخصائص ارزنده امام جمعه فاضل بابل مردم داری و مردم محوری ایشان بود. او همواره به مردم احترام می گذاشت و صادقانه با آنها رفتارمی کرد. طوری که مردم هیچ فاصله ای بین خویش وامام جمعه محبوبشان نمی دیدند و الحق او پدر معنوی شهربود. البته خصلت مردم داری  و نوع دوستی زنده یاد روحانی قدمت دیرینه دارد و به سالهای همکاری با خیرنیک اندیش زنده یاد سید حسین فلاح نوشیروانی درانجام امور عمرانی عام المنفه در سالهای قبل از انقلاب اسلامی برمی گردد.

این چنین است که آیت الله روحانی  واسط بی بدیل همدلی و هم زبانی ملت و دولت بود و نقش پدرمعنوی را بنحو مطلوب ایفا می کرد. خوشبختانه هم اکنون نیزاین نقش معنوی و مردمی توسط خلف صالح ایشان حضرت حجت الاسلام و المسلمین شیخ مجتبی ( حسن) روحانی بخوبی در صدرات امامت جمعه بابل و مدیریت حوزه های علمیه شهرستان ایفا می گردد.نقش موثری که بسیاری از فضلا، دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم را برای دعوت از جناب شیخ حسن  روحانی برای انتخابات خبرگان رهبری مجاب نمود. الحمدالله هم  آیت الله  روحانی والد وهم  شیخ حسن روحانی درصدر قلب و نظرمردم مازندران و بابل قراردارند. چه پدرکه مدفون در کتابخانه صدر و چه پسر که مدیراست در مدرسه صدر و هردوروحانی درصدرند!

  • سیدحمید مشتاقی نیا