اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

۲۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

شکستی تاریخی برای حامیان دولت در بابل!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۳۷ ب.ظ


یک هفته پیش از دومین سالروز پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، بنرهایی در سطح شهر بابل نصب شد که حکایت از برگزاری جشنی بزرگ در 24 خرداد امسال داشت. نکته عجیب این بود که برنامه مذکور، نه از سوی جریان اعتدال، بلکه از طرف جریان مدعی اصلاح طلبی تدارک دیده شده بود.

نخستین خبری که از این جشن سیاسی شنیده شد مربوط به حضور حجت الاسلام یونسی بود. یونسی، تک تیرانداز جریان اصلاحات لقب گرفته و او از نگاه اهل سیاست، عنصری است که با توجه به سوابق اطلاعاتی خود می داند چه موقع و با چه جمله ای باید آشوبی سیاسی را کشور یا منطقه، جهت دهی نماید. دعوت از یونسی برای حضور در بابل، به یک معنا نشانه پیروزی جریان های اصولگرا در این شهر محسوب می شود. منتقدان دولت در هفته های اخیر با دعوت از سخنرانانی چون محمود احمدی نژاد، حمید رسایی، بیژن نوباوه و حسین الله کرم، مانوری از اتحاد و عزم خود را برای به چالش کشاندن سیاست های مشکوک دولت یازدهم در مناسبات داخلی و خارجی، به نمایش گذارده بودند. دعوت از یونسی برای سخنرانی در بابل با توجه به سوابقی که از او در ذهن جریان های رقیب دولت به جا مانده، اتفاقی شبیه به صحنه آوردن گارد ریاست جمهوری عراق در میادینی بود که نیروهای مدافع حریم ایران اسلامی، عرصه را بر متجاوزان تنگ می نمودند.

برگزارکنندگان جشن پیروزی دولت شاید به زعم خود می پنداشتند که حضور یا ممانعت از حضور یونسی در بابل، یک بازی دو سر برد برای آنان محسوب خواهد شد. زیرا حضور یونسی می توانست به تقویت روحیه جریان حامی دولت، مدد رسانده و ممانعت از حضور او باعث جلب توجه افکار عمومی و تحریک حس کنجکاوی و هیجان طلبی لایه هایی از مردم برای شرکت در مراسم جشن دولت و در نتیجه، ازدحام جمعیت در محل برگزاری این مراسم بشود.

مخالفت با حضور یونسی در بابل، پیش بینی درستی بود. انصار حزب الله و دیگر گروه های انقلابی شهر اعلام کردند که با برگزاری جشن پیروزی دولت، مخالفتی نداشته اما حضور یونسی را با توجه به نقش کلیدی او در فتنه های داخلی و منطقه ای، تحمل نخواهند کرد. در این میان، روحانیت شهر نیز پا به عرصه نهاد و مخالفت رسمی خود با حضور یونسی را به مسئولان سیاسی و امنیتی اعلام نمود. موضع مخالف امام جمعه محترم شهرستان بابل و نیز مدیر حوزه های علمیه این شهرستان با حضور یونسی، صفحه ای دیگر از اتحاد راهگشای نیروهای حامی گفتمان انقلاب اسلامی را به نمایش گذاشت که قطعاً با مذاق جریان رقیب، سازگار نخواهد بود.

اما آن چه جالب توجه است، اینکه به رغم تبلیغات گسترده و فضاسازی روانی برگزارکنندگان جشن پیروزی دولت، تعداد حاضرین در جلسه 24خرداد بابل، از تعداد بنرهای تبلیغاتی نصب شده در سطح معابر هم کمتر بود!

این اتفاق، آن هم در دومین سالگرد روی کار آمدن دولتی پرادعا باید مورد ارزیابی و تأمل جدی قرار بگیرد.

هم جریان اعتدالیون حامی دولت که سعی داشتند بر اساس مفروضات خود با توجه به استقبال گسترده! مردم، اصطلاحی خودساخته با عنوان "بابلی های روحانی خواه"! را به زعم خود روی زبان ها بیندازند و هم جریان اصلاحاتی که تا کنون می اندیشید که می تواند از وزن و جایگاه روحانی به عنوان مرحله گذار، بهره ببرد، به یقین با مشاهده اقبال کمرنگ مردم از جشن دوسالگی دولت، تغییری محسوس در رویکردهای خود ایجاد خواهند نمود.

با توجه به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و حساب ویژه ای که دو جریان مذکور برای به دست آوردن کرسی های قوه مقننه باز کرده اند، پیش بینی می شود که اتخاذ شیوه هایی چون برگزاری کنسرت های موسیقی و دعوت از هنرمندان و ورزشکاران سرشناس و ... برای جلب توجه در میان مردم و پوشش ضعف جایگاه مردمی مدعیان حل فوری معاش جامعه، در اولویت برنامه های جریان اعتدال و اصلاحات قرار بگیرد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

خبری جالب از انتخابات خبرگان در مازندران

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۰۱ ق.ظ

تصاویر کربلا حضرت آیت الله سیفی مازندرانی


بر اساس شنیده های موثق، به دعوت دو تن از علمای بنام مازندران و قم، آیت الله علی اکبر سیفی از علمای گرانسنگ مازندرانی حوزه علمیه قم در انتخابات مجلس خبرگان مازندران شرکت خواهد کرد. مقام معظم رهبری در جریان ارتحال فرزند برومند این فاضل ارجمند، وی را عالم مجاهد لقب داده بود.

با ورود آیت الله سیفی به این دور از رقابت ها، فهرست منتخب جامعه مدرسین در مازندران تکمیل شده است. آیت الله لاریجانی، آیت الله سیفی، حجج اسلام طبرسی و معلمی، چهار نامزد مطرح در فهرست مورد حمایت مدرسین حوزه علمیه قم برای مازندران خواهند بود.

با این وصف، آیت الله توکل و حجت الاسلام محمدی لائینی که از گزینه های احتمالی جایگزینی مرحوم آیت الله جباری در فهرست خبرگان مازندران بودند در شمار نامزدهای مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نخواهند بود.

حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه شهر بابل نیز خود را برای حضور در این دوره از رقابت های مجلس خبرگان آماده می کند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

از این هنرمند بابلی درس بگیریم

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۴ ب.ظ

1433947569508.jpg


1433949101979.jpg

چهارشنبه گذشته به دعوت حسین آقای منصف، مسئول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی بابل به همراه شهردار و جمعی از فعالان فرهنگی این شهر دیداری با یک هنرمند مجسمه ساز بابلی که جزو فرار مغزهای! این شهر بوده و سالهاست که ساکن بابلسر شده، داشتم. این دیدار در منزل این مجسمه ساز که تبدیل به موزه ای عمومی گردیده، انجام گرفت.

راستش را بخواهید من هیچ وقت با هنر مجسمه سازی میانه ای نداشته  و نتوانسته ام با این کار، ارتباطی برقرار کنم. قصد ابتدایی ام از این همراهی فقط لبیک به دعوت حسین آقای منصف عزیز بود.

آقای امیری، دبیر بازنشسته ای است که منزل نسبتاً بزرگ خود را در بابلسر به کارگاه و نمایشگاه مجسمه سازی تبدیل کرده و آن را با سلیقه ای خاص زینت داده است. امیری منزل خود را وقف مردم نموده که تا ابد به عنوان نمایشگاهی از آثار او در دسترس هنردوستان قرار داشته باشد.

این مسئله برایم جالب بود که یک هنرمند تمام دارایی اش را برای ثبت و ماندگاری آثارش به ملت تقدیم می کند. کاش ما مدعیان فرهنگ ایثار و همه دغدغه مندان عرصه ارزش های انقلاب و اسلام نیز شهامت داشتیم تا ملک و دارایی خود را مثلاً وقف ساخت گنجینیه شهدا یا علمای شهرمان یا دیگر امور همسو قرار بدهیم.

آقای امیری، بخشی از حیاط منزلش را برای سرای ابدی خود انتخاب کرده و جای خودش را برای بعد از صد و بیست سالگی اش تعیین نموده که در نوع خود اقدامی جالب به نظر می رسد. تصویری از این مکان نیز در بالا منتشر شده است.

این هنرمند مجسمه ساز یک جمله ای را در بیان فلسفه اقدام ایثارگرانه خود بیان داشت که برایمان می تواند مفید و شنیدنی باشد. او گفت من می خواهم در لحظه جان کندنم، مثلاً آخرین لحظه ای که دارم در آب دریا غرق می شوم و گذشته ام مقابل چشمم به نمایش در می آید، حسرت این را نخورم که ای کاش قدر فرصت زندگی را دانسته و کاری نیک و شایسته از خود به یادگار می گذاشتم!

نکته ای که آقای امیری به عنوان مبنای کار خیرخواهانه خود قرار داده است منبعث از آموزه ای وحیانی است که روز قیامت را یوم الحسره همه مردم دانسته و این گونه بیان می دارد که در آن روز، همه با یادآوری گذشته دنیایی خود حسرت می خورند که ای کاش می توانستند به دنیا بازگشته و لحظه ای از فرصت های از دست رفته زندگی خویش را جبران بنمایند.

