اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

گفتمان سوم تیر را زیر پا له می کنیم!

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۲، ۱۲:۲۹ ق.ظ

چندی پیش یکی از مسئولان به ظاهر غیرسیاسی در سخنرانی خود تأکید کرد فتنه بعدی را کسانی رقم خواهند زد که در انتخابات ریاست جمهوری با شعار عدالت و ولایت به میدان می آیند! اندکی بعد یک روحانی مسئول نیز اعلام کرد فتنه بعد را کسانی دامن می زنند که شعار حمایت از مستضعفان را سرخواهند داد!

در این خصوص توجه به چند نکته خالی از لطف نیست:

1-      از سال 88 تاکنون عده ای همواره کوشیده اند بر مبنای هوش ذاتی! خود به طالع بینی در خصوص فتنه های بعدی دست زده و تلاش کنند خود را در این زمینه یک قدم جلوتر از سایر تحلیلگران نشان دهند. جالب این جاست برخی از این پیشگویی ها از سوی کسانی صورت می گیرد که مدت ها از درک فتنه ای که در سال88 رخ داد عاجز مانده بودند.

2-      یک نفر نیست به این حضرات بگوید بالاخره چهره های سیاسی چه نوع شعاری را باید برای انتخابات درنظر بگیرند؟ اگر شعارها حال و هوای امروزی داشته باشد و دم از آزادی و... زده شود کاندیداها متهم به غربگرایی می شوند. اگر کاندیدایی دم از ولایت و عدالت و... بزند متهم به فتنه گری خواهد شد. بالاخره تکلیف شعارهای انتخاباتی را چه کسی باید مشخص کند؟!

3-      شکی نیست بسیاری از این پیشگویی ها تنها با هدف انتقام گیری و به انزوا کشاندن رقبای سیاسی صورت می گیرد. افرادی که ادعاهای فوق را مطرح کرده اند از وابستگان و عقبه های یک جناح مدعی اصولگرایی هستند. مسلم است که رقیب سنتی این طیف، یعنی اصلاح طلبان با چنین شعارهایی به میدان نخواهند آمد. طیف مورد حمایت دولت هم برفرض حضور مستقل در انتخابات با شعارهای بهاری به تبلیغ چهره مورد قبول خود خواهند پرداخت. با این وصف، تنها یک گروه می ماند که به احتمال قریب به یقین با شعارهای محوری انقلاب اسلامی یعنی عدالت طلبی، ولایت مداری و حمایت از مستضعفان به عرصه رقابت ها قدم خواهد نهاد. این رقیب جدی طیف سنتی اصولگرا گروهی نیست جز جبهه پایداری که از زمان انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی تاکنون اشتیاقی برای فرمانبرداری از پدرخوانده های اصولگرایی نشان نداده است.

4-      جبهه پایداری خود را به گفتمان سوم تیر متعهد می داند، گفتمانی که از دل آن دولت مکتبی فرزند ملت برخواست و بلایی بر سر دشمنان انقلاب درآورد که تا سال های سال آن را از یاد نخواهند برد. جبهه پایداری اگر چه نسبت به برخی اطرافیان رئیس جمهور انتقاداتی دارد اما همواره کوشیده است نقدهایی به نسبت معتدل و مستدل از عملکرد دولت ارائه داده و بر سیاق نگرش رهبری معظم انقلاب، نکات برجسته دولت را نیز بازگو نماید، شیوه ای که هیچ گاه بر مذاق طیف سنتی اصولگرا خوش نیامده است. گفتمان سوم تیر به معنای احیای شعائر اصیل انقلاب به خصوص حمایت از مستضعفان است. نکته جالب این جاست که امسال سوم تیر با نیمه شعبان مصادف شده است. نیمه شعبان یادآور وعده الهی مبنی بر حاکمیت مستضعفان بر پهنه گیتی است. سیاست پیشگان طیف سنتی اصولگرا به خوبی می دانند که چنین تقارن مبارکی چه فرصت تبلیغاتی بزرگ و استراتژیکی را در اختیار رقیب سرسخت آنان یعنی پرچمداران گفتمان سوم تیر قرار خواهد داد. از این رو درصدد هستند با پیش دستی زیرکانه بکوشند از هم اکنون با لوث ساختن این شعار، حامیان مستضعفان را فتنه گر خوانده و مجال ترویج این گفتمان را سلب نمایند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۱)

درود خدا بر شما. وبلاگ خوبی داری. خاطره ات درباره زنده یاد حسین رستمی همشهری ام مرا در حیرت و غیرت عجیبی فرو برد. درود بر جوانان ایران زمین.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">