اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

بانک با تانک از زندگی شما رد میشود

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۹ خرداد ۱۴۰۲، ۰۵:۵۲ ق.ظ

نقش بانک ها در اقتصاد /آیا بانکها نمی خواهند یا نمی توانند ؟! | گفتمان زاگرس

 

وقتی صحبت از افزایش یارانه ملت، یا ورود دولت برای حل مشکل مسکن و سرمایه گذاری در امور مرتبط با عمران مملکت میشود فورا یک عده زبان می گشایند که این کارها باعث تورم زایی در کشور خواهد شد اما جالب است بدانید بر اساس آمارهای رسمی، بانکهای کشور به کارکنان خود 164 هزار میلیارد تومان تسهیلات داده اند! سایر خدمات و هزینه های جاری بانکها هم بماند. واقعا باید برایمان سوال پیش بیاید نسبت خدمات و کارکرد بانکها با اهداف انقلاب اسلامی چیست؟ 

از بحث ربوی بودن یا نبودن بانکها و فتواهای مکرر و نادیده گرفته شده حرمت سود دیرکرد وام که بگذریم، از خلق پول در بانکهای خصوصی و دلال بازی و ایجاد تورم نهادهای مالی که بگذریم، بانکها در مسیر تحقق اهداف انقلاب مستضعفین و ایجاد عدالت اجتماعی چه خاصیتی دارند؟ بانکها حتی از اعطای وام قانونی مصوب دولت به کسب و کارهای خرد و تسهیلات کارآفرینی و مسکن و... خودداری میکنند اما در عوض هوای نورچشمی ها و بستگان خودشان را حسابی نگه می دارند.

در اغلب خیابانها به فاصله هر صد الی دویست متر شاهد رویش قارچ گونه شعب بانک هستیم در حالی که عدم دسترسی مردم به منابع بانکی منجر به تقویت بساط نزول خواری در جای جای کشور گردیده و علاوه بر قبح شکنی از گناه، حوادث و فجایعی چون قتل و سرقت و طلاق و ... را در شمار معضلات اجتماع به جا می گذارد.

گویا همانطور که تا کنون هیچ قدرتی یارای اصلاح فرآیند تولید و عرضه خودرو در کشور را نداشته امید به اصلاخ نظام بانکی کشور و به خدمت گرفتن منابع مالی در راستای تقویت تولید و اشتغال آفرینی و عدالت گستری را باید در خیال خود محبوس نگاه داریم.

نظرات  (۱)

  • پروانه 🕊🕊
  • نه اصلاح فرآیند تولید خودرو کارساز است؛

    نه حتی اصلاح نظام بانکی کشور.

    مشکل جای دیگری است.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">