برای این هنرمند عزیز بابلی آرزوی سلامت و توفیق و طول عمر داشته و برای خودم و همه مردم، تقویت باور مرگ آگاهی و تأثیر این باور در امور روزمره زندگی را از خداوند منان خواهانم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

حرفی که در خواستگاری به دل یک جوان نشست

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۱۲ ق.ظ


شهید محمد منتظر قائم

تولد: نکا- مازندران- 25/6/1363

شهادت: درگیری با عناصر گروهک پژاک- ارتفاعات جاسوسان سردشت- 13/6/1390

مزار: نکا- مازندران

 

=از بچگی، حدود شرعی را رعایت می کرد. مقید بود احکام و دستورات دینی را انجام دهد. هم نان حلال پدر، هم تربیت صحیح مادر و هم کشش و جاذبه‌ای که روحش را به سمت معنویات می‌کشاند، باعث شده بود تا او که آن روزها یک بچه دبستانی کم سن و سال بیشتر نبود، پا به پای بزرگترها، بی‌آنکه کسی از او خواسته باشد، ریز به ریز به شرعیات و احکام اسلام عمل کند؛ روزه کامل بگیرد، مسجد برود و نماز بخواند.

 

=همه کارهایش حساب و کتاب داشت. همیشه هر آنچه که وظیفه‌اش بود تمام و کمال انجام می‌داد. با دیدنش غبطه می‌خوردی و دلت می‌خواست جای او باشی. هرگز حرفی نزده بود که پدر و مادر را برنجاند. اصلاً اهل دل شکستن نبود، عصبانیتش را خیلی ندیدیم. وقتی هم که عصبانی می‌شد، نهایتش این بود که بگوید «چه ربطی داره؟!» به اندازه ای درست زندگی کرده که پدرش می‌گوید محمد با آنکه فرزندم بود ولی معلم من هم بود!

 

=واقعاً عاشق لباس سپاه بود. بی کار شده بود، ولی برای کسب درآمد هیچ‌جایی نمی‌رفت. دلش نمی‌خواست غیر از سپاه به جای دیگری فکر کند. بالاخره هم به آرزویش رسید و در دانشگاه امام حسین(ع) سپاه پذیرفته شد. سر از پا نمی‌شناخت.

 

=با هم مشهد بودیم که گفت: «می‌خوام ازدواج کنم، بیا بریم انگشتر بخریم.» همه کارهایش برایم عجیب و غریب به نظر می آمد؛ این یکی هم. توی دوره ای که همه تشریفاتی شدند و یک طور دیگری زندگی می‌کنند محمد هنوز در حال و هوای پاک و خدایی اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس زندگی می‌کرد. رفتیم بازار امام رضا برای خرید. دو تا انگشتر عقیق گرفت و یک پیراهن یقه دیپلمات. والسلام! همین قدر ساده و بی‌ریا.

 

=زندگی مشترکش ساده و بی‌ تکلف شروع شد. با یک خواهر شهید ازدواج کرد؛ یکی مثل خودش. ساده و به دور از تشریفات و تجمل گرایی دختران امروزی. انتخابش درست بود؛ این ادعا را رفتار زینب گونه همسرش در روز تشییع جنازه، تایید می‌کند. جایی که تکبیر می‌گفت و محمد را بدرقه می کرد.

=روزی که آمد خواستگاری، اول از عقاید، روحیات و فعالیت هایی که داشت صحبت کرد. بعد هم از آینده کاری و جذب شدن در سپاه گفت و از سختی ها و مشکلاتی که شاید به همراه داشته باشد. نوبت من که شد گفتم: «معیار من برای ازدواج، ایمان، تقوا و اخلاقه. مادیات برام زیاد مهم نیست، ولی معنویات خیلی اهمیت داره. حتی حاضرم با شما توی کلبه خرابه زندگی کنم؛ اما توی زندگیمون عشق به خدا و محبت اهل بیت فراموش نشه.»

 این جمله آخرم به دلش نشسته بود. بارها شده بود که می گفت: «من از یک حرفت توی جلسه خواستگاری خیلی خوشم اومد؛ این که گفتی توی زندگیمون عشق به خدا و اهل بیت، فراموش نشه.»

=از وقتی که با هم رفتیم زیر یک سقف، راحت تر از شهادت حرف می زد. داشت آماده ام می کرد. یادم است یک روز گفتم: «من به اینکه خواهر شهیدم افتخار می‌کنم.» نگاهی به من کرد و گفت: « اگه شما خواهر شهیدی من خود شهید هستم!»

=بعضی وقتها میان صحبتهای دو نفره مان می گفتم: «محمد! من از فشار قبر و تنهایی و تاریکیش می ترسم.» با خنده می گفت: «نترس وقتی شهید شدم، جایگاهم پیش خدا با ارزش می شه. اونوقت خودم میام و کمکت می‌کنم.»

=مهربان و با اخلاق بود. همیشه شرمنده اخلاق و رفتارش می شدم. در طول مدتی که با هم زندگی کردیم خشم و عصبانیتش را ندیدم، جز یک بار. آن هم وقتی یکی از اقوام، مطلب نادرستی را درباره حضرت آقا گفت. چهره‌اش را دیدم که از فرط عصبانیت بر افروخته شده. همان لحظه یک جواب محکم و دندان شکن به طرف داد.

 =مشکلی اگر در زندگی اش پیش می آمد اولین راه‌حلش صلوات بود. توی پیچ و خم زندگی، هر جا که گیر می‌افتاد اول می رفت سراغ ذکر صلوات. توکل زیادی داشت. یک روز برادرش تصادف خیلی سختی کرد. همه ناراحت بودند و مضطرب، اما محمد خونسرد و صبور دلداری شان می داد و می گفت: «تا خدا نخواد هیچ اتفاقی نمی افته.»

=محمد طاها، پسرش را، زیاد نمی دید. وقتی هم که به مرخصی می آمد آن اندازه ای که باید در آغوشش نمی‌گرفت. نه که دوستش نداشته باشد، می ترسید. از وابستگی و تعلق به این بچه، که محمد برای این دنیا نبود. پسرش را دوست داشت، ولی هدفش را بیشتر.

 

=اسمش توی شناسنامه محمد غلام نژاد بود. یک سال پیش از شهادتش فامیلی‌اش را تغییر داد و گذاشت منتظر قائم. به خاطر علاقه ای که به شهید محمد منتظر قائم، فرمانده سپاه یزد داشت. شهیدی که در حادثه طبس به شهادت رسید. هیچ کس جز من از این موضوع اطلاع نداشت. مثل یک راز بود بین من و محمد. گفتم: «حالا چطور می خوای این موضوع رو به پدرت بگی؟» گفت: «بالاخره یک روزی خودش می فهمه.»

 آن روز روزی بود که خبر شهادتش را برای خانواده آوردند.


=دلباخته مقام معظم رهبری بود و همیشه گوش به فرمان ایشان. شبیه سربازی که پا در رکاب و از خود گذشته، هر لحظه منتظر فرمان ولیّ زمانش باشد. تکه‌کلام همیشگی‌اش در فتنه 88 این بود: « فقط آقا، ببینید حضرت آقا چه می‌فرمایند، همه اینها رفتنی‌اند، اونچه می‌مونه فقط ولایته، دل بسپارید به حضرت آقا.»

 

=معلومات زیادی هم داشت. پیدا بود زحمت زیادی کشیده و روی خودش کار کرده است. از همین معلومات، برای حمایت از جبهه اسلام و انقلاب استفاده می کرد. بچه‌ها هر کجا گیر می‌کردند و سئوالی برایشان بی‌جواب می‌‌ماند، می‌رفتند سراغ محمد. او هم خیلی روشن و گویا جواب می‌داد.

  [http://www.aparat.com/v/79be7a6d2672dec600b8bc055713688486477

=یک روز توی اتاق دراز کشید. چفیه را انداخت روی صورتش. گفت: «فرض کن من شهید شدم، تو هم اومدی بالای سرم، میخوام ببینم عکس العملت چیه؟» خیلی اصرار کرد. پیش خودم گفتم دلش را نشکنم. رفتم بالای سرش، چفیه را کنار زدم. دست کشیدم روی محاسنش و گفتم: «محمد عزیزم! شهادتت مبارک. بالاخره به آرزوت رسیدی

خوشحال شد.

=این خاطره برایم تداعی شد. همان روزی که جنازه اش را آوردند. رفتم بالای سرش. به صورتش نگاه کردم و یاد آن روزی افتادم که می خواست عکس العمل من را بعد از شهادتش ببیند. همان جمله‌ آن روز را دوباره تکرار کردم: «محمد عزیزم! شهادتت مبارک، بالاخره به آرزوت رسیدی!»

خوشحال شد...

 به کوشش مهدی قربانی

  • سیدحمید مشتاقی نیا

دو روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری، رهبر انقلاب از چه چیزی اظهار نگرانی کرد؟

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۰۹ ق.ظ


22 خرداد نود و دو، در حالی که تنها دو روز به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده بود، رهبر معظم انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم، با اشاره به مباحث طرح شده در مناظره هشت نامزد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، در خصوص پرهیز از ضعف و عدم رودربایستی در عرصه سیاست خارجی، توصیه هایی فرمودند که با مشاهده وضع فعلی مردان دیپلماسی کشور، دغدغه های آن روز مقام معظم رهبری بهتر فهمیده می شود:

کشور ما دشمن دارد، معارض دارد. در عرصه‌ى بین‌المللى، دشمن بین‌المللى دشمنى نیست که با رودربایستى و با من بمیرم، تو بمیرى کنار بکشد؛ در دنیا سیاست این‌جورى نیست که با رودربایستى بگوییم: طرف را خجالت‌زده کنیم، مثلاً عقب بکشد؛ نخیر، هرچه شما ضعف نشان بدهید، او مى‌آید جلو؛ هرچه شما عقب بکشید، او جرى‌تر میشود. این را ما تجربه کردیم؛ یک جاهایى عقب کشیدیم، دشمن ما جرى‌تر شد؛ یک چیزى او گفت، ما به خیال یک مصلحتى حرف او را قبول کردیم، دیدیم پایش را گذاشت روى آن حرف، یک قدم آمد جلو؛ دشمن این‌جورى است. در مقابل دشمن بین‌المللى، با اراده‌ى قوى، با احساس عزّت، با اعتماد به این ملّت - به این ملّت باید اعتماد کرد، ملّت ما ملّت شجاع و رشیدى است - و با توکّل به خداى بزرگ و با حسن ظنّ به وعده‌ى الهى، بایستى راه را انتخاب کرد، با نگاه صحیح، عاقلانه، مدبّرانه پیش رفت، آن وقت خداى متعال هم به این‌چنین کارى برکت خواهد داد و توفیقات الهى شامل حال همه خواهد شد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

شغلی عجیب در بازار مشهد!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۰۰ ق.ظ


کار تمام کن؟! من واقعاً نمی دانم این دیگر چه مدل شغلی است؟! این آگهی تبلیغاتی را در بازار هفده شهریور مشهد دیدم. برایم عیجب بود که نوشته به چند "کار تمام کن" نیازمندیم!

حالا منظور کسی است که کارهای نیمه کاره دیگران را تمام کند یا کسی که کار یکی را تمام کند، خدا می داند!

اگر کسی در این باره اطلاع دقیقی دارد حتماً بنده را هم در جریان قرار دهد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

تقدیر از قوه قضاییه به خاطر برخورد با مدیران متخلف در بابل

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۵۷ ق.ظ


ریاست محترم قوه قضاییه حضرت آیت الله لاریجانی

سلامٌ علیکم

احتراماً نظر به اینکه قوه قضاییه از نهادهای پر اهمیتی بوده که در پایداری نظام جمهوری اسلامی تأثیر بسزایی دارد، خداوند  قادر را شاکریم که رهبر فرزانه ی انقلاب با درایت وصف ناشدنی ، جنابعالی را که فردی وارسته و ولایت مدار می باشید به سکانداری قوه قضاییه منصوب نمودند.

ما با تشکر از جنابعالی به جهت انتصاب حجج اسلام تقوی فر و جعفری به عنوان رئیس کل دادگستری و دادستان استان مازندران که با دقت و نظارت، پرونده های مفتوحه را پیگیری و به حصول نتیجه رسانیده که شنیده ها حاکیست اخیراً در خصوص محکومیت برخی افراد صاحب منصب در ادارات و نهادهای دولتی شهرستان بابل که به بیت المال دست اندازی کرده و با اختلاس و ارتشاء، اموال دولتی را حیف و میل نموده، در دادگاه بدوی حکم صادر شده و در شعبات تجدید نظر استان نیز محکومیتشان قطعی گردیده است.

لذا اقدام شجاعانه و کم نظیر قضات محترم بدوی و تجدید نظر و نیروهای امنیتی دخیل در پرونده، موجب شادی و خرسندی امت حزب ا...، خانواده ی شهدا، ایثارگران و قاطبه ی مردم گردیده و باعث خواهد شد تا در آینده، متجاوزین حتی در ذهنشان هم به فکر دست اندازی به بیت المال نباشند.

در پایان از ریاست محترم قوه قضاییه تقاضا می شود که با تشویق و تأیید ریاست کل محترم دادگستری و دادستان محترم مرکز استان و قضات محترم که در اینگونه پرونده ها مبادرت به انشای رأی می نمایند، موجبات دلگرمی نامبردگان را فراهم آورده و ان شاا... با امیدوار شدن مردم به آن نهاد محترم، در تقویت نظام اسلامی گام های مؤثری برداشته شود.

 

......     جبهه اسلامی عدالتخواه شهرستان بابل             انصار حزب ا... مازندران           بنیاد فرهنگی طلوع مازندران 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

تقدیر سپاه کربلا از شلمچه نیوز

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۴ ق.ظ


سایت شلمچه نیوز را شاید بتوان انقلابی ترین رسانه مجازی حزب الله مازندران دانست که البته با رویکردی ملی و جهانی درصدد دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی است.

از جمله ویژگی های این پایگاه خبری تحلیلی، صراحت لهجه و عدم رودربایستی و مصلحت اندیشی در عمل به منویات مقام معظم رهبری و احیای فریضیه امر به معروف و نهی از منکر است.

این سایت البته در مسائل فرهنگی نیز دقت نظر و فعالیت قابل تحسینی داشته است. توجه به فرهنگ و معارف دفاع مقدس و زنده نگاه داشتن یاد و نام و راه شهدا از جمله رویکردهای این پایگاه خط شکن در جبهه گفتمان انقلاب اسلامی است.

امروز مطلع شدم که به تازگی از طرف سپاه کربلای استان مازندران، لوح تقدیری به پاس تلاش در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به مسئولان سایت شلمچه نیوز تقدیم شده است. ضمن تبریک به فعالان خستگی ناپذیر پایگاه شلمچه نیوز به خصوص برادر خوب و بزرگوارم جناب آقای هدایتی، از خداوند منان توفیق بیشتر در مسیر هدایت و رستگاری را برای این عزیزان خواهانم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

در دیدار هیئت محبان المعصومین بابل با آیت الله جوادی آملی چه گذشت؟

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۰۳ ق.ظ


شنبه، شانزدهم خرداد نود و چهار، اعضای شورای مرکزی هیئت ولایتمدار محبان المعصومین علیهم السلام شهرستان بابل با حضرت آیت الله جوادی آملی، مفسّر و مرجع عالی قدر جهان تشیع در موسسه بین المللی اسراء دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که در فضایی آکنده از معنویت و صمیمیت برگزار شد، در ابتدا، حجت الاسلام اخوی به نمایندگی از هیئت محبان به ارائه گزارشی از عملکرد این هیئت در عرصه های مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پرداخت. از جمله اقدامات برجسته هیئت محبان المعصومین علیهم السلام که مورد توجه آیت الله جوادی قرار گرفت، اجرای طرح توسعه و احیای مرقد شریف علامه سعیدالعلماء بود. جوانان این هیئت در راستای ترویج آموزهای نورانی مکتب وحی، در این چند سال تلاش نمودند تا نام و یاد و مدفن این عالم کم نظیر را از غربت و مظلومیت خارج کنند. هیئت محبان در همین خصوص به زودی مراسم سالانه ای را در نکوداشت مقام علمی و مذهبی آن عالم وارسته برگزار خواهد کرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی پس از استماع گزارش اجمالی اقدامات و تحسین فعالیت های مذهبی جوانان این هیئت، در خصوص نکوداشت مقام شامخ علامه سعیدالعلماء رهنمودهایی را به اختصار بیان نمودند.

معظم له ضمن تقدیر از حرکت خودجوش جوانان ولایی در تکریم جایگاه علم و عمل و آروزی توفیق برای آنان، با اشاره به این کلام شریف مولی الموحدین علی علیه السلام که "العلماء باقون علی ما بقی الدهر" بیان داشتند که این عبارت اگر چه جمله ای خبری است؛ اما می تواند مفید انشاء نیز باشد. بدین معنا که یاد علما را باید تا ابد زنده و جاودانه نگاه داشت.

استاد برجسته فقه و قرآن و فلسفه در تبیین این فرمایش خود افزودند: بقا و فنا در فرهنگ قرآن، زمینی نیست."کل من علیها فان" تأکید بر این سخن است که آن چه زمینی است بقا ندارد. پس منظور از العماء باقون، بقای معنوی و غیر زمینی است. آن چنان که حبّ سیدالشهدا علیه السلام در دلهای مؤمنان باقی است، در دلهای مردم خردمند نیز یاد علمای اهل دین جای دارد. یاد علما با مباحث اخلاقی و روایی و ... آنان زنده می ماند. قبر ظاهری سیدالشهدا در کربلاست، اما قبر باطنی حضرت فی قلوب من والاه یعنی در قلب های شیعیان است. قبر علما را هم باید در دلهای مؤمن ایجاد کرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی با طرح این پرسش که ما چگونه باید یاد علما را گرامی بداریم، خاطرنشان ساختند: از آن جا که آنچه در زمین است، باقی نیست؛ ما ناچاریم با معارف و اخلاق و سیره علما آشنا شویم. مراسم گرامیداشت علما به دوگونه می تواند برگزار شود. یک نوع می تواند توأم با احترام و قرائت قرآن و سخرانی در تعظیم مقام عالم بوده و نوع دیگر احیای یاد و نام یک عالم باشد. باید به این نکته توجه داشت که محصول عمر هر کسی، تألیفات اوست. در روایت است که کسی به پیامبر گفت: یا رسول الله! مادامی که در مجلس شما هستیم از محضرتان استفاده می کنیم و از علمتان لذت می بریم؛ اما وقتی از حضورتان مرخص می شویم از این حالت دور می مانیم. حضرت فرمودند: استعن بیمینک. یعنی از دستت کمک بگیر. منظور حضرت نوشتن و ثبت مطالب علمی برای حظّ بیشتر و ماندگار است. روایت داریم که از خودت کتاب (نوشته خود) را به میراث بگذار.

درباره سعیدالعلماء نیز کار باید بدین گونه صورت بگیرد و یاد او باید به همین وجه زنده نگه داشته شود. بعضی از آثار آن عالم بزرگ و معاصر شیخ انصاری منتشر شده و بعضی نیز هنوز به انتشار نرسیده است. بعضی از آثار تدوین نشده ایشان در نجف وجود دارد. اولین کار شما باید احیای میراث سعیدالعلماء باشد. این کار باعث می شود تا کسی که می خواهد سیره علمی او را بنویسد، دستش خالی نباشد. این کار، کار بزرگی است. شما از بزرگی کار ناامید نباشید. در هر سال یک مقدار هم که آثار ایشان را تدوین کنید، قدمی ارزنده برداشته اید. استمرار این روش منجر به زنده شدن نام سعیدالعلماء خواهد شد و این مراسم سالگرد به مرور به کنگره ای عظیم بدل خواهد گردید. در این خصوص علمای توانمند استان مازندران که تعدادشان هم کم نیست، می توانند نقشی ارزنده داشته باشند. با علمای نجف هم ارتباط بگیرید تا بهتر بتوانید به آثار یا مطالب مرتبط با ایشان دسترسی داشته باشید.

مفسّر بزرگ قرآن مجید، سخنان ارزشمند خود را با دعا برای توفیقات نظام و رهبری معظم انقلاب و دفع شرّ بدخواهان به پایان رساندند.

گفتنی است این دیدار، پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آیت الله جوادی برگزار گردید. 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

مقام معظم رهبری، چه کاری را برای مسئولان فرهنگی مجاز ندانستند؟!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۰۹ ق.ظ


فتوای مقام معظم رهبری در مورد استفاده از آلات و ابزار موسیقی و اشتغال به نوازندگی در پایگاه های بسیج جهت جذب جوانان:

بسمه تعالی

استفاده از آلات و ابزار موسیقی در نواختن مطرب لهوی حرام است، و استعمال این قبیل آلات حتی در غیر موسیقی مطرب لهوی اگر مستلزم مفاسدی باشد جایز نیست. ولی استفاده از آلات موسیقی در نواختن موسیقی غیر مطرب لهوی چنانچه مفاسدی بر آن مترتب نباشد فی نفسه منعی ندارد، لیکن در هر صورت ترویج موسیقی و اهتمام و اشتغال به آن با هدف های نظام اسلامی منافات دارد مخصوصا اشتغال به نوازندگی در پایگاه بسیج برای عزیزان بسیجی وجهی ندارد و صلاح نیست، جلوگیری از محرمات و مفاسد اجتماعی، و جذب جوانان و نیروی مقاومت اسلامی راهش پرداختن به نوازندگی نیست، بلکه باید از طریق امر به معروف و نهی از منکر و کارهای فرهنگی مناسب اقدام شود، ان شاءاللّه موفق باشید.

آموزش موسیقی و نوازندگی به نونهالان و نوجوانان موجب انحراف آنان و ترتب مفاسد است و جایز نیست. بطور کلی ترویج موسیقی با اهداف عالیه نظام اسلامی منافات دارد، مسئولین فرهنگی مجاز نیستند سلیقه های شخصی خود را به اسم نشر فرهنگ و معارف در آموزش و پرورش نوجوانان به کار بگیرند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا
علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال ایران در یک اقدام ارزشی به کاروان پیاده حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی شهرستان بابل پیوست و در دیداری صمیمی به این زائران خدا قوت گفته و مسافتی را با پای پیاده همراه با عاشقان کوی خمینی پیمود.

به گزارش شلمچه نیوز، کفاشیان در جمع کاروان پیاده با سخنان کوتاهی گفت: سال های سال است که می بینیم شما با پای پیاده  به حرم مطهر امام خمینی می آیید که این نشان از عشق به مردم و عشق به انقلاب، عشق به امام و رهبری است و واقعا به شما عزیزان خسته نباشید می گویم و خوشالیم که شما با این روحیه و نشاطی که دارید می بینیم ما را دلگرم می کنید که باید کار و تلاش بیشتری داسته باشیم از همه شما تشکر می کنیم و کوچکتر از آنم که در خدمت شما باشم امیدوارم قدردان زحمات شما باشم.

 

شلمچه نیوز

 

در حاشیه این دیدار وی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص علت این دیدار گفت:

این اقدام ما واقعا دلی است من این صحنه را که می بینم یاد راهپیمایی روز اربعین در کربلا می افتم و من خودم در آن راهپیمایی چند بار شرکت داشتم و می دیدم مردم با عشق و نیت قلبی شرکت می کنند اینها ارزش دارد. امروز هم که اینجا آمدیم به یقین می رسیم که این حرکت دستوری و فرمایشی نیست، مادی و اداری نیست بلکه معنویت و علاقه قلبی به امام است و سربازان واقعی امام و رهبری هستند و من با افتخار مسیر کوتاهی را با این عزیزان طی می کنم که راهپیمایی اربعین کربلا برای ما تداعی می شود.

وی ادامه داد: امام نهالی را در دل مردم کاشته که این نهال با اسلام بوده است و با اسلام آبیاری شده و به همین دلیل مردم به امام عش و دلدادگی دارند.

 

آقای  کفاشیان این اقدام ارزشی شما را تحسین می کنیم اما از فوتبال چه خبر؟

فوتبال هم الحمدالله پیش می رود و همه سعی و تلاشمان این است که در مجامع بین المللی افتخار کسب کنیم.

 

آقای سپ بلاتر استعفا دادند و شما هم یکی از حامیان وی بوده اید در این خصوص توضیح دهید

ما حمایت کردیم و رأی هم آورد اما فشارهای سنگینی که به او وارد شد مجبور شد استعفا دهد ولی دلایل دیگری را نمی دانم و قطعا کسان دیگری که می آیند انشاالله برای فوتبال کار کنند.

 

با استخدام آقای کی روش توانمدی های فوتبال کشورمان به نمایش در آمده و بهتر بگوییم فوتبال ما را در جهان بهتر دیدند، وضعیت آینده فوتبال را چگونه می بینید؟

ما همیشه سعی کردیم مربی خوبی را در خدمت بگیریم تا بتواند دانش خوبی را به فوتبال کشورمان تزریق کند و تیم ما را هم جوان کند و سرمایه گزاریباشد برای آینده فوتبالما تا انشاالله در میادین بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

کفاشیان در خاتمه خصوص لیگ برتر فوتبال در فصل گذشه گفت: با اینکه در زمینه مالی مشکل داشتیم اما لیگ خوبی داشتیم و نسبت به سالهای گذشته پیشرفت داشتیم و این پیشرفت  می تواند به فوتبال ملی کمک کند.

 

 شلمچه نیوز

 

 شلمچه نیوز

 

 

شلمچه نیوز

 

شلمچه نیوز

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نترسید که بگویند کهنه پرست شده اید!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۵۷ ق.ظ


نظر امام خمینی (ره) درباره موسیقی

 غافل کردن از مقدرات 
امام خمینی (ره) در مورد موسیقی می فرمایند : از جمله چیزهایی که مغزهای باز جوان ها را مخدر و تخدیر می کند موسیقی است.موسیقی اسباب این می شود که مغز انسان وقتی چند وقت به موسیقی گوش کرد تبدیل می شود به یک مغز غیر آن کسی که جدی باشد انسان را از جدیت بیرون می کند و متوجه جهات دیگر می کند .تمام این وسایلی که در هر مملکتی رواج دارد همه برای این است که ملت خود را از مقدرات خودشان غافل کنند.

 بیرون آوردن از جدیت 
امام خمینی (ره)در مورد موسیقی می فرمایند : موسیقی از اموری است که البته هر کسی بر حسب طبع خوشش می آید لکن از اموری است که انسان را از جدیت بیرون می برد و به یک مطلب هزل می کشد . دیگر یک جوان که عادت کرده روزی چند ساعت با موسیقی سروکار داشته باشد و اکثر اوقاتش را صرف بکند و پای موسیقی بنشیند و اینها از مسائل زندگی و از مسائل جدی به طور کلی غافل می شود عادت می کند همانطور که به مواد مخدر عادت می کند دیگر نمی تواند یک انسان جدی باشد که بتواند در مسائل سیاسی فکر کند فکر انسان را موسیقی طوری بار می آورد که دیگر انسان نتواند در غیر همان محیط مربوط به شهوت و موسیقی فکر بکند.

 در مورد تلویزیون 
امام خمینی (ره) در مورد موسیقی می فرمایند : نباید دستگاه تلویزیون طوری باشد که 10 ساعت موسیقی بخواند و جوان هایی که نیرومند هستند از نیرومندی آنها کاسته شود و به یک حال خمار و خلسه آور تبدیل شوند مثل همان تریاک موسیقی با تریاک فرقی ندارد.

 حذف موسیقی
 امام خمینی (ره) در مورد موسیقی می فرمایند : اگر بخواهید مملکتتان یک مملکت صحیح باشد موسیقی را حذف کنید نترسید که از اینکه به شما بگویند کهنه پرست شده اید.باشد ما کهنه پرستیم همه این کلمات نقشه است برای اینکه شما را از کار جدی عقب بیندازند .این که می گویند اگر چنانچه موسیقی در رادیو نباشد آنها می روند از جای دیگر موسیقی می گیرند بگذارید از جای دیگر بگیرند.شما عجالتا آلوده مباشید آنها کم کم برمی گردند به اینجا . این عذر نیست که اگر موسیقی نباشد در رادیو آنها می روند از جای دیگر موسیقی می گیرند حالا اگر از جای دیگر می گیرند آیا ما باید به آنها موسیقی بدهیم!ما باید خیانت کنیم!موسیقی خیانت است به یک مملکت و خیانت است به جوانهای ما این موسیقی را حذفش کنید آن را به طور کلی عوض کنید و یک چیز دیگری بگذارید که آموزنده باشد .کم کم مردم و جوانها را عادت به امور زندگی بدهید از آن عادت خبیثی که داشتند برگردانید . آنهایی را که می بینید می گویند اگر تلویزیون موسیقی پخش نکند می رویم سراغ موسیقی برای این است که اینها عادت کرده اند.    صحیفه نور جلد 8 صفحه 197 تا صفحه 
  • سیدحمید مشتاقی نیا

راز تأثیرگذاری روح الله

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۲۵ ق.ظ


یک علت اینکه امام بزرگوار ما یک کلمه‌اش در این فضای عظیم عمومی کشور، در شدت و محنت، در همه‌ی حالات اثر شگفت‌آوری میگذاشت، معنویت او بود، صفای باطن او بود، ارتباط و اتصال او به خدا بود، اشکهای نیمه شب او بود. فرزند امام - مرحوم حاج سید احمد - همان وقت در زمان حیات امام به من گفت: نیمه شب که امام بلند میشود، از بس گریه میکند، این دستمالهای معمولی برای پاک کردن اشکش کفاف نمیدهد؛ مجبور است اشک چشمش را با حوله پاک کند؛ اینقدر اشک میریزد. آن مرد پولادین، آن مردی که حوادث و لطماتی به سمت او سرازیر میشد که یک ملت را تکان میداد و او را تکان نمیداد، آن مردی که عظمت و هیمنه‌ی قدرتهای جهانی در نظر او هیچ و پوچ بود، آن مرد در مقابل عظمت الهی، در حال دعا و استغاثه، آنجور اشک میریخت. اینها خیلی قیمت دارد. این فرصتها را قدر بدانید.

3/8/89 مقام معظم رهبری

  • سیدحمید مشتاقی نیا

تصاویری ناب از اجتماع "اجازه نمی دهیم" در بابل

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۳۸ ق.ظ

برای دیدن تصاویر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

تهیه و ارسال تصاویر از برادر علی عالمی:


  • سیدحمید مشتاقی نیا

بانک؟ ... قانون؟! ... بانک و قانون؟!

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۵۱ ب.ظ


من به جماعت بانکی بدبینم. البته قطعاً منظور من به مسئولان تصمیم ساز و مقامات ارشد این نهاد پولی است.

دلایلم برای این بدبینی بسیار است. یکی اش همین قضیه ممنوعیت پرداخت سود 22 درصد به سرمایه گذاری بلند مدت است. به رغم منع بانک مرکزی و ادعای برخورد با بانک هایی که از این پس اقدام به عقد قرارداد برای پرداخت سود22 درصدی به مشتریان خود کنند؛ همین الان برخی بانک ها مشغول بستن چنین قراردادهایی هستند. از مسئول یکی از شعب، علت این موضوع را سوال کردم. پاسخش برایم عجیب بود. گفت ما این قانون را فقط در رسانه خواندیم و هنوز هیچ ابلاغی در این باره به طور رسمی به دست ما نرسیده است!

لابد می دانید هنوز هم بر اساس قانون، بانکها از متقاضیان وام های کمتر از ده میلیون تومان تنها باید یک ضامن طلب کنند؛ اما شما خودتان بهتر می دانید که تعهد به این قانون تقریباً در حد صفر بوده است.

شما دیده اید که مردم عادی برای دریافت وامی یک میلیون تومانی با چه قواعد دست و پا گیری مواجه هستند که گاه باعث می شود از خیر دریافت آن بگذرند؛ اما افرادی حتی بدون داشتن ضامن موفق به دریافت وام های چند هزار میلیاردی می شوند.

خوب، این روزها در خبرها خوانده اید که بانک مرکزی از مردم؛ دقت بفرمایید؛ از مردم خواسته است تا برای سرمایه گذاری سراغ مؤسسات مالی فاقد مجوز و غیرقانونی نروند؟! با این بدبینی که نسبت به مدیریت بانکی وجود دارد به نظر شما می شود گفت بانک مرکزی در برخورد با نهادهای مالی فاقد مجوز، صداقت دارد؟!

چطور اتحادیه های صنفی به راحتی برای پایین کشیده کرکره فروشندگانی که از اتحادیه ذی ربط مجوز فعالیت نداشته باشند اقدام می کنند؛ اما بانک مرکزی یک کشور نمی تواند نهادهای مالی نامعتبر و غیرقانونی را که با زندگی مردم و اقتصاد جامعه، ارتباط مستقیم دارند کنترل کرده و یا دست کم متخلفین را به نهاد قضایی معرفی کند؟!

من همچنان به جماعت بانکی بدبینم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

دیدار اختصاصی هیئتی از بابل با آیت الله جوادی آملی

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۵۲ ب.ظ

آیت الله جوادی آملی


شنبه آتی، یعنی شانزدهم خرداد 94، مسئول و اعضای شورای مرکزی هیئت ولایتمدار محبان المعصومین علیهم السلام شهرستان بابل با حضرت آیت الله جوادی آملی در قم دیداری اختصاصی خواهند داشت.

هیئت محبان المعصومین علیهم السلام شهرستان بابل از جمله فعال ترین محافل مذهبی استان مازندران است که متشکل از اجتماع جوانان انقلابی بوده و همواره کوشیده است تا بر اساس منویات مقام معظم رهبری، با بصیرتی عمارگونه در خط مقدم دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی، حضوری تأثیرگذار داشته باشد.

هیئت محبان المعصومین شهرستان بابل در مقبره علامه سعیدالعلماء مستقر بوده و با برگزاری جلسات هفتگی و مناسبتی و نیز برنامه هایی در سطوح ملی تلاش دارد تا با معرفی شخصیت علمی این فقیه وارسته و همطراز آیت الله شیخ انصاری، در جهت پیوند بیش از پیش جامعه با آموزه ها و مبانی برخواسته از مکتب وحی، گام هایی بلند بردارد. دیدار اختصاصی با مرجع و مفسر بزرگ قرآن، حضرت آیت الله جوادی آملی و بهره گیری از رهنمون های این عالم برجسته معاصر نیز در همین راستا قابل ارزیابی است.

ضمن آرزوی موفقیت برای زحمت کشان و فعالان گمنام و بی ادعای این هیئت مکتبی، بی صبرانه منتظر انتشار جزییات رهنمون ها و فرمایشات راهگشای آیت الله جوادی آملی با جوانان غیور و انقلابی این هیئت خواهیم بود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) پیرامون «اهداف حکومت اسلامی»

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۰۳ ق.ظ
دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) پیرامون «اهداف حکومت اسلامی»
احیای ارزش‌های اخلاقی
روزنامه ایران، یک شنبه 10/3/1394 صفحه اندیشه (17)


  دکتر سید سجاد ایزدهی
مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم

شناخت «حکومت اسلامی» و تمایز آن با سایر نظام‌های سیاسی، همواره از موضوعات مورد بحث اندیشمندان علوم‌سیاسی و تحلیلگران علوم‌اجتماعی بوده‌ است. گرچه با وجود برخورداری همه حکومت‌ها از ویژگی‌های مشابه می‌توان به تمایز بسیاری میان حکومت‌اسلامی و نظام‌های غیردینی اشاره کرد، ولی تمایز این دو، در «غایات» و «اهدافی» که برای حکومت در نظر می‌گیرند، بسیار برجسته‌تر می‌شود.
حکومت‌های سکولار در عصر حاضر بویژه نظام‌های لیبرال-دموکراسی، اهداف حکومت و به تبع کارکردهای آن را به اموری چون رفع نیازهای مادّی شهروندان و تأمین رفاه آنان محدود می‌کنند. و اصولاً وظیفه حکومت‌ها را در محدوده نظم عمومی، رفع نزاع‌های احتمالی، تضمین آزادی‌های سیاسی، تأمین رفاه مطلوب مادی و ایجاد بستری برای برخورداری مساوی همگان از امکانات جامعه، معنا می‌کنند. در این نظام‌های سیاسی، چون حاکمان، منتخب و برگزیده مردم برشمرده می‌شوند و مشروعیت حکومت در گرو رأی و نظر مردم است، لذا حاکمان تنها وکیل مردم محسوب شده و اهداف حکومت نیز، تنها در محدوده خواست و اراده مردم محدود می‌شود.
از سوی دیگر، حکومت‌های دینی که ارزش حکومت را نه در ذات آن، بلکه در گرو کارکردها و تحقق اهداف دین و ارزش‌های فرامادی در جامعه از سوی حکومت، می‌دانند از این رو، با رد نظریه «دولت حداقلی»، علاوه بر غایات نظام‌های سکولار در رفع نیازمندی‌های مادی شهروندان، حجم وسیعی از غایات مرتبط با اموری چون خیر، سعادت، اخلاق و معنویت شهروندان جامعه را که در نظام‌های غیردینی، از قلمرو اهداف و وظایف دولت خارج، و به حریم خصوصی افراد مرتبط دانسته می‌شود، بر عهده می‌گیرند.
ارزش حکومت در گرو تحقق اهداف دین
جدا از فهم اهداف نظام‌های سیاسی و تمایز آن با نظام سیاسی اسلام، آنچه باید مدنظر قرار گیرد، این است که تشکیل حکومت در نظام اسلامی، از ارزش ذاتی برخوردار نیست بلکه ارزش آن در گرو تلاش در ایجاد اهدافی است که در روایات اسلامی مورد توصیه قرار گرفته‌است.
حضرت امام خمینی(ره) درکتاب «ولایت فقیه»، ضمن اینکه حکومت را، نه غایتی مطلوب، بلکه وسیله‌ای به جهت تحقق هدف‌های عالی دانسته‌، فصلی مجزا را به اهداف و غایات حکومت اسلامی اختصاص می‌دهد و در آن، به سیره ثابته اولیای الهی و به طور خاص، به عبارات امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه اشاره می‌کند.بر اساس دیدگاه حضرت امام خمینی(ره)، درحالی که حکومت‌های کفر از حاکمیت، نفود سیاسی و جعل قوانینِ خاص، به جهت کامروایی خود سوء‌استفاده می‌کردند، هدف از حکومت اسلامی در لسان امیرالمؤمنین(ع) احقاقِ حق و از ‌بین ‌بردن باطل برشمرده شده و بر این اساس، ائمه اطهار(ع) و فقیهان را در راستای برقراری احکام الهی، برقراری نظام عادلانه و خدمت به مردم به تشکیل دولت موظف کرده‌است. و موضوع ولایت فقیه، مأموریت و انجام این وظایف است.
پس، نفس حاکم شدن و فرمانروایی وسیله‌ای بیش نیست. و برای مردان خدا اگر این وسیله به کار خیر و تحقق هدف‌های عالی نیاید، هیچ ارزش ندارد.... نخست وزیر شوروی یا انگلیس و رئیس‌جمهوری امریکا حکومت و نفوذ سیاسی دارند؛ و این حکومت و نفوذ و اقتدار سیاسی را وسیله کامروایی خود از طریق اجرای قوانین و سیاست‌های ضدانسانی می‌کنند. ائمه و فقه‌های عادل موظف‌اند که از نظام و تشکیلات حکومتی برای اجرای احکام الهی و برقراری نظام عادلانه اسلام و خدمت به مردم استفاده کنند.(امام خمینی، ولایت فقیه، ص 55)
حضرت امام خمینی(ره) پس از توصیف حکومت به مثابه وسیله‌ای جهت وصول به غایات عالیه اسلام، برخی از این اهداف و غایات را برشمرده و در ادامه، با عنایت به روایت و سیره حضرت علی(ع)، غرض از تشکیل حکومت دینی را نه تلاش برای به‌دست گرفتن قدرت سیاسی یا اندوختن اموال دنیا، بلکه اجرای اصول دین اسلام، اصلاح امور کشور، امنیت اجتماعی، اجرای حدود الهی و نجات مظلومین از دست ستمکاران، فرض نموده‌است.(امام خمینی، ولایت فقیه، ص 56)
برخی از اهداف و غایات نظام اسلامی مطابق دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) را در ذیل اشاره می‌کنیم:
الف)‌ تحقق عدالت اجتماعی
از جمله اهداف و غایاتی که در آموزه‌های دینی برای نظام سیاسی اسلام برشمرده شده، تأمین عدالت و تحقق عدالت اجتماعی در همه اجزا و ارکان جامعه است و حضرت امام خمینی(ره) در وصیتنامه سیاسی-عبادی‌شان آن را از بزرگ‌ترین واجبات و والاترین عبادات برشمرده‌اند: «حکومت حق برای نفع مستضعفان و جلوگیری از ظلم و جور و اقامه عدالت اجتماعی... از بزرگترین واجبات و اقامه آن از والاترین عبادات است.»(صحیفه امام خمینی، جلد ۲۱، صفحه407)  
گرچه تأمین عدالت در تمامی ارکان جامعه را باید از مهمترین وظایف پیامبران و فرستادگان الهی به‌شمار آورد، ولی با عنایت به اینکه تضمین تحقق امور اجتماع در قالب عدالت اجتماعی، امری است که تنها به واسطه تأسیس نظامی مبتنی بر عدالت، اقامه کامل قوانین اسلام و اجرای آن در جامعه محقق خواهد شد، لذا تحقق این امر را باید در سایه تشکیل حکومت دینی دانسته و تحقق آن را از وظایف و کارکردهای حکومت دینی برشمرد:  «در حقیقت، مهمترین وظیفه انبیاء(ع) برقرار کردن یک نظام عادلانه اجتماعی از طریق اجرای قوانین و احکام است... هدف بعثت‌ها، به طور کلی، این است که مردمان بر اساس روابط اجتماعی عادلانه نظم و ترتیب پیدا کرده، قد آدمیت راست گردانند. و این با تشکیل حکومت و اجرای احکام امکانپذیر است.» (امام خمینی، ولایت فقیه، ص 70)
تأمین عدالت اجتماعی به عنوان غایت حکومت اسلامی فقط مسلمانان و مصحلت آنان را مدنظر قرار نمی‌دهد، بلکه همه ساکنان کشور اسلامی (ولو صاحبان ادیان دیگر) را نیز شامل می‌شود. بر این اساس، همه افرادی که در کشور تحت حکومت اسلامی زندگی می‌کنند باید مشمول بهره‌مندی از عدالت اجتماعی شده و از فواید آن بهره‌مند باشند. این رویکرد، بر سیره حکومتی حضرت علی(ع) مبتنی است که در کلام حضرت امام خمینی(ره) این‌گونه جلوه‌گر شده‌ است:  «ما عدالت اسلامی را می‌خواهیم در این مملکت برقرار کنیم. اسلامی که راضی نمی‌شود حتی به یک زن یهودی که در پناه اسلام است تعدی بشود. اسلامی که حضرت امیر(سلام الله علیه) می‌فرماید برای ما چنانچه بمیریم ملامتی نیست، که لشکر مخالف آمده‌است و فلان زن یهودیه‌ای که معاهد بوده‌است خلخال را از پایش درآورده است(ر.ک. نهج‌البلاغه؛ خطبه 27) ما یک همچو اسلامی که عدالت باشد در آن، اسلامی که در آن ظلم هیچ نباشد، اسلامی که آن شخص اولش با آن فرد آخر همه در سواء در مقابل قانون باشند (می‌خواهیم).» (صحیفه امام، ج 9، ص425-424)
ب) توسعه معنویات
از جمله غایاتی که در آموزه‌های دینی، برای حکومت اسلامی برشمرده شده‌است تلاش در راستای توسعه دین و معنویت در جامعه است. زیرا غایات برشمرده شده در ادلّه دینی (مشتمل بر آیات و روایات)، گستره‌ای وسیع از امور معنوی را دربر می‌گیرد و کارویژه‌های متمایزی نیز متناسب با این اهداف و غایات، برای حکومت دینی برشمرده شده‌است. بر این اساس، حکومت اسلامی باید احیای ارزش‌های اخلاقی و تزکیه نفوس را سرلوحه کارکردهای خویش بداند. چنانکه پیامبراکرم(ص)، هدف بعثت خویش را کامل کردن فضائل اخلاقی در جامعه اعلام داشته و عملاً در این مسیر گام برداشته‌است.
از این رو، نظام سیاسی اسلام، در الگوی‌گیری از رسالت نبوی‌(ص) و تأمین غایات آن، موظف است ارتقای جهت‏گیری اخلاقی و ارزشی جامعه را مورد عنایت قرار داده و هماهنگی و انطباق مقررات فردی و اجتماعی با احکام الهی و رشد عقلانیت بشر را مد نظر قرار دهد.
«إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ‏ مَکارِمَ‏ الْأَخْلَاق‏»؛  (نهج‌الفصاحه،ص 345)
همانا به رسالت برانگیخته شدم تا فضایل اخلاقی را به کمال‏ برسانم.
بر اساس موازین دینی و روایات اهل بیت(ع)، گرچه اصل ضرورت حکومت به غرض تحصیل اموری چون تأمین نظم فراگیر، امنیت اجتماعی، رفاه عمومی، احقاق حق، مقابله با دشمنان و... مورد انکار نیست، لکن دین اسلام، به این مقدار از کارویژه‌ها (به عنوان حداقل‌هایی است که حکومت‌ها باید در جامعه به اجرا درآورند) اکتفا نکرده بلکه نصوص دینی، کارویژه‌های مختلفی را برای حکومت برشمرده‌است که شناخت آن، حکم به تمایز حکومت دینی نسبت به حکومت‌های سکولار می‌دهد که از آن میان می‌توان به بازگرداندن نشانه‌های از بین رفته دین در جامعه و اجرای حدود به جهت تحقق شریعت در جامعه اشاره کرد.
«خدایا تو آگاهی آنچه از ما صادر شده نه برای میل و رغبت در سلطنت و خلافت بوده و نه برای به‌دست آوردن چیزی از متاع دنیا، بلکه برای این بود که آثار دین تورا باز گردانیم و در شهرهای تو اصلاح و آسایش را برقرار نماییم تا بندگان ستم‌کشیده‌ات در امن و آسودگی بوده و احکام تو که ضایع مانده جاری گردد.» (نهج‌البلاغه، خطبه 131)
با عنایت به این قضیه است که حضرت امام خمینی(ره)، مقوله حکومت را که در جهان معاصر بلکه در طول تاریخ تنها به اداره ابعاد مادی مردم پرداخته و تدبیر شئون زندگی مادی را مورد اهتمام خود قرار داده‌است به حوزه وسیع‌تری وارد کرده و غرض و غایت آن را به اقامه عدل، معرفت خداوند و اسلام و تلاش در رساندن انسان‌ها به کمال و سعادت معرفی کرده‌‌ است: تمام چیزهایی که انبیا از صدر خلقت تا حالا داشتند و اولیای اسلام تا آخر دارند، معنویات اسلام است، عرفان اسلام است، معرفت اسلام است، در رأس همه امور این معنویات واقع است. تشکیل حکومت برای همین است، البته اقامه عدل است، لکن غایت نهایی معرفی خداست و عرفان اسلام. (صحیفه امام، ج 20، ص298)
ج) اجرای احکام شریعت
در حکومت اسلامی که تفاوت و تمایز آن، در عمل به آموزه‌های وحیانی و تعالیم اسلامی است، غرض از حکومت، عمل به این آموزه‌ها بلکه تحقق آن در عرصه اجتماع و جامعه کلان است. از این رو، باید تحقق آموزه‌های اسلامی و شریعت را از محوری‌ترین اهداف حکومت دانست و طبیعتاً مبارزه با حاکمان طاغوت نیز باید از باب مقدمه‌ای جهت نیل به تشکیل حکومت اسلامی مورد عنایت قرار گیرد: «ملت ایران و ما، مقصدمان این نیست و نبود که فقط محمدرضا برود؛ دست اجانب کوتاه بشود؛ اینها همه مقدمه بود؛ مقصد، اسلام است. ما می‌خواهیم که اسلام حکومت کند در این مملکت؛ احکام اسلام در این مملکت جریان پیدا بکند.»(همان، ج8، ص41)
تحقق اسلام و آموزه‌های شریعت در کشور اسلامی گرچه از اهداف نظام اسلامی محسوب می‌شود، ولی باید آن را هدفی میان مدت ارزیابی کرد و در راستای هدفی بزرگتر یعنی دعوت جهانیان به دین حق و انتشار توحید در همه نقاط عالم به حساب آورد. بدیهی است تحقق این آرمان، جز به تشکیل حکومتی مبتنی بر اسلام و آموزه‌های قرآنی در کشور اسلامی به مثابه «أمّ القری» میسّر نخواهد شد. و صدور انقلاب اسلامی به دیگر کشورها را نیز باید در این راستا ارزیابی کرد: «مع ذلک این نهضت چون یک نهضت الهی بود،...مسأله اساسی ما این نبود که رژیم سلطنتی برود و... مقصد اصلی این بود که توحید را در عالم منتشر کنند؛ دین حق را در عالم منتشر کنند … مقصد این بود که دین اسلام را منتشر کنند؛ و حکومت، حکومت قرآن باشد؛ حکومت اسلام باشد.» (همان، ج8، ص 41-40)
بدیهی است موارد برشمرده شده برای اهداف نظام اسلامی، بخشی از مجموعه مؤلفه‌هایی است که در این راستا می‌توان از آنها یاد کرد و از آن جمله می‌توان به دفاع در مقابل دشمنان و متجاوزین به نوامیس مسلمانان و کشور اسلامی و رفع اختلافات در داخل نظام اسلامی، اشاره کرد که در منطق و کلام حضرت امام خمینی(ره) قابل ردیابی بوده و به عنوان یکی از اهداف نزدیک تشکیل حکومت و نهادهای اجرایی به شمار می‌رود:‌
عقل هم به ما حکم می‌کند که تشکیلات لازم است تا اگر به ما هجوم آوردند بتوانیم جلوگیری کنیم، اگر به نوامیس مسلمین تهاجم کردند، دفاع کنیم. شرع مقدس هم دستور داده که باید همیشه در برابر اشخاصی که می‌خواهند به شما تجاوز کنند برای دفاع آماده باشید. برای جلوگیری از تعدیات افراد نسبت به یکدیگر هم حکومت و دستگاه قضایی و اجرایی لازم است.(امام خمینی، ولایت فقیه، ص50)

http://iran-newspaper.com/newspaper/page/5942/17/66399/0 
  • سیدحمید مشتاقی نیا

این اتاق یک آیت الله است

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۳۳ ق.ظ


دوستانی که مرا از نزدیک می شناسند می دانند که وجه انتقادی در رفتار و نگاه من بسیار بیشتر از بعد تحسین و تمجید است. شاید این خصلت را یک ایراد بدانید؛ قضاوت با خودتان.

چند روز پیش برای کاری به منزل آیت الله توکل رفته بودم. آیت الله توکل را لااقل مازندرانی ها و قمی ها و اصفهانی ها به خوبی می شناسند. ایشان استاد برجسته دروس خارج فقه حوزه علمیه قم است، اما شهرت این بزرگوار بیشتر مربوط به کلاس های اخلاق و منبرهای اخلاقی ایشان در نقاط مختلف کشور به خصوص سه استان نامبرده است. بگذریم.

منزل آیت الله توکل، خانه ای کوچک و قدیمی است که شنیده بودم هربار گوشه ای از آن خسارتی را روی دست ایشان به جا می گذارد. آیت الله توکل، اتاق کوچکی را در منزل به امور شخصی خود اختصاص داده است. این عکس را از همان اتاق گرفته ام. درست پشت جایگاهی که ایشان می نشیند و به مطالعه و امور شخصی و مردمی می پردازد، دیوار به این وضعی است که می بینید.

من می دانم آیت الله توکل از هیچ فرصتی برای رسیدگی به وضعیت نیازمندان به خصوص طلابی که دچار مشکلات معیشتی هستند فروگذار نمی کند؛ اما این را نمی دانم که چند نفر از همان افراد در اتاقی با این سر و شکل زندگی می کنند.

این مطلب را نه برای تحسین و تمجید از ایشان که برای دل خودم منتشر می کنم تا یادم نرود، والبته یادمان نرود، امام فرمود:

"مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست، و آنها که تصور می کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانه اند."

  • سیدحمید مشتاقی نیا

روند موجود در اکثر هیئتها احیای امور اهل بیت (ع)نیست.!!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۰۳ ق.ظ


نماینده مقام معظم رهبری در شهرستان بابل :

ما هیئتی آموزش محور، معارف محور و تربیت گرا میخواهیم !!

 به گزارش روابط عمومی هیئت حضرت علی اصغر (ع)ویژه نوجوانان بسیج مسجد کاظمبیک در آستانه میلاد با سعادت حضرت علی (ع)جمعی از دست اندر کاران هیئت با امام جمعه و نماینده مقام معظم رهبری در شهرستان بابل حضرت حجت الاسلام والمسلمین روحانی ملاقات و دیدار داشتند ، در این دیدار ضمن بیان تاریخچه تاسیس هیئت که با یاد و خاطره حضرت آیت اله روحانی نماینده فقید ولی فقیه در استان آمیختهمی باشد نسبت به تشریح فلسفه وجودی ، بیانیه ماموریت ، چشم انداز ، خط مشی ، اصول اخلاقی هیئت ، ارزشهای حاکم  بر هیئت ، استراتژیها و برنامه های اجرایی آن اقدام و چند طرح اجرایی به عنوان نمونه که در مراسمهای هیئت اجرا و نتیجه گیری شده بود ارائه گردید در ادامه این کارشناس فرهنگی ضمن تفقد و خوش آمد گویی و تشکر از دوستان نکته ها ی بسیار مهمی در ارتباط با هیئتها بیان فرمودند که خلاصه ای از آن برای استفاده دوستان خصوصا دست اندر کاران هیئتها ارائه می گردد :

........ با سلام خدمت دوستان خیلی مشرف فرمودید تشریف آوردید استفاده کردم از توضیحات شما ، خیلی از دوستان دلسوز هستند اما وارد کار عملی و عملیاتی نمی شوند خیلی ها خودشان خوب هستند  و سعی میکنند که خودشان را خوب نگه دارند اما برای خوب شدن دیگران کاری نمیکنند این بسیار مهم است تلاش برای خوب کردن دیگران !!! ، واقعا قدم ویژه ای دارید بر میدارید تشکر میکنم من را مطلع کردید؛ خیلی از هیئتها تربیت محور نیستند ؛ احساس محور هستند حتی معارف محور هم نیستند؛ یادمان هست که در گذشته کسانی که پای منبرها مینشستند  با این که خیلی هایشان سواد هم نداشتند تاریخ بلد بودند مسئله بلد بودند آیات و روایات را بلد بودند در حال حاضر چقدر این مستمعین اثر پذیرند و یاد میگیرند ؟! چقدر برای تربیت اینها اقدام میشود ؟! به نظرم زحمت میشود اما نتیجه گیری نمی شود ! زحمتها هدر میرود  ! برای این ما نگران هستیم!!فقط کارهای عادی و معمولی در هیئتها انجام میشود  ، فکر تربیت مستمع کمرنگ است  این فعالیتها که اکنون در هیئتها انجام میشود اثرش در مخاطب ما چقدر است ؟آموزش در هیئتها یک اصل است جهت گیر یآموزش هم باید بر اثر گذاری تربیتی باشد این خیلی مهم است شاید چند هیئت را بشناسیم که در این مسیر باشند بالاخره ما بااکثر هیئتها رفت و آمد داریم و از شرایط شان مطلع هستیم این یک موضوع.

مقطع سنی خوبی را انتخاب کردید ؛ مخاطب ، مخاطب خوبی است مثل یک موم تاثیر پذیر است هر چه در آن بریزید جذب میشود و تا مدت زمانی که با شماست میتوان آن را برای آینده آماده کرد در دو جهت مثبت و منفی این نکته خیلی ظریفی است .

عنوان خوبی هم انتخاب کرده اید  هیئت، عنوان بسیار خوب و جذابی است منتها همان طور که گفتم فقط کار در حد احساسات نماند کار باید باعث ارتقا و تکامل مخاطب شود ، در سایه علم و آموزش ، معارف اهل بیت(ع)احصا میشود ؛ باز تاکید می کنم این روند موجود در اکثر هیئتها احیای امور اهل بیت (ع)نیست.!! بر روی آموزش تاکید میکنم ، کارهای عملی رانیز بیشتر کنید؛ مثل اردوها  گاهی یک حدیث در اردو اثرش بیشتر از ساعتها درس اخلاق است این را ما بارها تجربه کرده ایم حالا سرش چیست خدا میداند.آیت الله حائری چند وقت پیش به من گفته اند که شما دو نعمت دارید یکی دریا و یکی جنگل حواستان به اینها باشد شما دقت کنید نکته سنجی ایشان را . حتما به جدیت آن طرحی را مطرح کردیددرارتباط با طبیعت بنام هیئت حضرت علی اصغر(ع)اجرا کنید ؛ حتی آنرا در بوق و کرنا کنید ، ما باید جلوی مفسده را بگیریم ؛ ما باید عمل گرایی را در کارهایمان دنبال کنیم ؛ خدا رحمت کند حاج حسن آقای مویدی را که جز تیم شما بود او یک طلبه عمل گرا بود منتظر نمی ماند که کسی به او بگوید یا از او چیزی بخواهد خودش پیش قدم بود ، ما طلبه عمل گرا مثل ایشان را باید بیشتر داشته باشیم ؛ شما باید کاری کنید که استعدادها شناسایی و به فعلیت در آیند به هیئت و به دین وفادار شوند شما باید در طول 5سال یا 10 سال که این بچه ها با شما هستند بتوانید این کار را انجام دهید من خیلی از چیزهایی که الان دارم مربوط میشود به حضورم در همین جلسات . طبق بررسی به عمل آمده در کشور هاییکه  بودایی گری وجوددارد اینها بچه هارا حداقل 5 سال تا 10 سال در معابد نکه میدارند بعد آنها را خارج میکنند این نشان میدهد که هر کاری که آنها در آینده از اینها انتظار دارند در همین 5سال یا 10سال بذرش را پی ریزی میکنند .

با توجه به افراد  ، نکته گویی ،  حدیث گویی، حلقه درست کردن در شیوه اجرا چون پیامبر در مساجد بصورت گروه گروه و حلقه ای عمل مینمود ، مجریانی که بیان گرم دارند استفاده کنید الان به استناد رسمی صدا و سیما 70 در صد خانواده ها ماهواره دارند باید برای این موضوع فکری کرد چه آسیبهایی که ما از این موضوع داریم میخوریم این جوانها این دختر ها این پسرها تقصیری ندارند بیشتر اینها به خاطر پدر ها و مادر هایشان وارد آتش میشوند باید کاری کرد؛ این وظیفه هیئتهاست .

باید روی خانواده های مذهبی هم کار کرد اینها هم د ر اولویت هستند ما در قضیه حجاب این را تجربه کردیم هر وقت خواستیم برای خانواده های مذهبی از فلسفه حجاب صحبت کنیم گفتند که اینها همه در خط اند اینهانیازی ندارند نتیجه اش این شد که مادر دارای حجاب هست اما دختربعضا می بینیم حجاب ندارد ؛ برای خانواده های مذهبی هم باید کار کرد،ما اینها را به برخی مسئولین هیئتها گوشزدکرده ایم اما به خرج شان نمیرود و گوش نمی دهند همش دارند با عواطف مخاطبشان بازی میکنند عاطفه با عاطفه دیگری رنگ میبازد .الحمدلله شما در این مسیری که ترسیم شد در حال گام برداشتن هستید جا دارد که دیگران با شما ارتباط و همفکری نمایند آن طرح را که توضیح دادید به جدیت پیگیری کنید موفق و موید در پناه خدا باشید. 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نه به ذلت!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۱۲ ق.ظ


خبرهایی که از قم و مازندران دارم حکایت از شکل گیری تجمعات و حرکت هایی وسیع برای مخالفت با دیپلماسی ذلت دارد. بچه های بسیج دانشجویی تهران سادگی کردند و هفته پیش به راحتی از سوی مدیران با تجربه و پا به سن گذاشته دولت، دور خوردند و حرکت انقلابی شان ناکام ماند. این تجربه در استان های دیگر، تکرار نخواهد شد.

در مازندارن قرار است بچه های بسیجی شهرهای ساری و قائمشهر و بابل از شهرهای خود پیاده روی نموده و به همراه بسیجیان آمل در این شهر تجمع نمایند. قصد این جمع، هم حمایت از مردم یمن و هم نفی دیپلماسی ذلت است.

در قم نیز به زودی اجتماع عظیم فضلای حوزه در مدرسه فیضیه برگزار می شود. نکته جالب توجه این که حمایت برخی از علمای حوزه از این حرکت انقلابی در مخالفت با مذاکره در سایه تهدید، بسیار مشهود و البته تاریخی خواهد بود.

به هر حال پرواضح است که دولت با توجه به گره زدن مشکلات داخلی با مذاکرت هسته ای و نیز علم به شکست این مذاکرات و عدم توانایی در رفع تحریم ها، بدش نمی آید که مقصری برای اشتباهات خود بتراشد. در این بین کسی باید پیدا شود و خود را سپر رهبری قرار دهد. جمعی از نمایندگان مجلس تلاش داشتند با ارائه طرحی مانع از ادامه مذاکرات خفت بار بشوند که لابی باندهای قدرت چنین اجازه ای را به آنها نداد. حرکت عمومی بسیجیان در این راستا علاوه بر آگاهی بخشی به جامعه و افشای دروغ مدعیان راستگویی در حفظ منافع ملی با مذاکرات ذلت بار، مانع از آن می شود که رهبری معظم انقلاب، سیبل حملات دشمنان انقلاب و برخی دوستان جاهل قرار بگیرد.

سخنرانان و متولیان این نوع خیزش های انقلابی باید کمال دقت را داشته باشند که تا حد ممکن از خرج نمودن اعتبار رهبری پرهیز کرده و برای اثبات شکست مذاکرات و مخالفت با مذاکره در سایه تهدید، استدلال های روشن و مستند و منطقی موجود را به افکار عمومی ارائه بدهند. به حول و قوه الهی با هوشیاری و خروش همه جانبه ملت، از این پیچ سرنوشت ساز تاریخ هم به سلامت عبور خواهیم کرد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا