اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

۶۹ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

شیر دزد!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۲۵ ب.ظ

ماجرای سرقت یک قلاده شیر از باغ وحش ساری

 

من هنوز هم تصور میکنم این یه شوخیه! طرف بلند شه بره باغ وحش ساری، یه قلاده شیر رو بدزده، گربه نه ها، شیر، شیر! با اون عظمت رو چطوری از باغ وحشت برد بیرون کسی ندید. از باغ وحش که هیچ، از کشور هم برد بیرون تو یه کشور دیگه فروخت بازم کسی ندید، دفعه بعد اومد میمون بدزده گیر افتاد لو رفت که دزدی شیر هم کار اونه! به من باشه میگم باید به این دزد جایزه داد و اونو گذاشت مسئول دور زدن تحریمها.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

خرافه برای چشم آبی ها

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۵۵ ب.ظ

تمدن غرب اگر چه مدعی نگاه عقلانی به دین است و به این بهانه به بسیاری از آموزه های مکاتب مختلف می تازد و جهان را به سمت دوری از مذهب و لاابالی گری کشانده و تنها تفکر استثمارگری و سرمایه سالاری را محور اندیشه ورزی قرار داده است در مقابل انواع خرافه در دنیای مدرن حرفی برای گفتن ندارد. همان تمدن پوشالی مدعی حقوق بشر که بالاترین نقض حقوق بشر و جنایات ضدبشری را در طول تاریخ مرتکب شده در ادعای عقل گرایی وخرد ورزی نیز دچار تناقض و دو رویی است. به این خبر توجه کنید:

 

 

فرارو: نیلز اولاف سوم، یک پنگوئن ساکن پارک ادینبورگ در اسکاتلند، به درجه سرلشکری گارد ویژه سلطنتی نروژی دست یافت.

پنگوئن گارد سلطنتی نروژ در مراسمی با حضور ۱۶۰ سرباز گارد ویژه پادشاهی اسکاتلند تجلیل به عمل آمد و این پنگوئن ارتقاء درجه یافت.

پنگوئن نروژی که از نژاد پنگوئن‌های «امپراطور» محسوب می‌شود، در این مراسمی که در باغ‌وحش شهر ادینبورگ پایتخت اسکاتلند برگزار شد، درجه سرلشکری گرفت.

این پنگوئن که نماد خوش‌یمنی گارد سلطنتی نروژ محسوب می‌شود، از سال ۱۹۷۲ تقریبا هر بار که گارد نروژی در یک رژه نمایشی شرکت می‌کند، یک درجه ترفیع می‌گیرد.

در سال ۲۰۱۶ به اولاف درجه سر ‌تیپی اعطا شد، پیش از این نیز در سال ۲۰۰۸ نشان شوالیه دریافت کرده و اکنون نیز درجه سرلشگری به او اعطا شده است!

 

اعطای درجه سرلشکری به یک پنگوئن!

اعطای درجه سرلشکری به یک پنگوئن!

اعطای درجه سرلشکری به یک پنگوئن!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

یاد ایامی

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۲، ۰۶:۴۲ ب.ظ

پشت‌نویسی تلخ راننده پراید به یاد مادرش

 

پشت شیشه ماشین نوشته: یاد ایامی که در خانه مادر داشتیم.

دمت گرم که یاداوری کردی. آنهایی که هنوز در خانه مادر دارند، پدر دارند، برادر و خواهر دارند، همسر و فرزند دارند، سلامتی دارند، آبرو دارند، دین دارند، امنیت دارند و...

قدر داشته هایشان را بدانند. یوم الحسره همه ما نزدیک است. از داشته هایمان لذت ببریم و خدا را شکر کنیم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

چه کسی می داند چذابه کجاست؟

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۰۶:۴۵ ق.ظ

 

الان را نبینید چذابه روی زبان همه می چرخد، یک زمانی سریالی ساختند با نام سفر به چذابه، ملت از هم می پرسیدند چذابه دیگر کجاست؟ خوزستان است یا ایلام یا کرمانشاه؟ البته هنوز هم خیلی ها چذابه را می نویسند چزابه.

بچه های موکب اباعبدالله که ایستاده اید مرز چذابه دست زائران پسر فاطمه آب خنک می دهید، دم شما گرم.

اینجا حسن علیمردانی با لب تشنه شهید شد. آن قدر ایستاد و مردانه جنگید که می گویند پیر خمین گفت چذابه را به نام دلاور تربت جام، حسن علیمردانی بگذارید. آخرین لحظات عمرش بود. یکی پرسید وصیتی نداری؟ اشاره کرد او را نشاندند بر خاک چذابه رو کرد به حرم اباعبدالله سلامی داد و رفت.

حسن باقری هم اینجا نبرد تن و تانک راه انداخت. از چذابه به عنوان تکرار لنینگراد هم یاد می کنند. تحلیل گران جنگ می گویند صدام خودش آمد با هر آن چه که داشت و حسن باقری آمد با هر آن چه که بود. ده روز نبرد سنگین و حیثیتی بعد از فتح بستان، اما پیروزی از آن حق بود. 

ماشاءالله پیل افکن سرباز دلاور آملی، یک تنه دو روز ایستاد و گردانهای عراقی را همین جا زمین گیر کرد. مهماتش که تمام شد همین جا به اسارت دشمن درآمد. دستانش را بریدند. چشمانش را از حدقه درآوردند پوست تنش را کندند، با لب تشنه از اینجا تا کربلا رفت.

فرهاد خادم زرتشتی بود. مهندس تحصیل کرده دانشگاه علم و صنعت. پل عبور از چذابه در فتح المبین یادگار مبارک اوست که در همین نقطه همنشین شهدا شد.

فیض الله ذبیح نیا در وصیتنامه اش نوشت اگر این بار به جبهه رفتم و شهید شدم و پیکرم بازنگشت ناراحت نباشید روحم با شما و در کنار شماست. فیض الله در چذابه ماند و هیچ گاه بازنگشت. روح مطهرش اما شاهد و ناظر اعمال ماست و یاور همه دلدادگان کوی عشقبازی.

چذابه در اصل، کذابه بوده است. جایی میان هور و رمل که اگر اشتباه می رفتی، کارت زار بود. اهل باطل راه اشتباه رفتند و اینجا زمینگیر شدند اهل حق و یاوران توحید اینجا به دروازه رستگاری رسیدند چونان که پیر خمین بعد از فتح بستان و چذابه فرمود: 

"آنچه برای اینجانب غرورانگیز و افتخارآفرین است روحیۀ بزرگ و قلوب سرشار از ایمان و اخلاص و روح شهادت‌ طلبی این عزیزان ـ که سربازان حقیقی ولی‌اللّه‌ الاعظم ـ ارواحنا فداه ـ هستند، و این است فتح الفتوح."

شما به چذابه که رسیدید کربلایی شده اید. بقیه مسیر برای آن است که حال خودتان را دریابید. تفکر کنید و درونتان را محک بزنید تا آن روز که به حسین علیه السلام برسید سربلند بمانید. شهدا راه کربلا را گشودند، جسم خاکی شان نه اما روحشان تا ابد کربلایی شد. از هر نقطه که به زیارت پسر فاطمه می روید بر خاکهای تنیده با خون شهدا قدم می گذارید؛ به رسم شهدا روحتان را آماده پرواز و پیوند با کربلائیان تاریخ بسازید.

اللهم ارزقنا توفیق الشهادة فی سبیلک

صلی الله علیک یا اباعبدالله...

 

شهید ماشا الله پیل افکن2

  • سیدحمید مشتاقی نیا

فرزندان مسئولین کجا خدمت میکنند؟

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۴۱ ق.ظ

اولین عکس از شهید سرباز رامین جوکار / عامل شهادت دستگیر شد + جزییات

 

این سوال را قبلا هم پرسیده ام. فرزندان مسئولین سربازی کجا میروند؟ نه آن سربازی که در مرز باید مقابل توپ و خمپاره اشرار بایستد و نه این سرباز جوانی که باید در کلانتری مجرمی حرفه ای را جا به کجا کند قطعا فرزند هیچ یک از مسئولان نیستند وگرنه در این بی عدالتی تجدید نظری صورت می گرفت. بعد با تمام وقاحت تیتر میزنند قصور سرباز وظیفه در مراقبت از متهم و حفظ سلاح!

این همه مامور ورزیده و آموزش دیده و توانمند ناجا کجا هستند که مأموریتهای خشن و دشوار باید بر دوش چند سرباز غیرمتخصص و آموزش ندیده و بی تجربه بیفتد؟ جواب خون این بچه ها را چه کسی می دهد؟ چرا دوران خدمت اغلب بچه های مسئولان و نورچشمی ها پشت میز میگذرد؟

  • سیدحمید مشتاقی نیا

چند همسری و معافیت از سربازی!

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۳۰ ق.ظ

افزایش تبلیغات چند همسری در فضای مجازی | روزنو

 

این قانون که دارد تصویب میشود اگر مردی سه فرزند داشته باشد از سربازی معاف میشود قانون خوبی است اما پیشنهاد میکنم قانونی هم تصویب بشود هر مردی که سه تا زن بگیرد نیز از خدمت سربازی معاف میشود.

تصویب این قانون میتواند آمار ازدواج را ببرد بالا. کلی خانم مجرد سن پایین یا سن بالا سر و سامان میگیرند. آمار فرزندآوری را هم میبرد بالا چون  خانمها از باب چشم و هم چشمی راه می روند و بچه می آورند. یا از باب حسادت میزنند همدیگر را شت و پت میکنند که خب مشکل چند همسری آقا حل میشود.

معضلات اخلاقی جامعه کاهش پیدا میکند.

جنب و جوش اقتصادی بیشتر میشود چون مرد باید مثل اسب کار کند تا شکم این همه اهل و عیال را سیر کند.

فضای مجازی خلوت شده و سرعت اینترنت افزایش پیدا میکند. میزان پرسه زنی و شبگردی مجازی و بازی با احساسات مردان متأهل کم میشود.

و...

البته اگر قرار شد این قانون را تصویب کنید حتما تضمین لازم را اخذ کنید که مرد قول بدهد حداقل تا بیست سال به فکر طلاق یا خودکشی نباشد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

یک مجموعه تلویزیونی موفق

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۰۶:۵۴ ب.ظ

آقای قاضی | شبکه 2

 

مجموعه تلویزیونی آقای قاضی، هزینه تولید اندکی داشت لااقل به نسبت اکثر سریالها و فیلمهای تلویزیونی. یک علتش صحنه ثابت و تئاتر گونه آن است که فقط یک بار هزینه لوکیشن و دکور روی دست تهیه کننده گذاشت، یک علت هم عدم به کارگیری جماعت سلبریتی است.

حالا یک سریال تلویزیونی بدون حضور بازیگران مطرح و بدون صحنه سازی ها و طراحی و لوکیشن های متفاوت و بریز و بپاش های معمول سینما و بی اعتنا به جاذبه های فریبنده رسانه های تصویری در بستری ساده و داستان محور توانسته خیل عظیمی از مردم را مشتری ثابت و پیگیر خود قرار دهد.

آن طور که در رسانه های مجازی و در بین اقشار مختلف مردم می بینم مجموعه تلویزیونی آقای قاضی که شبها ساعت 21 از شبکه دوم سیما پخش میشود در جذب مخاطب موفق عمل کرده و این ویژگی را داراست الگویی ایرانی و سالم و کم هزینه از اثرگذاری رسانه ملی بر ذهن مخاطبان را ترسیم نماید.

نکته دیگری که میتواند امتیاز مثبت آن باشد توجه به داستان های معمول زندگی مردم است که کم و بیش در حیات روزمره جامعه جریان دارد. ذائقه مخاطب ایرانی این گونه است که به سریالهایی که به جای تکنیک های سینمایی یا خیال پردازی های دور از واقع به زندگی معمول مردم عادی جامعه توجه نشان داده اند علاقه بیشتر و بهتری نشان می دهد.

از بعضی نقدهای ریز که بگذریم محتوای این مجموعه در آموزش بعضی نکات حقوقی و قانونی بین شهروندان نیز کارایی مطلوبی دارد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

بی توجه به افکار عمومی

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۰۶:۴۲ ب.ظ

مبارزه با فساد! عدالت اجتماعی!/ کاریکاتور – صاحب نیوز

 

آن وری ها دست گرفته اند که عروس آقای خاموشی از طریق رانت، قراردادی تپل با اوقاف بسته و منافع انبوهی از گاوداری در قزوین را به جیب میزند.

این طرف افشا کرده اند داماد آقای روحانی با تقلب در آزمون خلبانی قبول شده.

از این دست افشاگری ها هر از گاه در سطح رسانه ها منتشر می شود. تخلف در انتخاب سلاح ورزی و تاج و ... تخلفات بانک آینده، اختلاس بانک دی، فولاد مبارکه، پتروشیمی میانکاله تا قراردادهای توتال و کرسنت و... کلی فریاد بگیر و ببند بلند می شود، راست و دروغ اسنادی منتشر می شود بعد به هیچ جا نمیرسد. قوه قضاییه ای در کار نیست که صحت سنجی کند اگر اخبار راست است دهان سوءاستفاده کنندگان را مسواک بزند اگر دروغ است یقه ناشران دروغ را بگیرد. مردم در این میان بیش از پیش در حیرت و بدبینی فرو رفته و اعتمادشان نسبت به سلامت و عدالت مسئولان ضعیف تر می شود. دل چه کسی می سوزد؟ مسئولان خیالشان راحت است با این فیش حقوق های نجومی بار چند نسلشان را بسته اند. راه امام و شهدا مظلوم واقع میشود. رییس قوه قضاییه ژست میگیرد که قضات باید به افکار عمومی توجه داشته باشند. برادر من! افکار عموم الان به شما بدبین است برای علاج این بدبینی فکری کنید. اگر نمیتوانید عدالت را پیاده کنید شرعا حرام است در این پست بمانید. از ما گفتن بود. آن دنیا حساب و کتاب سختی در پیش دارید. حالا خوشم می آید بعضی مسئولان نظارتی هم ژست میگیرند که میخواهند به سوت زنی شهروندان جایزه بدهندwink

  • سیدحمید مشتاقی نیا

بماند

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۸ مرداد ۱۴۰۲، ۰۶:۳۱ ب.ظ

حاج داوود عباسی، رزمنده و جنباز عدالتخواه قمی این پیام را فرستاد:

خدا شاهد بنده رفتم مجلس، توی رستوران، با آقای دلیگانی،،نمایند مجلس  بخدا قسم، قصر بود،غدا سلف سرویس، هر چی می خواستی بود، بخدا روی شاه را سفید کرده بودند،،،خدا میداند،دلم به حال مردم بیچاره سوخت،،،اشرافی‌گری وتجملگرایی، سنگهای گران قیمت، درب های گران قیمت، میز و صندلی های گران قیمت،،،،بخدا این ها درد دین ندارند،،،همه به ریش ما می خندند،،،،،والله قصر شاه بود،،،خدا از سر تقصیر من بگذره،چه ناهار ی خوردیم،،هر نوشابه ای می خواستی بود،هرچند تا می خواستی بر دار،،روی شاه را سفید کرده بودند،،

  • سیدحمید مشتاقی نیا

ماشالله عدالت

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۴۷ ب.ظ

وحید اشتری کیست؟ چگونه به اطلاعات سفر خانواده قالیباف دست پیدا کرد؟ و چرا  هنوز به عنوان تهدید علیه نظام شناخته نمی‌شود | دیدبان ایران

 

در ماجرای سیلی خوردن سرباز بابلی، بازپرس مربوطه عذرخواهی کرد، ستادکل نیروهای مسلح بیانیه رسمی داد و از سرباز حمایت کرد. صدا و سیمای جمهوری اسلامی چند بار بر وقوع این اتفاق صحه گذاشت و گزارش ها و اخبار آن را پوشش داد.

حالا وحید اشتری که اتفاقا اولین نفری نبوده که به این موضوع پرداخته به خاطر پوشش اینستاگرامی خبر و مصاحبه با سرباز بابلی به سه ماه زندان محکوم شده است. همان قاضی که این حکم را صادر کرد در همین دادگاه حکم داد که خبر مربوط به سیسمونی گیت اهل و عیال قالیباف هم دروغ است.

هیچی خواستم وزن این دادگاه و احکامش دستتان بیاید.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

توجیه المسائل در فقه اقتصاد

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۳۸ ب.ظ

جزئیات کامل دریافت وام برای اربعین!

 

بانک ملی اعلام کرد ده میلیون تومان وام اربعین میدهد به شرطی که دو و نیم میلیون تومان سپرده گذاری شود و 23 درصد سود و...

بعضی علما و روحانیون موضع گرفتند که این کار حرام است.

بلافاصله آقای مصباحی مقدم به عنوان عضو شورای فقهی بانک مرکزی به میدان آمد که نه این وام مرابحه هست و اشکالی ندارد.

اعتراضها فروکش نکرد.

شورای فقهی بانک مرکزی مجبور شد بیانیه بدهد بگوید دوباره بررسی کردیم و آن مبلع ودیعه دو و نیم میلیونی سپرده گذاری خلاف شرع است. خوب پدرجان از اول درست بررسی می کردید یک طلبه پایه پایین هم میدانست این مدل وام دادن اشکال شرعی دارد. یکبار محمود احمدی نژاد با کنایه درباره مصباحی مقدم گفت که او سواد اقتصادی ندارد که خیلی به بنده خدا برخورد. الان مشخص شد این بنده خدا فقه اقتصاد را هم نمیداند. حالا چرا شورای نگهبان امثال او و حسن روحانی را با این سطح علمی به عنوان مجتهد تأیید کرده و امثال مرتضی آقاتهرانی که استاد مسلم سطوح عالی حوزه است را رد میکند خدا میداند. مصباحی مقدم البته اخلاق را هم نمی داند. او با لابی وزارت کشور دولت روحانی برای زمین زدن مصباح یزدی به دروغ مدعی شد که به اسم مصباح هم شهرت دارد و از این طریق آرای آیت الله مصباح را در انتخابات قبلی خبرگان شکست و نصف کرد که حتی مورد اعتراض بعضی اطرافیانش قرار گرفت.

خدا عاقبت ما را ختم به خیر کند.

به جاست شورای فقهی بانک مرکزی سر فرصت یکبار دیگر سایر احکام بانکی را مورد بررسی قرار داده و بر اساس نمک گیری نسبت به شبکه بانکی اقدام به موجّه سازی قوانین بانکی نکند. یکی اش فتوای مشترک همه مراجع در حرمت اخذ دیرکرد وام است که آقایان به روی مبارکشان نیاورده اند.

آیت الله مکارم شیرازی البته سود 23 درصدی از وام اربعین را خلاف انصاف دانسته است.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

امان از مسئولان هوایی

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۰۰ ب.ظ

هواپیمای» تاکسی هوایی مازندران مورد تایید سازمان قرار نگرفت - ایسنا

افتتاح اولین تاکسی هوایی کشور در مازندران

خط پروازی تاکسی هوایی مازندران ‌با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، استاندار مازندران، معاونین و مشاورین استاندار و مدیران و مسئولین استانی در فرودگاه شهدای دشت‌ناز آغاز به کار کرد.

این خبر مال 23 بهمن 1400 است.

االان که این متن را مینویسم بیش از یکسال و نیم از این ادعا گذشته اما دیگر خبری از اجرای نیست. این شومن بازی ها واقعا چه فایده ای دارد؟ مازندران از دهها مشکل به خصوص در عرصه محیط زیست و دفن زباله و فقدان صنایع تبدیلی و آب و فاضلاب و جاده و اشتغال و ... رنج میبرد. مسئولان دوربینی و تبلیغات چی و اهل هیاهو و پرادعا نمیتوانند گره ای از کار این استان باز کنند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

فروش کتاب کنکور

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۰۴:۵۰ ب.ظ

فروش ۷ جلد کتاب کنکور ۱۴۰۲ رشته علوم انسانی در حد نو ریاضی ، جامعه شناسی، روانشناسی ، اقتصاد، علوم و فنون ادبی، عربی و فلسفه منطق جامع، تست+درسنامه در لینک زیر:

https://divar.ir/v/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1_%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C_%D9%82%D9%85_%D9%BE%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D9%86_%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1/AZcjo7XS

 

cb98b657-ee1a-4ddf-9a2e-1bd167ca1bda_fdif.jpg

 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

اینقدر ترسو نباشیم!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۲۰ ق.ظ

روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه نکته ای اخلاقی را مورد تأکید قرار داد که برای همه ما مفید است:

"پاسداری از خویش در فرهنگ قرآنی اسمش تقواست. هر انسانی در درون شخصیت خودش یک ضعفی دارد. گاهی غافلیم از اینها، یکجا یک موقعیتی بوجود می‌آید این بروز پیدا میکند، ما را مغلوب خودش میکند اگر مبارزه نکنیم ما را مغلوب خودش میکند، ما را زمین میزند باید پاسداری کنیم از خودمان."

 

دقت کنید این ویژگی درباره همه ما صادق است. کسی خودش را فریب ندهد که من ایرادی ندارم. بعضی اصلا شهامت ندارند خودشان را نقد کنند. بعضی ها متوجه ضعف خودشان هستند شهامت ندارند دنبال درمانش بروند. بعضی هم اساسا اراده ضعیفی دارند که این خودش یک بیماری درونی است. من به خیلی از این مشاوره ها و دکان و دستگاه روانشناسی معتقد نیستم. در درجه نخست هر کس باید طبیب خودش باشد. هیچ کس بهتر از ما خودمان را نمی شناسد. هیچ کس برای ما دل سوز تر از خود ما نیست. اگر انصاف و شهامت و عدالت داشته باشیم میتوانیم خودمان را قضاوت کرده و ضعف هایمان را بشناسیم و اراده کنیم برای اصلاح خودمان. چقدر خوب است عین سال خمسی، انسان از یک تاریخی شروع کند به خودسازی. حالا لازم نیست همه صفات بد را یکجا اصلاح کنیم. هر بار یکی از ضعف های درونی را برای خودمان دست بگیریم و اراده کنیم زین پس درصدد رفع و اصلاح آن باشیم. تقوا یعنی همین. هر کس پلیس و مراقب خودش باشد. اراده کنیم رو به جلو حرکت داشته باشیم. اگر انتظار داریم روزگار ما تغییر کند ابتدا دنبال تغییر خودمان باشیم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

این نوع اخبار کمتر دیده میشود

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۲۸ ب.ظ

ادای احترام دانش آموختگان دانشگاه افسری فراجا در اراک نسبت به پدر و مادرشان.

این توع اخبار و تصاویر معمولا کمتر مورد توجه قرار میگیرد و در لابلای اخبار جنجالی روز گم می شود. البته اگر این اتفاق در کشورهای غربی رخ می داد دهها مقاله و یادداشت در کشورمان پیرامون ضرورت توجه و آموزش احترام به والدین ثبت و منتشر می شد. ببینید و لذت ببرید:

 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

مادر را ببینید

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۰۷ ب.ظ

عکس زیر مربوط است به تجلیل از فرزاد بادپا جوان قهرمانی که تروریست حرم شاهچراغ را با دست خالی دستگیر کرد. او نیروی خدماتی حرم بود.

حالت مادر را نگاه کنید چه ذوقی دارد و چه کیفی میکند دست و بازوی پسر شجاعش را چسبیده. ماشاءالله لا حول و لا قوة الا بالله. خدا برایش نگه دارد و نوه های خوب و پاکدامنی نصیبش کند.

 

فرزاد بادپا» مورد تقدیر قرار گرفت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان |  Mehr News Agency

  • سیدحمید مشتاقی نیا

بازی با جان مردم در فقدان نظارت

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۵ ق.ظ

ماجرای فردی که صاحب ۴۰ داروخانه در تهران است

 

در ماجرای اپلیکیشن طاقچه کاشف به عمل آمد این نرم افزار عملا مجوزی برای فعالیت نداشته و معلوم نبود اگر کار به انتشار تصاویر کشف حجاب متصدیان آن نمی رسید اساسا برخوردی با آن صورت می گرفت یا نه. که البته در نهایت برخوردی هم صورت نگرفت.

چند سال پیش موسسه مالی اعتباری فرشته جیب ملت را زد. مردم که سر و صدا کردند بانک مرکزی اعلام کرد این موسسه اصلا مجوز فعالیت نداشته!

نگاه کنید شما را به خدا یک زیر پله ای در پاساژ بخواهد فندک پر کند مجوز نداشته باشد پلمپ میشود، وانتی ته محل بایستد پرتقال بفروشد جمعش می کنند دهها شعبه بانکی با تابلو و سر و صدا کل کشور بساط راه می اندازد بعد که پول مردم را خورد می گویند این اصلا مجوز نداشته است.

نظارت بر قیمت گذاری و ارائه کالاها هم همینطور است. اغلب برنجهای ده کیلویی که از فروشگاههای زنجیره ای میخرید حداقل پانصد الی هفتصد گرم کم دارند. می دانم دلتان پر است و حالا میخواهید کلی مثال دیگر ردیف کنید که فقدان نظارت چه خاطرات بدی را فروشگاهها و آموزشگاهها و امور خدماتی و درمانی و ادارات و ... برایتان رقم زده است اما یک لحظه صبر کنید. این خبر را بخوانید که نبود نظارت چه بر سر جان مردم می آورد:

معاون امور شعب انجمن داروسازان به روزنامه قدس خبر داده که فردی صاحب ۴۰ داروخانه در تهران است که قاچاق دارو می‌کند!

به گفته محمد خلیلی، معاون امور شعب انجمن داروسازان ایران در سال‌های اخیر علاوه بر خانواده بهایی که به‌تازگی از سوی وزارت اطلاعات اعلام شده، خانواده دیگری هم وجود دارد که با خرید بیش از ۴۰داروخانه در تهران، این داروخانه‌ها را در تملک خود دارند و داروخانه اسماً به نام داروساز است اما وی هیچ‌گونه قدرت نظارت بر داروخانه را ندارد و سرمایه‌گذار به‌راحتی بدون هیچ نگرانی، دور از چشم داروساز اقدام به فروش آزاد دارو و قاچاق آن می‌کند و هیچ نامی از خود به‌جا نمی‌گذارد. در چنین شرایطی علاوه بر تجاوز به حقوق مردم، اعتبار داروسازان کشور نیز زیرسؤال می‌رود.

خلیلی می‌گوید: هم اکنون داروسازانی هستند که خارج از کشور زندگی می‌کنند و مجوز داروخانه آن‌ها در تملک افراد غیرمتخصص است اما متأسفانه سازمان غذا و دارو و معاونت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نظارت دقیقی بر این موضوع ندارند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

شوخی با معاون سیاسی

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۳۸ ب.ظ

به کوری چشم دشمنان دو روز بعد از حمله تروریستی به حرم شاهچراغ، سردار شاهچراغی به معاونت سیاسی وزارت کشور منصوب شد!wink

 

شاهچراغی استاندار جدید قم شد + زندگی نامه - خبرگزاری حوزه

  • سیدحمید مشتاقی نیا

سلبریتی های قجری!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۰۸:۲۱ ب.ظ

حرمسرای قاجار چگونه پر می شد؟

 

در یکی از سایتها مطلبی خواندم پیرامون نسبت خانوادگی بعضی سلبریتی ها با شاهان و درباریان قاجار. به طور مثال نوشته بود:

سحر دولتشاهی از نوادگان محمدعلی میرزا دولتشاه است. محمدعلی میرزا پسر بزرگ فتحعلی شاه بود.

افسانه بایگان از نوادگان ابراهیم خان ظهیرالدوله است. جد پدری افسانه بایگان میرزاجواد خان قاجار قوانلو ملقب به موتن الممالک نماینده اولین مجلس شورای ملی است.

زهرا امیر ابراهیمی از نوادگان ابراهیم خان ظهیرالدوله وزیر افخم است. ظهیرالدوله در زمان فتحعلی شاه حاکم کرمان بود

شیوا ابراهیمی از نوادگان طهیر الدوله داماد و پسر عمومی فتحعلی شاه است. جده ایشان همایون سلطان خانم معروف به خانم خانمان دختر فتحعلی شاه است.

سعید امیر سلیمانی نوه مهدی قلی خان مجدالدوله داماد ناصرالدین شاه و برادر زاده مهدعلیا و پسر دایی ناصرالدین شاه است. همچنین او پسر عموی توران امیرسلیمانی همسر رضاشاه است.

 

خدمت نویسنده محترم و ناشناس این مطلب عارضم پادشاهان قجری آن قدر در حرامسراهایشان اهل و عیال داشتند که یافتن نوادگانشان در پایتخت نباید کشفی عجیب و خارق العاده باشد. اندکی وقت بگذارید خیلی ها را از تیر و طایفه سلاطین قاجار پیدا خواهید کرد که البته شاید رویشان نشود خودی نشان بدهند و همچین افتخاری هم برایشان ندارد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

ما حسینی هستیم

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۴ ق.ظ

عکسی دراماتیک که از حمله به شاهچراغ بیرون آمد

 

در سوئد و دانمارک، پشت سر هم قرآن آتش می زنند.

خیلی از نیروهای داعش اروپایی هستند.

داعش اما به شاه چراغ حمله می کند و روی زائران بی پناه اسلحه می کشد.

همان داعشی که تخریب حریم زینبی را مهم تر از نبرد با رژیم غاصب صهیونیسم می داند.

شیعه انگلیسی می گوید با قدس چه کار دارید باید رفت و با اهل سنت جنگید. شیعه انگلیسی حتی حمله به شاهچراغ را محکوم نمی کند.

داعش و تشیع لندنی یک نقطه مشترک دارند، با آمریکا و انگلیس و اسرائیل نباید کار داشت. خانه آنها باید امن بماند. جمهوری اسلامی و همفکرانش مشکل اصلی دنیا هستند که هر بلایی سرشان بیاید حقشان است.

 

ما خیلی از دست جمهوری اسلامی گله داریم و دلمان از بعضی رفتارها خون است اما همچنان افتخار میکنیم همین نظام شبه جمهوری و شبه اسلامی خار چشم استکبار و جیره خوارانش است. هیچ حسینی نمی تواند یزیدی باشد. الحمدلله که هنوز راه ما از جهانخواران و غارتگران خون آشام دنیا جداست. الحمدلله که آمریکا و نوکرانش از ما راضی نیستند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا